15 Juni Driving-fun Trackday @ Zolder deel IV
- GTRene
Re: 15 Juni Driving-fun Trackday @ Zolder deel IV
kan het zo nergens vinden, maar is daar lange mouw verplicht of kan je in T-shirt eventueel...
- Peter Tunissen
Lange mouwen is normaal gesproken verplicht!
- GTRene
oke thanks Peter, was ik al "bang"voor, had men T-shirt no DSC al klaar liggen en dacht anders houd ik de leren jas aan
maar morgen warm dus nu doe ik een dun shirt aan met lange mouwen.
nu zo men nest in

nu zo men nest in

- Remmie
Was maar select groepje van DF aanwezig. Maar ik heb het erg naar me zin gehad.
Hier 3 van mijn snelste rondjes (full HD)
Hier 3 van mijn snelste rondjes (full HD)
-
tja, dat was wel weer even genieten gisteren, gave auto's super weer,lekker 5 uur gereden, alleen wie reed er de eerste 10 min van de 1 e sessie zijn z3 M in de banden stapel ???? dat was een beste klapper.erg jammer.
volgende keer weer dat is zeker.
volgende keer weer dat is zeker.
- Knot
Gaat niet echt hard maar zijn zeker knappe beelden Remmie! Grip is er wel maar volgens mij kan je prima uit de voeten met een 200+ pk blokje onder de kap 

- Remmie
Nee het is het af en toe net niet. mis ik net wat koppel/pk's
Maar het was wel erg leuk om bij aanremmen van de bochten en in de bochten op de snellere
auto's in te lopen.
Had er de Federals 595 RS-R onder liggen. Gestart op 2.3 Bar en daarmee gaan rijden.
Heb nog geen scheuren kunnen vinden. Heb 290km lopen stampen.
Heb ook geen flauw idee of ik nu kwa tijd enigzins leuk rond ging.
Was voor mij 2e keer op zolder. Reed zo rond 2:16.
Was in ieder geval

Maar het was wel erg leuk om bij aanremmen van de bochten en in de bochten op de snellere
auto's in te lopen.
Had er de Federals 595 RS-R onder liggen. Gestart op 2.3 Bar en daarmee gaan rijden.
Heb nog geen scheuren kunnen vinden. Heb 290km lopen stampen.
Heb ook geen flauw idee of ik nu kwa tijd enigzins leuk rond ging.
Was voor mij 2e keer op zolder. Reed zo rond 2:16.
Was in ieder geval

- @iko
Remmie, een tip uit de eerste lessen van een racecursus:
Handen op kwart voor 3 op het stuurwiel en niet meer loslaten. Dus niet overpakken.
Handen op kwart voor 3 op het stuurwiel en niet meer loslaten. Dus niet overpakken.
- Marcel H.
Zolder was gaaf!
Op http://trackdaymotion.be/gallery/albumn ... tures.html heb ik wat foto's gevonden.
Remmie:

Ik zelf met Peter er naast als instructeur:

BMW die de "stoepranden" meepakt

Op http://trackdaymotion.be/gallery/albumn ... tures.html heb ik wat foto's gevonden.
Remmie:
Ik zelf met Peter er naast als instructeur:
BMW die de "stoepranden" meepakt
-
Goeie tip, want je raakt 'm een keer kwijt als je dat niet doet. Je hebt daarvoor wel een kort stuurhuis nodig. Anders kun je beter de handen doorschuiven.Aiko schreef:Remmie, een tip uit de eerste lessen van een racecursus:
- Bert ///M3
Klopt dat van die handen is wel een aandachtspunt. Ik weet niet hoe groot je bent, iedereen wil graag een deepdish stuur maar ik heb hem er uit gegooid omdat bij mij de afstand naar het stuur niet uitkomt in een E36 met zo'n ding. Daardoor moest ik ook overpakken.
Kort stuurhuis hoeft niet persee daarvoor, ik red het zonder overpakken met een 3.0 stuurhuis en die is langzamer als die van een 318iS
Ziet er verder heel netjes uit, hoewel het wel vlotter zou moeten kunnen qua tijd. Jij schakelt terug op het einde van het rechte stuk bijvoorbeeld dat moet je eigenlijk niet doen maar ik weet niet hoeveel koppel jij dan hebt bij uitkomen.
Kort stuurhuis hoeft niet persee daarvoor, ik red het zonder overpakken met een 3.0 stuurhuis en die is langzamer als die van een 318iS

