BMW 1 Serie M Coupé
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Weet je het zeker?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ja, hoe zit dat? Dit is de 64.000 dollar question.Wouter81 schreef:Maar gaat DF nou nog rijden met dat ding?
Nemen ze daar in Rijswijk de telefoon nog wel op als er een DF- er belt?
Edit: binnen twee weken.
Redden koppeling en banden het wel zolang? Nou ja, binnen twee weken kan natuurlijk ook morgen zijn
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke is zich de hele dag aan het verkneukelen omdat hij er van uit gaat dat hij vanavond in de 1M zal rijden.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat moet ik nog maar afwachten. Zelfs Andre beginnen mijn kritische DF-BMW noten een beetje teveel te worden geloof ik. Zo bij de DAADWERKELIJKE introductie van de 1M onder het BMW DF Gilde beginnen de rijen zich nog meer te sluiten merk ik. Nou ja, er is straks in ieder geval zo'n ding en ik zal er minimaal even in mogen zitten. Eruit glij ik met die lederen roetsj zetels zonder enige moeiteRVV schreef:Hielke is zich de hele dag aan het verkneukelen omdat hij er van uit gaat dat hij vanavond in de 1M zal rijden.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zo, nu eerst een Bavaria.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke schreef:Zo, nu eerst een Bavaria.
Bavarian Motor Works..................tja, je komt er niet echt los van, of wel.......................
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Belastingvrij, net als de Punto.Hielke schreef:Zo, nu eerst een Bavaria.
Verrassende keus.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik ben een slappeling, daarom heb ik mijn tekst weggehaald 
Laatst gewijzigd door Hielke op 26 jun 2011, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Robin schreef:@ Tom, jouw verhaal is duidelijk, maar je vergeet één ding waaróm er 200paginas over het ding zijn geschreven en de Cayman maar 5 ofzo.
En dat is ook weer heel makkelijk.
De ene loopt ermee weg en de ander vindt 't helemaal niks, dan krijg je discusiie op discussie op discussie op discussie en herhaling op herhaling. Vandaar die 200 paginas, niet vanwege een cultstatus. Ja een groepje verdedigers vs een groepje bashers. Simpel. Turbo...paginas, massa...paginas....prijs....paginas .Dan nog de Meganetijd er even overheen en het is weer Groundhog Day.
Anders zou een GT3RS, 458, Aventador, Pagani etc toch ook heel veel paginas moeten hebben? Nee hoor, paar paginas maar want er is geen punt onderling voor discussie 'Iedereen' vind die dingen wel wat min of meer. Maar zit in droomgebieden. Voor een enkeling haalbaar.
Dat die Cayman er nog 5 heeft is omdat er heel soms 'n discussietje is, maar die in de kiem gesmoord wordt en 'we' hem allemaal at the end of the day toch wel zouden willen hebben(ik ook hoor als tweede/derde auto in donkergrijs of zwart)
Dat je 't jammer vind dat BMW nooit met een 320pk/1300kg 3liter atmo met 8000 rpm(Groundhogday) is gekomen en zal komen, en Porsche wél, is (zoals Andre ook al aangeeft) waar Porsche zit qua beleving en segment/prijs. Die Cayman is immers nog veel duurder dan die 1M. Dat had BMW prijstechnisch nooit gered, Porsche wel. Kijk even terug naar Renault met de Clio V6. Leukachtig, maar duur ding toen ook al. Het is niks geworden, in die BMW/Mercedes/Audi prijsregionen. Daar moest BMW al mee oppassen met de GTS in GT3 prijsregionen.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Jep, ook met Robin eensch. Dit is precies wat het is.Macboy schreef:Robin schreef:@ Tom, jouw verhaal is duidelijk, maar je vergeet één ding waaróm er 200paginas over het ding zijn geschreven en de Cayman maar 5 ofzo.
En dat is ook weer heel makkelijk.
