Scan van Rico's 1M koopcontract ?Thomasss schreef:Laat de eerste post op de 200e pagina iets memorabels zijn.
BMW 1 Serie M Coupé
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
- JP
- Berichten: 35115
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
....of Daan vd Keur, die de demo-M1 afschrijft... 
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nee, dat zou leuk zijn als dat morgen gebeurt
Kunnen we niet een Stelvio tripje regelen met de 1M? 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Most powerfull straight six ever in a M
Volgens mij is dat nog steeds de e46 M3 csl.
Volgens mij is dat nog steeds de e46 M3 csl.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik wil er 1.
En heb niet eens zelf gereden. Stop de kritiek, dit is de M op dit moment. PUNT
En heb niet eens zelf gereden. Stop de kritiek, dit is de M op dit moment. PUNT
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: BMW 1 Serie M Coupé
+1 Zelf heb ik maar heel even kunnen sturen. Maar genoeg om te hebben geproeft dat de N54 compleet anders dan word gedacht in de 200 pagina alhier. Motor is lekkerder en geeft minder dat elastische gevoel als in de .35i en zelfs het karakter is leuker dan van de Alpina B3 die 20pk meer heeft.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
...maar hoe vond je de auto rijden, Chris?
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Voor mij persoonlijk vind ik de auto te stug voor daily use. Naar mijn smaak zijn de schokdempers te stug afgesteld om hobbels mooi af te werken. Op de snelweg is de 1M een rappe broeder maar door het onderstel wat nerveus om lange tijd hele flinke stappen te kunnen maken. De M3 is wat dat betreft meer mijn favouriet. Maar in bochten, het schakelen, de motor, het sturen, het geluid en de uitstraling is de 1 M toch echt een hele dikke vette M.
-
Thijs-v-d-H
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zo hij staat bij mij voor de deur, na te pruttelen. Ik zou er bijna mijn nachtrust voor opofferen en hem opnieuw aftanken voor nog meer sensatie. Wat een auto.
Begin van de middag stond hij klaar, weer in shape en konden we hem ophalen. Mijn eerste kennismaking met de 1M was afgelopen december achter wat deurtjes in 070. Nu was eindelijk het moment daar dat er meters konden worden gemaakt. We stappen in, stoelen goed, spiegels goed en starten. De 1M geeft zijn heerlijke brom die ik al ken van het showroom exemplaar op mijn werk.
De zit is redelijk hoog, de sportstoelen afdoende en het M stuur licht goed in de hand. We rijden rustig het terrein af richting de doorgaande weg en een wat oudere man boort bijna zijn Golf II in onze zijkant. Rustig verder richting de snelweg, radio uit. Waarom zit die er eigenlijk in? We trekken veel bekijks met het Oranje bommetje. Vader, in een lease Altea bestudeerd ons aandachtig.
Er valt een gaatje, motor is warm. Terugschakelen en vol gas. De versnelling is bruut en spectaculair. we zitten zo op de rijbewijs gevoelige snelheden. We rijden de A13 verder af en bestuderen het Idrive en ontdekken dat de M-knop op het stuurwiel niet programmeerbaar is. Toch vreemd wat doet dat knopje dan wel? Enige wat we merken is een iets feller reageren op het gas. De A29, we komen op bekend terrein. Afrit op, de DSC staat inmiddels uit, en zo hoort dat bij deze auto. Geen onnodige hinder van ingrijpende elektronica. We draaien de doorgaande weg op, gas, iets te veel gas en de kont komt agressief en snel omzetten.
Dit is een rijders auto die meer dan handje vol is, bruter dan de M3 met meer praktisch bruikbaar potentieel. Geschikt voor korte en heftige drifts, die juist de fun factor brengen in deze auto. De turbo motor, een veel besproken item. Hij is bij de les, moet op toeren worden gehouden, maar welke motor niet? Het snelheidspotentieel op binnenwegen is enorm en veel bruikbaarder dan die van de M3. Het hele pakketje is bruut en geen moment heb ik mij gestoord aan de motor die afwijkt van de familie traditie. Dit is een auto waarmee de liefhebber ontzettend veel plezier kan hebben.

