Welke autobladen lezen jullie?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Welke autobladen lezen jullie?
Ik heb een abonnement op AutoWeek maar deze heb ik net opgezegd. Al die tests van Dacia Logans, SsangYongs en dat soort troep interesseert me totaal niet, het hele blad is net wat te laagdrempelig. Betrap me erop dat ik er elke week sneller doorheen ben.
Ook zijn de tests te kort. Laatst ook: nodigen ze AutoWeek uit voor een introductie van de nieuwe 3 serie cabrio, schrijven ze er amper een pagina vol aan tekst aan plus wat foto's. Wel jammer, daar wil ik nou net meer van lezen dan de zoveelste Logan variant, in een test tegen nog zo'n grijze muis.
Om die reden koop ik regelmatig de GTO (vind ik een topblad, lekker leesbaar, mooie verhalen, prachtige foto's en natuurlijk de leukste auto's) en vaak ook de Autovisie. Autovisie test wat minder auto's dan AutoWeek maar de auto's die ze testen, daar schrijven ze wel uitgebreider over plus dat er vaak mooie (reis)verhalen in staan. Ook regelmatig historische verhalen, over circuits van destijds enzo.
Laatst ook een exemplaar van AutoReview gekocht. Heel veel vertaalde Duitse teksten, wel veel autotests maar vond het blad toch niet alles. Alles net wat te beperkt qua info, beetje het idee dat ze zoveel mogelijk tests in een blad willen stoppen waardoor alles zo oppervlakkig blijft. Ik wil juist minder tests maar lekker diepgaande informatie.
Anyway, wat lezen jullie?
Ook zijn de tests te kort. Laatst ook: nodigen ze AutoWeek uit voor een introductie van de nieuwe 3 serie cabrio, schrijven ze er amper een pagina vol aan tekst aan plus wat foto's. Wel jammer, daar wil ik nou net meer van lezen dan de zoveelste Logan variant, in een test tegen nog zo'n grijze muis.
Om die reden koop ik regelmatig de GTO (vind ik een topblad, lekker leesbaar, mooie verhalen, prachtige foto's en natuurlijk de leukste auto's) en vaak ook de Autovisie. Autovisie test wat minder auto's dan AutoWeek maar de auto's die ze testen, daar schrijven ze wel uitgebreider over plus dat er vaak mooie (reis)verhalen in staan. Ook regelmatig historische verhalen, over circuits van destijds enzo.
Laatst ook een exemplaar van AutoReview gekocht. Heel veel vertaalde Duitse teksten, wel veel autotests maar vond het blad toch niet alles. Alles net wat te beperkt qua info, beetje het idee dat ze zoveel mogelijk tests in een blad willen stoppen waardoor alles zo oppervlakkig blijft. Ik wil juist minder tests maar lekker diepgaande informatie.
Anyway, wat lezen jullie?
-
- Dennis Cavallino
Octane Magazine (modern en klassiek, prachtige verhalen, tests en foto's)
Carros
Online: www.classicdriver.com (ook moderne auto's!)
sporadisch de Autovisie en EVO.
Verder nog weleens:
Classic & Sportscars
Auto Motor Klassiek
Carros
Online: www.classicdriver.com (ook moderne auto's!)
sporadisch de Autovisie en EVO.
Verder nog weleens:
Classic & Sportscars
Auto Motor Klassiek
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Klassiek & Techniek, ook omdat ik daar tot vorige week redacteur van was. Een nieuwe baan en andere indeling van m'n vrije tijd hebben me doen besluiten die functie naast me neer te leggen.
Het liefst zou ik een abo op Octane nemen, maar er zijn nog zoveel andere dingen die betaald moeten worden
Oh, en natuurlijk Classic and Sportscar. Een van de weinige bladen die ik ken waarin zelfs de 'classifieds' verdomd interessant zijn.
Ook voor dit blad geldt: er zijn nog zoveel andere dingen die betaald moeten worden
Het liefst zou ik een abo op Octane nemen, maar er zijn nog zoveel andere dingen die betaald moeten worden

Oh, en natuurlijk Classic and Sportscar. Een van de weinige bladen die ik ken waarin zelfs de 'classifieds' verdomd interessant zijn.
Ook voor dit blad geldt: er zijn nog zoveel andere dingen die betaald moeten worden

Laatst gewijzigd door Wim te Riet op 27 feb 2007, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
www.evo.co.uk Klaar 

- Niels
- Auto: Prius+
- MartijnGizmo
- RudolfNW
Abonnee:
Auto-visie, Heb er wel eens over nagedacht om ermee te stoppen.
Nu is het wel interessant, soms echt geen kloot aan.
Ben er ook erg snel doorheen.
Blijf lid omdat ik altijd kort voor mijn verjaardag de acceptgiro ontvang, die mijn moeder dan ziet en weet dan meteen een leuk verjaardags kado.......
Verder koop ik elke maand Top Gear, goed blad waar ik zeer lang mee uit de voeten kan!
Echt meerdere weken lees plezier.Zo Af en toe pak ik em weer.(vaak in het kleine kamertje;)
Auto-visie, Heb er wel eens over nagedacht om ermee te stoppen.
Nu is het wel interessant, soms echt geen kloot aan.
Ben er ook erg snel doorheen.
Blijf lid omdat ik altijd kort voor mijn verjaardag de acceptgiro ontvang, die mijn moeder dan ziet en weet dan meteen een leuk verjaardags kado.......
Verder koop ik elke maand Top Gear, goed blad waar ik zeer lang mee uit de voeten kan!
Echt meerdere weken lees plezier.Zo Af en toe pak ik em weer.(vaak in het kleine kamertje;)
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Evo af en toe (als ik toevallig die maand in Nederland en in de stad ben), GTO eigenlijk altijd. Heel af en toe de Autovisie en heb vorig jaar na 8 jaar de autoweek eruit gebonjourd omdat ik een backlog van 20 issues had
. Laatste zorgt er wel voor dat het algemene kennispeil iets is afgenomen maargoed, prioriteiten stellen, 8) .

- Bert ///M3
- Gijzer