BMW 1 Serie M Coupé
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Luister, stelletje fappende schrapers.
Ik en niemand anders (ook geen andere Hielke) rij morgen in een spiksplinternieuwe 1M.
Zo, een mooi dikke :jenna:
Ik en niemand anders (ook geen andere Hielke) rij morgen in een spiksplinternieuwe 1M.
Zo, een mooi dikke :jenna:
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
markk schreef:That's more like it.Robin schreef:Oud nieuws?
http://www.carros.nl/autonieuws/31100-b ... -pk-extra/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
680Nm![]()
Ik verbaas met sowieso over de output van de x35i blokken. 3liter inhoud, twee turbo's en dan nog max. 100-120pk per liter draaien...
Ter vergelijk: Een 2.0l evo draait standaard 280-300pk en met wat uitlaat en mapping mods circa 360. Gooi je er andere turbo's op dat is het einde bijna zoek...
Kortom zo'n 3 liter x35i blok moet minimaal inclusief de BMW garantie gewoon 400-450pk kunnen draaien en door tuners met katloze uitlaten e.d. richting de 500-550 pk getild kunnen worden...
Mark.
+1
Kijk het ding is toch al sneller dan een M3................nou, maak dan een echt statement als motorenbouwer ( daar laten ze zich toch op voorstaan of niet dan?) Dus had een blok ontwikkeld en in deze kar gelegd die boven alle twijfel verheven zou zijn (dus geen 35is geneuzel) en daarmee alle monden vooralsnog het zwijgen opgelegd...............dan had BMW het goed gedaan, dit riekt naar een 6jes cultuur( en ik heb het niet over het aantal cilinders
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Oh jee, dit gaat niet goed. Sander Spoolder heeft het account van Hielke gekraakt.
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Bamie,
Wanneer ik stuur gaat mijn auto ook gewoon die kant op.
Als ik zo instuur als de beste man op het filmje, gaat mijn auto rechtsaf ipv bijna rechtdoor zoals bij de renault.
Dat heeft juist niets met een slechte wegligging te maken ik had gedacht dat je dat wel zou begrijpen, my bad........
Maar laten we dit draadje niet kapen en het gewoon over de 1 serie hebben want daar is volgens mij nog niet alles over geschreven
Wanneer ik stuur gaat mijn auto ook gewoon die kant op.
Als ik zo instuur als de beste man op het filmje, gaat mijn auto rechtsaf ipv bijna rechtdoor zoals bij de renault.
Dat heeft juist niets met een slechte wegligging te maken ik had gedacht dat je dat wel zou begrijpen, my bad........
Maar laten we dit draadje niet kapen en het gewoon over de 1 serie hebben want daar is volgens mij nog niet alles over geschreven
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nee Hans, het stuurgedrag met de Megane RS is te verklaren vanuit de sper die deze auto heeft. De bestuurder kan middels het gaspedaal bepalen wanneer en hoeveel onderstuur hij wil hebben. Beter dan in welke andere FWD (Focus RS als uitzondering) ook.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Maar goed Hielke, je bent dan weer niet iemand die zich aan zijn woord houd 
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Sinds het koopcontract ondertekend was voelde ik me niet meer aan die belofte gebonden RicoRVV schreef:Maar goed Hielke, je bent dan weer niet iemand die zich aan zijn woord houd
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Jaja ik weet ook van de hoed en de rand 
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik hoor niemand klagen over de tijden van de RS3 en Cayman S..

Kijk ook even naar de overige tijden... Iedereen zeurt zo over het feit dat een megane RS sneller is dan een 1M, maar kijk even naar de top 10 en dat daarbuiten... Staan ook auto's tussen die stuk voor stuk duurder zijn dan deze gehele top 10bij elkaar.. Waarom worden die niet tot treurens toe afgekraakt?
Een dingetje van 100k die sneller is dan eentje van 1000k bijvoorbeeld...
Kijk ook even naar de overige tijden... Iedereen zeurt zo over het feit dat een megane RS sneller is dan een 1M, maar kijk even naar de top 10 en dat daarbuiten... Staan ook auto's tussen die stuk voor stuk duurder zijn dan deze gehele top 10bij elkaar.. Waarom worden die niet tot treurens toe afgekraakt?
