BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Tom » 18 jun 2011, 20:01

Dat renault filmpje is idd onderstuur in de gloria en behoorlijk slaapverwekkend...
*zet Yellowbird filmpje nog maar es op ;)*

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jun 2011, 20:14

Over die Renault:

Onderstuur omdat je die bandjes wat hoort piepen (positie microfoon?), en een gevecht tegen onderstuur? Gezien de stuurhoeken merk ik daar weinig van.

Ook bij een RWD neem je op een circuit 95% van de bochten met een variatie van onderstuur. Zou ie altijd om z'n lengte-as draaien of met overstuur bochten nemen dan zakt je de moed tijdens een snel rondje snel in de schoenen en matige tijden zullen je deel worden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jun 2011, 20:33

Nou Hielke bij 1.13 in wat mindere mate maar bij 1,38 - 2.06 - 2-11- 2.45 zit hij toch aardig door te draaien hoor.
Misschien dat het bij jou Punto nog erger is en dat je daarom hier wel mee vind vallen maar als ik zo doorstuur in een bocht met mijn Corvette dan rijd ik de vangrail in. :wheelchair:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 18 jun 2011, 20:49

dat ligt dan meer aan de wegligging van jouw corvette :-P

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jun 2011, 21:36

BamiesGTA schreef:dat ligt dan meer aan de wegligging van jouw corvette :-P
dat mag jij met een e46 m3 zeggen....... :lol:

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 18 jun 2011, 21:51

Downforce Hans schreef:
Ja.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 19 jun 2011, 11:11

Downforce Hans schreef:

:lol: Het mooie is dat de meeste M3 eigenaars dat nog echt denken ook...

@Hilke: 95% onderstuur? :nah:

Andre

Bericht door Andre » 19 jun 2011, 11:17

RVV schreef:Hielke gefeliciteerd :wave:

Hij heet inderdaad Hielke rico:)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 jun 2011, 11:29

Nog even een vraagje over die Megane tijd. In 't filmpje gaat ie over de streep bij 8:20 a 8:21 dan haal ik daar 8:08 vanaf dus bij 0:12 beginnen, dan komt ie net de pitstraat uit. Wat naar mijn idee een 100 meter zeker verder is. Oftwel , waar begint men met timing en waar eindigt men? :hmmm:

Hoe deed Vette dat met die ZR1 laatst, zal eens even opzoeken.

Tijdmeting begint daar bij die pitstraat ook en eindigt daarvóór ook , had 't kunnen weten. Was 't vergeten. :bag:
http://www.youtube.com/watch?v=5yKb6iSW ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 19 jun 2011, 11:37

Allereerst een groot compliment naar Renault. Toptijd neergezet. Alleen is het vervelende dat we niet weten of de tijd met die van SportAuto overeenkomt. We weten allemaal dat er meerdere tijdmetingpunten circuleren dus dat zou ik eerst moeten weten (post Robin ook net toevallig zie ik). Als SportAuto ook die tijd haalt met de Renault dan heeft dat pas waarde. Mocht de Renault ook dan sneller zijn dan is dit een groot compliment waard naar Renault (hoewel RenaultSport altijd al top was dus zo bijzonder is dit nu ook weer niet).

Voor BMW is dit deels een beetje een afgang, maar grotendeels natuurlijk niet. De autos lopen immers niet in elkaars vaarwater. Bovendien is de 1M meende ik 25 seconden sneller dan de 135i. Daar is ie van afgeleid en dat is toch een puike prestatie lijkt mij ?

Het filmpje is overigens inderdaad slaapverwekkend en ronduit irritant. Ik ben een groot liefhebber van Ringfilmpjes voor alle soorten aandrijving maar dit gepiep is gewoon vervelend.

En dan het voor mij belangrijkste: waar ik echt moe van wordt is het constant meepraten en meelullen van mensen hier zonder na te denken. Daar erger ik mij nu wel aan. Opmerkingen als dat de 1M hier zou worden verheerlijkt zijn gewoon triest.

DE FEITEN ZIJN dat de 1M hier juist compleet de afgrond in werd geduwd door vrijwe 90% van alle posters (turbo, uiterlijk, teasers etc). Slecht een handvol mensen waren onder de indruk van de 1M. De auto werd compleet uitgespuugd hier. Pas na maanden van foto's begonnen enkelen bij te draaien en nadat de eerste testen verschenen begonnen de meesten pas bij te draaien. Daarbij zijn vrijwel alle testers redelijk lyrisch over de 1M. Het is dus echt onzin dat de 1M hier altijd een cultstatus heeft gehad.

Wordt een beetje moe van die mensen hier en wilde ik toch even gezegd hebben. Je kunt dit draadje ook links laten liggen als je de 1M niks vindt.

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2011, 11:46

Back in 2004 had de 1 serie überhaupt een Supercultstatus bij de buren weet je nog Ilija. Ik reed een 120d , Rico en Andre volgden en wij waren de 3 wijzen uit 't Noorden. Nog nooit waren wij zo groot....vanwege onze autokeuze, de 1 serie. We werden verafgood tot Sint Juttemis, wij waren de Toppers avant la lettre.

