Jaguar XJ-S Convertible V12

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Jaguar XJ-S Convertible V12

Bericht door Dennis Cavallino » 01 jun 2011, 00:35

Afbeelding

Perry reed in Jaguar XJ-S Convertible v12: http://www.driving-fun.com/1977/home/te ... akter.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Toevallig zat ik laatst te kijken naar een XJ-S Coupé V12, gewoon omdat 'ie spotgoedkoop was (<3000 euro, met apk, goed onderhouden en in originele staat). Ik kon zo snel niets vinden wat er mis mee was, maar hij stond bij iemand die doorgaans bestelbusjes verkoopt en deze bij een zwikkie handel had gekocht. De brandstofprijzen weerhielden me van aankoop.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Jaguar XJ-S Convertible V12

Bericht door G Kolkman » 01 jun 2011, 08:28

Volgens mij word je ook niet blij van de onderdelenprijzen van dit soort auto's. Uitlaten die een maandsalaris kosten enzo. En het is niet zo dat dit soort auto's de meest storingsongevoelige apparaten op de markt zijn.

That said: 8) :D .

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2373
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Jaguar XJ-S Convertible V12

Bericht door HansD » 01 jun 2011, 08:58

Ze zijn super cool maar idd brandstof en -met name- onderhoudskosten (reëel of niet reëel) schrikken me steeds af bij dit soort auto's. Zelfde verhaal met een maserati biturbo en E34 M5.

Kopen is een maar -blijven- rijden een tweede.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Jaguar XJ-S Convertible V12

Bericht door allen » 01 jun 2011, 22:43

Ik heb ergens nog een tijdschrift liggen over de XJ-S. De pa van een van m'n klasgenootjes had destijds een witte toen ik nog in Den Oever woonde. Prachtbak! Is me altijd bijgebleven.
Altijd een zwak gehad voor dit model. Maar goed, na het lezen van het tijdschrift ben ik snel van het idee afgestapt. Eén van de zinnen die ik me nog wel herinner is dat je of heel technisch, of een heeeeele diepe portemonee moest hebben. :mrgreen:
Ik ben gek op open rijden, maar deze wagen kun je eigenlijk alleen maar als coupe model aanschaffen. Had ik een bankrekening met een oneindige bodem, dan had ik zo'n wagen gewoon helemaal uit elkaar laten trekken en opnieuw opbouwen. 8)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Jaguar XJ-S Convertible V12

Bericht door Snipe » 01 jun 2011, 22:49

allen schreef:Ik heb ergens nog een tijdschrift liggen over de XJ-S. De pa van een van m'n klasgenootjes had destijds een witte toen ik nog in Den Oever woonde. Prachtbak! Is me altijd bijgebleven.
Altijd een zwak gehad voor dit model. Maar goed, na het lezen van het tijdschrift ben ik snel van het idee afgestapt. Eén van de zinnen die ik me nog wel herinner is dat je of heel technisch, of een heeeeele diepe portemonee moest hebben. :mrgreen:
Ik ben gek op open rijden, maar deze wagen kun je eigenlijk alleen maar als coupe model aanschaffen. Had ik een bankrekening met een oneindige bodem, dan had ik zo'n wagen gewoon helemaal uit elkaar laten trekken en opnieuw opbouwen. 8)
Zo erg als een Caterham kan het nooit zijn.

Maar als ik het wel heb, gaat die onbetrouwbaarheid met name over de eerste serie. De tweede serie, vanaf '87, was volgens mij een aardig stuk beter. De tweede serie is ook wat sportiever dan de eerste.
Ik ben wel met je eens dat de coupé eigenlijk mooier is. Maar hoewel ik geen cabriofapper ben, beviel deze me toch wel goed.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Jaguar XJ-S Convertible V12

Bericht door Stéphane » 17 jun 2011, 14:53

allen schreef:Ik heb ergens nog een tijdschrift liggen over de XJ-S. De pa van een van m'n klasgenootjes had destijds een witte toen ik nog in Den Oever woonde. Prachtbak! Is me altijd bijgebleven.
Onze buurman had er ook eentje. Indrukwekkende auto destijds. Was de E250TD van mijn pa destijds maar een schrale bak bij ;)

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Jaguar XJ-S Convertible V12

Bericht door M@rcel » 17 jun 2011, 15:46

Op het Voorhout heeft nog jaren de ex van Vanessa gestaan, Een coupe weliswaar, maar vanaf de fabriek gespoten in de kleur van haar favoriete truitje.
Cadeautje van Hans toen hij nog verblind naar haar knoppen zat te gluren. :hungry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten