Verstandig geworden> bmw kopen
- dvh
Verstandig geworden> bmw kopen
De situatie is als volgt.
Vriendin stopt met werken en heeft de auto nauwelijks meer nodig. Het dagelijkse moeten van woon-werk is eraf.
Nu kick ik de C1 de deur uit en ga zolang even met de familiestation op pad.
Nu moet er wel iets voor de C1 terugkomen, iets kleins en goedkoops. Het zal immers meer stil staan dan rijden.
Ik zat te denken aan het volgende:
- Citroen Saxo 1.4/1.6 16v (vtr/vts)
- Peugeot 206 gti
Ik heb 0 ervaring met deze (franse) auto's.
Prijsklasse is zo rond de 2500-3500. Meer dan dat wil ik er niet aan uitgeven.
Wat zijn de ervaringen hier?
Welke is het meest fun, praktisch en of degelijkst ?
Hoor het graag!
Vriendin stopt met werken en heeft de auto nauwelijks meer nodig. Het dagelijkse moeten van woon-werk is eraf.
Nu kick ik de C1 de deur uit en ga zolang even met de familiestation op pad.
Nu moet er wel iets voor de C1 terugkomen, iets kleins en goedkoops. Het zal immers meer stil staan dan rijden.
Ik zat te denken aan het volgende:
- Citroen Saxo 1.4/1.6 16v (vtr/vts)
- Peugeot 206 gti
Ik heb 0 ervaring met deze (franse) auto's.
Prijsklasse is zo rond de 2500-3500. Meer dan dat wil ik er niet aan uitgeven.
Wat zijn de ervaringen hier?
Welke is het meest fun, praktisch en of degelijkst ?
Hoor het graag!
Laatst gewijzigd door dvh op 05 nov 2011, 11:59, 6 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Saxo 16v of 206gti wat is beter ? Waarop letten.
mijn vriendin rijd al 3 jaar met plezier in der 206gti, voordeel, fijne 2 liter die wat tam over komt maar in de 206 toch goed tot z'n recht komt, op top loopt het gekke ding zo z'n teller uit + 210
en zitten standaard veel opties op, clima, leer enz., zou wel kijken voor een exemplaar met vol leder want de half ledere stoelen worden snel lelijk.
nadelen : het is allemaal wel een beetje poppetuig, niet echt een kwaliteits auto, zal bij de saxo alleen wel het zelfde laken een pak zijn.
en zitten standaard veel opties op, clima, leer enz., zou wel kijken voor een exemplaar met vol leder want de half ledere stoelen worden snel lelijk.
nadelen : het is allemaal wel een beetje poppetuig, niet echt een kwaliteits auto, zal bij de saxo alleen wel het zelfde laken een pak zijn.
- dvh
Denk dat de 206 net iets meer auto is dan zo'n Saxo.
Zag dat op het forum ook wat Saxo rijders aanwezig zijn. Ben vooral benieuwd naar gebruikerservaringen!
Zag dat op het forum ook wat Saxo rijders aanwezig zijn. Ben vooral benieuwd naar gebruikerservaringen!
- markk
Kan niets over een Saxo zeggen maar een 206gti hebben we 10 jaar en 170kkm met heel veel plezier in gereden. Leuke, sportieve auto.
Tis wel een Peugeot dus het gaat wel rammelen...
Mark.
Tis wel een Peugeot dus het gaat wel rammelen...
Mark.
- dvh
Met 2 jankende koters achterin horen we die kraakjes toch niet 

- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Let op de achterassen bij beide modellen. Is een bekend zwak punt, óf ze gaan vastzitten óf de lagerbussen slijten uit waardoor de achterwielen scheef gaan staan.
Verder is de kwaliteit idd niet supertop, maar ook niet heel beroerd hoor, al denk ik dat je nog beter een Saxo kan hebben dan een 206 als het daar over gaat.
Qua zitpostitie zit je bij zo'n 206 behoorlijk 'op de bok', moet je van houden. Bij een Saxo kan de stoel weer niet echt ver naar achteren als je lang bent zoals ik. Je zit echt met je knieën om het stuur heen.
Ik zou gewoon eens lekker rijden en kijken wat je het meest bevalt.
Verder is de kwaliteit idd niet supertop, maar ook niet heel beroerd hoor, al denk ik dat je nog beter een Saxo kan hebben dan een 206 als het daar over gaat.
Qua zitpostitie zit je bij zo'n 206 behoorlijk 'op de bok', moet je van houden. Bij een Saxo kan de stoel weer niet echt ver naar achteren als je lang bent zoals ik. Je zit echt met je knieën om het stuur heen.
Ik zou gewoon eens lekker rijden en kijken wat je het meest bevalt.
- Martijn_bmw
ik zou ook voor de 206 gaan veel meer auto dan zo'n saxo!
maar andere vraag? als het goedkoop moet waarom niet de C1 houden? heb je ook geen MRB kosten....
maar andere vraag? als het goedkoop moet waarom niet de C1 houden? heb je ook geen MRB kosten....
- dvh
Nou om een paar redenen.
De auto zal nauwelijks meer gebruikt worden en die C1 staat dan maar minder waard te worden.
Ik rij dan even in de station maar de bedoeling is deze straks een keertje in te ruilen voor een nieuwere auto. En tot die tijd rij ik er nog ff mee. Mijn vriendin vind de C1 ook wat klein/onveilig voor die x dat ze met de kinderen ergens heen moet.
De auto zal nauwelijks meer gebruikt worden en die C1 staat dan maar minder waard te worden.
Ik rij dan even in de station maar de bedoeling is deze straks een keertje in te ruilen voor een nieuwere auto. En tot die tijd rij ik er nog ff mee. Mijn vriendin vind de C1 ook wat klein/onveilig voor die x dat ze met de kinderen ergens heen moet.
- Martijn_bmw
als je de C1 wat klein vind zou ik zeker voor de 206 gaan! is stukken ruimer van binnen dan de saxo (basis is hetzelfde als een 106)
- Kasteel
Als me eerste auto beide overwogen, maar 206gti was toen nog iets te duur werd toen de Megane 16v.
Ik vind de 206 een stuk frisser ogen van zowel binnen als buiten, ook geeft de auto wel een veiliger gevoel als je bijvoorbeeld de deur sluit, maar verw8 geen bombproof auto ofzo
. Beide zijn gewoon leuk speels te sturen en het de kleine verschillen die je moet afwegen. Ik zou gewoon bij de zoektocht het beste aanbod pakken.
Bij Saxo overigens wel voor de 1.6 16v gaan (rest ook geen ervaring mee), de overige modellen zijn imho geen concurrentie voor de 206 gti.
Als ik zelf de keuze van destijds moest overdoen, was ik voor de 306 gti gegaan denk ik (of de 309 gti 16v).
Ik vind de 206 een stuk frisser ogen van zowel binnen als buiten, ook geeft de auto wel een veiliger gevoel als je bijvoorbeeld de deur sluit, maar verw8 geen bombproof auto ofzo

Bij Saxo overigens wel voor de 1.6 16v gaan (rest ook geen ervaring mee), de overige modellen zijn imho geen concurrentie voor de 206 gti.
Als ik zelf de keuze van destijds moest overdoen, was ik voor de 306 gti gegaan denk ik (of de 309 gti 16v).
- Kasteel
Zie net dat Clio RS tegenwoordig ook al te vinden is voor onder de 3,5k, dat zou mijn keuze zijn
.

