lightweight cars, talk and video's
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Verkopen hoeft niet. Voor rond de 5k in ponden heb je een compleet nieuw 'replacement' chassis bij Caterham. Goedkoper kun je je auto denk ik niet restaureren om de zoveel tijd. Dat maakt het ook minder erg om de auto buiten te laten slapen, al overweeg ik wel sterk om een garagebox te kopen / huren gezien ik er tegenwoordig veel minder tijd voor heb. Dat verklaart ook gelijk waarom ik overweeg de voorruit eraf te slopen. Maximaal verschil wanneer ik weer even gek kan doen. Voor een langere vakantie kun je de auto altijd wel weer in een half uurtje voorzien van voorruit en een dakje. Er zijn maar weinig merken waarbij je zo oneindig veel kunt versleutelen.
Karakter veranderd wel degelijk. Bij een Duratec ligt het koppel al vrijwel direct onderin. Er zijn nogsteeds mensen die zweren bij een k-series. Alles heeft voor en nadelen denk ik.
In mijn geval wil ik gewoon zo snel mogelijk de auto af hebben nu, zodat ik ermee op vakantie kan.
Karakter veranderd wel degelijk. Bij een Duratec ligt het koppel al vrijwel direct onderin. Er zijn nogsteeds mensen die zweren bij een k-series. Alles heeft voor en nadelen denk ik.
In mijn geval wil ik gewoon zo snel mogelijk de auto af hebben nu, zodat ik ermee op vakantie kan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
zou wel mooi zijn Allen, je hebt nu lang genoeg zonder gezeten, althans zonder er mee te kunnen rijden.
heb je voor die auto's ook niet zo'n half ruitje?
of zoals deze heeft een soort spoiler daar wara de ruit normaal zit...helpt sowieso iets en meteen extra downforce

of deze

die editie kende ik trouwens niet dacht ik, 330pk
http://www.evo.co.uk/news/evonews/209248/caterham.html" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft trouwens ook de 2.3
heb je voor die auto's ook niet zo'n half ruitje?
of zoals deze heeft een soort spoiler daar wara de ruit normaal zit...helpt sowieso iets en meteen extra downforce
of deze
die editie kende ik trouwens niet dacht ik, 330pk

http://www.evo.co.uk/news/evonews/209248/caterham.html" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft trouwens ook de 2.3

It's comprehensively the most powerful car the company has built – the 330 refers to the peak horsepower figure it delivers at 7500rpm, the result of bolting a Rotrex C30-94 supercharger to the CSR's already spicy 2.3-litre Ford Duratec motor.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
en deze heeft alleen aan de bestuurders kant een klein spoiler raampje

deze ook apart, zelfs alle spiegels zitten er bij aan...

deze ook apart, zelfs alle spiegels zitten er bij aan...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Geloof niet dat ze het om de downforce gedaan hebben, maar het is wel prettig dat de wind wat over je hoofd gaat. Het schijnt zelfs een stuk comfortabeler te zijn dan een voorruit zoals ik die nu heb, want daarbij moet je serieus je best doen om te ademen als je sneller rijdt. Overweeg dan zelf nog welnde brooklands schermpjes omdat die ruitjes toch net even hoger zijn. Steentje kan best pijn doen anders. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
zekers te weten, je bedoelt die 2 half ronde ruitjes? zag ik ook ergens...
doch die zullen ook redelijk wat drag veroorzaken en of geluid?
met alleen die aero spoilert mag je zekers wel een helm op doen
niet alleen voor steentjes maar ook dikke kevers kunnen hard aankomen
doch die zullen ook redelijk wat drag veroorzaken en of geluid?
met alleen die aero spoilert mag je zekers wel een helm op doen

niet alleen voor steentjes maar ook dikke kevers kunnen hard aankomen

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: lightweight cars, talk and video's
Hey Allen moet er dit weekend nog wat lightweight vervoer plaats vinden ?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
wat een kanon,
wat een geld
wel uber snel
wat een geld

wel uber snel

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Als hij vervoerd moet worden wordt het denk ik volgend weekend. Laat ik weten dan.Joy schreef:Hey Allen moet er dit weekend nog wat lightweight vervoer plaats vinden ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
kwam net deze gifkikker tegen, best een leuk ding met 160pk
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/3K883/algemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
omgebouwd van rhd naar lhd en op nl kenteken enz.


http://www.autotrader.nl/auto/kopen/3K883/algemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
omgebouwd van rhd naar lhd en op nl kenteken enz.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
dit lijkt me ook een redelijke prijs, in elk geval wat goedkoper dan de honda set-up wat ook weer komt omdat je veel van de eigen auto behoud denk ik.
http://www.swlotus.com/lotus-elise-dura ... rsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotus Elise Duratec Engine Conversion 2.3 met 205bhp
http://www.swlotus.com/lotus-elise-dura ... rsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotus Elise Duratec Engine Conversion 2.3 met 205bhp
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
Prijs is aardig naar beneden voor de duratec conversie, was 10k pond.
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
ja, deze prijs voor het gebodene is een leuke prijs.Michel P schreef:Prijs is aardig naar beneden voor de duratec conversie, was 10k pond.
Michel
vraag me ook af wat dit gaat kosten, ik zag het eerst bij monkeywrench >>
http://www.monkeywrenchracing.com/extra ... pages_id=5" onclick="window.open(this.href);return false;
maja das in de US
doch deze doen het nu ook maar dan in de UK,. weet niet of ze dezelfde oplossingen bieden, maar lijkt me erg fraai.
http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... lotus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zal wel iets meer kosten natuurlijk, maar als je de specs op die US site leest dan is het wel wat moois tegen niet veel extra gewicht.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
Is die V6 is even zwaar als een 4 cylinder?
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
lijkt me sterk, doch als je hun gegevens na de bouw leest dan is het eindresultaat bijna hetzelfde qua gewicht, wordt wel een tikkie zwaarder maar wel binnen proporties 8)Michel P schreef:Is die V6 is even zwaar als een 4 cylinder?
Michel
wat dat betrefd een snoepje, en je houd het nog bij Lotus ook

