differentieel wie weet wat :-)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

differentieel wie weet wat :-)

Bericht door GTRene » 09 jun 2011, 19:17

Vandaag men oude Hartge differentieel opgehaald en de cardanas, en moest nog de oude olie eraf laten van men andere differentieel en dan weer verse/nwe olie die ik zelf mee nam er in.
Goede service bij Laarman, thanks. :thumbup:

men oude diff, tjonge wat zag dat er uit :shocking:
best stuk zeg maar...en wie weet wat voor diff het is? platen of tandwielen...

wat horror foto's :mrgreen:

het pignonwiel wat al een tijdje lawaai maakte en op een gegeven moment zei...barst maar.

Afbeelding

Afbeelding

daardoor sloeg het diff ff kort vast (niet echt merkbaar met boven de 100) en toen kadeng knapte de cardan bij de spie doormidden, denk dat daar de breuklijn zit voor aanrijdingen oid? zo mooi dat ie afknapte.

Afbeelding

Afbeelding

dan nu, raad het sper soort>>
als je goed kijkt zie je een soort kruis in het midden...en tandwielen oid...ik zie geen platen maar kunnen er wel inzitten, schijnbaar geen standaard M coupe sper.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het lijkt op deze onderstaande in de link aan de buitenkant en die heeft zo te lezen platen?

http://www.diffsonline.com/product/custom.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

wie het weet mag het zeggen :nerd: wat is het precies.

owja, en hoort daar bovenop de klok geen boutjes te zitten? lijkt net of die geknapt zijn?
hm, bouw ik die nog op of ga ik alleen die 2 jaar oude achterplaat (M-diff) los verkopen en ga daar een DF middag van betalen :df: :mrgreen:

Erik dB

Re: differentieel wie weet wat :-)

Bericht door Erik dB » 09 jun 2011, 19:30

Wel een nichterig ding :angel:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2011, 19:47

:mrgreen: handle with care :df:

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 09 jun 2011, 20:06

volgens mij gewoon een platen sper , maar om dat te zien zou je sperklok even uit het huis moeten halen , dat ding wat met die 8 ( afgebroken bouten vast zit ??? )

Arjan
ps , die z3m achterdeksel wil je verkopen ? , heb daar mischien wel interesse in
ps 2 , zal wel een knal geweest zijn ? , nog geluk gehad , voor zelfde geld gaat die aandrijfas dwars door de tunnel
ps 3 , dit is een platensper http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... 58&page=20" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2011, 20:52

Wel vreemd dat die 8 boutjes ook afgebroken zijn...
wellicht doordat het pignonwiel vast kwam te te zitten en de wielen doordraaiden en zo de sperklok mee wilden draaien maar niet kon en zo eerst die 8 boutjes liet knappen en toen vast zat en de cardan as afknapte...
of dat er al wat boutkopjes waren afgeknald en tussen het pignonwiel kwam...anyway nooit zo gezien.
en ja was eerst steeds hardere grom vanuit het diff, en toen ineens alsof er wat in volle gang tussen harde tandwielen kwam en ineens ff vast zat maar het momentum zo groot was dat je verder niet veel merkte behalve de luide kabam, ja heel korte hik

kan ik daar nog wat mee? moet eerst nog denken of ik het diff weer laat opbouwen, zitten ook de flenzen e.d. van de M coupe bij waarschijnlijk te veel schade op de rest.

het enige wat nog mooi is, is de in 2008 gemonteerde achterplaat :D

dat grote tandwiel haal ik er ook nog af, die is ook wat beschadigd, moet dus een nwe tandwielset in, zal dan de sper ook eens uit elkaar halen als dat kan en kijken of die nog goed is verder?