Ziet er verder heel netjes uit, hoewel het wel vlotter zou moeten kunnen qua tijd. Jij schakelt terug op het einde van het rechte stuk bijvoorbeeld dat moet je eigenlijk niet doen maar ik weet niet hoeveel koppel jij dan hebt bij uitkomen.
- Remmie
@Marcel,
Thanks, heb gelijk een foto besteld en bedankt voor de gezelligheid/praatje
@alle tips
bedankt, was me zelf ook opgevallen dat ik aan het rommelen bent met overpakken.
Ik heb het idee dat ik het niet red als ik me stuur op kwart voor 3 vast pak.
Of bedoelen jullie van te voren je handen zetten op de bocht te maken?
Ik moet me stuur vrij ver draaien om een scherpe bocht te maken. (wellicht door het missen van stuurbekrachtiging?)
Ik ga er in ieder geval opletten de volgende keer, dit voelde ook klungelig aan.
@Bert,
Ik schakel terug naar 3, ga de bocht dan in met ong 100-105km/u. Ze 4e versnelling trekt dat niet.
Wellicht kan ik die bocht harder in, mijn gevoel zegt ja maar me durf (nog) niet
Thanks, heb gelijk een foto besteld en bedankt voor de gezelligheid/praatje
@alle tips
bedankt, was me zelf ook opgevallen dat ik aan het rommelen bent met overpakken.
Ik heb het idee dat ik het niet red als ik me stuur op kwart voor 3 vast pak.
Of bedoelen jullie van te voren je handen zetten op de bocht te maken?
Ik moet me stuur vrij ver draaien om een scherpe bocht te maken. (wellicht door het missen van stuurbekrachtiging?)
Ik ga er in ieder geval opletten de volgende keer, dit voelde ook klungelig aan.
@Bert,
Ik schakel terug naar 3, ga de bocht dan in met ong 100-105km/u. Ze 4e versnelling trekt dat niet.
Wellicht kan ik die bocht harder in, mijn gevoel zegt ja maar me durf (nog) niet

- Bert ///M3
Zonder stuurbekrachtiging, heb jij een langer stuurhuis van een E36 316i?
Met een normaal bekrachtigd stuurhuis moet je het redden zonder overpakken, vergt wel 180 graden stuuruitslag ongeveer maar dat moet te doen zijn als je je armen kruist.
Met een normaal bekrachtigd stuurhuis moet je het redden zonder overpakken, vergt wel 180 graden stuuruitslag ongeveer maar dat moet te doen zijn als je je armen kruist.
- @iko
Yep,Bert ///M3 schreef:.. vergt wel 180 graden stuuruitslag ongeveer maar dat moet te doen zijn als je je armen kruist.
de eerste keer lijkt dat wat vreemd, maar je zult merken dat dat beter bevalt.
Nee dus. je handen zitten altijd op dezelfde plek van het stuur. Moet bij 98% van de bochten kunnen (misschien 1 uitzondering op Francorchamps)Of bedoelen jullie van te voren je handen zetten op de bocht te maken?
- Remmie
Nee volgens mij is er geen ander stuurhuis ingegaan.Bert ///M3 schreef:Zonder stuurbekrachtiging, heb jij een langer stuurhuis van een E36 316i?
mbt hogere snelheid ingaan 1e links:
Doordat ik terug schakel rem ik ook nog stuk af. wellicht volgende keer gewoon remmen en niet terugschakelen zodat me ingangssnelheid wat hoger is en me toeren in ze 4 wellicht nog voldoende zijn.
DuidelijkAiko schreef:Nee dus. je handen zitten altijd op dezelfde plek van het stuur. Moet bij 98% van de bochten kunnen (misschien 1 uitzondering op Francorchamps)

Fijn die tips

-
[YouTube]http://i2.ytimg.com/vi/ecZ_szDhDK8/default.jpg[/YouTube]
Heb zelf ook een fimpje opgenemen ,ik rij een e36 oorspronkelijke 325i ,we hebben twee jaar geleden er een 3,2 ltr 321 pk motor in gelepelt, incl vele andere aanpassingen , maar wat een auto heeerlijk en dat geluid mega ..
volgend skylimitevent in zolder ben ik er weer.
Heb zelf ook een fimpje opgenemen ,ik rij een e36 oorspronkelijke 325i ,we hebben twee jaar geleden er een 3,2 ltr 321 pk motor in gelepelt, incl vele andere aanpassingen , maar wat een auto heeerlijk en dat geluid mega ..
volgend skylimitevent in zolder ben ik er weer.