Man vernielt kunstwerk in museum Boijmans Van Beuningen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Maus335i

Re: Man vernielt kunstwerk in museum Boijmans Van Beuningen

Bericht door Maus335i » 10 mei 2011, 18:57

Snipe schreef:Maar om op die vloer terug te komen, zou 'ie te duur zijn? Het museum wordt nu genoemd op radio, tv, op websites en in kranten. En dat alles voor die lousy 40k. Een reclamecampagne was duurder geweest. Ik weet niet wat hun overweging was om die vloer te tonen, maar dit lijkt me een prima verantwoording.
Waarom moet dat vloertje 40k kosten? Waarom kost een vierkant van ijzer (om en nabij 20 meter hoog) 90k en kosten een paar gekleurde streepjes op straatverlichting 120k? (was het nou A12 of A1?). Omdat een kunstenaar weet datie GROF geld kan verdienen aan gemeenschapsgeld.

Als kunstenaars het alleen om de centen doen en er mee stoppen als ze geen uitkering meer krijgen, in hoeverre kan je dan nog van kunst spreken?

Het gaat niet zozeer om het principe kunst of kunst subsidiëren, maar naar mijn mening worden er af en toe zulke absurde bedragen gegeven voor "kunst" dat ik me afvraag waar het nu nog precies om draait. En dan te bedenken dat het belastinggeld is.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 mei 2011, 19:23

Maus335i schreef:Waarom moet dat vloertje 40k kosten? Waarom kost een vierkant van ijzer (om en nabij 20 meter hoog) 90k en kosten een paar gekleurde streepjes op straatverlichting 120k? (was het nou A12 of A1?). Omdat een kunstenaar weet datie GROF geld kan verdienen aan gemeenschapsgeld.

Als kunstenaars het alleen om de centen doen en er mee stoppen als ze geen uitkering meer krijgen, in hoeverre kan je dan nog van kunst spreken?

Het gaat niet zozeer om het principe kunst of kunst subsidiëren, maar naar mijn mening worden er af en toe zulke absurde bedragen gegeven voor "kunst" dat ik me afvraag waar het nu nog precies om draait. En dan te bedenken dat het belastinggeld is.
Vooropgesteld: je weet niet of het belastinggeld is. Een museum wordt meestal ook gesponsord door bedrijven en bovendien betalen de bezoekers in de meeste gevallen entree.

Maar los daarvan: stel je even voor dat je Wim T. Schippers bent. Je zit thuis op de bank uit te rusten van een dag lang de stem van Ernie inspreken. Vervolgens rinkelt je telefoon. Een museum aan de lijn, of ze een kunstwerk van je kunnen kopen van 40 jaar terug. 'Wat kost dat, meneer Schippers?'
Wat zou jij zeggen? 'Koopt u maar een paar potten pindakaas en een VVV-bon' of zou je toch ook gewoon een bedrag noemen?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 mei 2011, 19:29

Nee je kan het die kunstenaars niet kwalijk nemen, dat bedoel ik zeer zeker niet. Net zoals je het overigens een topman van de ING niet kwalijk kan nemen datie een bonus incasseert. "Het systeem" is gewoon verrot en toe aan de nodige herziening. Het is mooi om te zien dat er nu een discussie over gaande is.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 mei 2011, 19:57

Elise schreef:Voor je het weet produceert hij morgen "Driving-Fun, de musical" :hosanna:
Dat kan nog niet. Rene's been is nog niet genezen, en die zie ik minstens de hoofdrol doen.

Oh ja, die 40k is in die 85 dagen 10x over de kop gegaan, dus ik vindt het wel gezegend zo :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mei 2011, 21:29

Maus335i schreef:Nee je kan het die kunstenaars niet kwalijk nemen, dat bedoel ik zeer zeker niet. Net zoals je het overigens een topman van de ING niet kwalijk kan nemen datie een bonus incasseert. "Het systeem" is gewoon verrot en toe aan de nodige herziening. Het is mooi om te zien dat er nu een discussie over gaande is.
zo is het eigenlijk ook, de meeste mensen hebben lijnen/regels/duidelijkheid nodig.

lol@Smiley :lol:

JP

Bericht door JP » 11 mei 2011, 19:42

Was dit geen verzekeringskwestie ? Zo op die €40k, móet dit toch wel een claim zijn van €1-2k? :lol:

smiley

Bericht door smiley » 11 mei 2011, 20:07

JP schreef:Was dit geen verzekeringskwestie ?:
ik zou als verzekeraar een potje pindakaas en een spatel opsturen, en de zaak als afgedaan beschouwen.

JP

Bericht door JP » 11 mei 2011, 20:19

Een lichte schade in dit pindakaasveld, kan men ook zien als totalloss. Ga maar die voetstappen bijlappen en je zult kleurverschil krijgen. De rest is ouder, en droger wat me lijkt dat het dan lichter van kleur is.

