lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 05 mei 2011, 10:53

Verkopen hoeft niet. Voor rond de 5k in ponden heb je een compleet nieuw 'replacement' chassis bij Caterham. Goedkoper kun je je auto denk ik niet restaureren om de zoveel tijd. Dat maakt het ook minder erg om de auto buiten te laten slapen, al overweeg ik wel sterk om een garagebox te kopen / huren gezien ik er tegenwoordig veel minder tijd voor heb. Dat verklaart ook gelijk waarom ik overweeg de voorruit eraf te slopen. Maximaal verschil wanneer ik weer even gek kan doen. Voor een langere vakantie kun je de auto altijd wel weer in een half uurtje voorzien van voorruit en een dakje. Er zijn maar weinig merken waarbij je zo oneindig veel kunt versleutelen.
Karakter veranderd wel degelijk. Bij een Duratec ligt het koppel al vrijwel direct onderin. Er zijn nogsteeds mensen die zweren bij een k-series. Alles heeft voor en nadelen denk ik.
In mijn geval wil ik gewoon zo snel mogelijk de auto af hebben nu, zodat ik ermee op vakantie kan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 11:32

zou wel mooi zijn Allen, je hebt nu lang genoeg zonder gezeten, althans zonder er mee te kunnen rijden.

heb je voor die auto's ook niet zo'n half ruitje?

of zoals deze heeft een soort spoiler daar wara de ruit normaal zit...helpt sowieso iets en meteen extra downforce

Afbeelding

of deze

Afbeelding

die editie kende ik trouwens niet dacht ik, 330pk :hmmm:

http://www.evo.co.uk/news/evonews/209248/caterham.html" onclick="window.open(this.href);return false;

heeft trouwens ook de 2.3 :wink:
It's comprehensively the most powerful car the company has built – the 330 refers to the peak horsepower figure it delivers at 7500rpm, the result of bolting a Rotrex C30-94 supercharger to the CSR's already spicy 2.3-litre Ford Duratec motor.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 11:34

en deze heeft alleen aan de bestuurders kant een klein spoiler raampje

Afbeelding

deze ook apart, zelfs alle spiegels zitten er bij aan...

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 05 mei 2011, 21:55

Geloof niet dat ze het om de downforce gedaan hebben, maar het is wel prettig dat de wind wat over je hoofd gaat. Het schijnt zelfs een stuk comfortabeler te zijn dan een voorruit zoals ik die nu heb, want daarbij moet je serieus je best doen om te ademen als je sneller rijdt. Overweeg dan zelf nog welnde brooklands schermpjes omdat die ruitjes toch net even hoger zijn. Steentje kan best pijn doen anders. :|

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 mei 2011, 22:09

zekers te weten, je bedoelt die 2 half ronde ruitjes? zag ik ook ergens...
doch die zullen ook redelijk wat drag veroorzaken en of geluid?

met alleen die aero spoilert mag je zekers wel een helm op doen :mrgreen:
niet alleen voor steentjes maar ook dikke kevers kunnen hard aankomen :shocking:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Joy » 05 mei 2011, 22:12

Hey Allen moet er dit weekend nog wat lightweight vervoer plaats vinden ?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mathieu » 06 mei 2011, 09:13


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 06 mei 2011, 12:34

wat een kanon,
wat een geld :mrgreen:
wel uber snel :df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 06 mei 2011, 12:47

Joy schreef:Hey Allen moet er dit weekend nog wat lightweight vervoer plaats vinden ?
Als hij vervoerd moet worden wordt het denk ik volgend weekend. Laat ik weten dan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 12:03

kwam net deze gifkikker tegen, best een leuk ding met 160pk

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/3K883/algemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

omgebouwd van rhd naar lhd en op nl kenteken enz.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 14:08

dit lijkt me ook een redelijke prijs, in elk geval wat goedkoper dan de honda set-up wat ook weer komt omdat je veel van de eigen auto behoud denk ik.

http://www.swlotus.com/lotus-elise-dura ... rsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lotus Elise Duratec Engine Conversion 2.3 met 205bhp

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 08 mei 2011, 18:51

Prijs is aardig naar beneden voor de duratec conversie, was 10k pond.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 19:00

Michel P schreef:Prijs is aardig naar beneden voor de duratec conversie, was 10k pond.

Michel
ja, deze prijs voor het gebodene is een leuke prijs.

vraag me ook af wat dit gaat kosten, ik zag het eerst bij monkeywrench >>

http://www.monkeywrenchracing.com/extra ... pages_id=5" onclick="window.open(this.href);return false;

maja das in de US

doch deze doen het nu ook maar dan in de UK,. weet niet of ze dezelfde oplossingen bieden, maar lijkt me erg fraai.

http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... lotus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zal wel iets meer kosten natuurlijk, maar als je de specs op die US site leest dan is het wel wat moois tegen niet veel extra gewicht.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 08 mei 2011, 19:54

Is die V6 is even zwaar als een 4 cylinder?

