Precies, normaal is er geen of nauwelijks verschil tussen die auto's en nu zal er bijna 8 seconden tussen zitten. 8 seconden op een rondje is bijna het hele rechte stuk van Zandvoort. Hoe verzinnen ze het die tijden neer te schrijven?!Snipe schreef:Het verschil tussen de Audi S3 en de BMW 130i lijkt me nogal fors. Zegt genoeg over de test, lijkt me zo.
Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
-
OnlineHielke
Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé
- GTRene
ik heb alleen de test van warme remmen eruit gehaald zie boven wat verduidelijktHielke schreef:Nee, goed lezen, juist die ACS werd aangewreven tijdens de circuittest enorm last van fading te hebben. Ik weet niet hoe makkelijk je die duitse test kunt lezen trouwens.GTRene schreef:ik zie het al...tenminste daar worden zo seconden gewonnen....
ACS dan M3 dan die evotech, de ACS remt veel beter dan die andere 135i evo
100–0 km/h warm = 34,9 m (–11,1 m/s2) 34,9 m (–11,1 m/s2) 37,3 m (–10,3 m/s2)
200–0 km/h warm = 140,3 m (–11,0 m/s2) 137,1 m (–11,1 m/s2) 164,9 m (–9,4 m/s2)

daar staat bv van 200km/u naar 0 de ACS1 in 140,3 en de Evo 135i in 164,9 meter!! das bijna 25 meter meer

en als ze maar 1 snelle ronde meten hoeft ie niet echt last te hebben van fading...meerdere ronden geloof ik graag...dat kan.
- Ravin ///M
Zijn er geen andere bronnen mbt. de individuele rondetijden van deze auto's?
-
OnlineHielke
Denk niet van deze specifieke 3 auto's.Ravin ///M schreef:Zijn er geen andere bronnen mbt. de individuele rondetijden van deze auto's?
Enige bron in heel autoland wereldwijd die ik aardig durf te vertrouwen is Sport Auto met Horst Saurma.
Het bovenstaande artikel in Auto Bild is het allerslechtste vergelijkende artikel dat ik ooit gelezen heb. En ik heb er wat gelezen!

-
OnlineHielke
Als ze ergens in die test die remmerij hebben laten verglazen hoef je na een afkoelingsperiode maar 2 bochten fel aan te remmen om weer fading te hebben. Maar ook hiervoor geldt, als dit het geval is geweest hadden ze de test af moeten breken of er gedetailleerd melding van moeten maken.GTRene schreef: en als ze maar 1 snelle ronde meten hoeft ie niet echt last te hebben van fading...meerdere ronden geloof ik graag...dat kan.
Er is trouwens met de remmerij van de standaard 135i echt wel iets aan de hand. Helaas lijkt het erop dat in autoland Andre zo'n beetje de enige is die de vinger op de zere plek had kunnen leggen als ie serieus met zijn 135i was doorgegaan.
- GTRene
de 1M krijgt geloof ik de 360mm remschijven? das wel beter 8)
- Sperdy
Hielke, remmerij van de 135i is niet geschikt voor het circuit. Voor het dagelijks (filerijden), geen probleem. Maar ik heb ooit een keer Zandvoort gedaan met mijn 135i (nu gebruik ik de remmerij ook heel veel, want het gaat me al snel te hard ..
maar toch, na twee rondjes liet het 'remgevoel' sterk te wensen over .. alsof ik in een dood stuk vlees trapte. Maar remmen deed 'ie nog wel.
Maar, de keren dat ik met een straatauto op het circuit heb gereden (stuk of 4 keer) hadden ze allemaal last van dezelfde remkwaal. Oa. de Mini cooper S Works: drama die remmerij, na vier bochten had het al geen zin meer. Een Audi A4 1.8T: ook een drama na een rondje. Eigenlijk is het zo simpel als wat: straatauto's zijn niet goed uitgerust voor intensief circuitgebruik. De enige uitzondering zou Porsche kunnen zijn met hun - al dan niet keramische - remmerij.