- dvh
Hmm dat is ook leuk..
Alleen beats de 206 de clio betreft (vrouwelijke) looks...
Alleen beats de 206 de clio betreft (vrouwelijke) looks...
- jaydee
Als je de C1 niet veilig genoeg vindt, moet je de Saxo helemáál laten staan... Die dingen zijn van bordkarton! Daardoor wel ouderwets lichtgewicht en aansprekend weggedrag (op drie wielen de bocht om, lift-off oversteer tot en met
).
Met inruilen van de C1 zou ik ook niet langer wachten, want die is over twee jaar echt helemaal niks meer waard.

Met inruilen van de C1 zou ik ook niet langer wachten, want die is over twee jaar echt helemaal niks meer waard.
-
lekker voor een 206 gti gaan! die van me vriendin mag btw voor een zacht prijsje weg.
- dvh
Doe maar ff een pbtje met info , foto en prijs aub...

-
- Auto: M3P, 130i
Wat betreft veiligheid. Een 106/Saxo is ook een klein doosje waar je absoluut geen ongeluk mee wilt krijgen...dvh schreef:Nou om een paar redenen.
Wat dat betreft een mooie, MRB-vrije Benz kopen oid.
- dvh
Ja 106 wordt het niet... Zit nu te kijken naar een 206/a3/golf4
Zo'n oude benz is wel grappig, totdat het een keer vriest en hij niet meer wil starten..
Liever wat moderners..
Zo'n oude benz is wel grappig, totdat het een keer vriest en hij niet meer wil starten..
Liever wat moderners..
- Tim N
318i compact?
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Achja, de Saxo is misschien niet de veiligste, maar wel de meeste fun voor je buck. 1:14 is goed te doen, onder de 8 seconden naar de 100, een dijk van een wegligging en een lekker speels overstuurd karakter. De laatste modellen zijn ook te krijgen met 4 airbags en degelijkere stoelen trouwens.
De 206 GTi is sloom en log in vergelijking tot een Saxo, door meerdere mensen hier op DF al afgebrand als GTi.
Maargoed, ik zie dat je al op zoek bent naar iets anders.
De 206 GTi is sloom en log in vergelijking tot een Saxo, door meerdere mensen hier op DF al afgebrand als GTi.
Maargoed, ik zie dat je al op zoek bent naar iets anders.

- dvh
Ja, het kan nog alle kanten op.
Als ik een avond op marktplaats aan het snuffelen ben met bepaalde voornemens dan ben ik zo manisch als het maar zijn kan.
Ik hou het allemaal gewoon even in de gaten en ik hoef/wil pas tegen de winter wat anders
Als ik een avond op marktplaats aan het snuffelen ben met bepaalde voornemens dan ben ik zo manisch als het maar zijn kan.
Ik hou het allemaal gewoon even in de gaten en ik hoef/wil pas tegen de winter wat anders
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Herkenbaar.dvh schreef:Ja, het kan nog alle kanten op.

- GTRene
ben zelf ook aan het kijken, al veel GTi peugeotjes bekeken op het net en Rallye dingen, maar een stemmetje zegt, René niet doen....koop een RWD...
maja voor max 1.500,-euro een RWD...keek ook even bij de mazda MX5 maar dan krijg je het oude model e.d.
liefste/beste voor mij een BMW Compact, genoeg te koop voor mooie prijzen, echter meeste 316 welke goed rijd hoor.
Maar in men achterhoofd denk ik dan...stel dat je er later een andere motor in ploft (dikke) dan is het het beste een Ti uitvoering te kopen, die heeft de accu al achterin en is ook wat pittiger.
318Ti ook redelijk wat te koop en ook voor dat geld, maar dan denk ik weer....als je een R6 (M) er in wil proppen kun je het beste een 323Ti kopen, maar die zijn weer duurder, of je moet genoegen nemen met een minder mooie en veel km...nah dat doe ik dan maar
jij met je te besteden geld kan wel een redelijk mooie/goede 323Ti compact kopen
zou mijn keus zijn
maja voor max 1.500,-euro een RWD...keek ook even bij de mazda MX5 maar dan krijg je het oude model e.d.
liefste/beste voor mij een BMW Compact, genoeg te koop voor mooie prijzen, echter meeste 316 welke goed rijd hoor.
Maar in men achterhoofd denk ik dan...stel dat je er later een andere motor in ploft (dikke) dan is het het beste een Ti uitvoering te kopen, die heeft de accu al achterin en is ook wat pittiger.
318Ti ook redelijk wat te koop en ook voor dat geld, maar dan denk ik weer....als je een R6 (M) er in wil proppen kun je het beste een 323Ti kopen, maar die zijn weer duurder, of je moet genoegen nemen met een minder mooie en veel km...nah dat doe ik dan maar

