BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Petrolhead Tom » 09 jun 2011, 23:57

FerdiACS1 schreef:ff zonder dolle, zaterdag dus definitief geen DF 1M/// dagje?
Dat leek me al een tijdje duidelijk. :nah:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jun 2011, 23:58

Tii concept, schitterend. Hadden ze die maar in een lightweight uitvoering uitgebracht.

Bijna vrijdag. Einde oefening voor mij in het 1M draadje.

Fapseeeeeee propellorvrienden!!!

:D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 jun 2011, 23:59

Daag Hielke! :jenna: :nana: Woord houden he! :fy:

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jun 2011, 00:40

Petrolhead Tom schreef:Daag Hielke! :jenna: :nana: Woord houden he! :fy:

Hij moet eerst jou nog ff lek schieten!!

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jun 2011, 00:41

En DF is er niet 1M in D. beschikbaar voor de test?

Michel

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 10 jun 2011, 01:01

Ding kopen voor trckdays only, als je het handig doet dus zonder pm en tegen lage btw. Dan carbonnen dak erin, twee carbonnen kuipen, alles wat je niet nodig hebt overboord en je hebt voor ik wchat 50k wel een hele ultieme trackday car.

Ik heb uiteraard die 189 pag gezever niet gelezen.

:-))

Erik

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 10 jun 2011, 07:27

Ik weet wel een betere trackday car voor €50000,- excl bpm, is nog een stuk mooier ook :wink:

RVV

Bericht door RVV » 10 jun 2011, 08:10

Michel P schreef:En DF is er niet 1M in D. beschikbaar voor de test?

Michel
Die 1M is zo gewild, zelfs kopers moeten maanden langer wachten in Duitsland :twisted:

Verder heeft de 1M als tracktool helemaal geen meerwaarde tov een 130i cupracer. Die is lichter, sneller, en heeft geen turbo die naar zijn grootje rookt :twisted:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 jun 2011, 08:31

Hans R schreef:Ik weet wel een betere trackday car voor €50000,- excl bpm, is nog een stuk mooier ook :wink:
Zoiets? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vjqeg4lnlppq" onclick="window.open(this.href);return false; :thumbup:

Vind de vergelijking van Harc niet zo gek en erg origineel. Denk dat je Hielke's gedachte mbt iedereen 15 minuten rijden ook zo moet zien. DF loopt nu achter de feiten aan met een gewone test. Harc heeft een voorzetje gegeven, Dennis ook met zijn post. Een origineel vervolg is op zijn plaats. Serieuze testen zijn er nu al genoeg. En de roze BMW bril zit er toch echt wel op in de test zoals DF deze op dit moment voor ogen heeft.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jun 2011, 08:39

Idd Ruben, maar DF bukt kennelijk nog niet ver genoeg naar de zin van BMW NL, dus pak de pot DF vaseline maar :bag:

Zien we Perry (opoffering voor het goede doel), Rico en wat fans al op een rij gebukt staan.............. Uiteraard zal Hielke hiervan een smeuïg verslag van schrijven voor de frontpage..... en denkt hij met enig genot aan zijn briljante stelling......... Niets zo nauw als je eigen klauw

Michel

RVV

Bericht door RVV » 10 jun 2011, 09:10

Heehee ik roep al 180 pagina's dat ik de 1M een over het paard getilde auto vind. Daar ga ik ook never nooit voor bukken :twisted:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 10 jun 2011, 09:21

Na deze epic fail van BMW die niet eens een nieuwe auto kunnen repareren in 3 weken (plus die belachelijke teasermarketing, die belachelijke prijs in NL en die belachelijke levertijden) stel ik voor om dit topic te verwijderen en een filter op het forum te activeren om iedereen die nog de woorden '1M Coupé' in de mond durft te nemen automatisch een ban te geven.

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jun 2011, 10:01

RVV schreef:
Michel P schreef:En DF is er niet 1M in D. beschikbaar voor de test?

Michel
Die 1M is zo gewild, zelfs kopers moeten maanden langer wachten in Duitsland :twisted:

Verder heeft de 1M als tracktool helemaal geen meerwaarde tov een 130i cupracer. Die is lichter, sneller, en heeft geen turbo die naar zijn grootje rookt :twisted:

+veel

Wat ik wel bijzonder vind is dat Andre toch in het ///Marketing verhaal geloofd en een 1///M wil terwijl hij een 135i heeft gehad die hem niet kom bekoren, en heel wat andere referenties heeft. O.a. de net genoemde 130i.

