BMW 1 Serie M Coupé
- RVV
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ook weer een goeie post Andre.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@ Tom, jouw verhaal is duidelijk, maar je vergeet één ding waaróm er 200paginas over het ding zijn geschreven en de Cayman maar 5 ofzo.
En dat is ook weer heel makkelijk.
De ene loopt ermee weg en de ander vindt 't helemaal niks, dan krijg je discusiie op discussie op discussie op discussie en herhaling op herhaling. Vandaar die 200 paginas, niet vanwege een cultstatus. Ja een groepje verdedigers vs een groepje bashers. Simpel. Turbo...paginas, massa...paginas....prijs....paginas .Dan nog de Meganetijd er even overheen en het is weer Groundhog Day.
Anders zou een GT3RS, 458, Aventador, Pagani etc toch ook heel veel paginas moeten hebben? Nee hoor, paar paginas maar want er is geen punt onderling voor discussie 'Iedereen' vind die dingen wel wat min of meer. Maar zit in droomgebieden. Voor een enkeling haalbaar.
Dat die Cayman er nog 5 heeft is omdat er heel soms 'n discussietje is, maar die in de kiem gesmoord wordt en 'we' hem allemaal at the end of the day toch wel zouden willen hebben(ik ook hoor als tweede/derde auto in donkergrijs of zwart)
Dat je 't jammer vind dat BMW nooit met een 320pk/1300kg 3liter atmo met 8000 rpm(Groundhogday) is gekomen en zal komen, en Porsche wél, is (zoals Andre ook al aangeeft) waar Porsche zit qua beleving en segment/prijs. Die Cayman is immers nog veel duurder dan die 1M. Dat had BMW prijstechnisch nooit gered, Porsche wel. Kijk even terug naar Renault met de Clio V6. Leukachtig, maar duur ding toen ook al. Het is niks geworden, in die BMW/Mercedes/Audi prijsregionen. Daar moest BMW al mee oppassen met de GTS in GT3 prijsregionen.
En dat is ook weer heel makkelijk.
De ene loopt ermee weg en de ander vindt 't helemaal niks, dan krijg je discusiie op discussie op discussie op discussie en herhaling op herhaling. Vandaar die 200 paginas, niet vanwege een cultstatus. Ja een groepje verdedigers vs een groepje bashers. Simpel. Turbo...paginas, massa...paginas....prijs....paginas .Dan nog de Meganetijd er even overheen en het is weer Groundhog Day.
Anders zou een GT3RS, 458, Aventador, Pagani etc toch ook heel veel paginas moeten hebben? Nee hoor, paar paginas maar want er is geen punt onderling voor discussie 'Iedereen' vind die dingen wel wat min of meer. Maar zit in droomgebieden. Voor een enkeling haalbaar.
Dat die Cayman er nog 5 heeft is omdat er heel soms 'n discussietje is, maar die in de kiem gesmoord wordt en 'we' hem allemaal at the end of the day toch wel zouden willen hebben(ik ook hoor als tweede/derde auto in donkergrijs of zwart)
Dat je 't jammer vind dat BMW nooit met een 320pk/1300kg 3liter atmo met 8000 rpm(Groundhogday) is gekomen en zal komen, en Porsche wél, is (zoals Andre ook al aangeeft) waar Porsche zit qua beleving en segment/prijs. Die Cayman is immers nog veel duurder dan die 1M. Dat had BMW prijstechnisch nooit gered, Porsche wel. Kijk even terug naar Renault met de Clio V6. Leukachtig, maar duur ding toen ook al. Het is niks geworden, in die BMW/Mercedes/Audi prijsregionen. Daar moest BMW al mee oppassen met de GTS in GT3 prijsregionen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
^^ Dit vind ik dan wel weer een goede post 
- Snipe
RVV schreef:Goeie post Tom.
RVV schreef:Ook weer een goeie post Andre.
Wordt het niet eens tijd voor like-buttons op DF?Arthur schreef:^^ Dit vind ik dan wel weer een goede post![]()
- Tristan
Geloof dat Tom en Rico beetje in dezelfde straatje zitten te lullen. Hele goeie post van Robin. Wil je meer dan een 1 ///M, dan moet je in de buidel tasten. Dat hele atmo verhaal is nu zo langzamerhand wel besproken. Als het gebeurd was, was de prijs niet 80K maar 100K (mede dankzij de EU met de drang naar emissie verlaging) en had iedereen weer voor de Porsche gekozen en was de 1 ///M een slob geworden. Porsche bouwt misschien 1/10e van het aantal auto's dat BMW bouwt, dus die kunnen het nog veroorloven om dikke atmo's te bouwen.