:devil:

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 19 jun 2011, 11:49

Pingus schreef:
Downforce Hans schreef:

:lol: Het mooie is dat de meeste M3 eigenaars dat nog echt denken ook...

@Hilke: 95% onderstuur? :nah:
Dat jij denkt dat de meeste M3 eigenaren dat denken zegt ook veel over jouw mensenkennis :jenna:

Maarja als downforce hans het volgende zegt:
Misschien dat het bij jou Punto nog erger is en dat je daarom hier wel mee vind vallen maar als ik zo doorstuur in een bocht met mijn Corvette dan rijd ik de vangrail in.

Dat ligt dat toch aan zijn wegligging :crazy: Niet dat die slecht is, maar misschien ligt de renault op die punten van een circuit wel beter op de weg.. Dat hij een 500+ pk mannelijkheids-extensioner heeft doet er dan even niet toe :wink:

On-topic: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe duur een megane rs uit zou komen met dezelfde (interieur)opties als in de 1M..

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2011, 11:50

Hielke schreef:Over die Renault:

Onderstuur omdat je die bandjes wat hoort piepen (positie microfoon?), en een gevecht tegen onderstuur? Gezien de stuurhoeken merk ik daar weinig van.

Ook bij een RWD neem je op een circuit 95% van de bochten met een variatie van onderstuur. Zou ie altijd om z'n lengte-as draaien of met overstuur bochten nemen dan zakt je de moed tijdens een snel rondje snel in de schoenen en matige tijden zullen je deel worden.
Hielke beste man, zou je die Punto niet in kunnen ruilen voor 'n designer-bril op sterkte, of beter, een staaroperatie? In Duitsland zijn geen wachtlijsten. :cool:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 jun 2011, 11:51

Robin schreef:Back in 2004 had de 1 serie überhaupt een Supercultstatus bij de buren weet je nog Ilija. Ik reed een 120d , Rico en Andre volgden en wij waren de 3 wijzen uit 't Noorden. Nog nooit waren wij zo groot....vanwege onze autokeuze, de 1 serie. We werden verafgood tot Sint Juttemis, wij waren de Toppers avant la lettre.

:devil:
Gelukkig, toch nog iets te lachen in dit draadje :lol: :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2011, 11:52

@Bamischijf, no worries, een E46 M3 ligt leuk op de weg. No haters. Heb zelf zo'n ding gehad op 18", voor daily meer en dan ook meer dan lekker. :df:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 jun 2011, 11:54

Macboy schreef:Allereerst een groot compliment naar Renault. Toptijd neergezet. Alleen is het vervelende dat we niet weten of de tijd met die van SportAuto overeenkomt. We weten allemaal dat er meerdere tijdmetingpunten circuleren dus dat zou ik eerst moeten weten (post Robin ook net toevallig zie ik). Als SportAuto ook die tijd haalt met de Renault dan heeft dat pas waarde. Mocht de Renault ook dan sneller zijn dan is dit een groot compliment waard naar Renault (hoewel RenaultSport altijd al top was dus zo bijzonder is dit nu ook weer niet).

Voor BMW is dit deels een beetje een afgang, maar grotendeels natuurlijk niet. De autos lopen immers niet in elkaars vaarwater. Bovendien is de 1M meende ik 25 seconden sneller dan de 135i. Daar is ie van afgeleid en dat is toch een puike prestatie lijkt mij ?

Het filmpje is overigens inderdaad slaapverwekkend en ronduit irritant. Ik ben een groot liefhebber van Ringfilmpjes voor alle soorten aandrijving maar dit gepiep is gewoon vervelend.

En dan het voor mij belangrijkste: waar ik echt moe van wordt is het constant meepraten en meelullen van mensen hier zonder na te denken. Daar erger ik mij nu wel aan. Opmerkingen als dat de 1M hier zou worden verheerlijkt zijn gewoon triest.

DE FEITEN ZIJN dat de 1M hier juist compleet de afgrond in werd geduwd door vrijwe 90% van alle posters (turbo, uiterlijk, teasers etc). Slecht een handvol mensen waren onder de indruk van de 1M. De auto werd compleet uitgespuugd hier. Pas na maanden van foto's begonnen enkelen bij te draaien en nadat de eerste testen verschenen begonnen de meesten pas bij te draaien. Daarbij zijn vrijwel alle testers redelijk lyrisch over de 1M. Het is dus echt onzin dat de 1M hier altijd een cultstatus heeft gehad.

Wordt een beetje moe van die mensen hier en wilde ik toch even gezegd hebben. Je kunt dit draadje ook links laten liggen als je de 1M niks vindt.
Als je moe wordt van dit gezeur dan laat je toch gewoon dit draadje links liggen :whistle: :mrgreen: :thumbup:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 19 jun 2011, 11:54

BamiesGTA schreef:[...