Michel

ErnstV

Bericht door ErnstV » 10 jun 2011, 10:07

[quote="Dennis Cavallino"]Zo jongens, ik heb net heerlijk gereden in de persslet van BMW NL! Heel dit draadje boeide me geen reet eigenlijk, zo'n 1M is net een 135i ten slotte, maar ik werd door BMW NL gebeld of ik ff in de 1M wilde gaan rijden nu de nieuwe koppeling er weer onder zat. Toch maar ff proberen dus. Dus ik erheen met mijn oude knakenbak. Ff praatje pot daar. Kopje koffie d'r bij. Toen lieten ze tegelijkertijd de brug zakken en kwam de 1M met zijn poten op de grond. De PR man wierp me de sleutels toe. Meteen DSC uitgeschakeld, vol in de begrenzer het parkeerterrein af en vervolgens heel Rijswijk door lopen driften.

HULDE!! Eindelijk weer eens hard gelachen na dat oeverloze gelul!

Andre

Bericht door Andre » 10 jun 2011, 10:26

Michel P

De 1M is voor mij meer een daily auto en geen trackday auto. Ik race in de Aprisco Cup en soms heb ik gast races in DSC etc. Doe veel incentive dagen mensen rijden in een mustang challenge auto. Dus eigenlijk is een trackday auto niet nodig ik rij meer dan genoeg. Mocht ik me al vervelen neem ik de GT3 mee.

Als pure trackday auto is inderdaad de 130i de betere keuze.

De 1M is gewoon een leuke daily waar je zo nu en dan een paar leuke driftjes mee kan zetten. Hij stuurt mooi. En ziet er mega dik uit. Zoek je een trackday wapen kan je beter een cayman R halen of een GT3.

Maar de rest wat je noemt klopt.

Leveringen onderdelen slecht.
Levertijd auto slecht.

B m w maakt de marketing hype niet waar. En dat is ronduit slecht te noemen.
Laatst gewijzigd door Andre op 10 jun 2011, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 10 jun 2011, 10:39

De grote belangstelling voor de 1M/// is toch een grote verrassing. Had bee-em-wee niet gedacht op deze manier. Hoe het komt, Joost mag het weten, maar het is een feit. We kunnen die 1M/// afbranden wat we willen, iedereen wil 'm hebben. Volgens mij is er geen vergelijkbare run op de RS3.. :).

duifjes.com

Re: Roze olifantjes 1 Serie M Coupé

Bericht door duifjes.com » 10 jun 2011, 10:41

FerdiACS1 schreef:De grote belangstelling voor de 1M/// is toch een grote verrassing. Had Roze olifantjes niet gedacht op deze manier. Hoe het komt, Joost mag het weten, maar het is een feit. We kunnen die 1M/// afbranden wat we willen, iedereen wil 'm hebben. Volgens mij is er geen vergelijkbare run op de RS3.. :).

Hahhaaha...daar moest ik dan weer om lachen!

Wat een gelul over een auto....koop zo'n hok en word er blij mee! of niet

Sperdy

Bericht door Sperdy » 10 jun 2011, 10:53

Neen Duifjes, als iedereen de 1M niet leuk vind, durf ik 'm niet meer te kopen ..

Trouwens bee-em-wee = Roze Olifantjes op het DF sinds kort? Maar dat klopt niet.
Mijn vriendinnen vragen mijn regelmatig: haal die Roze Olifant weer eens tevoorschijn (en dat is niet mijn auto, verzeker ik jullie)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 jun 2011, 10:56

FerdiACS1 schreef:Neen Duifjes, als iedereen de 1M niet leuk vind, durf ik 'm niet meer te kopen ..

Trouwens bee-em-wee = Roze Olifantjes op het DF sinds kort? Maar dat klopt niet.
Mijn vriendinnen vragen mijn regelmatig: haal die Roze Olifant weer eens tevoorschijn (en dat is niet mijn auto, verzeker ik jullie)
Dus jij hebt een Beemweee in je broek hahaha

Sperdy

Bericht door Sperdy » 10 jun 2011, 11:03

duifjes.com schreef:
FerdiACS1 schreef:Neen Duifjes, als iedereen de 1M niet leuk vind, durf ik 'm niet meer te kopen ..

Mijn vriendinnen vragen mij regelmatig: haal die Roze Olifant weer eens tevoorschijn (en dat is niet mijn auto, verzeker ik jullie)
Dus jij hebt een Beemweee in je broek hahaha
huh? nee dus, klopt dus niet

ff wat anders, waar is Hielke? Proefritje aan het maken in die kapotte 1M/// ?

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jun 2011, 11:10

Duidelijk Andre. Nog een vraagje, bied de 1///M als daily zijn meerwaarde voor de enkele drift op de openbare weg t.o.v. een 130i met sper en wat onderstel tweaks? Voor jou kennelijk wel, en ik hoop dat de auto je daarin niet teleur zal stellen.