Begin van de middag stond hij klaar, weer in shape en konden we hem ophalen. Mijn eerste kennismaking met de 1M was afgelopen december achter wat deurtjes in 070. Nu was eindelijk het moment daar dat er meters konden worden gemaakt. We stappen in, stoelen goed, spiegels goed en starten. De 1M geeft zijn heerlijke brom die ik al ken van het showroom exemplaar op mijn werk.
De zit is redelijk hoog, de sportstoelen afdoende en het M stuur licht goed in de hand. We rijden rustig het terrein af richting de doorgaande weg en een wat oudere man boort bijna zijn Golf II in onze zijkant. Rustig verder richting de snelweg, radio uit. Waarom zit die er eigenlijk in? We trekken veel bekijks met het Oranje bommetje. Vader, in een lease Altea bestudeerd ons aandachtig.
Er valt een gaatje, motor is warm. Terugschakelen en vol gas. De versnelling is bruut en spectaculair. we zitten zo op de rijbewijs gevoelige snelheden. We rijden de A13 verder af en bestuderen het Idrive en ontdekken dat de M-knop op het stuurwiel niet programmeerbaar is. Toch vreemd wat doet dat knopje dan wel? Enige wat we merken is een iets feller reageren op het gas. De A29, we komen op bekend terrein. Afrit op, de DSC staat inmiddels uit, en zo hoort dat bij deze auto. Geen onnodige hinder van ingrijpende elektronica. We draaien de doorgaande weg op, gas, iets te veel gas en de kont komt agressief en snel omzetten.
Dit is een rijders auto die meer dan handje vol is, bruter dan de M3 met meer praktisch bruikbaar potentieel. Geschikt voor korte en heftige drifts, die juist de fun factor brengen in deze auto. De turbo motor, een veel besproken item. Hij is bij de les, moet op toeren worden gehouden, maar welke motor niet? Het snelheidspotentieel op binnenwegen is enorm en veel bruikbaarder dan die van de M3. Het hele pakketje is bruut en geen moment heb ik mij gestoord aan de motor die afwijkt van de familie traditie. Dit is een auto waarmee de liefhebber ontzettend veel plezier kan hebben.
Laatst gewijzigd door Thijs-v-d-H op 17 jun 2011, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fizbin
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 20:10
- Locatie: Abcoude
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik kan niet anders dan het hiermee eens zijn. Wat een geweldige autoThijs-v-d-H schreef:Zo hij staat bij mij voor de deur, na te pruttelen. Ik zou er bijna mijn nachtrust voor opofferen en hem opnieuw aftanken voor nog meer sensatie. Wat een auto.
Begin van de middag stond hij klaar, weer in shape en konden we hem ophalen. Mijn eerste kennismaking met de 1M was afgelopen december achter wat deurtjes in 070. Nu was eindelijk het moment daar dat er meters konden worden gemaakt. We stappen in, stoelen goed, spiegels goed en starten. De 1M geeft zijn heerlijke brom die ik al ken van het showroom exemplaar op mijn werk.
De zit is redelijk hoog, de sportstoelen afdoende en het M stuur licht goed in de hand. We rijden rustig het terrein af richting de doorgaande weg en een wat oudere man boort bijna zijn Golf II in onze zijkant. Rustig verder richting de snelweg, radio uit. Waarom zit die er eigenlijk in? We trekken veel bekijks met het Oranje bommetje. Vader, in een lease Altea bestudeerd ons aandachtig.
Er valt een gaatje, motor is warm. Terugschakelen en vol gas. De versnelling is bruut en spectaculair. we zitten zo op de rijbewijs gevoelige snelheden. We rijden de A13 verder af en bestuderen het Idrive en ontdekken dat de M-knop op het stuurwiel niet programmeerbaar is. Toch vreemd wat doet dat knopje dan wel? Enige wat we merken is een iets feller reageren op het gas. De A29, we komen op bekend terrein. Afrit op, de DSC staat inmiddels uit, en zo hoort dat bij deze auto. Geen onnodige hinder van ingrijpende elektronica. We draaien de doorgaande weg op, gas, iets te veel gas en de kont komt agressief en snel omzetten.