Maar, de keren dat ik met een straatauto op het circuit heb gereden (stuk of 4 keer) hadden ze allemaal last van dezelfde remkwaal. Oa. de Mini cooper S Works: drama die remmerij, na vier bochten had het al geen zin meer. Een Audi A4 1.8T: ook een drama na een rondje. Eigenlijk is het zo simpel als wat: straatauto's zijn niet goed uitgerust voor intensief circuitgebruik. De enige uitzondering zou Porsche kunnen zijn met hun - al dan niet keramische - remmerij.
-
OnlineHielke
Klopt Ferdinand,
die remmerij is niet geschikt voor intensief circuitgebruik. Met uitzondering van sommige Porsches misschien.
Maar je kunt een auto wel met simpele ingrepen een heel eind de goede weg op helpen door voor een trackday een setje circuitwaardige remblokken en frisse temperatuurbestendige remolie te kiezen. Zo'n ingreep kost je iets van 200 euro en die remblokken kun je meerdere trackdays gebruiken. Wel weer iedere keer terugwisselen naar de normale blokken na een trackday.
Ik ben op internet een relaas tegengekomen van een trackdayrijder met een 135i waarbij de zuigertjes in de remklauwen grote schade hadden opgelopen. Er is op verschillende sites naar dat artikel doorgelinkt en het verhaal is een eigen leven gaan leiden. Pas later bleek dat de schade is opgelopen doordat er remblokken gemonteerd waren die voor een ander type remklauw waren geproduceerd. Er zijn andere voorbeelden bekend van de standaard 135i klauwen (dat zijn niet de premium klauwen van Brembo, maar slecht zijn ze ook niet) met raceblokken waarbij er na intensief circuitgebruik niets aan de hand was. Monteer je blokken die voor de 135i klauw gemaakt zijn dan mag je er vanuit gaan dat er geen schade aan de klauw ontstaat.
die remmerij is niet geschikt voor intensief circuitgebruik. Met uitzondering van sommige Porsches misschien.
Maar je kunt een auto wel met simpele ingrepen een heel eind de goede weg op helpen door voor een trackday een setje circuitwaardige remblokken en frisse temperatuurbestendige remolie te kiezen. Zo'n ingreep kost je iets van 200 euro en die remblokken kun je meerdere trackdays gebruiken. Wel weer iedere keer terugwisselen naar de normale blokken na een trackday.
Ik ben op internet een relaas tegengekomen van een trackdayrijder met een 135i waarbij de zuigertjes in de remklauwen grote schade hadden opgelopen. Er is op verschillende sites naar dat artikel doorgelinkt en het verhaal is een eigen leven gaan leiden. Pas later bleek dat de schade is opgelopen doordat er remblokken gemonteerd waren die voor een ander type remklauw waren geproduceerd. Er zijn andere voorbeelden bekend van de standaard 135i klauwen (dat zijn niet de premium klauwen van Brembo, maar slecht zijn ze ook niet) met raceblokken waarbij er na intensief circuitgebruik niets aan de hand was. Monteer je blokken die voor de 135i klauw gemaakt zijn dan mag je er vanuit gaan dat er geen schade aan de klauw ontstaat.
- Sperdy
Waarom levert BMW geen keramische remmerij, en doet Porsche dat wel voor hun straatauto's. En wat is 'verglazen' van je remmen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Troep op je blokken die door hoge temperaturen verbranden...............verglazing.........
- GTRene
remmerij die kan op zich wel, het gaat vaak om de remvoering...betere remblokjes en je kan al zoveel meer.FerdiACS1 schreef:Waarom levert BMW geen keramische remmerij, en doet Porsche dat wel voor hun straatauto's. En wat is 'verglazen' van je remmen.
verglazing is dat bv je remblokjes niet geschikt zijn voor het circuit en ze zo heet worden dat ze verglazen en er een glazig laagje ontstaat (soort versmolten dun laagje zeg maar) en je dus veel minder remkracht hebt, je je moet dan harder trappen maar je remvoering heeft dan veel minder grip.
dus die keramische dure zooi hoef je helemaal niet te hebben.
-
Krijg je verglazing ook niet wanneer je lichte remdruk voor een stoplicht of file afremt?
Vaak toch ook weer op te lossen door ford te remmen vanaf 120km/h ofzo? Wel op je achterligger letten...

Vaak toch ook weer op te lossen door ford te remmen vanaf 120km/h ofzo? Wel op je achterligger letten...

- Snipe
Omdat er ook nadelen aan zitten?FerdiACS1 schreef:Waarom levert BMW geen keramische remmerij, en doet Porsche dat wel voor hun straatauto's.
-
Die schijnen ook grotendeels achterhaald te zijn bij de nieuwere generatie keramische remmen. Tenzij de prijs een nadeel isSnipe schreef:Omdat er ook nadelen aan zitten?FerdiACS1 schreef:Waarom levert BMW geen keramische remmerij, en doet Porsche dat wel voor hun straatauto's.

- Snipe
Nou, bij een Audi RS5 ben je er 10k voor kwijt, dus echt te geef is het inderdaad niet.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Maar het gaat wel een autoleven mee volgens mij, dat verzacht de pijn weer iets natuurlijk 

- RVV
Tijd voor een schopje

- Michel P
Wat wel tegen blijft vallen is het gewicht van de Einser 1 M 1500kg
1350 zou nog mee te leven zijn gezien de luxe..... maar nog steeds altijd liever dan de mega boot M3.
Michel

Michel
-
OnlineHielke
Ach en wee nee hè! Niet nog meer 1M gedoe. Ben tussen al die puistenkoppentests en droogfapperij eventjes zo klaar met die auto. Ik begin een tweedehands M3 al leuker te vinden. Nou, dan is het serieus erg, geloof me.
Ik doe wel weer mee nadat ik erin gereden heb.
Ik doe wel weer mee nadat ik erin gereden heb.
-
1M zou het dan worden voor mij, net dat beetje extremer.
- GTRene
of dit...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r8O8jC8T ... r_embedded[/youtube]
gaaf zo de M3 CSL met SC 470pk en meer dan 100kg eruit gehaald? anyway lekkerDer 470 PS starke BMW M3 CSL mit G-POWER SK I „Sporty Drive“ Kompressorsystem und der 635 PS starke G-POWER M3 GTS mit SK II Kompressorsystem sind gerade dazu prädestiniert, den Zuschauer anschaulich darzustellen welchen Spaß es macht, ein Fahrzeug mittels Leistungsüberschuss herrlich spektakulär durch Kurven zu bewegen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r8O8jC8T ... r_embedded[/youtube]