wat zal dat lekker rijden en klinken

die in de UK is er nog niet lang mee bezig, althans niet in de Elise, al wel MR2
ben dus ook benieuwd wat het zou kosten drive in drive out en hun houden/verkopen jou oude delen.
-
- Berichten: 8740
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: lightweight cars, talk and video's
Reken de VAT (=BTW) erbij en je zit weer richting die 10k pond.Michel P schreef:Prijs is aardig naar beneden voor de duratec conversie, was 10k pond.
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
ik vergis me altijd met zo ze het neer zetten...die 7.800 + vat is dus niet incl btw maar de vat komt er nog bij bovenop?Elise schreef:Reken de VAT (=BTW) erbij en je zit weer richting die 10k pond.Michel P schreef:Prijs is aardig naar beneden voor de duratec conversie, was 10k pond.
Michel
erg verwarrend dat + vat gedoe

-
- Berichten: 8740
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: lightweight cars, talk and video's
Helemaal als ze de ene keer de prijs incl. vermelden en de volgende keer excl.GTRene schreef:erg verwarrend dat + vat gedoe
In eerste instantie ben je dan al snel geneigd om te denken dat het goedkoper is geworden

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4MZ3Rbhu ... re=related[/youtube]
Kijk hoe snel dit naar de 300 knalt!
Kijk hoe snel dit naar de 300 knalt!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
en monster dat ding, op een gegeven moment tussen 6 en bijna 7min wordt de baan vochtig of ligt er koelvloeistof oid...dan maakt ie ff een kleine slip die je anders daar niet zou verwachten met die kar.
hoe makkelijk en snel hij ook langs overig verkeer raast en binnenhengeld
de snelheidsmeter zit denk op de rpm kabel
wat zal dat rijden, daar kun je Andre mee opdrijven in z'n Porsche
hoe makkelijk en snel hij ook langs overig verkeer raast en binnenhengeld

de snelheidsmeter zit denk op de rpm kabel

wat zal dat rijden, daar kun je Andre mee opdrijven in z'n Porsche

-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Is toch niks mooier als een lightweight met power :p
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
leuk nieuws voor sommige toyota Elise/Exige die op zoek zijn naar meer power eigenaars
zowel voor de NA toyota lotussen als de SC modellen (dat deel zal dan wl vervallen)

zowel voor de NA toyota lotussen als de SC modellen (dat deel zal dan wl vervallen)
benieuwd hoe dat gaat, vooral die 400pk versie, vroeger had je die ook al van een USA bedrijfje ForcedFed, maar daar schenen nog wat maartjes mee te zijn?Three variants of the kit are planned, a ―Low Blow‖, small turbo kit producing around 275bhp, and a High Output kit producing around 300bhp at 0.9bar of boost, both of which are designed to work with the standard 2ZZ-GE engine internals without further modifications.
There will also be a very special 400bhp version utilising a larger turbo which will only be available supplied as a complete engine due to the other modifications required.
The Programmable ECU for Drive-By –Wire cars will be officially released on the 1st of June, the Turbo conversion will hopefully be about 1 month later as there are still further destructive tests to be finalised on some components.
For more details check out the forum thread >>
http://forums.seloc.org/viewthread.php? ... pid5202218" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
leuke lightweight tracktest van leuke auto's
2010 evo Track Car of the Year
We head to Cadwell Park with 2010's five best trackday specials. Lotus Exige RB , Caterham R400, Ginetta G40, Westfield sport turbo or Chevron GR8: which is best?
die Chevron GR8, wat ziet dat er gaaf uit, en dat geluidje
http://www.evo.co.uk/features/features/ ... _year.html" onclick="window.open(this.href);return false;
eerste video en dan vanaf 3.05
wat een lekker geluidje (voor op straat word je doof, maar circuit gaaf)



blijft ook mooi, de Exige


de lotus 7 achtigen zijn/worden oud...
2010 evo Track Car of the Year
We head to Cadwell Park with 2010's five best trackday specials. Lotus Exige RB , Caterham R400, Ginetta G40, Westfield sport turbo or Chevron GR8: which is best?
die Chevron GR8, wat ziet dat er gaaf uit, en dat geluidje

http://www.evo.co.uk/features/features/ ... _year.html" onclick="window.open(this.href);return false;
eerste video en dan vanaf 3.05

blijft ook mooi, de Exige
de lotus 7 achtigen zijn/worden oud...

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: lightweight cars, talk and video's
Tsukuba shootout tussen LOTUS 2Eleven, KTM X-Bow, RADICAL SR4-1.2, AE86 N2, LOTUS Exige en als tegenhanger de heavyweight Nissan R35 GTR.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: lightweight cars, talk and video's
Gaaf filmpje! vind dat de GT-R het nog goed doet....en hoera voor de AE86 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Google [Bot] en 4 gasten