Dat jij denkt dat de meeste M3 eigenaren dat denken zegt ook veel over jouw mensenkennis :jenna:

,,..
Gelukkig ken ik ook redelijk wat mensen met een M3 :wink: Geeft niks hoor, komt allemaal goed!

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2011, 11:58

Oud nieuws?
http://www.carros.nl/autonieuws/31100-b ... -pk-extra/" onclick="window.open(this.href);return false;

680Nm :shock:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 jun 2011, 12:04

Ilija, come on, 200 pagina's droogfappen op een auto waarvan bij het begin al duidelijk was dat één of twee DF-ers, die al ervaringen met 135i's hadden, 'm zouden kopen. Zonder apriori verheerlijking was dit niet gebeurd.

Over die Ringtijd door Horst von Saurma: Misschien is Horst het een beetje kwijt, maar die 8.15 is niet indrukwekkend. De 8.26 met de 335i coupe, ook gereden door hem, is dat wel. BMW heeft zich met het branie gehalte van de 1M, en de verwachtingen die daardoor gewekt werden, opnieuw (na de GTR) in de problemen gebracht. Die 11 seconden verschil tussen de Grand Tourisme 335i en de Bull Dog 1M zijn moeilijk te verklaren. Het antwoord moet bijna wel in de mate van vertrouwen (het gebrek eraan) die de 1M de bestuurder geeft gezocht worden. Dit kan zeer persoonlijk zijn overigens. Het zou best zo kunnen zijn dat Andre totaal niet onder de indruk van een eventueel staartlastige 1M op hoge snelheid is. Ik verwacht van Andre ook niet anders dan dat hij ons snel van rondetijden op diverse circuits voorziet.

Heeft von Saurma ooit met een 135i een Ringrondje geklokt? Kan me moeilijk voorstellen dat die lichtere 135i tov de 335i trager geweest kon zijn.

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2011, 12:06

Hielke schreef: Heeft von Saurma ooit met een 135i een Ringrondje geklokt? Kan me moeilijk voorstellen dat die lichtere 135i tov de 335i trager geweest kon zijn.
Bij mijn weten was de 135i trager in Horst's handen ja...

Denk dat die wielbasis oid hem parten speelt qua durf?

Hielke

Bericht door Hielke » 19 jun 2011, 12:11

En nog even een serieuze noot. Hielke heeft dus mooi (dit is echt) een 1M gekocht om die auto volledig te kunnen doorgronden.

Gezien de enorme populariteit van het ding in Dld zou ie ergens in september ook weer vlot en met zeer geringe afschrijving verkocht kunnen worden.

And on that bombshell gaan we de zondagmiddag in!!!

markk

Bericht door markk » 19 jun 2011, 12:13

Robin schreef:Oud nieuws?
http://www.carros.nl/autonieuws/31100-b ... -pk-extra/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
680Nm :shock:
That's more like it. :df:

Ik verbaas met sowieso over de output van de x35i blokken. 3liter inhoud, twee turbo's en dan nog max. 100-120pk per liter draaien...

Ter vergelijk: Een 2.0l evo draait standaard 280-300pk en met wat uitlaat en mapping mods circa 360. Gooi je er andere turbo's op dat is het einde bijna zoek...

Kortom zo'n 3 liter x35i blok moet minimaal inclusief de BMW garantie gewoon 400-450pk kunnen draaien en door tuners met katloze uitlaten e.d. richting de 500-550 pk getild kunnen worden...

Mark.

markk

Bericht door markk » 19 jun 2011, 12:13

Hielke schreef:En nog even een serieuze noot. Hielke heeft dus mooi (dit is echt) een 1M gekocht om die auto volledig te kunnen doorgronden.

Gezien de enorme populariteit van het ding in Dld zou ie ergens in september ook weer vlot en met zeer geringe afschrijving verkocht kunnen worden.

And on that bombshell gaan we de zondagmiddag in!!!
Gefeliciflapstaard. Have (driving) fun :-)

Mark.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 19 jun 2011, 12:17

Hielke: niet alleen een rondetijd zegt wat over de lol die je aan een auto kunt beleven, net zo min als de rondetijd van een coureur versus je eigen snelheid. Dat Horst langzamer begint te worden is dan ook niet erg (de man wordt al een dagje ouder..). (en dan ook nog eens op welk circuit: de ene auto doet het beter op het ene circuit, de ander op een ander circuit, daar spelen veel zaken een rol in: waarom denk je dat zo'n megane het goed doet op de Ring? De lange wilebasis maakt het een makkelijke auto met veel ruimte voor het opvangen van foutjes, dat geeft vertrouwen)

Jij een 1M gekocht? :lol: Yeah right :roflol:

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2011, 12:18

@Markk betr die N54 .35i. In de US is 't record 543 wheel hp door Burger tuning geloof ik. Zit in'n E92 335i. Omgerekend tegen de 600pk eigenlijk aan de krukas.

En voor zover ik weet bestaan er meer mensen die Hielke heten. :D

Plaats reactie