Een dingetje van 100k die sneller is dan eentje van 1000k bijvoorbeeld...
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Je wist al dat Hielke die 1M gekocht had? Damn, maar goed dat ik het nu alvast verteld heb. De verrassing was anders toch geen verrassing geweestRVV schreef:Jaja ik weet ook van de hoed en de rand
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
+1BamiesGTA schreef:Ik hoor niemand klagen over de tijden van de RS3 en Cayman S..![]()
Kijk ook even naar de overige tijden... Iedereen zeurt zo over het feit dat een megane RS sneller is dan een 1M, maar kijk even naar de top 10 en dat daarbuiten... Staan ook auto's tussen die stuk voor stuk duurder zijn dan deze gehele top 10bij elkaar.. Waarom worden die niet tot treurens toe afgekraakt?
Een dingetje van 100k die sneller is dan eentje van 1000k bijvoorbeeld...
1M bashing met een roze bril noemen we dat.
@Hans: ik vind het toch heerlijk man dit soort discussies waarom denk je dat ik top10 poster ben al 5 jaar
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CP9_kkzf ... ata_player[/youtube]RVV schreef:Nee hoor. :drinking:Maar voor wat betreft het 1M topic is vandaag mijn laatste dag
En Rico, je weet toch ook wel waarom ik juist deze video van Bush sr. gekozen heb om mijn belofte "kracht" bij te zetten?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: BMW 1 Serie M Coupé
De 1M valt mij IRL mee qua uiterlijk. Ik had gedacht dat hij enorm schreeuwerig zou zijn maar zoals eerder gezegd zelfs in Orange viel de auto mij niet direct op als 1M.
De tijden op de RIng gaan volgens mij wel steeds meer over de banden die eronder liggen. Bij de Megane gaat de helft van het PR verhaal over de banden die werden gebruikt.
Was het trouwens iemand van DF die vrijdagavond de 1M in Leiden reed?
De tijden op de RIng gaan volgens mij wel steeds meer over de banden die eronder liggen. Bij de Megane gaat de helft van het PR verhaal over de banden die werden gebruikt.
Was het trouwens iemand van DF die vrijdagavond de 1M in Leiden reed?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke, heb jij een 1M/// gekocht! Onwijs gaaf, een van de leukste auto's van dit moment.
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Oh come on..Macboy schreef:
Het is dus echt onzin dat de 1M hier altijd een cultstatus heeft gehad.
Die 1M is de enige auto op DF met z'n eigen sticky topic dat permanent bovenaan staat met wat testjes erin...
Macboy ik vind het mooi om te zien hoe men vroeger al uit keek naar de 1 serie. De 3er werd steeds groter (uiteindelijk even groot als een 5 van twee generaties terug) en BMW zou plannen hebben voor een model eronder. Een mooie lichte en compacte BMW. De 1 serie kwam uit maar een 6 cilinder was nog niet leverbaar. Toen Robin, Rico en Andre die 120d kochten begreep ik dat ook niet. Natuurlijk is die auto dikke prima (niks op aan te merken) maar vooral voor mensen die altijd al in dat segment aan het shoppen was (leaserijders etc.). Uiteindelijk kwam de 130i en dat is voor mij nog de beste 1er. Die had een fijne motor, stuurde mooi en woog een nette 1350kg. Niet veel later reden er gecamoufleerde coupes rond. De mooiste computer-renders kwamen alweer voorbij.. een kleine compacte en lichte coupe van BMW, dat moest em worden. En dat werd de 135i die al richting de 1500kg ging. Viel toch wat tegen en velen dachten dat de auto wellicht erg voor de Amerikaanse markt bestemd was. Het verlangen naar een M versie werd groter. Bij BMW bleef het lang stil... heel lang... er waren wat teasers en ze kwamen met een Tii concept maar over productieplannen lieten niets los. Tot de 1M uit zou komen, na een jaar lang marketing was ie er... met de motor uit de Z4 sDrive335iS en een gewicht van 1500kg. Een hartstikke goede auto en ik denk ook het beste wat je bij BMW kunt kopen (ben en blijf ook absoluut BMW liefhebber), maar het zijn vooral de verwachtingen hier die nooit helemaal waargemaakt zijn. Er is altijd hoop gebleven voor een mooie en lichtere coupe met hoogtoerige M atmo... zeg maar iets van 320pk op 1300kg. Dat zou perfect zijn toch?