De ene loopt ermee weg en de ander vindt 't helemaal niks, dan krijg je discusiie op discussie op discussie op discussie en herhaling op herhaling. Vandaar die 200 paginas, niet vanwege een cultstatus. Ja een groepje verdedigers vs een groepje bashers. Simpel. Turbo...paginas, massa...paginas....prijs....paginas .Dan nog de Meganetijd er even overheen en het is weer Groundhog Day.
Anders zou een GT3RS, 458, Aventador, Pagani etc toch ook heel veel paginas moeten hebben? Nee hoor, paar paginas maar want er is geen punt onderling voor discussie 'Iedereen' vind die dingen wel wat min of meer. Maar zit in droomgebieden. Voor een enkeling haalbaar.
Dat die Cayman er nog 5 heeft is omdat er heel soms 'n discussietje is, maar die in de kiem gesmoord wordt en 'we' hem allemaal at the end of the day toch wel zouden willen hebben(ik ook hoor als tweede/derde auto in donkergrijs of zwart)
Dat je 't jammer vind dat BMW nooit met een 320pk/1300kg 3liter atmo met 8000 rpm(Groundhogday) is gekomen en zal komen, en Porsche wél, is (zoals Andre ook al aangeeft) waar Porsche zit qua beleving en segment/prijs. Die Cayman is immers nog veel duurder dan die 1M. Dat had BMW prijstechnisch nooit gered, Porsche wel. Kijk even terug naar Renault met de Clio V6. Leukachtig, maar duur ding toen ook al. Het is niks geworden, in die BMW/Mercedes/Audi prijsregionen. Daar moest BMW al mee oppassen met de GTS in GT3 prijsregionen.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@Hielke, mooi tipje van de sluier, nu een uur met die kar de paden op, krijgen we het eerste echte objectieve non marketing verslag waar er al velen van te lezen zijn in bladen en inet.
Kan niet wachten
Michel
Kan niet wachten
Michel
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Robin, goede post en geef je geen ongelijk.
Auto's zijn emotie en ik zou een 135i een hele fijne en snelle daily vinden, maar ook die auto mist emotie. Zie de 1M dan ook (misschien onterecht) teveel als een dikke 135i en niet als "iets speciaals" (wat een M hoort te zijn). Zoals dat verslag van Wouter. En ben simpelweg geen turboliefhebber. De mensen die het verdedigen (jij, Ferdi, Macboy, etc.) zijn het stuk voor stuk wel en zijn overtuigd van dat concept. Dan is dat dikke uiterlijk, M3 onderstel en die M badge de kers op de taart.
Over de prijs, Ferdinand heeft ook serieus een Spyder van 97k overwogen.
Maar ben benieuwd naar het uitgebreide verslag van Hielke
Auto's zijn emotie en ik zou een 135i een hele fijne en snelle daily vinden, maar ook die auto mist emotie. Zie de 1M dan ook (misschien onterecht) teveel als een dikke 135i en niet als "iets speciaals" (wat een M hoort te zijn). Zoals dat verslag van Wouter. En ben simpelweg geen turboliefhebber. De mensen die het verdedigen (jij, Ferdi, Macboy, etc.) zijn het stuk voor stuk wel en zijn overtuigd van dat concept. Dan is dat dikke uiterlijk, M3 onderstel en die M badge de kers op de taart.
Over de prijs, Ferdinand heeft ook serieus een Spyder van 97k overwogen.
Maar ben benieuwd naar het uitgebreide verslag van Hielke
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Michel P schreef:@Hielke, mooi tipje van de sluier, nu een uur met die kar de paden op, krijgen we het eerste echte objectieve non marketing verslag waar er al velen van te lezen zijn in bladen en inet.
