Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Wat kies jij? Een gebruikte M3 of een nieuw 1 M Coupé

Doe mij maar een gebruikte M3 met premium selection garantie
69
59%
Doe mij maar het nieuwste M bommetje op wielen; de 1 M Coupé
48
41%
 
Totaal aantal stemmen: 117

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Hielke » 18 jan 2011, 22:51

Snipe schreef:Het verschil tussen de Audi S3 en de BMW 130i lijkt me nogal fors. Zegt genoeg over de test, lijkt me zo.
Precies, normaal is er geen of nauwelijks verschil tussen die auto's en nu zal er bijna 8 seconden tussen zitten. 8 seconden op een rondje is bijna het hele rechte stuk van Zandvoort. Hoe verzinnen ze het die tijden neer te schrijven?!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door GTRene » 18 jan 2011, 22:54

Hielke schreef:
GTRene schreef:ik zie het al...tenminste daar worden zo seconden gewonnen....

ACS dan M3 dan die evotech, de ACS remt veel beter dan die andere 135i evo

100–0 km/h warm = 34,9 m (–11,1 m/s2) 34,9 m (–11,1 m/s2) 37,3 m (–10,3 m/s2)
200–0 km/h warm = 140,3 m (–11,0 m/s2) 137,1 m (–11,1 m/s2) 164,9 m (–9,4 m/s2)
Nee, goed lezen, juist die ACS werd aangewreven tijdens de circuittest enorm last van fading te hebben. Ik weet niet hoe makkelijk je die duitse test kunt lezen trouwens.
ik heb alleen de test van warme remmen eruit gehaald zie boven wat verduidelijkt :nerd: goed kijken :wink:

daar staat bv van 200km/u naar 0 de ACS1 in 140,3 en de Evo 135i in 164,9 meter!! das bijna 25 meter meer :D

en als ze maar 1 snelle ronde meten hoeft ie niet echt last te hebben van fading...meerdere ronden geloof ik graag...dat kan.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Ravin ///M » 18 jan 2011, 23:12

Zijn er geen andere bronnen mbt. de individuele rondetijden van deze auto's?

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Hielke » 18 jan 2011, 23:15

Ravin ///M schreef:Zijn er geen andere bronnen mbt. de individuele rondetijden van deze auto's?
Denk niet van deze specifieke 3 auto's.

Enige bron in heel autoland wereldwijd die ik aardig durf te vertrouwen is Sport Auto met Horst Saurma.

Het bovenstaande artikel in Auto Bild is het allerslechtste vergelijkende artikel dat ik ooit gelezen heb. En ik heb er wat gelezen! :lol:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Hielke » 18 jan 2011, 23:18

GTRene schreef: en als ze maar 1 snelle ronde meten hoeft ie niet echt last te hebben van fading...meerdere ronden geloof ik graag...dat kan.
Als ze ergens in die test die remmerij hebben laten verglazen hoef je na een afkoelingsperiode maar 2 bochten fel aan te remmen om weer fading te hebben. Maar ook hiervoor geldt, als dit het geval is geweest hadden ze de test af moeten breken of er gedetailleerd melding van moeten maken.

Er is trouwens met de remmerij van de standaard 135i echt wel iets aan de hand. Helaas lijkt het erop dat in autoland Andre zo'n beetje de enige is die de vinger op de zere plek had kunnen leggen als ie serieus met zijn 135i was doorgegaan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door GTRene » 18 jan 2011, 23:49

de 1M krijgt geloof ik de 360mm remschijven? das wel beter 8)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Sperdy » 19 jan 2011, 13:02

Hielke, remmerij van de 135i is niet geschikt voor het circuit. Voor het dagelijks (filerijden), geen probleem. Maar ik heb ooit een keer Zandvoort gedaan met mijn 135i (nu gebruik ik de remmerij ook heel veel, want het gaat me al snel te hard .. :) maar toch, na twee rondjes liet het 'remgevoel' sterk te wensen over .. alsof ik in een dood stuk vlees trapte. Maar remmen deed 'ie nog wel.
Maar, de keren dat ik met een straatauto op het circuit heb gereden (stuk of 4 keer) hadden ze allemaal last van dezelfde remkwaal. Oa. de Mini cooper S Works: drama die remmerij, na vier bochten had het al geen zin meer. Een Audi A4 1.8T: ook een drama na een rondje. Eigenlijk is het zo simpel als wat: straatauto's zijn niet goed uitgerust voor intensief circuitgebruik. De enige uitzondering zou Porsche kunnen zijn met hun - al dan niet keramische - remmerij.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Hielke » 19 jan 2011, 23:27

Klopt Ferdinand,

die remmerij is niet geschikt voor intensief circuitgebruik. Met uitzondering van sommige Porsches misschien.