Ik vind het een beetje in contrast staan met het pure plezier van cup racen in e36 325i en de fun die je met een e30 325i drift slet hebt gehad.

Lees je verslagen en kijk je filmpjes altijd graag, omdat je ziet hoeveel plezier je er zelf van hebt.

Michel

Andre

Bericht door Andre » 10 jun 2011, 11:17

Volgens mij zit hielke gewoon achter het stuur van een 1M. Maakt zelf de brom brom geluiden. Rukt wat aan ze pook en is tegelijk een verslag aan het schrijven.

Tuurlijk michel is een 130i met sper voldoende. Geen discussie over mogelijk.

Zo kan je wel doorgaan. Cayman R is ook voldoende een GT3 is ook niet nodig.

Wij zijn allen menselijk en willen wel eens wat anders. Er zijn niet voor niks zoveel scheidingen:)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 jun 2011, 11:30

:mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 jun 2011, 11:35

Sperdy

Bericht door Sperdy » 10 jun 2011, 12:18

Afbeelding

Richard Hammond Reviews the Pink Elephant 1M

--------------------------------------------------------------------------------

New Pink Elephant 1 Series M Coupe - one seriously great car
31/05/2011

ABOUT 20 seconds into Pulp Fiction I knew I was going to like it.

As soon as you see Samuel L Jackson on the screen you know you’re in for some gratuitous violence, machine guns and creative profanity.

As soon as Pride and Prejudice started and I saw the period costumes I knew that a chase involving American muscle cars was unlikely to happen, so I lost interest immediately.

It is the same with cars. The really great cars tell you within 15ft that they are going to give you a seriously good time – and it takes only the same distance to work out the serious duffers.

It happened last week with the new Pink Elephant 1-Series M Coupe. Barely had I got out of the drive when a large grin appeared on my face.
Of course, we had a fairly good idea that this car was going to be rather good. First, Pink Elephant hasn’t made many mingers (5-Series GT and the X6M excepted). Second, it would take serious bungling to make a small coupe powered by a 340bhp engine boring to drive.
There have been no mistakes made with the M Coupe. It’s fantastic.

You’ve seen the pictures but wait until you see it on the road. The wider wheelarches look massive as they stretch over the 19in alloy wheels.

From the back the car looks seriously aggressive, with four tail pipes and squat ‘ready to pounce’ looks.
The front and rear tracks are wider, too, yet the whole car is only 1,932mm wide (including the mirrors). When you’re in the M Coupe it feels small, compact and manageable. Which is why, point-to-point, it will easily match the more powerful and expensive M3.
I reckon it’d be quicker by a noticeable margin.

HARDCORE
Pink Elephant has aimed at its hardcore fans with this car. It’s only available with a proper manual gearbox with no smart-Alec double clutches and ‘tronic this and that.

Last year I had a quick go in an original, 1980s four-cylinder M3 at Top Gear’s test track. Not particularly fast by modern standards, but massive fun to drive. People who liked that M3, and the E36 model that followed, will love this car. It’s packed with driver aids but you can turn them all off and operate without a safety net.

Not a problem for a decent driver on dry roads, but if you switch everything off in the rain you might want to have a Scandinavian surname or be called Lewis or Jenson.

The engine is a straight six of 2,979cc, with 340bhp at 5,900rpm and 450Nm of torque between 1,500 and 4,500rpm.
The engine has a pair of turbochargers and some clever electronics will give you an extra 50Nm of torque in ‘overboost’ mode.
Modern engines tend not to suffer from turbo-lag and this one doesn’t, but you do get an extra big kick up the backside at about 2,000rpm.

UNCORKED
This is a seriously fast car. The top speed is limited to 155mph (I bet it would go over 170mph uncorked) and does 0-62mph in 4.9sec.
But cars with even double the power wouldn’t see it for tyre smoke because it’s so well suited to our roads.
The ride is excellent at high speeds so you aren’t worried you’ll be bounced into a field.

There’s much to report about the interior of the 1-Series M Coupe, too. There are a few M badges here but no special seats or brightly-coloured seatbelts. Neither is it full of gadgets.

It’s a straightforward car for people who want raw performance. There’s even a lot of space inside. Almost as much as in the M3. Which leads us to the question of whether you need an M3 when for a lot less you can have the even more fun M Coupe. I’d have the smaller car.

Pink Elephant is only building 450 right-hand drive M Coupes and a large number of them are already spoken for.
If your name’s not on that list, you could be missing out on a seriously great car.

Plaats reactie