BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Tom » 07 jun 2011, 23:13

Wouter :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2011, 23:13

hey Wouter :mrgreen:
altijd leuk je filmpjes op RTL te zien :lol: :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 07 jun 2011, 23:38

Ik voel voor zaterdag al een rituele verbranding van de 1M opkomen :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 08 jun 2011, 00:10

Met zo n redenering kan je ook zeggen:

Waarom 15.000 euro uitgeven voor een punto evo een batavus met hulpmotor haalt dezelfde top snelheid en brengt je ook bij de Appie Hein.

Waarom gaan mensen naar hoeren, als je hem slinger geeft tussen je handpalmen ben je goedkoper uit voor hetzelfde gevoel.

Och och.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2011, 00:18

woka schreef:Drie uur van mijn leven kwijt, stelletje dwazen 180+ pagina's aan geleuter over de 1M. :-) Ik heb niet alles gelezen, maar hier dan toch een paar reacties op julle typsels.

“ Zou ik niet doen. Als ie 'm op z'n eigen Autoblog in vergelijking met een 135i al wat flauw vindt, dan kan z'n onvervalste waarheid op DF wel eens extra hard aankomen.”

PB functie ontdekt! :) En ik kan wel wat hebben hoor. Zolang het maar niet over mijn haar gaat.

“snapshots van een driftende 1M uit een UK-promofilmpje jatten”

Tja, te weinig tijd om fatsoenlijk te filmen. Dat was ronduit klote. We hadden stockmateriaal wat we eigenlijk nooit gebruiken. Dit shot was vet, maar ik had 'm er achteraf liever niet in gehad. Het wekt een bepaalde indruk die ik hooguit gedeeltelijk kan waar maken. :)

“en zeggen dat het M gevoel toch wel ontbreekt.”
Ja. Tenzij het M-gevoel tegenwoordig oranje sticksels en een dikker bumpers inhoudt. Ik miste iets.

“1M is eigenlijk een 135i. Allejezus, die 1M is bijna 4 seconden sneller over bijv. Klein Hockenheim. Da's een lichtjaar over 20 ronden.”
Jep. Maar als alleen rondetijden tellen sparen we allemaal door voor een GTR. Dat alleen maakt geen echte M of wel?

“Blokken zijn wel enigzins vergelijkbaar, dat ben ik met hem eens. In mijn herinnering had de standaard 135i een tragere gasrespons en een smallere powerband. De 1M geeft onderin, en bovenin, meer thuis.”
Pfff. Ik vind het allemaal geen wereld van verschil. Natuurlijk is de 1M sneller, maar het is geen wereld van verschil. Eerder vergelijk tussen Leon FR en Cupra. Voor mij mag de M-badge voor iets meer staan.

“Als je een sper niet gebruikt mis je hem ook niet.”
Ik was heel blij met de sper. Grootste doodzonde van BMW is dan ook dat ze dat niet als optie leveren op 135i, 130i en what the heck: eigenlijk voor heel de range.

“Spoorbreedte verschil merk je heel veel mits je het gebruikt.”
Die beoordeling laat ik aan jou, want ik weet zeker dat ik het niet goed gebruik. Zo eerlijk ben ik dan ook weer.

“Maaruh, Wouter (woka) las hier ook vaak nog mee. Misschien nu ook. Als je dit leest Wouter, kun je 'n korte toelichting op je beleving van de test in Schotland geven? “

He Robin! :) Links rijden is kut, rechts zitten is kut. Verder was het een veel te kort programma, maar ik heb genoten van de 1M. Punt is dat ik met de 135i ook enorm veel lol hebt gehad.

“Door het uitgesmeerde vermogen is het misschien minder spectaculair maar IRL zal hij sneller zijn dan de M3. <knip> Dus qua spektakel misschien minder, maar prestatie gericht misschien wel de beste ///M? ”

Misschien zou een 135d (mocht BMW die maken) ook behoorlijk in de buurt komen. Als daar een sper op komt, betere remmen etc, mag er dan ook een M-badge op? Of gaat dat dan te ver?

“Een M kocht je altijd voor de pure emotie die het merk bood. De motor was waarom een M een M was. Onderstel, wielen, remmen (jaja ik weet het dat was altijd al kut) was een uitvloeisel van de motor die werd toegepast. Een M3, M5 was altijd puur om de motor, echt harde plasser werk. Of krijgen we soms ook nog een harde plasser van die stofzuiger 1M”

AMEN. :)

“Of gewoon omdat er een M badge op staat waar heel DF op geilt (volgens mij nog het belangrijkste wetende dat het Z4 sDrive35is topic maar uit twee pagina's bestond )? Al die zaken voegen zeker iets toe (NIET 30k extra waardig imho) maar het gaat toch om die 8000rpm krijsende atmo die erin hoort te zitten?”

Of in ieder geval om een echt bijzonder blok. Dat miste ik dus.