Kan niet wachten![]()
Michel
Zal wel maar dan moet jij hem maar een 1M meegeven. Die 10km die ie gekregen heeft is een lot uit de loterij:)
Testauto s komen bij bmw nederland vandaan en niet bij Dre:)
1M Dus vandaag opgehaald. Door de goeie samenwerking van Bmw Dealer Jer de Fonkert met De Beier was het mogelijk om de hand te leggen op een fonkel nieuwe 1M. Ja zal men zeggen. Je had toch een duitser besteld. Jazeker die zou eerst in mei geleverd worden toen juni en het is nu weer augustus whats next. Vertrouwen is weg en ik wil het risico niet lopen om deze parel aan mij voorbij te laten gaan. Dus vanmiddag naar Numansdorp das even stukje tuffen. Maar het was het waard. Wat een ontvangst bij de Fonkert. Eerst even rondgekeken daar. Je kijkt je ogen uit. X5M M3 1M prachtig ///Msport uitgevoerde AG auto s. Je bmw hart gaat sneller kloppen als je daar de deur binnen loopt. Met Jan de Fonkert koffie gedronken prachtige gesprekken gehad. Een bmw liefhebber van de eerste orde. Je ziet gewoon zijn bmw emotie terrug in de voorraad auto s die er staan. Later door Thijs nog een rondleiding gehad en uiteindelijk zijn we beland in de 1M. Heteren in Navi getoetst, want we moesten nog 4 wiel naven van een GT3 omruilen die blijken niet goed te zijn of zo. Van Heteren naar De Beier. Wat een feest deze auto. Wat een mega rit naar het noorden. Eindelijk in het Noorden aangekomen zat ik te bedenken zal ik die Hielke nog even een bezoekje brengen. Ach ik denk hij is altijd zo positief over bmw, waarom ook niet. Ik denk ach laat hem maar even rijden dat ben ik eerst ook weer van dat gezeur af. Hij zat al zo vaak zo triest te doen aan de bar. En het notaris verhaal er nog bij. Ach je kent het wel.
Maar ik ben ontzettend in me nopjes met de auto. Het is een heerlijkheid. Aan deze motor kan ik wennen. De turbo s draaien 0.8 bar mee en dat is een groot voordeel. Het vermogen is veel meer dagelijks te gebruiken dan een hoogtoerige race motor. (daar ligt trouwens nog steeds wel me prioriteit) Maar als dagelijkse auto die tevens mega fun biedt is een turbo motor van deze orde zeker geen verkeerde keuze. En zeker niet hoe bmw het nu voorelkaar heeft met de gas response. Laat ik zeggen voor mij is de turbo een grens geval, omdat ik zo erg verknocht ben aan hoogtoerige race motoren. Maar ik kan zeker genieten van deze ///M Turbo.
De motor klinkt nog steeds als een bmw 6 cilinder niks van stofzuiger geluid. Heerlijke roffel in de uitlaat.
Dat springen waar hielke het over heeft. Heeft mede te maken met de ongelooflijk brede banden van de 1M. Naar mijn mening zijn ze te breed. 18inch en een maatje smaller had in mijn ogen beter geweest. De grip op de banden is zo extreem hoog dat de ophanging het nauwelijks bij kan fietsen op droog. Hoe extreem het precies weet ik nog niet. Ik zit nog in de inrij fase dus ik houdt me heel erg in.
Voor mij is de 1M en ware entertainer. Een E90 M3 ben je snel vergeten als je met de 1M aan het sturen bent. Zoveel speelser. Echt echt genieten. De teller unit is in de avond prachtig om naar te kijken. Veel mensen vinden dat grijze niet mooi. Maar voor s avonds is dat heel erg mooi bedacht.
De 1M is een schot in de roos. Een unieke auto in een uniek jasje. Heb met deze auto weer het 120d/130i gevoel toen ik die voor het eerst reed.
Deze auto moet je niet zien als ultieme racer of kart. Dat is ie niet. Dan kan je beter bij lotus of porsche kijken. Maar oh oh wat is ie lekker als je gewoon uit numansdorp komt en lekker sportief over de wegen naar het noorden rijd. Je stoort je nergens aan. Niet te veel geluid niet te weinig. Lekker kort stuurhuis. Demping is sportief en geeft comunicatie goed door. Alleen liefhebbers merken je op. Heerlijk je kan nu zelf genieten van je auto dat geeft zo n heerlijk gevoel. In de GT3 heb je altijd gevoel dat je wordt nagekeken. Dit is zo lekker anoniem sportief dat heb ik na de CSL echt gemist.
Ik weet echter nu wel zeker als je hem echt bij het nekvel pakt op het circuit dat je wel even paar zaken moet gaan veranderen. Dat is ook logisch.
Maar als ultieme sportieve daily jazeker een topper.
Ga trouwens binnenkort rijden met een Cayman R. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe die zich verhoud tot een 911 GT3. Die auto kan je naar mijn mening niet vergelijken met de 1M. Daar is de 1M in de verhouding naar de porsche niet hardcore genoeg voor. Het is maar net wat je zoekt.
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Gaaf.
Gefeliciteerd.
Is het een zwarte geworden?
Gefeliciteerd.
Is het een zwarte geworden?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Andre, heel veel pret kilometers toegewenst!! Blij als een klein kind, prachtig man.
Michel
Michel
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Cayman R? Cayman R?
Naar Heerenveen? Wanneer?
Ja, nergens om of zo hoor
Naar Heerenveen? Wanneer?
Ja, nergens om of zo hoor
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke volgens mij zijn de stoelen qau zitruimte niets breder. Maar door het gladde leer tov het ruwe sensatec materiaal (bij non leer) schuif je wat makkelijker tussen de zijwangen. Wat natuurlijk ook kan is dat je de zijwangen niet hebt opgeblazen.
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Super verhaal, van harte André. Zal hem wel eens komen bewonderen in Heerenveen, ben echt benieuwd.
Gooi de 204 pagina's hiervoor maar weg, allemaal onzin. Hier gaat het om.
Gooi de 204 pagina's hiervoor maar weg, allemaal onzin. Hier gaat het om.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wat ook mogelijk is, is dat Hielke door alle spanning wat minder gegeten heeft en zodoende een paar kilo kwijt is geraakt. Het is tenslotte niet niks als je eindelijk in the car you love to hate mag rijden als Punto-schraper.RVV schreef:Hielke volgens mij zijn de stoelen qau zitruimte niets breder. Maar door het gladde leer tov het ruwe sensatec materiaal (bij non leer) schuif je wat makkelijker tussen de zijwangen. Wat natuurlijk ook kan is dat je de zijwangen niet hebt opgeblazen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
mooi verhaal Andre, we zullen hem binnenkort eens bekijken, veel DF alvast.
en ja ik zat ook naar al die video's te kijken in het begin waar ze de 1M dwars gooiden,
dan zag je hoeveel grip die heeft en dan voelde ik (bijwijze van) het "verkeerde" belasten van de auto en vandaar dat ze ook de koppeling kapot reden, veel grip en willen spinnen en of dwars gaan met zoveel mechanische grip dan moet je goed weten wat je doet, ik vind het zonde...op nat oke maar op droog eigenlijk not done als je het bewust wil doen.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Die Hielke weer gewoon schooien voor een Cayman R ritje.
Die hielke is de laatste die ik meeneem.
Ik zie het al voor me. We rijden samen weg. Hielke neemt het stuur over van de R. Andre dit is wel fantastisch hoor. Ja dit is beter dan een 911 GT3. Je kan zowel de 1M als de GT3 wel verkopen. De Cayman R ja dat is de ultieme auto. Nee dre heeft ooit 1 fout gemaakt dat is hielke meenemen naar een gt3 testrit. Jaren en jaren gezeur aan de kop gehad. Cayman gezeur nog een aantal jaren er achteraan dat trek ik niet.
Maar tzt zal ik daar zelf wel een keer een klein verslagje van maken.
Die hielke is de laatste die ik meeneem.
Maar tzt zal ik daar zelf wel een keer een klein verslagje van maken.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@Andre: Gefeliciteerd, alleen wist ik het stiekem al.
Heel gaaf zo in het zwart, lekker sinister.
Heel gaaf zo in het zwart, lekker sinister.
- Knot
- Berichten: 40926
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wordt een mooie verzameling zo.. GT3 en 1M.. gefeliciteerd!!
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Prachtig verhaal Andre 
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Lol, inderdaad. Het is pas net negen uur geweest en toch alweer even zitten te lachen achter de computer.Tom schreef:Prachtig verhaal Andre