Dus je kan blijven janken om de situatie, maar ga er nou eerst eens mee rijden. Begin die papegaaien discussie langzamerhand een beetje zat te worden.
Dus je kan blijven janken om de situatie, maar ga er nou eerst eens mee rijden. Begin die papegaaien discussie langzamerhand een beetje zat te worden.
-
Rupie
Hoe graag ik ook de post van Andre een goede zou willen vinden, ik begrijp dat GT3 verhaal nooit. Een GT3 niet geschikt voor straatgebruik, daily? Ik zou het wel weten. En niet omdat ik zo'n hardcoremotherfucker als Allen ben.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Snipe schreef:RVV schreef:Goeie post Tom.RVV schreef:Ook weer een goeie post Andre.Wordt het niet eens tijd voor like-buttons op DF?Arthur schreef:^^ Dit vind ik dan wel weer een goede post![]()
-
Rupie
Omdat jij wel enthousiast bent en overtuigd van de kwaliteiten? Wat wil je dan dat hier gepost wordt, alleen maar mooie plaatjes en interieurfappictures? Ik blijf het wel een vermakelijk draadje vinden. Ik neem de 1M niet serieus, want daar heb ik geen enkele reden voor. Of het een goede auto is interesseert me niet tot ik er een stukje in gereden heb of meegereden en ik een mening heb kunnen vormen. Maar ook dan gaat het draadje er niet leuker of beter op worden. Dit draadje is wat het is. Vermakelijk.Tristan schreef:Dus je kan blijven janken om de situatie, maar ga er nou eerst eens mee rijden. Begin die papegaaien discussie langzamerhand een beetje zat te worden.
- Tristan
Ik heb mijn mening allang gegeven. Maar dat sub 1300kg, 320pk atmo etc. en sub euro 80K verhaaltje is voor mensen die dromen. IRL zijn die dingen niet meer haalbaar, tenzij er enorme ontwikkelingskosten gepaard gaan die doorberekend zullen worden in de verkoopprijs. Je wilt goud voor de prijs van zilver. Ik had liever ook een dikke atmo gezien, maar niet voor 100K.Ruben schreef:Omdat jij wel enthousiast bent en overtuigd van de kwaliteiten? Wat wil je dan dat hier gepost wordt, alleen maar mooie plaatjes en interieurfappictures?.Tristan schreef:Dus je kan blijven janken om de situatie, maar ga er nou eerst eens mee rijden. Begin die papegaaien discussie langzamerhand een beetje zat te worden.
Discussie is leuk, maar dingen vallen in herhaling.
- Hielke
Het is misschien voor 10% waar dat de 1M zo populair is omdat ie over 10 jaar voor een grote groep mensen beschikbaar is.
Maar voor 90% is ie populair omdat het een BMW is. DF is nog in ontwikkeling. Smaak en een hang naar diversiteit komen met de jaren. Laten we elkaar niet voor de gek houden. Er zijn genoeg andere merken die over een jaar of 10 ook redelijk betaalbaar zijn. Porsches incluis. Kwam een Genesis of 370Z met propellor op de steven dan was er ook over die auto's 200 pagina's volgeluld.
Maar voor 90% is ie populair omdat het een BMW is. DF is nog in ontwikkeling. Smaak en een hang naar diversiteit komen met de jaren. Laten we elkaar niet voor de gek houden. Er zijn genoeg andere merken die over een jaar of 10 ook redelijk betaalbaar zijn. Porsches incluis. Kwam een Genesis of 370Z met propellor op de steven dan was er ook over die auto's 200 pagina's volgeluld.
- Snipe
Wat dat betreft is het al heel verfrissend dat er nu een topic van 200+ pagina's is dat over auto's gaat. Tot zover waren zulke aantallen alleen weggelegd voor 'Fotografie', 'Grappige plaatjes en filmpjes' en 'Nederland gaat naar de haaien'.Hielke schreef:DF is nog in ontwikkeling. Smaak en een hang naar diversiteit komen met de jaren.
Of bedoelde je dat dan weer net níet?
- Hielke
Net niet nee
200 pagina's over een auto kan best, maar dan wel nadat al op pagina 1 duidelijk is geworden dat de auto het allerbeste en mooiste op 4 wielen is.
200 pagina's over een auto kan best, maar dan wel nadat al op pagina 1 duidelijk is geworden dat de auto het allerbeste en mooiste op 4 wielen is.
- WJ
M is/word gewoon steeds meer de nieuwe GTI, sportief voor burgertrutten. Dat brengt natuurlijk wel wat in beweging. De echte rijders kunnen altijd nog ergens anders terecht. Bij Renault ofzo.
