Ik zou als je echt interesse hebt eens hier en daar navragen. Volgens mij zijn er wel degelijk nog 1M's te koop bij enkele dealers.Michel P schreef:+1Knot schreef:Mja, Andre had ook een 135i die heeft ie er toch ook best snel weer uitgetrapt..... snap niet waarom de 1M dan nu zo heilig en uitverkocht is
BMW 1 Serie M Coupé
-
Harrie
Re: BMW 1 Serie M Coupé
- GTRene
Inderdaad Rico trekt het wat te ver door mijns inziens, trouwens die nwe race wagens van BMW met een 1.6 turbo? de BMW 320 TC
Het is de eerste auto die BMW Motorsport aflevert volgens de nieuwe specs van het FIA WTCC. De 1.6 turbo motor is relatief nieuw voor BMW, dus het is belangrijk om alles goed te testen en te controleren. Nu we weten dat alles in orde is gaan we volgende week verder testen op een circuit in Italië.
- GTRene
halen ze zelfs 310bhp uit, een 1.6 turbo
http://www.bmw-motorsport.com/cars/bmw_320_tc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmw-motorsport.com/cars/bmw_320_tc" onclick="window.open(this.href);return false;
The new BMW 320 TC, which from 2011 can be used in series in accordance with the new Super2000 regulations, is driven by a 1.6 litre, DI-turbo, four-cylinder engine. The six-speed, sequential gearbox, which can be used to configure the circuit-specific transmission ratio, is also a new feature.
-
Andre
Ja mannen jullie blijven wat hangen in de hoogtoerige motoren die helaas bij M straks niet meer te verkrijgen zijn.
dus kom je terecht op:
http://www.ouwebesjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je gaat toch ook niet een oud wijf een vette rijbeurt geven terwijl er een lekkere frisse jonge dame naast staat.
Het ouwe besje kan het A niet meer aan en B is die ouwe techniek zo gaar dat er zoveel speling op de lagers zit dat je hem net zo goed door een open raam kan douwen.
dus maw.
Fris spul nieuwe techniek en spelings vrij:)
lol
dus kom je terecht op:
Je gaat toch ook niet een oud wijf een vette rijbeurt geven terwijl er een lekkere frisse jonge dame naast staat.
Het ouwe besje kan het A niet meer aan en B is die ouwe techniek zo gaar dat er zoveel speling op de lagers zit dat je hem net zo goed door een open raam kan douwen.
dus maw.
lol
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- RVV
Toch doen ze het nog allemaal goed met die ouwe atmo troep
:boogie:
Andre schreef:Ja mannen jullie blijven wat hangen in de hoogtoerige motoren die helaas bij M straks niet meer te verkrijgen zijn.
dus kom je terecht op:
dus maw.
lol
- Arthur
- Auto: Nr.51
En dan icm:Robin schreef:
-
Robin
^Klopt. Samenvattend , en ik heb die film al 8 keer gezien, lijkt 't dus hierop:

-
Tom
Wat? Lees ik nu goed dat er een turbomotor in die 1M ligt ipv een mooie hoogtoerige atmo?

- RVV
Robin niet mee eens, Ferdi haalt specifiek het racen met een 1M danwel 135i aan. Ik heb hier op het forum regelmatig voorbij zien komen dat de .35i problemen kent bij zwaar circuit gebruik.
-
Robin
@Tom, en dit ook:

-
Robin
@Rico , mijn M3 had weer andere problemen op 't circuit. 
De 135i's waar jij 't over hebt waren standaard en daar was nogal eens wat mee. Net als met elke standaard BMW die je op 't circuit loslaat he. :bro:
De 135i's waar jij 't over hebt waren standaard en daar was nogal eens wat mee. Net als met elke standaard BMW die je op 't circuit loslaat he. :bro:
- RVV
Robin schreef:@Rico , mijn M3 had weer andere problemen op 't circuit.
Dat was toch die 1 op 2 wat ie zoop
-
Andre
Rico elke straat auto krijgt problemen op circuit.
De M3 heeft ook veel problemen met het stuurhuis. Wordt veel te heet en voor het circuit moet er eigenlijk een grotere koeler op.
Alpina rijdt momenteel adac gt klasse met een 6 cil turbo in een 6 serie. Ze winnen veel laatste tijd.
Ik denk wel dat ze het op gegeven moment wel betrouwbaarder krijgen.
Een lekkere atmo is ook mijn voorkeur hoor.
Maar als je het niet meer kan kopen blijf ik niet hangen. Heb ik de keuze ja dan atmo.
En moet ik kiezen tussen een M3 turbo of C63 atmo dan zou ik misschien nog wel eens voor de C63 kunnen kiezen.
De M3 heeft ook veel problemen met het stuurhuis. Wordt veel te heet en voor het circuit moet er eigenlijk een grotere koeler op.
Alpina rijdt momenteel adac gt klasse met een 6 cil turbo in een 6 serie. Ze winnen veel laatste tijd.
Ik denk wel dat ze het op gegeven moment wel betrouwbaarder krijgen.
Een lekkere atmo is ook mijn voorkeur hoor.
En moet ik kiezen tussen een M3 turbo of C63 atmo dan zou ik misschien nog wel eens voor de C63 kunnen kiezen.
- RVV
Klopt elke straatauto loopt op het circuit tegen problemen aan. Maar dat bedoel ik ook aan te geven. De 1M zal best een hele fijne straatauto zijn. Ik denk dat je hem daar ook op moet beoordelen. Al de gelul om er circuitauto's er bij te betrekken of de 1M op zijn circuitcapaciteiten te beoordelen. Daarmee doe je denk ik onrecht aan de manier waarop de 1M in de markt is gezet door BMW.
Hoe ik de 1M zie:
Een hele snelle goedsturende 1 serie. Al het andere wat er soms met de haren bij wordt getrokken om hem over te laten komen als een superfly car, dat heeft de 1M helemaal niet nodig. Daardoor kan die alleen maar tegenvallen. Laat de 1M dezelfde underdog rol spelen als indertijd de GTT. We zien wel wat die kan en ondertussen lach je er iedereen mee uit.
Hoe ik de 1M zie:
Een hele snelle goedsturende 1 serie. Al het andere wat er soms met de haren bij wordt getrokken om hem over te laten komen als een superfly car, dat heeft de 1M helemaal niet nodig. Daardoor kan die alleen maar tegenvallen. Laat de 1M dezelfde underdog rol spelen als indertijd de GTT. We zien wel wat die kan en ondertussen lach je er iedereen mee uit.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Toch wel ongelooflijk, dat we op pagina 194 nog lullen over het feit dat er een turbomotor in zit en we liever een atmo hebben.
LOL
LOL
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Een underdog voor 80K?? Het leuke van de GTT was de lage prijs. Dat kan je van de 1M niet zeggen.RVV schreef:Klopt elke straatauto loopt op het circuit tegen problemen aan. Maar dat bedoel ik ook aan te geven. De 1M zal best een hele fijne straatauto zijn. Ik denk dat je hem daar ook op moet beoordelen. Al de gelul om er circuitauto's er bij te betrekken of de 1M op zijn circuitcapaciteiten te beoordelen. Daarmee doe je denk ik onrecht aan de manier waarop de 1M in de markt is gezet door BMW.
Hoe ik de 1M zie:
- RVV
Nou misschien is dat ook wel het probleem, omdat die 80K plus kost, kun je hem geen underdog rol meer geven.
Persoonlijk denk ik dat de 1M verkooptechnisch in NL voor geen meter loopt. Die ene knakker dacht hem voor 109K kwijt te raken, nu zit ie al 89K.
Persoonlijk denk ik dat de 1M verkooptechnisch in NL voor geen meter loopt. Die ene knakker dacht hem voor 109K kwijt te raken, nu zit ie al 89K.