En dan open ik even het topic van 5 pagina's over de Cayman R.. ziet de specs.. atmo 330pk op 1295kg. Plak er een M badge op (want daar draait het om) en die cultstatus zou terecht moeten zijn. En ja, ik weet dat het ding duurder is, maar come on... 5 pagina's tegenover 200 pagina's en een sticky topic... dan kan ik niet anders dan concluderen dat die 1M een soort cultstatus heeft op DF
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Persoonlijk weet ik nog niet goed wat ik van de auto moet denken Ferdi. Sta er vreemd genoeg gelukkig nog steeds vrij neutraal tegenover.FerdiACS1 schreef:Hielke, heb jij een 1M/// gekocht! Onwijs gaaf, een van de leukste auto's van dit moment.
Dat die andere Hielke al overstag is, tsja. Voor 80k, Porsche geld, dan moet ie wel ontzettend goed rijden.
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@ macboy,
Ik moet wat, om aan die ruim 13.000 posts te komen van jou dus ik kon niet anders dan reageren
Wat je post betreft ben ik het wel met je eens hoor maar als we een beetje blijven ouwehoeren dan komen we wel aan de 300 pagina`s.........en dat voor zo`n koekblik
Ik moet wat, om aan die ruim 13.000 posts te komen van jou dus ik kon niet anders dan reageren
Wat je post betreft ben ik het wel met je eens hoor maar als we een beetje blijven ouwehoeren dan komen we wel aan de 300 pagina`s.........en dat voor zo`n koekblik
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Tom, de reden daarvoor is eenvoudig.Tom schreef:Oh come on..Macboy schreef:
Het is dus echt onzin dat de 1M hier altijd een cultstatus heeft gehad.
Die 1M is de enige auto op DF met z'n eigen sticky topic dat permanent bovenaan staat met wat testjes erin...![]()
De 1M/// is klaarblijkelijk een auto die tot de verbeelding spreekt. We hebben het er graag over. En helemaal niet omdat íe zo goed is, of slecht, of omdat íe langzamer is dan een Renault Migraine, en misschien sneller dan een Erres 3, maar een 135i blok heeft, of dikke banden heeft, of het echte M3 sperr heeft of weet ik wat voor verdere lulkoek.
Feit is - en dat is fantastisch gedaan door BMW - dat M/// een 'label' is geworden dat leuke auto's maakt en dat nog heel veel mensen tot de verbeelding spreekt. En met deze 1M/// is het (weer) een schot in de roos. Meer is het niet. Iedere vorm van serieus leuterkoeken over die 1M/// is zinloos, alleen maar onderhoudend. Er zijn er veel die er graag eentje zouden willen hebben, er anderen hoeven 'm weer niet.
Maar oei, oei, wat is de 1M/// een fantastische BMW, dat is dé samenvatting voor deze auto. Een echte bad-ass, een branie-jongen. Dat spreekt dus klaarblijkelijk sterk tot de verbeelding, leuk toch?
Dat íe erg leuk is, is vriend en vijand het wel over eens.
En daar praten we graag lekker lang en veel over ...
Laatst gewijzigd door Sperdy op 19 jun 2011, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik zou vandaag ook naar Sint Anthonis met de Hartge maja...
anyway, weer een kans gemist om de beroemde 1M te mogen aanschouwen
kijk... http://www.bimmerportal.nl/post324607.html#p324607" onclick="window.open(this.href);return false;
hij was daar ook te gast buiten andere prachtige beemers om.
anyway, weer een kans gemist om de beroemde 1M te mogen aanschouwen
kijk... http://www.bimmerportal.nl/post324607.html#p324607" onclick="window.open(this.href);return false;
hij was daar ook te gast buiten andere prachtige beemers om.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Goeie post Tom.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Vind ik ook.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
+1 porker is fors duurder, en ook niet moeders mooiste, maar wel qua motor en gewicht helemaal top.RVV schreef:Goeie post Tom.