- Tristan
Renault is voor de mensen die BMW ontgroeit zijn. 
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Dat klopt. Zo verkopen sommigen E36 tracktools om in een Clio RS te rijden.Tristan schreef:Renault is voor de mensen die BMW ontgroeit zijn.
- Tristan
Clio RS zou ik ook over twijfelen, maar een E36 is ook min. 15 jaar ouder tov een Clio RS.indobesar schreef:Dat klopt. Zo verkopen sommigen E36 tracktools om in een Clio RS te rijden.Tristan schreef:Renault is voor de mensen die BMW ontgroeit zijn.![]()
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Iemand het 1M stukje in de Top Gear al gelezen?
Misschien niet het meest toonaangevende blad, maar als er iets niet deugt wordt het zeker wel vermeld. Kreeg toch een score van 17/20 als ik het goed onthouden heb.
Misschien niet het meest toonaangevende blad, maar als er iets niet deugt wordt het zeker wel vermeld. Kreeg toch een score van 17/20 als ik het goed onthouden heb.
- Sperdy
+1Hielke schreef:Net niet nee![]()
Daar wil ik aan toevoegen:
Iedere topic over een nieuw model auto voor de consument, kan worden afgedaan met max, 1 pagina op ieder willekeurig forum. De rest is slap lullen, fappen. Het draadje voor de 1M idem dito. Maar de 1M vinden we mooi, hebben we vooral een mening over (iets over turbo lullen ja/nee) en - dat zou zo maar kunnen - DF is een BMW forum. Dat weet ik niet. Maar voor de rest, uitgezonderd van mijn bijdragen, is de rest onzinnig in deze draad
Hielke, wanneer ga jij sturen in dat lelijke nieuwe hok?
Lekker gedaan wel om een 135i te kopen met wat ander plastic, lullig n54is blokkie, turborommel, spekbandjes, M// logootje er op en dan 80K uitgeven :boogie:
- Hielke
Met een beetje geluk vanavond al een klein stukje.
Voor de echte test heb ik natuurlijk de persdemo nodig
DF testredactie, is er al nieuwe datum? Dit jaar? Volgend jaar?
Voor de echte test heb ik natuurlijk de persdemo nodig
DF testredactie, is er al nieuwe datum? Dit jaar? Volgend jaar?
-
Robin
Heb gisteren toen ik langs m'n dealer reed een paar foto's van die oranje 1M die buiten stond, gemaakt.
Wat is dat ding vierkant en dik! Die kleur zegt mij niks, maar wat een dik hok(je) daar valt alleen al qua looks een 135i 340x in 't niet, maar daar moet 'je'van houden, en ik houd daar wel van. Aan de andere kant is 80k euro (in NL) zo op 't oog voor zo'n relatief kleine 1M ook weer een bak vol centen eigenlijk....
Beauty(of voor wat daar voor doorgaat) isn't just skindeep bij dit ding. Moet toch nodig eens rijden.
Wat is dat ding vierkant en dik! Die kleur zegt mij niks, maar wat een dik hok(je) daar valt alleen al qua looks een 135i 340x in 't niet, maar daar moet 'je'van houden, en ik houd daar wel van. Aan de andere kant is 80k euro (in NL) zo op 't oog voor zo'n relatief kleine 1M ook weer een bak vol centen eigenlijk....
Beauty(of voor wat daar voor doorgaat) isn't just skindeep bij dit ding. Moet toch nodig eens rijden.
-
Rupie
Dit jaar, volgend jaar
18/20 zie ik net mbt Topgear. Maar ja, ik wist al dat ik dat blad en programma niet serieus hoef te nemen
18/20 zie ik net mbt Topgear. Maar ja, ik wist al dat ik dat blad en programma niet serieus hoef te nemen
- Snipe
En heeft Hielkegaatdwars.nl daar al een afspraak voor gemaakt bij BMW dan? Heel DF zal wel benieuwd zijn!Hielke schreef:Voor de echte test heb ik natuurlijk de persdemo nodig![]()
-
Robin
De enige persdemo die Hielke gaat krijgen, kijk eens naar 't smoelwerk van dat ding, lache.Snipe schreef:En heeft Hielkegaatdwars.nl daar al een afspraak voor gemaakt bij BMW dan? Heel DF zal wel benieuwd zijn!Hielke schreef:Voor de echte test heb ik natuurlijk de persdemo nodig![]()
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Maar gaat DF nou nog rijden met dat ding?
- Snipe
Uiteraard. Binnen twee weken.