Ja was een kostbare zondag. Het was nog onzeker of we zouden gaan aangezien de touring nog een kleine revisie onderging. Vanwege wat warmlopers de cilinderkop laten reviseren, nieuwe koppakking, distributie, tropenradiateur, spal fan en nog wat kleine dingen. Auto bleek op zaterdagavond toch klaar, dus hop, naar Spa en knallen!
Opzich ging dit een halve dag goed, wel glibberen en glijden, maar zeker leerzaam. Halverwege de dag is de neef van een van de eigenaren ondanks zijn extreme voorzichtigheid toch de achterkant kwijt geraakt en is achterstevoren in de vangrail geschoven. Door een kromme stuurstang was de auto niet meer rijdbaar. Met behulp van Barend nog wel op zoek geweest naar een andere stuurstang op het circuit, maar uiteindelijk heeft een vriend uit Maastricht zijn bus met ambulance gepakt een heeft de auto opgehaald.
Helaas was daarmee de pech nog niet op, de andere auto waarmee we naar het circuit zijn gereden, een 147 JTD, verloor vlak voor aankomst al het vermogen. Tijdens de dag de ANWB langs laten komen en waarschijnlijk is de turbo overleden. Sta je daar met 2 kapotte auto's. Volgens de vriendelijke ANWB monteur konden we rustig aan Maastricht nog wel halen, maar verder rijden was niet verstandig.
Daar de trein richting Delft gepakt, wat een stukje hoogstaand OV plezier heeft opgeleverd, aangezien er bussen werden ingezet vanwege werkzaamheden en de reis slechts 3 uur in beslag nam....
Jos, ik zag de golf ook al vroegtijdig op de trailer staan, niet de hele dag afgemaakt?
Joost, wij kwamen elkaar bij de pomp op de A13 tegen toch? Wel tot het einde uit kunnen rijden?