Michel
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Joh, deze rukporker is een stuk langzamer dan een Renault Migraine en 4x zo duur.Michel P schreef:+1 porker is fors duurder, en ook niet moeders mooiste, maar wel qua motor en gewicht helemaal top.RVV schreef:Goeie post Tom.
Michel
Porker Gayman R? Next >
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Qua pure rijders auto is die cayman R top. En beter als de 1M.
De kracht van de 1M is de compromis. Dagelijkse bruikbaarheid je kan over elke vluchtheuvel bijv. De looks van een gewone auto en als je een keer lekker op een nat circuit je gang wil gaan kan dat ook.
Ik weet hoe het is met een GT3 en daar wordt je niet vrolijk van als je dagelijks zo n auto gaat rijden. Zelfde geld voor een Cayman R.
Leuke auto s voor erbij. Die je eigenlijk een paar dagen per jaar echt kunt uitlaten.
Waarom de 1M wel 200 pagina s heeft en een Cayman R niet is makkelijk.
Bmw 1M ligt 2e hands straks voor velen in het verschiet zie bijv nu de E36 M3 en E46 M3. Bmw s komen in zekere zin 2e hands altijd wel terecht in bepaalde prijs dat ze door meerdere liefhebbers gekocht kunnen worden. Porsche blijft door weinig aanbod altijd in prijs hoog en het blijven altijd opzichtige auto s. Sommige genieten daarvan maar velen ook niet.
Auto s als C63 AMG M3 RS4 RS3 Focus RS hebben gewoon een veel grotere liefhebbersgroep. Porsche is te specialistisch om een grote liefhebbersgroep aan te spreken.
De kracht van de 1M is de compromis. Dagelijkse bruikbaarheid je kan over elke vluchtheuvel bijv. De looks van een gewone auto en als je een keer lekker op een nat circuit je gang wil gaan kan dat ook.
Ik weet hoe het is met een GT3 en daar wordt je niet vrolijk van als je dagelijks zo n auto gaat rijden. Zelfde geld voor een Cayman R.
Leuke auto s voor erbij. Die je eigenlijk een paar dagen per jaar echt kunt uitlaten.
Waarom de 1M wel 200 pagina s heeft en een Cayman R niet is makkelijk.
Bmw 1M ligt 2e hands straks voor velen in het verschiet zie bijv nu de E36 M3 en E46 M3. Bmw s komen in zekere zin 2e hands altijd wel terecht in bepaalde prijs dat ze door meerdere liefhebbers gekocht kunnen worden. Porsche blijft door weinig aanbod altijd in prijs hoog en het blijven altijd opzichtige auto s. Sommige genieten daarvan maar velen ook niet.
Auto s als C63 AMG M3 RS4 RS3 Focus RS hebben gewoon een veel grotere liefhebbersgroep. Porsche is te specialistisch om een grote liefhebbersgroep aan te spreken.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Maar wel eerst even sterkere drijfstangen, drijfstangbouten, turboslangen, grotere IC etc etc. En dan hou je alsnog een onwijs turbogat. 2 liter blok is lastig om een grotere turbo aan te spoelen. Dus qua drivability gaat een grotere turbo alleen maar achteruit.markk schreef: Ik verbaas met sowieso over de output van de x35i blokken. 3liter inhoud, twee turbo's en dan nog max. 100-120pk per liter draaien...
Ter vergelijk: Een 2.0l evo draait standaard 280-300pk en met wat uitlaat en mapping mods circa 360. Gooi je er andere turbo's op dat is het einde bijna zoek...
Mark.
In de 1 ///M is het gas en meteen power.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, BMWDennis, Crookie, dave van marion, Google [Bot], SlowCo en 8 gasten