- Snipe
Volgens de brochure is het een topauto voor het circuit, dus je doet BMW eerder onrecht aan als je het niet uitprobeert. 'De lucht boven het asfalt trilt. De adrenaline stroomt door uw lichaam. Met het gaspedaal diep ingedrukt stuurt u de nieuwe BMW 1 Serie M Coupé over het circuit. Dankzij het M sperdifferentieel wordt de niet aflatende kracht van de BMW M TwinPower Turbo zescilinder lijnmotor puur en ongetemd op het wegdek overgebracht.'RVV schreef:Klopt elke straatauto loopt op het circuit tegen problemen aan. Maar dat bedoel ik ook aan te geven. De 1M zal best een hele fijne straatauto zijn. Ik denk dat je hem daar ook op moet beoordelen. Al de gelul om er circuitauto's er bij te betrekken of de 1M op zijn circuitcapaciteiten te beoordelen. Daarmee doe je denk ik onrecht aan de manier waarop de 1M in de markt is gezet door BMW.
Zo neuzelt die hele folder door over hoe geweldig het ding het doet op het circuit. Bijna alle foto's zijn ook op het circuit gemaakt. Dan is het dus niet zo gek dat mensen zich afvragen hoe het ding het op het circuit doet.
- Knot
Simpel, iemand met een jaarkaart 100 ronden Nordschleife laten doen, kijken hoe ie er daarna bij staat!
- Tristan
Daar zal de auto niet anders van rijden. Je krijgt alleen inzicht in de slijtage. Wat de auto op de Ring doet weten we al.Knot schreef:Simpel, iemand met een jaarkaart 100 ronden Nordschleife laten doen, kijken hoe ie er daarna bij staat!
-
Harrie
Ik begin me langzamerhand af te vragen hoeveel er daadwerkelijk verkocht zijn aan klanten.RVV schreef:Nou misschien is dat ook wel het probleem, omdat die 80K plus kost, kun je hem geen underdog rol meer geven.
Op Autogespot staat ook maar een enkeling. Op verschillende plekken staan er te koop.
- Sperdy
Heerlijk deze leuterkoekdraad.
Ik reageerde een pagina of wat geleden alleen op het feit dat ik zag dat 'echte racers'(dus voor echt circuitgebruik) een 1M/// verbouwd hadden. Dat lijkt me stom, want pak dan een 135i en geen verbouwde 135i (=1M///) waar je alle extra dure onderdelen weer vanaf sloopt. Lijkt me logisch. Zitten we vervolgens weer te lullen over het petjes-standpunt dat turbo-auto's niet geschikt zijn voor het echte circuitwerk ...
Ik reageerde een pagina of wat geleden alleen op het feit dat ik zag dat 'echte racers'(dus voor echt circuitgebruik) een 1M/// verbouwd hadden. Dat lijkt me stom, want pak dan een 135i en geen verbouwde 135i (=1M///) waar je alle extra dure onderdelen weer vanaf sloopt. Lijkt me logisch. Zitten we vervolgens weer te lullen over het petjes-standpunt dat turbo-auto's niet geschikt zijn voor het echte circuitwerk ...
- Tristan
Turbo's zijn helemaal niks op circuit.
Bedoel, de 993 GT2 of de F40 etc waren zeer slechte racewagens....

-
Robin
Maar de 917K/ 30/Can AM toestanden en 956/962 deden het wat beter....Tristan schreef:Turbo's zijn helemaal niks op circuit.
En niet te vergeten de F1 Brabham BT52 uit 1983, met een 1,5 liter turbo BMW 4 cylinder en Nelson Piquet achter 't stuur. Bijna 30 jaar geleden, een BMW 4 cylinder turbo in de racerij, Formule 1 nog wel. En niet onverdienstelijk....
En maar door blijven janken...ja die turbo's ook inderdaad.