Keuze nieuwe zomerband
-
Keuze nieuwe zomerband
Voor mijn octavia combi met 195/65/R15 zoek ik een goede zomerband.
Ik wil graag een sportieve band, die voorspelbaar is in bochten ( heb liever dat hij iets glijdt op de limiet, dan dat hij meteen vol gaat). Verder laag afrol geluid en redelijk energie vriendelijk.
Wat raden jullie mij aan? Het is een lease auto!
Ik wil graag een sportieve band, die voorspelbaar is in bochten ( heb liever dat hij iets glijdt op de limiet, dan dat hij meteen vol gaat). Verder laag afrol geluid en redelijk energie vriendelijk.
Wat raden jullie mij aan? Het is een lease auto!
- Jan Visser
Moeilijke maat, want er is zoveel keus.Ik denk dat de Bridgestone Turanza ER 300 en Yokohama AVS DB het beste bij jou eisen passen.Met name de Yoko doet het overal eigenlijks ruim boven het gemiddelde.
Kijk anders even op www.autobandenmarkt.nl voor testen en reviews.
Kijk anders even op www.autobandenmarkt.nl voor testen en reviews.
Laatst gewijzigd door Jan Visser op 27 feb 2007, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
-
- Henk Jan
Bridgestone s02 en s03 zijn echt superbanden, maar 'waarschuwen' niet in bochten.
Wellicht moet je eens een Toyo T1R proberen. Leuke allrounder, goed in de regen, maar iets te slappe wang. Heb ook 1 dagje cicuit met Bridgestone RE050 gereden en dat viel ook helemaal niet tegen.
Om mijn zomervelgen komen in ieder geval semi-slicks, maar die 'waarschuwen' ook niet op de limiet, wel licht de limiet nog iets verder weg.
Wellicht moet je eens een Toyo T1R proberen. Leuke allrounder, goed in de regen, maar iets te slappe wang. Heb ook 1 dagje cicuit met Bridgestone RE050 gereden en dat viel ook helemaal niet tegen.
Om mijn zomervelgen komen in ieder geval semi-slicks, maar die 'waarschuwen' ook niet op de limiet, wel licht de limiet nog iets verder weg.

-
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
De S03 iig. wel hoor, ik heb nu m'n 2e setje eronder wat al een aardig eindje op weg is en baal behoorlijk dat ze niet meer te krijgen zijn.Dinomi schreef:Bridgestone s02 en s03 zijn echt superbanden, maar 'waarschuwen' niet in bochten.

Ik denk dat ik voor de zomermaanden ook maar semi-slicks aan ga schaffen, waarschijnlijk de Yokohama Parada, want die schijnt 't in de regen ook nog redelijk te doen.

- Joop
Heb zelf ook de Michelin Pilot Sports (225/45/17 en 245/40/17) onder mijn vorige coupé gehad, geweldige band, lekker veel grip. Nu heb ik Michelin Pilot Sport 2 (225/45/17 en 245/40/17) onder mijn nieuwe coupé, moest in het begin wel even wennen. Je moet de auto iets meer zetten voor een bocht, maar gaat minstens even rap de bocht de bocht en zeker veel meer grip tijdens de regen, dat was op die oude echt een drama.Rebel schreef:Ik vond de michelin pilot sport, juist wel een fijne band Knot.
Voelde alsof hij veel meer grip had dan de conti sportcontact 2.
Ik heb nu de Conti Sport Contact 3.
Maar omdat het een andere auto is, is het lastiger te vergelijken
Ik ben er tot op heden zeer tevreden mee, ook in de regen.
- Joop
Om even bij de oorspronkelijk vraag terug te komen:
Met een set banden van de A-merken kun je doorgaands geen flater slaan. De volgende banden kwamen dit jaar als beste uit de ANWB/ADAC zomerbandentest (205/55R16):
- Pirelli P7
- Bridgestone Turanza ER300
- Continental PremiumContact CT2
- Uniroyal Rallye 550 (verrassend IMO)
- Vredestein Sportrac 3
- Michelin Pilot Premacy HP is ook een zeer geschikte band, presteert het beste op droog wegdek maar bleef tijdens de test op het nat iets achter op de bovenstaande. Band is tevens wel zeer slijtvast.
Met een set banden van de A-merken kun je doorgaands geen flater slaan. De volgende banden kwamen dit jaar als beste uit de ANWB/ADAC zomerbandentest (205/55R16):
- Pirelli P7
- Bridgestone Turanza ER300
- Continental PremiumContact CT2
- Uniroyal Rallye 550 (verrassend IMO)
- Vredestein Sportrac 3
- Michelin Pilot Premacy HP is ook een zeer geschikte band, presteert het beste op droog wegdek maar bleef tijdens de test op het nat iets achter op de bovenstaande. Band is tevens wel zeer slijtvast.