Maar je kunt een auto wel met simpele ingrepen een heel eind de goede weg op helpen door voor een trackday een setje circuitwaardige remblokken en frisse temperatuurbestendige remolie te kiezen. Zo'n ingreep kost je iets van 200 euro en die remblokken kun je meerdere trackdays gebruiken. Wel weer iedere keer terugwisselen naar de normale blokken na een trackday.

Ik ben op internet een relaas tegengekomen van een trackdayrijder met een 135i waarbij de zuigertjes in de remklauwen grote schade hadden opgelopen. Er is op verschillende sites naar dat artikel doorgelinkt en het verhaal is een eigen leven gaan leiden. Pas later bleek dat de schade is opgelopen doordat er remblokken gemonteerd waren die voor een ander type remklauw waren geproduceerd. Er zijn andere voorbeelden bekend van de standaard 135i klauwen (dat zijn niet de premium klauwen van Brembo, maar slecht zijn ze ook niet) met raceblokken waarbij er na intensief circuitgebruik niets aan de hand was. Monteer je blokken die voor de 135i klauw gemaakt zijn dan mag je er vanuit gaan dat er geen schade aan de klauw ontstaat.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Sperdy » 20 jan 2011, 10:00

Waarom levert BMW geen keramische remmerij, en doet Porsche dat wel voor hun straatauto's. En wat is 'verglazen' van je remmen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door romo » 20 jan 2011, 10:15

Troep op je blokken die door hoge temperaturen verbranden...............verglazing.........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door GTRene » 20 jan 2011, 10:17

FerdiACS1 schreef:Waarom levert BMW geen keramische remmerij, en doet Porsche dat wel voor hun straatauto's. En wat is 'verglazen' van je remmen.
remmerij die kan op zich wel, het gaat vaak om de remvoering...betere remblokjes en je kan al zoveel meer.

verglazing is dat bv je remblokjes niet geschikt zijn voor het circuit en ze zo heet worden dat ze verglazen en er een glazig laagje ontstaat (soort versmolten dun laagje zeg maar) en je dus veel minder remkracht hebt, je je moet dan harder trappen maar je remvoering heeft dan veel minder grip.

dus die keramische dure zooi hoef je helemaal niet te hebben.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Harrie » 20 jan 2011, 10:35

Krijg je verglazing ook niet wanneer je lichte remdruk voor een stoplicht of file afremt?

Vaak toch ook weer op te lossen door ford te remmen vanaf 120km/h ofzo? Wel op je achterligger letten... :clap: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Snipe » 20 jan 2011, 10:53

FerdiACS1 schreef:Waarom levert BMW geen keramische remmerij, en doet Porsche dat wel voor hun straatauto's.
Omdat er ook nadelen aan zitten?

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Tom » 20 jan 2011, 11:15

Snipe schreef:
FerdiACS1 schreef:Waarom levert BMW geen keramische remmerij, en doet Porsche dat wel voor hun straatauto's.
Omdat er ook nadelen aan zitten?
Die schijnen ook grotendeels achterhaald te zijn bij de nieuwere generatie keramische remmen. Tenzij de prijs een nadeel is ;)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Snipe » 20 jan 2011, 11:32

Nou, bij een Audi RS5 ben je er 10k voor kwijt, dus echt te geef is het inderdaad niet.

Online
Richardt.
Berichten: 6759
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Richardt. » 20 jan 2011, 11:47

Maar het gaat wel een autoleven mee volgens mij, dat verzacht de pijn weer iets natuurlijk :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door RVV » 17 jun 2011, 15:33

Tijd voor een schopje :hungry:


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Michel P » 17 jun 2011, 15:39

Wat wel tegen blijft vallen is het gewicht van de Einser 1 M 1500kg :shock: :shock: 1350 zou nog mee te leven zijn gezien de luxe..... maar nog steeds altijd liever dan de mega boot M3.

Michel

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Hielke » 17 jun 2011, 17:55

Ach en wee nee hè! Niet nog meer 1M gedoe. Ben tussen al die puistenkoppentests en droogfapperij eventjes zo klaar met die auto. Ik begin een tweedehands M3 al leuker te vinden. Nou, dan is het serieus erg, geloof me.

Ik doe wel weer mee nadat ik erin gereden heb.

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door Thijs-v-d-H » 17 jun 2011, 23:11

1M zou het dan worden voor mij, net dat beetje extremer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gebruikte BMW M3 of een nieuwe 1 M Coupé

Bericht door GTRene » 17 jun 2011, 23:15

of dit...
Der 470 PS starke BMW M3 CSL mit G-POWER SK I „Sporty Drive“ Kompressorsystem und der 635 PS starke G-POWER M3 GTS mit SK II Kompressorsystem sind gerade dazu prädestiniert, den Zuschauer anschaulich darzustellen welchen Spaß es macht, ein Fahrzeug mittels Leistungsüberschuss herrlich spektakulär durch Kurven zu bewegen.
gaaf zo de M3 CSL met SC 470pk en meer dan 100kg eruit gehaald? anyway lekker :df:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r8O8jC8T ... r_embedded[/youtube]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ en 29 gasten