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 22:57

Michel P schreef:Is die V6 is even zwaar als een 4 cylinder?

Michel
lijkt me sterk, doch als je hun gegevens na de bouw leest dan is het eindresultaat bijna hetzelfde qua gewicht, wordt wel een tikkie zwaarder maar wel binnen proporties 8)
wat dat betrefd een snoepje, en je houd het nog bij Lotus ook :mrgreen: althans zelfde soort als Evora motor.
wat zal dat lekker rijden en klinken :df:
die in de UK is er nog niet lang mee bezig, althans niet in de Elise, al wel MR2
ben dus ook benieuwd wat het zou kosten drive in drive out en hun houden/verkopen jou oude delen.

Elise
Berichten: 8740
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Elise » 09 mei 2011, 08:38

Michel P schreef:Prijs is aardig naar beneden voor de duratec conversie, was 10k pond.

Michel
Reken de VAT (=BTW) erbij en je zit weer richting die 10k pond.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 09 mei 2011, 09:42

Elise schreef:
Michel P schreef:Prijs is aardig naar beneden voor de duratec conversie, was 10k pond.

Michel
Reken de VAT (=BTW) erbij en je zit weer richting die 10k pond.
ik vergis me altijd met zo ze het neer zetten...die 7.800 + vat is dus niet incl btw maar de vat komt er nog bij bovenop?
erg verwarrend dat + vat gedoe :bag:

Elise
Berichten: 8740
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Elise » 09 mei 2011, 10:10

GTRene schreef:erg verwarrend dat + vat gedoe :bag:
Helemaal als ze de ene keer de prijs incl. vermelden en de volgende keer excl.
In eerste instantie ben je dan al snel geneigd om te denken dat het goedkoper is geworden :bag:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 22 mei 2011, 10:51

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4MZ3Rbhu ... re=related[/youtube]

Kijk hoe snel dit naar de 300 knalt! :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 22 mei 2011, 11:11

en monster dat ding, op een gegeven moment tussen 6 en bijna 7min wordt de baan vochtig of ligt er koelvloeistof oid...dan maakt ie ff een kleine slip die je anders daar niet zou verwachten met die kar.
hoe makkelijk en snel hij ook langs overig verkeer raast en binnenhengeld :shocking:
de snelheidsmeter zit denk op de rpm kabel :mrgreen:

wat zal dat rijden, daar kun je Andre mee opdrijven in z'n Porsche :mrgreen:

Emiel
Berichten: 4208
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 22 mei 2011, 11:53

Is toch niks mooier als een lightweight met power :p

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 28 mei 2011, 09:54

leuk nieuws voor sommige toyota Elise/Exige die op zoek zijn naar meer power eigenaars :df:
zowel voor de NA toyota lotussen als de SC modellen (dat deel zal dan wl vervallen)
Three variants of the kit are planned, a ―Low Blow‖, small turbo kit producing around 275bhp, and a High Output kit producing around 300bhp at 0.9bar of boost, both of which are designed to work with the standard 2ZZ-GE engine internals without further modifications.

There will also be a very special 400bhp version utilising a larger turbo which will only be available supplied as a complete engine due to the other modifications required.

The Programmable ECU for Drive-By –Wire cars will be officially released on the 1st of June, the Turbo conversion will hopefully be about 1 month later as there are still further destructive tests to be finalised on some components.

For more details check out the forum thread >>

http://forums.seloc.org/viewthread.php? ... pid5202218" onclick="window.open(this.href);return false;
benieuwd hoe dat gaat, vooral die 400pk versie, vroeger had je die ook al van een USA bedrijfje ForcedFed, maar daar schenen nog wat maartjes mee te zijn?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 28 mei 2011, 10:52

leuke lightweight tracktest van leuke auto's

2010 evo Track Car of the Year
We head to Cadwell Park with 2010's five best trackday specials. Lotus Exige RB , Caterham R400, Ginetta G40, Westfield sport turbo or Chevron GR8: which is best?

die Chevron GR8, wat ziet dat er gaaf uit, en dat geluidje :df:

http://www.evo.co.uk/features/features/ ... _year.html" onclick="window.open(this.href);return false;

eerste video en dan vanaf 3.05 :love: wat een lekker geluidje (voor op straat word je doof, maar circuit gaaf)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

blijft ook mooi, de Exige
Afbeelding

Afbeelding

de lotus 7 achtigen zijn/worden oud... :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Joy » 10 jun 2011, 23:43

Tsukuba shootout tussen LOTUS 2Eleven, KTM X-Bow, RADICAL SR4-1.2, AE86 N2, LOTUS Exige en als tegenhanger de heavyweight Nissan R35 GTR.


Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door duifjes.com » 11 jun 2011, 11:20

Gaaf filmpje! vind dat de GT-R het nog goed doet....en hoera voor de AE86 :blink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], e30touring1990 en 5 gasten