Ook ik zal mijn steentje bijdragen en even een stukje tekst schrijven over de geweldige week !
Er is door Bart al veel over het rijden verteld dus ik probeer wat meer de randzaken te vermelden, want ook die zijn een verslag waard natuurlijk.
Hoop dat het een beetje te lezen is want ik ben niet een ster in verslagen schrijven
DAG 1
Ik was al een dag eerder richting belgie vertrokken zodat ik fris en fruitig aan de rit kon beginnen .
Nadat iedereen aangekomen was en zijn TomTom had ingesteld ( wat trouwens super werkte ! )gingen we op pad voor de eerste etappe !
Werd mij al snel duidelijk dat dit 4 zware dagen gingen worden haha, de snelheden liepen goed op tot 3x de maximum snelheid . De route ging vanuit belgie richting Frankrijk waar we al snel de grens over gingen en in mooie bosgebieden terecht kwamen. Deze rit kon ik alles goed bijbenen gelukkig… .maar wat een stappen maken die amerikaanse hokken, ook niet zo gek natuurlijk met het dubbele aantal pk’s !
De eerste plaspauze/tussenstop werd al snel gemaakt omdat cor wat last had van een rammelend hitteschild , hier werd ook de professionele camera van Rene voor de eerste keer en de laatste keer uit de kofferbak gehaald .
Na de middag was het wel tijd om wat te gaan eten en dus parkeerde we alle bolide’s in een wat druk dorpje, wat GVD weer in belgie lag . Denk je naar Frankrijk te gaan en je bent al de grens overgestoken, dan ga je smiddags wat eten en zit je WEER in belgie . We hadden het idee dat die Elmar ons gewoon rondjes liet rijden en dat we het eind van de dag weer bij het Casino en namen zouden zitten !
Valt niet mee om met 12 man zomaar even ergens binnen te vallen om te komen eten, dat hebben we de overige dagen ook gemerkt. Dit kost een hoop tijd . Na het eten werd alles weer gestart en werd er nog een aantal uur geknald richting Vitry Le Francois waar we rond een uurtje of 19 aankwamen en al weer heel veel bekijks hadden met de bolide’s . Dus snel inchecken bij het hotel en de auto’s parkeren in een wat krappe garage ( Maar super dat ze binnen konden staan , behalve de 130i want er moet altijd 1 zwart schaap zijn natuurlijk ) die al volstond met personeel van het hotel die even een kijkje kwamen nemen. Voor kees en cor waren 2 ingeklapte tafels nodig om ze binnen te krijgen maar ook dit lukte !
Daarna snel naar de kamer om ons op te frissen om met de hele groep richting een plein te gaan waar we wat te drinken en eten konden krijgen.
Gezelligheid zat er al goed in die avond en Rene bestelde al snel weer een fles rose natuurlijk , die deze keer opgediend werd door een wat nichterig typje die aankwam met de fles rose in een even toepasselijk roze tasje !
Savonds niet al te laat gemaakt omdat we er natuurlijk weer op tijd uit moesten .
Maar dit was een erg geslaagde eerste dag .
Bij de Start voor het casino in Namen
Tussenstop
Rene Rose
DAG 2
Om een uur of 830 zaten we aan het ontbijt wat overigens ook erg goed te doen was.
Maar de rit begon wat later dan geplanned, Cor moest toch laten kijken naar het uitlaatsysteem dus bezochten we met zijn alle de lokale bandenboer ! Rene en Joost waren op dat moment druk op zoek naar de ideale korte broek voor rene , deze werd al snel gevonden bij de Zeeman ( 2 dezelfde zelfs ! ) . Waarom Rene naar Spanje rijdt zonder korte broek zal ik nooit begrijpen , maar hij had wel meer “gedateerde” kleding bij zich die net wat te strak oogde haha .
Toen er een gewassen 130i bij de bandenboer aan kwam rijden was dat reden voor een aantal anderen om ook maar te gaan “poetsen” en een wasstraat op te zoeken. Bij de wasstraat zelf werden we nog eens goed bekeken door een aantal politieagenten maar deze lieten ons gelukkig met rust op dat moment.