“Het laatste nieuws, de BMW 1M is gisteravond kapot ingeleverd bij BMW Nederland (banden kaal, koppeling opgebrand) dus de BMW test gaat vandaag NIET door in Heerenveen.”

Het is altijd wat in Rijswijk (interpretatie laat ik aan jullie over). Maar jammer, ik ben oprecht benieuwd, herkansing is binnenkort toch?

Ik zal mijn gevoel over de 1M nog eens goed proberen te verwoorden. Stel je hebt 80K spaargeld en wilt een 1M; dan raad ik je dat af. Koop de 135i, knal er een sper op. Van je laatste geld een M3 kopen ipv een 335i snap ik veel beter. Oh en als je 800k spaargeld hebt, dan zou ik zeker voor de 1M gaan. Het is en blijft een gaaf ding. Absoluut sneller dan de 135i, maar voor de meerderheid die niet iedere week op het circuit rijdt is het geen wereld van verschil.
Een heel verhaal, maar zeer het lezen waard. Ik ben benieuwd in hoeverre het overeenkomst of juist verschilt van wat we binnenkort gaan ondervinden.

Fernando

Bericht door Fernando » 08 jun 2011, 00:34

Andre schreef:Met zo n redenering kan je ook zeggen:

Waarom 15.000 euro uitgeven voor een punto evo een batavus met hulpmotor haalt dezelfde top snelheid en brengt je ook bij de Appie Hein.

Waarom gaan mensen naar hoeren, als je hem slinger geeft tussen je handpalmen ben je goedkoper uit voor hetzelfde gevoel.

Och och.
Priceless.... :roflol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jun 2011, 01:36

Hielke schreef:Ik voel voor zaterdag al een rituele verbranding van de 1M opkomen :mrgreen:
Zal ik dat vuurtje lekker opstoken met de 135i?
Ik ben er tegen 14.00uur: kartbaan Andre. Leuk!
Geschoren, da's leuk voor de film :nerd: Krijg ik een interview?

Toch is Woka veel te kort door de bocht over de 1M/// ... Let maar op :df:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 08 jun 2011, 08:35

Terugkomend op de aangepaste 1M op de vorige pagina..

Leg mij eens uit wat daar ''sjonnie'' aan is!?
Is tegenwoordig elke sportauto met andere velgen een sjonniebak?

Jullie snappen de definitie van ''sjonnie'' niet helemaal. Wat zij hebben gedaan is gewoon klasse!

*Ik vind de voorste velgen van de 1M te ver naar binnenstaan.. Ze hadden net zo moeten zijn als bij de CSL.
Nu lijken voor + achter gelijke diepte. De velgen op de 1M op de vorige pagina zijn zoals het hoort.

Tristan

Bericht door Tristan » 08 jun 2011, 08:53

Snipe schreef:Kijk, nog een gepimpte 1 M.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niks mis mee. Mooie wielen!

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jun 2011, 10:36

FerdiACS1 schreef:
Hielke schreef:Ik voel voor zaterdag al een rituele verbranding van de 1M opkomen :mrgreen:
Zal ik dat vuurtje lekker opstoken met de 135i?
Ik ben er tegen 14.00uur: kartbaan Andre. Leuk!
Geschoren, da's leuk voor de film :nerd: Krijg ik een interview?

Toch is Woka veel te kort door de bocht over de 1M/// ... Let maar op :df:
En als de Schnitzel het niveau van de 1M niet haalt dan offeren we gewoon de ACS1. Of wacht, we offeren Petrolhead Tom. Die hele meeting is weer zo germaans met de verering en de bloedbroeders die bij elkaar komen. Één uit de eigen groep moet geofferd worden om München tevreden te stellen. Het liefst een onwetende goedgelovige maagdelijke Mädel, maar Tom is een uitstekende tweede keus :lol:

Voor de offering gebruiken we een "19 jetser vanonder een 1M. Die is zo loeizwaar, hij voelt er niks van
:mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 jun 2011, 10:39

Als er hier iemand geofferd moet worden dan gaan we toch voor de persoon met de meeste omvang? Kwantiteit boven kwaliteit.

Daar ga je Hielke! :hosanna:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jun 2011, 10:43

Petrolhead Tom schreef:Als er hier iemand geofferd moet worden dan gaan we toch voor de persoon met de meeste omvang? Kwantiteit boven kwaliteit.

Daar ga je Hielke! :hosanna:
Kan niet Tom, het moet een Gläubige, een gelovige zijn. Alleen zo kunnen ze bij M in München tevreden gesteld worden.

Ik geloof ook wel. Maar dan in het vrije woord. Daar houden ze bij fabrikanten helemaal niet van! :twisted:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 jun 2011, 10:46

:roflol: :roflol: :roflol:

RVV

Bericht door RVV » 08 jun 2011, 10:55

Een auto die vanuit de fabriek helemaal af is gaan verkrachten met een foute motorkap, foute non originele kofferbak deksel velgen etc.. Is idd gewoon sjonnie.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jun 2011, 11:30

Ach, de uitslag voor as. zaterdag is al bekend - 1M vs acs1 - namelijk:

motor: evenknie
onderstel/rijden*: 1M
uiterlijk: 1M (smaakafhankelijk natuurlijk)
kabaal buiten: 1M
kabaal binnen: 135i (de 1M heeft een dreun)
prijs/kwaliteit: 135i
emotie: 1M (M-gevoel .. WTF is M-gevoel??, kan iemand mij dat uitleggen)

Hielke, kun jij als vrije denker, en daardoor vrije waarnemer, mij uitleggen wat het M-gevoel is? :mrgreen: )
Met Rico eensch, die rooie tjoen 1M is een Sjonnie variant .. 1M is overigens al behoorlijk sjonnie van zichzelf.

*Niet onbelangrijk is de rijder overigens. Als je de 1M stuurt zoals een 135i, namelijk rechtuitbranden, en soms oei oei mijn bandjes piepen door de bocht .. ja, dan is een 1M niet veel meer dan een 135i met spatborden en breede banden. Als je de 1M echt op de grens gaat rijden, is 'ie echt stukken beter dan een 135i (of mijn acs1).
Anders gezegd: Zet je Sjoemagger in een Fiat Panda, en mij in een Pagania Zonda, dan hou ik Sjoemagger niet bij ... en zeg ik, veel te duur die Zonda, je kunt net zo goed een Panda kopen. Is ook zo, maar dat terzijde...
Laatst gewijzigd door Sperdy op 08 jun 2011, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 08 jun 2011, 11:37

Ferdinand, prijs/kwaliteitsverhouding.. zeg je, maar dan moet je ook even meenemen, wat de 135i snitzel nu zou kosten. Kun jij dat uitzoeken?

Tristan

Bericht door Tristan » 08 jun 2011, 11:38

Ferdi heeft geen fully loaded 135i, dus de vergelijking gaat mank. Auto's qua prijs zijn alleen vergelijkbaar als de 135i dezelfde opties heeft als de 1M.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2011, 11:46

Tom, dat jij voor het goede doel geofferd gaat worden moet je als grote eer zien. 70 BMW maagden wachten op je..........

Een auto die vanuit de fabriek helemaal af is gaan verkrachten met een foute motorkap, foute non originele kofferbak deksel velgen etc.. Is idd gewoon sjonnie.
Ga je langzaam om Rico......... :bag:

Michel

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jun 2011, 11:48

Tristan schreef:Ferdi heeft geen fully loaded 135i, dus de vergelijking gaat mank. Auto's qua prijs zijn alleen vergelijkbaar als de 135i dezelfde opties heeft als de 1M.
Klopt Tristan. Je kunt het zo nakijken op http://www.acschnitzer.de" onclick="window.open(this.href);return false;.

Mijn acs1 is eigenlijk een 135i met Schnitzertjip. O ja, en een wat andere setup van het bestaande 135i onderstel, snelheidsmeter tot 320kmh, max snelheid eraf gehaald. Dat is het wel. Ik was 5 K kwijt hiervoor

De toetie lampionie acs1 heeft daar bovenop: een verstelbaar race-onderstel, non-runflats, andere LM velgen, andere remmerij, bodykit, sperr. Komt richting de 15K. Maar dan nog nog zit je op 75K. Die 82 1M haal je volgens mij niet (met dezelfde uitrusting).

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 jun 2011, 11:48

Michel P schreef:Tom, dat jij voor het goede doel geofferd gaat worden moet je als grote eer zien. 70 BMW maagden wachten op je..........

Michel
70 Bmw maagden NICE! :love:
:roflol:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 jun 2011, 11:53

Zoiets, maar dan anders:

Afbeelding

:mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 jun 2011, 11:54

RVV schreef:Ferdinand, prijs/kwaliteitsverhouding.. zeg je, maar dan moet je ook even meenemen, wat de 135i snitzel nu zou kosten. Kun jij dat uitzoeken?
Dit is mijn acs1:

Afbeelding

BMW 135i : 54.950
Schnitzer opties: 6707,72
Totaalprijs: 61.657,72 (Ik betaalde overigens in 2008 Euro 56.000, lol)
Laatst gewijzigd door Sperdy op 08 jun 2011, 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jun 2011, 11:55

Petrolhead Tom schreef:
Michel P schreef:Tom, dat jij voor het goede doel geofferd gaat worden moet je als grote eer zien. 70 BMW maagden wachten op je..........

Michel
Kleine selectie....
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Michel P op 08 jun 2011, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 08 jun 2011, 11:56

Ga je langzaam om Rico......... :bag:

Michel

Nee hoor, ik ga niet langzaam om, maar de 1M is al totaal plaatje wel af. (mooi vind ik het niet) alle troep die er aan vast wordt geschroefd maakt het alleen maar minder.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 jun 2011, 11:59

Michel P schreef:
Petrolhead Tom schreef:

Michel
Kleine selectie....
Afbeelding

Afbeelding
:love: :love:

Plaats reactie