[19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door Knot » 20 jun 2011, 19:21

Paskal schreef:Bochtje dwars ok, maar gasten die dat het hele circuit menen te moeten doen mogen van mij thuis blijven.
Paskal, ik doe dat alleen als er niemand voor en achter me zit en dan gewoon bocht afmaken, niet pendelen etc... dat laatste is idd alleen voor puur een driftdag maar beetje de bocht uittrappen als niemand je direct voorbij wil kan toch geen kwaad?

Thomas, zonde zeg.. bandenstapel gepakt?

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door ThomasGTT » 20 jun 2011, 20:18

Yes, helaas met een metalen beplating ervoor (niet zelf gereden overigens)

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door Joost » 21 jun 2011, 00:53

Erg vervelend.

Auto nog wel rijdbaar?
En je zegt 2 kapotte auto's? Nog 1 stuk?

Ik zag je in de grindbak staan Jos, verder geen schade toch?

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2276
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door jos_br » 21 jun 2011, 07:46

Joost schreef: Ik zag je in de grindbak staan Jos, verder geen schade toch?

Das balen met die BMW, ik heb geluk gehad en geen schade. Je staat wel snel stil in de grindbak... :D

Jos.

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door ThomasGTT » 21 jun 2011, 11:07

Ja was een kostbare zondag. Het was nog onzeker of we zouden gaan aangezien de touring nog een kleine revisie onderging. Vanwege wat warmlopers de cilinderkop laten reviseren, nieuwe koppakking, distributie, tropenradiateur, spal fan en nog wat kleine dingen. Auto bleek op zaterdagavond toch klaar, dus hop, naar Spa en knallen!

Opzich ging dit een halve dag goed, wel glibberen en glijden, maar zeker leerzaam. Halverwege de dag is de neef van een van de eigenaren ondanks zijn extreme voorzichtigheid toch de achterkant kwijt geraakt en is achterstevoren in de vangrail geschoven. Door een kromme stuurstang was de auto niet meer rijdbaar. Met behulp van Barend nog wel op zoek geweest naar een andere stuurstang op het circuit, maar uiteindelijk heeft een vriend uit Maastricht zijn bus met ambulance gepakt een heeft de auto opgehaald.

Helaas was daarmee de pech nog niet op, de andere auto waarmee we naar het circuit zijn gereden, een 147 JTD, verloor vlak voor aankomst al het vermogen. Tijdens de dag de ANWB langs laten komen en waarschijnlijk is de turbo overleden. Sta je daar met 2 kapotte auto's. Volgens de vriendelijke ANWB monteur konden we rustig aan Maastricht nog wel halen, maar verder rijden was niet verstandig.

Daar de trein richting Delft gepakt, wat een stukje hoogstaand OV plezier heeft opgeleverd, aangezien er bussen werden ingezet vanwege werkzaamheden en de reis slechts 3 uur in beslag nam....

:shithappens:


Jos, ik zag de golf ook al vroegtijdig op de trailer staan, niet de hele dag afgemaakt?

Joost, wij kwamen elkaar bij de pomp op de A13 tegen toch? Wel tot het einde uit kunnen rijden?

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door Joost » 21 jun 2011, 11:19

Vervelend dagje dus!

Ja klopt, ik zag je bij het tankstation al rijden. Wist toen niet dat je ook naar Spa ging. Heb je op Spa maar 1 keer zien rijden en helemaal niets meegekregen van de schuiver van de touring, heb jullie ook in de paddock niet meer gezien.

Wij komen ook allemaal uit Delft, mee terug rijden was geen probleem geweest.

Wij hebben tot half 6 gereden en toen kwam de regen echt met bakken uit de hemel zetten dus hebben we er maar een eind aan gemaakt.

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door ThomasGTT » 21 jun 2011, 11:36

Joost schreef:Vervelend dagje dus!

Ja klopt, ik zag je bij het tankstation al rijden. Wist toen niet dat je ook naar Spa ging. Heb je op Spa maar 1 keer zien rijden en helemaal niets meegekregen van de schuiver van de touring, heb jullie ook in de paddock niet meer gezien.

Wij komen ook allemaal uit Delft, mee terug rijden was geen probleem geweest.

Wij hebben tot half 6 gereden en toen kwam de regen echt met bakken uit de hemel zetten dus hebben we er maar een eind aan gemaakt.
Dat meen je niet! We zijn rond 4en vertrokken en ik lag half 1 in mn mandje. Gemiddelde snelheid van 32 km/u dus :headbang:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1842
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door Barend » 21 jun 2011, 14:00

ThomasGTT schreef:
Joost schreef:Vervelend dagje dus!

Ja klopt, ik zag je bij het tankstation al rijden. Wist toen niet dat je ook naar Spa ging. Heb je op Spa maar 1 keer zien rijden en helemaal niets meegekregen van de schuiver van de touring, heb jullie ook in de paddock niet meer gezien.

Wij komen ook allemaal uit Delft, mee terug rijden was geen probleem geweest.

Wij hebben tot half 6 gereden en toen kwam de regen echt met bakken uit de hemel zetten dus hebben we er maar een eind aan gemaakt.
Dat meen je niet! We zijn rond 4en vertrokken en ik lag half 1 in mn mandje. Gemiddelde snelheid van 32 km/u dus :headbang:
Het was weer eens een andere circuitdag dan normaal.. Gelukkig is de Alfa in Maastricht aangekomen! Weet je ondertussen al wat het was? De turbo?

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door ThomasGTT » 21 jun 2011, 14:16

Nee, nog niets gehoord. Zal niet goedkoop zijn iig...

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2276
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug

Re: [19-06-2011] DF @ Spa-Francorchamps deel III

Bericht door jos_br » 21 jun 2011, 18:32

ThomasGTT schreef:
Jos, ik zag de golf ook al vroegtijdig op de trailer staan, niet de hele dag afgemaakt?
Nadat een ashoes kapot en de tank leeg ben ik om ongeveer 16.15u tevreden naar huis gegaan. Na jullie verhaal te lezen mag het een volgende keer ook wel beter gaan. Een beetje geluk moet je ook wel hebben, zeker met nat weer.

Jos.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten