Even voorstellen

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Even voorstellen

Bericht door G Kolkman » 25 feb 2007, 22:42

Hallo,

Na al een maand of 8 meegelezen te hebben eindelijk de moed verzameld me aan te melden :wink: . Destijds gaf ene 'Nandor' op een ander forum (EM) een tip richting dit forum 'voor als je je ook voor wat anders wilde' en daar het er op lijkt dat hij daarmee geweldig gelijk had. Dit, én na het lezen over 2 briljante evenementen in 1 morgen vanmiddag maar eens een account aangemaakt. Zowieso bevalt me de no-nonsense, just-driving-sfeer me hier opperbest, waarvoor hulde!
G Kolkman is de forumnaam dus, but you can call me Gert (dit omdat mijn voornaam nogal 'one of a kind' is en dit een vervelend hoge traceerbaarheid ten gevolge heeft :? - slechte ervaring mee). Genoeg geklep over de naam, nu over de persoon. Ik ben 24 jaren jong, kom oorspronkelijk uit Vroomshopeloos en momenteel zit ik bij een bedrijf in Luxemburg om mijn studie werktuigbouwkunde af te ronden d.m.v. een afstudeerproject. Daarna kan ik me dan eindelijk op de arbeidsmarkt storten (hoewel er ook nog een tweetal andere plannen zijn) zodat er eindelijk budget is om me serieus met driving fun bezig te houden (ik ga dus even voorbij aan mijn huidige vervoersbarrel hoewel de EM-ers 'm waarschijnlijk wel kennen).

Mijn DF uit zich momenteel in 3 dingen (globaal): 1) als een debiele rondtoeren over Duitse buitenwegen in de Eifel, Moeselgebiet en het Saarland (8.000 pretkm's in een half jaar gereden 8) ), de Nurburgring (op een klein uur rijden, nu 4x geweest) (2) en het fanatiek bezoeken van rally's en rallygerelateerde evenementen (al sinds m'n 8e of iets dergelijks ongoing). Waar deze autotic vandaan komt is tot op heden binnen mijn familie een raadsel, maar het zit wel diep. Zo stond ik op m'n derde al voor het raam elk bewegend object te benoemen ('autoo, autoo') en heb ik jarenlang uit m'n hoofd bijkans alle specs van auto's gekend. Is nu wat minder omdat m'n aandacht zich gericht heeft op het echt interessante spul (iets met bang for buck). De verlanglijst van wannahaves en wannado's is dan ook schier oneindig waardoor ik voorlopig niet bang hoef te zijn dat ik zonder kom te zitten, 8) :lol: . En anders zijn hier nog plenty of ideas :D !

Laatste toevoeging: ik zie hier volgens mij wel eens namen voorbij komen die destijds (volgens mij 1999-2000) ook op het autovisie gastenboek en later het carros gastenboek (als ik het me goed herinner) zaten! Kan dat kloppen :shock: ?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 25 feb 2007, 22:47

Welkom !

Wat rij je ??

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 25 feb 2007, 22:51

Toyota Starslet :oops:

Budget laat momenteel niet meer toe (kost al genoeg aan banden en brandstof) maar je staat er nog van versteld hoeveel schik je met zo'n vederlicht autootje je kunt hebben! Alleen heuvelop zou je 'wat' meer wensen. Heuvelaf is met 75 pk al eng genoeg.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 25 feb 2007, 22:57

hehe, zet maar in normaal formaat neer hoor. Niets om je voor te schamen.

Ik ben er mee bekend, mijn vader runt een toyota-dealerschap. Krengen zijn werkelijk gewoon niet kapot te krijgen.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 25 feb 2007, 23:49

Ok Gert......ook welkom hier. :mrgreen: :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 feb 2007, 00:09

Welkom!

WTB HTS of WO?
Sander Spoolder schreef: Krengen zijn werkelijk gewoon niet kapot te krijgen.
idd en best rap. Beste keuze voor minimaal budget! Tijdens mijn studie heb ik altijd lopen k#tten en kl*ten met GTI's, vervolgens ooit eens een Starlet erbij gekocht voor mijn vriendin en vervolgens onmiddelijk spijt gehad dat ik zo'n ding niet heb gereden in mijn studententijd :wink: ding is nu naar haar moeder gegaan en heeft inmiddels 297K gedraaid :shock: Een topper!

RVV

Bericht door RVV » 26 feb 2007, 00:10

Welkom op DF veel lees en post plezier

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 26 feb 2007, 00:59

Dank voor het hartelijke ontvangst :) !
Niels schreef:Welkom!

WTB HTS of WO?
Sander Spoolder schreef: Krengen zijn werkelijk gewoon niet kapot te krijgen.
idd en best rap. Beste keuze voor minimaal budget! Tijdens mijn studie heb ik altijd lopen k#tten en kl*ten met GTI's, vervolgens ooit eens een Starlet erbij gekocht voor mijn vriendin en vervolgens onmiddelijk spijt gehad dat ik zo'n ding niet heb gereden in mijn studententijd :wink: ding is nu naar haar moeder gegaan en heeft inmiddels 297K gedraaid :shock: Een topper!

Eerst HTS en omdat ik daar op m'n 20ste mee klaar was besloten door te gaan in het kader van 'je zult maar spijt krijgen dat je niet doorgegaan bent, of het in ieder geval niet geprobeerd hebt'. Ondanks dat ik (meestal tijdens het leren midden in de nacht met als naar voorgevoel dat het tentamen weer 'ns niet wat ging worden) best een paar keer mezelf bijkans voor gek heb uitgemaakt dat ik door gegaan ben lijkt het erop dat de job bijna done is, 8) . Ben tijdens deze tijd meermaals op pad geweest nadat ik weer op marktplaats een advertentie had zien staan voor 205 1.6 Gti, heb zelfs een keer gekeken naar een oude 504 coupe (wil ik ook nog een keer kopen trouwens, schitterende wagens) maar ik kwam dan meestal net op tijd weer 'back to business'. Wat daar aan meehielp is dat we een oude bestelbus hadden thuis waar m'n moeder niet eens mee durfde te rijden en dat ding was best vaak beschikbaar. Heb daar zelfs m'n eerste driftjes mee gelegd :lol: . Die 504 heb ik uiteindelijk mazzel mee gehad trouwens - ik heb er namelijk zelfs geld op geboden - maar omdat die kerel pas 3 maanden later mailde met 'je kunt 'm krijgen voor dat geld' ( :o ) was ik het hele verhaal al bijna vergeten. Lees: het geld was inmiddels gereserveerd voor afstuderen in Spanje (kreeg daar niet betaald :? , wel een toptijd gehad trouwens). Maargoed, medio vorig jaar ging dankzij de overheid de bus de deur uit en toen was daar ineens mijn nichtje die haar behulpzame neefje (want meegeholpen met zoeken van opvolger) wel een autootje gunde. Ik hun auto overgenomen zodat hun maximale korting kregen bij de garage. Ze is stomverbaasd en vind het echt 'supergaaf' dat haar auto inmiddels bijna 30.000 km heeft gereden en mij 'zelfs naar Luxemburg' heeft gebracht (al een keer of 8 ). Dat ik er ook mee op de Nurburgring gereden heb laat ik dan maar achterwege, je kunt ook teveel shockeren. Maar inderdaad: niet stuk te krijgen. Mijne staat op 195k en alleen het onderstel begint vermoeid te raken maar gezien de staat van de wegen hier in combinatie met mijn rijstijl verbaas ik me daar absoluut niet over. Enige echte nadeel is het verbruik. Voor zo'n licht ding zuipt ie als een tierelier (1:12.5 over 9.000 km vind ik voor 760 kg auto eigenlijk teveel). .... (hier had ik de ongemakken van een klein autootje neer kunnen zetten zoals de 'top' van 165 hetgeen op de terugweg naar paps en mams wat slapjes is, evenals de 'demping', de stoelen en de verlichting maar dat doe ik allemaal niet :wink: ).

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 feb 2007, 04:39

Welkom.

Niels

Bericht door Niels » 26 feb 2007, 11:41

Doorstuderen na mijn HTS WTB heeft me niet bepaald windeieren gelegd (men pikte mijn CV eruit omdat ik dubbel HTS heb..) maar het valt niet mee om op te brengen qua motivatie. Goed om die zooi zo snel mogelijk af te ronden........die laatste lootjes, ik deed er ruim een jaar over :oops:
G Kolkman schreef: Enige echte nadeel is het verbruik. Voor zo'n licht ding zuipt ie als een tierelier (1:12.5 over 9.000 km vind ik voor 760 kg auto eigenlijk teveel). .... (hier had ik de ongemakken van een klein autootje neer kunnen zetten zoals de 'top' van 165 hetgeen op de terugweg naar paps en mams wat slapjes is, evenals de 'demping', de stoelen en de verlichting maar dat doe ik allemaal niet :wink: ).
Zo'n auto moet je relativeren (net als alle andere trouwens) er zijn altijd wel op en aanmerkingen maar voor het geld wat zo'n ding kost 8) Gelukkig geef je zelf ook al de reden van het verbruik aan :wink: wij reden er 1 op 16 mee..

Tom

Bericht door Tom » 26 feb 2007, 11:49

Welkom hier.
Hoe bevalt het verder in Luxemburg? Over dat land hoor je eigenlijk nooit iets :)

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 26 feb 2007, 20:06

Ik woon zelf momenteel in Trier zoals heel veel forensen, simpelweg omdat er in Luxemburg zelf niks betaalbaars te vinden is (Frankrijk is geen optie en Belgie... sja :lol: ). Tussen de Duitsers is het verder prima vertoeven. Aantal leuke tenten om de hoek, leuke vrouwen, betaalbaar, karaktervol. Qua verkeer is het allemaal wat vrijer, je ziet de politie alleen bij ongelukken. Wel gevaarlijk want je let minder op de snelheid en meer op het verkeer... en dat is dus gevaarlijk als je pa en moe weer eens opzoekt :wink: . Als de ruimte er is rijd de helft gewoon lekker 160 (130 toegestaan) en dat gebeurt allemaal heel veilig. Dat je er nooit wat van hoort: klopt. Er gebeurt namelijk nooit wat - wat dat betreft is het bijna een saai land, hoewel het 3D landschap letterlijk een dimensie toevoegd aan het rijden, 8) . Zitten trouwens best veel Hollanders in het rijkste land van Europa (op papier).

Weet nog niet of ik er blijf trouwens. Enorme pluspunten vind ik de vrijheid die de overheid je geeft. Er zijn een aantal regels in NL die ronduit betuttelend zijn en elke vorm van je eigen verantwoording nemen elimineren en strafbaar maken. In het verkeer uit zich dat in wegen waar ik de maximumsnelheid in sommige bochten niet durf te rijden vanwege ofwel de krapte ofwel de onoverzichtelijkheid. Ik mag dat wel, 8) .

En ik hoop inderdaad ook dat het me geen windeieren gaan leggen want bijna 4 jaarsalarissen noem ik geen bescheiden investering, :shock: !
Laatst gewijzigd door G Kolkman op 26 feb 2007, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 26 feb 2007, 20:09

Welkom!

Leuk dat je hier ook vertoeft. Mooi forum!

Tja die evenementen, echt gaaf he!

N.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 26 feb 2007, 20:13

G Kolkman schreef:leuke vrouwen, betaalbaar, karaktervol. !

Hmmmm... :wink:

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 26 feb 2007, 21:32

en typen doe je ook graag :) lijkt me wel leuk daar in trier! dacht wel dat je dan wat sneller bij de schleife bent maar dat valt me nog tegen..

welkom op DF

Roel

Bericht door Roel » 26 feb 2007, 22:11

Afgelopen zondag nog vlak bij trier geweest. Ik ben zondag naar bitburg geweest. Misschien wel bij je bekend? Een afgesloten vliegveld waar ze dan een circuit uitzetten waar je met de auto op mag.

toevallig ook niet geweest? :D

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 26 feb 2007, 22:33

Toevallig wel ja! Ik had op rallysport.nl tussen de regels door gelezen dat er een testdag was voor rallyauto's en Trier is dan maar 25 minuten dus uiteraard was ik daar aanwezig (heb genoten, 8) ). Een dag eerder was ik nog 25 minuten ten zuiden van Trier waar nog een rally georganiseerd werd :) .

Met welke auto reed je, want er waren er 'nogal' wat :wink: !? Ik was zelf vooral onder de indruk van de stuurkunsten van de benz-bestuurders; Echt schitterend zoals die aan het gummen waren.

Had achteraf best een rondje of wat kunnen rijden trouwens, er reed echt van alles rond maar ik vond dit niet helemaal eerlijk richting de mensen die wel het volle pond gelapt hadden (125 euro volgens mij). Volgend weekend is er weer zo'n dag maar dan zit ik weer bij pa en moe.

Nordschleife moet ik inderdaad weer de verkeerde kant voor op maar het is nog altijd aanzienlijk dichterbij dan vanuit mijn geboorteplaats. Binnenkort kan ik na het werk weer rechtdoor bij afslag Trier :lol: .

En typen heb ik inderdaad geen hekel aan. :)

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 26 feb 2007, 22:52

Met een Starlet 1:12,5 rijden! :o
Wauw!
Dat lukt me met mijn 39 jaar oude Morris ook! ;)

Een paar jaar terug met een Daihatsjoe Cuore op vakantie geweest in de Eifel. Dat ding liet bergje-op-bergje-af, volgepakt met bagage, vrouw en kinderen 1 op 18! Dat heeft wel wat moet ik zeggen...
Bult op hield het echter niet over. :)

Roel

Bericht door Roel » 27 feb 2007, 13:58

Haha wat een toeval!

Ik en mijn collega's reden in een Volkswagen corrado en ford sierra. Ook heeft mijn baas 3 rondjes gedaan met de nieuwe Leon Cupra. Moet je vast wel zijn opgevallen want hij had oranje stickers(zelfde als tom coronel) :D.

Die gasten met die mercedessen was rallyteam van der heijden(o.i.d.). Daar heb ik een stuk of 6 rondjes mee gereden toen ze zo lekker aan het driften waren in die mercedessen :D. Mijn baas kende hun dus vandaar dat ik mee mocht. Ze hadden ook een ibiza bij(rally wagen) dat ging ook idioot hard(ook in mee gereden).

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 27 feb 2007, 18:21

Yep, ik heb je baas en jou allebei wel gezien. Heeft die Cupra niet als 0-auto gereden in 1 van de laatste rally's van het vorige seizoen? En die Corrado heb ik ook wel gezien ja (sierra's waren er teveel van om op te kunnen vallen, of er moeten stickers van JP opgezeten hebben).

Tomaz

Bericht door Tomaz » 27 feb 2007, 18:29

De Ibiza ging hard idd, en de Corrado was ook prima aan de gang. Heeft iemand van jullie de Volvo nog zien driften? Was geweldig mooi om te zien.

Niels

Bericht door Niels » 27 feb 2007, 18:46

G Kolkman schreef: En ik hoop inderdaad ook dat het me geen windeieren gaan leggen want bijna 4 jaarsalarissen noem ik geen bescheiden investering, :shock: !
Hangt natuurlijk van je bruto jaarsalaris af :wink: Maar goed het kost een hoop geld en energie idd.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 27 feb 2007, 19:13

Welkom!

Roel

Bericht door Roel » 27 feb 2007, 20:40

Nee de cupra is eigenlijk een gewoon straatauto maar aangekleed met een paar stickers om meer op te vallen(reclame voor de Seat dealer). daarom ook maar 3 rondjes mee gereden. Op de stickers na is het ook een gewone Leon Cupra. En er liggen normaal gesproken andere wielen op natuurlijk maar die had mijn baas voor deze gelegenheid gespaart:D

Plaats reactie