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 09 jun 2011, 21:36

GTRene schreef:Wel vreemd dat die 8 boutjes ook afgebroken zijn...
wellicht doordat het pignonwiel vast kwam te te zitten en de wielen doordraaiden en zo de sperklok mee wilden draaien maar niet kon en zo eerst die 8 boutjes liet knappen en toen vast zat en de cardan as afknapte...
of dat er al wat boutkopjes waren afgeknald en tussen het pignonwiel kwam...anyway nooit zo gezien.
en ja was eerst steeds hardere grom vanuit het diff, en toen ineens alsof er wat in volle gang tussen harde tandwielen kwam en ineens ff vast zat maar het momentum zo groot was dat je verder niet veel merkte behalve de luide kabam, ja heel korte hik

kan ik daar nog wat mee? moet eerst nog denken of ik het diff weer laat opbouwen, zitten ook de flenzen e.d. van de M coupe bij waarschijnlijk te veel schade op de rest.

het enige wat nog mooi is, is de in 2008 gemonteerde achterplaat :D

dat grote tandwiel haal ik er ook nog af, die is ook wat beschadigd, moet dus een nwe tandwielset in, zal dan de sper ook eens uit elkaar halen als dat kan en kijken of die nog goed is verder?
enige wat ik denk zou gebuiken is
huis
sperklok
achterdeksel

kroonwiel heb je niets meer aan want kroon en pignonwiel horen bij elkaar
flensen is twijfelachtig , ook die breken wel eens , en aangezien deze al een beste knauw gehad hebben zou ik het niet aandurven , stel je voor , vol accelereren en 1 flens breekt , ik weet niet waar je naar toe gaat , maar denk niet rechtuit

Arjan
http://www.ewo-motorsport.de/texte/ewobmw/bmw320is.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

even naar beneden scrollen en je komt een gebroken aandrijf flens tegen

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2011, 22:24

zo dan, daar doormidden heb ik ook nog niet gezien.

moet wel zeggen dat de flenzen er nog heel goed uit zien.

het kroonwiel is toch beschadigd doordat de tanden van het pignonwiel door iets zijn geknapt, wellicht dan 1 van de boutkopjes, al heeft
de reparateur niet vermeld dat die bout koppen ook onderin lagen, zag pas thuis toen ik alles inspecteerde dat daar boutkoppen hoorden.

het huis zie je ook wat sporen, maar das niet erg daar, dus het huis en flenzen en sperklok en achterdeksel...
ow, heb ook nog het voorste stuk van een Z3 M coupe (bij mij zit een speciale as) cardan van versnelbak tot lager zeg maar.

wie doet een goed bod :mrgreen:
voorlopig toch geen geld voor reparatie, de bouten van het deksel en boutjes van de flenzen liggen denk nog in Den Ham :hmmm:

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 09 jun 2011, 22:53

Afbeelding

bouten schijnen nog wel eens los te komen , deze foto komt van een diff waar ze achterdeksel afhalen en losse bouten tegenkomen

Arjan

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2011, 23:29

klopt, zag net op een draadje dat ze ze met locktite locken...zie deze, zelfde soort lsd als die van mij>>

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=362856" onclick="window.open(this.href);return false;

heel mooi uit elkaar gehaald...doch ik snap het niet, bij mij zit dat plaatje nog "vast" terwijl de bouten/koppen eraf zijn, de draadeinden zitten er nog in bij mijne :hmmm:
of ze zijn geknapt toen ze het los wilden draaien? achja, zal zo eens naar de garage lopen zien of ik dat plaatje eraf kan wippen, nu wil ik het weten ook :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2011, 00:23

mijnes net maar ff uit elkaar gehaald :mrgreen:

Afbeelding

nu moet ie nog weer in elkaar :lol:

best interessant zo'n ding, hm...moet ik alle tapeinden eruit halen, maar kan er wel mooi bij, steken nog 3 of 4 mm boven de sper uit.

hoeveel platen heeft nu deze sper? en het leek of of de koppen van de bouten van de sperklok al langer er af waren...en dus ratel ratel...tot er een kop tussen het tandwiel kwam? :hmmm:

Plaats reactie