Dit is een rijders auto die meer dan handje vol is, bruter dan de M3 met meer praktisch bruikbaar potentieel. Geschikt voor korte en heftige drifts, die juist de fun factor brengen in deze auto. De turbo motor, een veel besproken item. Hij is bij de les, moet op toeren worden gehouden, maar welke motor niet? Het snelheidspotentieel op binnenwegen is enorm en veel bruikbaarder dan die van de M3. Het hele pakketje is bruut en geen moment heb ik mij gestoord aan de motor die afwijkt van de familie traditie. Dit is een auto waarmee de liefhebber ontzettend veel plezier mee kan hebben.
Het enige wat ik er nog aan wil toevoegen is dat ik nog steeds met knikkende knieën sta.
En Thijs, ontzettend bedankt voor deze geweldige ervaring, ik heb genoten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
leuke verhalen 
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Met 360pk en 300nogwat Nm verliest ie 't van de minimaal 360pk en minimaal 450Nm N54...RVV schreef:Most powerfull straight six ever in a M![]()
Volgens mij is dat nog steeds de e46 M3 csl.
En feli Chris en Thijs. :boogie:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
400pk was het toch

-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ach jij begon erover dus ik denk: Even rechtzetten. 
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Mooi stukje man, enthousiasme straalt er vanaf. Eindelijk weer eens een nuttige post in dit bizarre herhaaltopic.Thijs-v-d-H schreef:verslag...
Wat me opvalt... van de 3 (?) rijverslagen die hier nu staan van diverse personen... iedereen is zeer enthousiast. Dat zegt toch wel heel wat. Het is blijkbaar wel een dikke pretmobiel, die 1M. Daar gaat het toch om? Driving-Fun?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nee hoor Wouter, het is een rukbak. Het echte M///-gevoel ontbreekt, dat is zo jammerWouter81 schreef:... Wat me opvalt... van de 3 (?) rijverslagen die hier nu staan van diverse personen... iedereen is zeer enthousiast. Dat zegt toch wel heel wat. Het is blijkbaar wel een dikke pretmobiel, die 1M. Daar gaat het toch om? Driving-Fun?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Geen idee of het een rukbak is, heb ik volgens mij ook niet beweerd. Maargoed, natuurlijk zal de auto mensen enthousiast maken. Ik zal ook maar even

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
GVD ik mot ook een 1M. Ik weet het niemand neemt me nog serieus, maar ik ga er gewoon voor.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
whahaha, go Rico go
ik neem het je niet kwalijk.
ik neem het je niet kwalijk.
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Volgens mij is het allang bekend dat er een 1m bij Rico komt. Hij wist het zelf nog niet en wanneer...maar er komt er zeker 1.
Pretmobiel? Zondermeer!! Het complete plaatje heeft alle ingredienten om dat te garanderen. Ik kan me ook niet voorstellen dat hier iemand aan twijfelt.
Pretmobiel? Zondermeer!! Het complete plaatje heeft alle ingredienten om dat te garanderen. Ik kan me ook niet voorstellen dat hier iemand aan twijfelt.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Rico, ik denk dat er even duidelijkheid nodig is
want je trekt soms de zaken zo naar jezelf toe.
Dus: wij nemen allemaal ter kennisgeving aan dat jij een auto met een turbo niet fijn vindt en dat jij de 1M/// geen rukauto vindt. Voilá. Er is niemand te vinden die tegen dat standpunt van jou enig bezwaar heeft.
Dus: wij nemen allemaal ter kennisgeving aan dat jij een auto met een turbo niet fijn vindt en dat jij de 1M/// geen rukauto vindt. Voilá. Er is niemand te vinden die tegen dat standpunt van jou enig bezwaar heeft.
-
Robin
- Berichten: 56234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Iets met potenrammers die zélf ook nog uit de kast moeten komen?

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Over duidelijkheid gesproken: hoe staat het met jouw 1 M?FerdiACS1 schreef:Rico, ik denk dat er even duidelijkheid nodig is![]()
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ja Ferdinand ik rij straks nog eerder dan jou :boogie:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot en 7 gasten
