Binnenkort gaat mijn type 1 (dus zonder kat, wel motronic) m20b25 uit '86 de deur uit wegens ombouw naar m30.
Compleet met bak, radiateur(1 jaar jong) en aanbouwdelen, op stb pomp en wellicht wat klein grut na wat ik hergebruik.
Net geen 2 ton gelopen, komt uit een cabrio.
3 jaar(=4000km...) geleden de distributie, pomp, radiateur en riemen vervangen, 2000km geleden de kleppen gesteld.
Blok loopt heel netjes, geen ratels, harde tikken etc. Druklager in de bak rammelt wel, maar een koppeling vervang je toch meteen wanneer je er zo bij kan, althans ik wel.
Bij uitbouw kwam ik een lichte olielekkage aan de voorzijde tegen, verbruik was 1 liter olie op 10000km dus te verwaarlozen.
Sebring spaghetti, dus geen chinees blik, compleet met voorste pijpen naar de middendemper(flens met 2 niet 3 gaten).
Spruitstuk tegen meerprijs, past ook op een type 2, maar dan moet de lambda nog geplaatst worden.
Motor is inmiddels uitgebouwd en wordt over twee weken verkocht als de vervangende motor loopt.
Prijs voor het complete set 600 euro, met Sebring spaghetti 800.
Ideaal om van een 320 een echte auto te maken, of voor circuit.
Spruitstuk los gaat weg voor 250, koper van het blok heeft echter de eerste keus.
Op te halen in Rotterdam.
M20b25 type 1, handbak, spaghetti etc
-