Toen kon de rit eindelijk beginnen richting Thiers, ook deze wegen waren weer prachtig met vele stukken door lange velden heen. Tempo was wederom heel erg hoog maar ik kon het nog bijhouden, temperaturen waren trouwens ook erg hoog ik heb over de dag gezien max 35graden gehad op de klok . Tot ik samen met de 130i een stukje de verkeerde kant op ging (tomtom van joost en Rene had kuren ) en de rest meteen kwijt was. Samen een stuk opgereden tot we een echte peugeot garage tegenkwamen want Rene had een vreemd geluid bij het insturen en wilde hier toch wel even naar laten kijken.
Achteraf moet dit een steentje zijn geweest want nadat het wiel eraf geweest is was er niks meer te horen. Rene heeft de monteur hier nog 5 euro en een snicker voor gegeven. Na hier toch een uurtje verloren te hebben weer snel op pad gegaan . Was onderhand tijd om te eten dus we hoopte onderweg nog wel een eettentje tegen te komen. Nou die kwam er kan ik je melden en wat voor 1 zeg, ik denk het engste tentje waar ik ooit gegeten heb haha. We kwamen aanlopen en de enige klanten die zaten te eten waren de eigenaren, maar we werden wel met open armen ontvangen .
Dit zijn van die momenten die ik wel kan vertellen maar die veel leuker zijn als je erbij was. We bestelden met zijn 4en een stukje vlees met friet en salade. Tijdens het wachten hoorde we het magnetronbelletje regelmatig afgaan en geluiden die leken alsof het vlees wel heel vers gemaakt werd . Meneer wees naar de sigaret van Rene en wees doodleuk naar zijn glas wijn en erbij zeggende dat dat zijn verslaving was die ouwe alcoholist . Maar achteraf was met het eten toch helemaal niks mis (tenminste…. geen buikklachten gehad en werd gewoon wakker de volgende ochtend ) , alleen de komkommers hebben we eruit gevist voor de zekerheid.
Nu waren we onderhand al 2 uur achter en besloten we maar om een stuk af te snijden, anders zouden we namelijk om een uur of 22 bij het hotel aankomen en daar hadden we weinig zin in.
Wij na het geweldige eten weer snel op weg om een stuk snelweg mee te pakken , dit ging lekker met een gangetje van 170-180 . Netjes geremd voor alle flitsers en andere controles totdat er een blauwe Subaru Wrx uit de verte met zwaailampen aan kwam stormen. Ik seinde rene al in want die reed voor mij en ik had het vermoeden al dat ze voor ons kwamen.
Dit gebeurde ook alleen werden we niet samen meegenomen maar alleen ik, Resultaat was dus dat ik toch gelaserd was met 169km/u en het gigantische bedrag van 90euro mocht aftikken bij de Gendarmerie. Blijft knap dat ik gelaserd word terwijl ik achter rene aan rijdt met dezelfde snelheid !
Na weer opgehouden te zijn de route vervolgd via de snelweg, maar ook dit werd geen groot succes want na de hele dag 35graden gehad te hebben kregen we te maken met zware regen, hagel en onweersbuien. Bliksem sloeg naast de auto’s in en hagelstenen bedekte op een gegeven moment de snelweg met ijs, het kwik daalde binnen korte tijd van dik 30 graden naar 8,5 graad. 130i is er gelukkig ook veilig doorheen gekomen met de Roadhogs ik hoopte ook voor kees dat die dat niet zo erg zou hebben want die zou hier met die semi’s regelrecht de vangrail ingevlogen zijn. Rene liet nog even zien waar de roadhogs goed voor zijn en zette nog een drift op de rotonde bij het hotel.
Ook hier kwamen we rond 19uur bij het hotel aan en al snel hoorde we de rest van de bolide’s aankomen. Ook hier weer snel ingecheckt en gelijk wat gaan eten bij het hotel zelf om de sterke verhalen van die dag te delen. We hebben ons weer helemaal kapot gelachen om de hoeveel toetjes die Cor achter elkaar zat te verslinden .
Parkeergarage uitrijden
Poetserssssss
Nog meer poetserssss
Afgelegen en enge eetgelegenheid
Gendarmerie
DAG 3
De dag begon waar ik al bang voor was…. Met Regen .
Er stond vandaag een hele lange bochtige rit op het programma en dus hoopte we deze keer wel op tijd te vertrekken. Deze rit zou ons naar Castres brengen in zuid Frankrijk. De rit begon erg rustig mede omdat iedereen zoekende was en vooral Kees in de regen. Maar op een gegeven moment kwam steeds meer de vaart erin en reed het lekker door . Kon niet alles evengoed bijhouden maar kon in de dorpjes iedere keer weer aanhaken.