Wil je bij een schade aan je auto ook niet hebben......

smiley

Bericht door smiley » 11 mei 2011, 22:33

JP schreef:Een lichte schade in dit pindakaasveld, kan men ook zien als totalloss. Ga maar die voetstappen bijlappen en je zult kleurverschil krijgen. De rest is ouder, en droger wat me lijkt dat het dan lichter van kleur is.
Dan pak je een pizzaroller en snijd er 50cm af. Opgelost.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2011, 09:02

Heel interessante discussie heren mijn complimenten. Een van de weinige draadjes waar bijna iedereen gelijk heeft. In essentie is het goed dat er subsidie is voor kunst maar het mag best veel beter worden besteed dan nu en op vele projecten mag het veel minder kosten. Geen vreemde excessen en iedereen is blij omdat gemeenschapsgeld dan goed wordt besteed. Want kunst is gewoon belangrijk voor een samenleving. Voor velen in directe zin, voor anderen indirect.

Over deze vloer zei Rico het al als eerste: gewoon een reclamestunt die meer dan dik is terugverdiend. Dat lijkt me al een kunst op zich :)

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2011, 09:16

Bedankt Tom voor die Banksy kende hem niet maar vette dingen maakt die man zeg !!!

Vooral die Guerilla art: http://www.google.nl/m/search?site=imag ... banksy#p=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 mei 2011, 09:59

Bansky is idd wel gaaf. Dat kan ik nog wel waarderen. :)

Tom

Bericht door Tom » 23 mei 2011, 16:43

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/05/23/joo ... t-geld-op/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 23 mei 2011, 17:56

Interesting 8)

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jun 2011, 14:27

Maus335i schreef:Waarom moet dat vloertje 40k kosten?
Pindakaasvloer kost 30.001 euro

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2011, 15:29

Ik denk dat als je zelf een 56 m2 grote pindakaasvloer wilt aanleggen. En je potjes gewoon bij de supermarkt moet kopen je wel eens aardig bij die 30K in de buurt komt.

1 pot pindakaas per vierkante decimeter. Is al snel 400 euro per vierkante meter. Snel de rekanmachine er op los latend zit je dan rond de 22,5K aan pindakaas.

smiley

Bericht door smiley » 04 jun 2011, 06:34

Grote kans dat calve die meuk gratis gegeven heeft, gezien al die reclame achtige foto's over de opbouw.

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 08 jun 2011, 09:37

weer een geweldige actie van banksy:
http://www.thepoke.co.uk/2011/06/03/banksy-hits-rio/" onclick="window.open(this.href);return false;

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 jun 2011, 09:47

^Maar klopt deze nieuwsbericht wel of niet Tom?

Tom

Bericht door Tom » 08 jun 2011, 09:55

:lol: nee, zo'n stomme site met nepartikelen.. zie het nu ook pas...

smiley

Bericht door smiley » 10 jun 2011, 14:32

Wim T Schippers heeft alle pindakaas netjes opgegeten, en zie hier het resultaat:
http://www.geenstijl.tv/2011/06/jelte_d ... 00_eu.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2011, 14:48

smiley schreef:Wim T Schippers heeft alle pindakaas netjes opgegeten, en zie hier het resultaat:
http://www.geenstijl.tv/2011/06/jelte_d ... 00_eu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ongelofelijk, einde...tot de laatste cent goed besteed, laat die of zo'n directeur het dan uit eigen zak betalen, kijken of ze dan nog zo staan te juichen . :wave: hey nwe leuke smile :D

JohanH

Bericht door JohanH » 10 jun 2011, 17:03

GTRene schreef:
smiley schreef:Wim T Schippers heeft alle pindakaas netjes opgegeten, en zie hier het resultaat:
ongelofelijk, einde...tot de laatste cent goed besteed, laat die of zo'n directeur het dan uit eigen zak betalen, kijken of ze dan nog zo staan te juichen . :wave: hey nwe leuke smile :D
Euh, dat ding stond al een tijdje in een bos naast Leeuwarden (Ypey/Tytsjerk) :')
Afbeelding

Dus enige wat VPRO gedaan heeft is het ding verplaatsen :strong:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 jun 2011, 17:30

JohanH schreef:
GTRene schreef:
Euh, dat ding stond al een tijdje in een bos naast Leeuwarden (Ypey/Tytsjerk) :')
Afbeelding

Dus enige wat VPRO gedaan heeft is het ding verplaatsen :strong:
Idd ja!!!! ben daar 2mnd geleden nog geweest!

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2011, 18:45

duifjes.com schreef:Idd ja!!!! ben daar 2mnd geleden nog geweest!
ah...jij hebt die drol gedraaid :roflol:

Plaats reactie