jij met je te besteden geld kan wel een redelijk mooie/goede 323Ti compact kopen

zou mijn keus zijn

- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat zoek je nu precies in die 3 opties? Ik zie nl de gare BMW's al weer voorbij komen. Ga je grotere auto's kopen dan een Saxo of 206 kom je gewoon in de ouwe meuk terecht, met jou budget. Hoe leuk een 3-compact ook kan zijn. Het risico op meuk is gewoon groot. Ook met een 206GTi overigens. Mag het niets kosten en is het voor erbij koop dan de brave uitvoering van genoemde modellen. De 3-compact uitgezonderd, das sowieso ouwe meuk

dvh schreef:Prijsklasse is zo rond de 2500-3500. Meer dan dat wil ik er niet aan uitgeven. Welke is het meest fun, praktisch en of degelijkst ?
- dvh
Ouwe meuk is het zowiezo
Maar wat me opvalt bij bijv de 206gti'tjes, dan heb je best wel wat keuze tussen de 2500-3500..
Er staan er ook voor 4500-5500, maar die hebben eenzelfde kilometerstanden en als ik de advertenties moet geloven zijn ze allemaal prima onderhouden.......
Het enig voordeel van zo'n gti is mij niet zo zeer dat er een sterker blok in ligt. Het zijn vaak completere uitvoeringen. Dus met (half)leer, clima, alles electrisch, ect.
Waar de basisuitvoeringen ook goed zijn, misschien technisch nog wel beter dan die afgetrapte bakkies, zijn ze zo kaal als wat..
Dan heb ik liever een leuk ogend 206je met wat opties voor die 5-10k per jaar wat ermee gereden zal worden..
Budget kan opgerekt worden maar dat wil ik liever niet.. de daily moet namelijk ook nog vervangen worden, en wil volgend jaar iets van een X5 , of een E60 kopen.. Met dat voor ogen koop ik nu met hartelust een goedkoop bakkie , waar mijn vriendin overigens meer dan tevreden mee is, want die interesseert het allemaal geen bal. Zolang ze droog zit en het rijdt vindt ze het al best

Maar wat me opvalt bij bijv de 206gti'tjes, dan heb je best wel wat keuze tussen de 2500-3500..
Er staan er ook voor 4500-5500, maar die hebben eenzelfde kilometerstanden en als ik de advertenties moet geloven zijn ze allemaal prima onderhouden.......
Het enig voordeel van zo'n gti is mij niet zo zeer dat er een sterker blok in ligt. Het zijn vaak completere uitvoeringen. Dus met (half)leer, clima, alles electrisch, ect.
Waar de basisuitvoeringen ook goed zijn, misschien technisch nog wel beter dan die afgetrapte bakkies, zijn ze zo kaal als wat..
Dan heb ik liever een leuk ogend 206je met wat opties voor die 5-10k per jaar wat ermee gereden zal worden..
Budget kan opgerekt worden maar dat wil ik liever niet.. de daily moet namelijk ook nog vervangen worden, en wil volgend jaar iets van een X5 , of een E60 kopen.. Met dat voor ogen koop ik nu met hartelust een goedkoop bakkie , waar mijn vriendin overigens meer dan tevreden mee is, want die interesseert het allemaal geen bal. Zolang ze droog zit en het rijdt vindt ze het al best

- Arthur
- Auto: Nr.51