Ik heb tijdens het eten de meest smerige pizza gehad en laten staan die ik ooit gezien heb, wil hier verder ook niks meer over kwijt want anders hoef ik me avondeten niet meer.
Op een gegeven moment was het tijd om te tanken, kees kwam wat later en die nam oom agent achter zich aan mee. Deze begon dus druk te bellen en te doen en toen we vertrokken sloot hij netjes bij ons aan achter mij. Dit duurde zo een tijdje en bleef ook de gewenste snelheid rijden terwijl de rest net iets harder kon doorrijden. Een aantal kilometer verder sloot politieauto nr 2 achter me aan en heb nog een tijdje met 2 politieauto’s achter me aan gereden, wat ze precies wilde is me nog niet duidelijk. Ik ben op een gegeven moment per ongeluk verkeerd gereden en was toen helemaal alles en iedereen kwijt maar die agenten waren de rest ook daardoor kwijtgeraakt. Kwam rene op die verkeerde route ook nog tegen maar die maakte zich snel uit de voeten , waarschijnlijk bang dat die agenten hem ook nog eens zouden verkrachten . Maar na het omkeren haakte 1 auto al af en de andere auto reed me nog een stuk achterna om daarna ook af te haken.
Achterstand was op dit moment al gigantisch op de rest en inlopen is geen optie omdat die Amerikaanse hokken en de Z4 gewoon veel harder door de bochten gaan dan mij. Rene onderweg maar gebeld maar ook hij was al een end vooruit. Dus die dag me eigen rit gereden door echt geweldige gebieden, wat een uitzichten daar en een rijderswegen. Blij dat ik me eigen rit heb gereden want het had me niks verbaasd dat door de herrie van cor en kees hele rotsblokken naar beneden kwamen storten als een soort lawine. Na een uur of 4 knallen Rene maar weer eens gebeld waar hij was en afgesproken op een berg om van daar de laatste 100km samen door te knallen richting het hotel. Laatste stuk erg lekker doorgereden over mooi asfalt met snelle langere bochten.
En al redelijk snel kwamen we in Castres aan waar het weer een stuk beter was, ook hier kwamen we allemaal redelijk tegelijkertijd aan. Snel weer ingecheckt om ons op te frissen voor een sjieke maaltijd bij de plaatselijke Mc Donalds met bijpassende automeeting natuurlijk. Daarna nog een stuk mee geweest in de Viper van Kees .. man man man wat gaat dat ding hard, zoveel vermogen en grip daar is de M3 niks bij en begon wel te begrijpen waarom ik de meeste absoluut niet bij kon houden in bochtige wegen. Dit zal ook aan de bestuurder liggen want ik heb deze dagen ook mijn eigen grenzen verlegd .
Zo begon de dag…..Veel regen
MC Donalds Meeting Castres
No comments
DAG 4
Laatste etappe naar Lloret de Mar maar wat voor 1, ik vond dit de allermooiste rit die ik ooit gereden heb ! Ook hier was het voor mij niet bij te houden want die gasten gaan zo ontiegelijk hard met die hokken.
Meest krappe dorpje gezien ooit, ik kon er natuurlijk met 1 vinger door heen sturen met die kleine m3 maar die amerikaanse hokken moesten gewoon 3x steken, kees zelfs 5x maar dat ligt meer aan de rijder denk ik.
Rene werd nog de berm in gereden door een klein peugeotje , maar dat probleem hadden we wel vaker want de 4 voorste maakten sommige mensen zo woedend dat wij de klappen kregen achterin.
Wat een omgeving en wat een bochten zeg, mijn remmen hadden het helemaal gehad op een gegeven moment en wilden niet meer. Gelukkig konden die op het juiste moment afkoelen bij een tankstation net over de Spaanse grens . Geweldig hoe Cor uit de auto kwam vloekend en tierend dat hij helemaal klaar was met al die K… Bochten , toen moest Elmar nog vertellen dat er nog zo een stuk aankwam. Maar serieus vermoeiend is het wel !! Na de tankstop op een rustigere manier wat meer wezen toeren met rene om wat bij te komen totdat er een agressieve Viper achter ons opdook met een lelijke Redneck erin. Hij had de ballen niet om in te halen en toen er eindelijk 2km asfalt was durfde hij eindelijk een succesvolle poging te wagen.
Laatste stuk naar Lloret toe nog even vol de auto op ze klote gegeven en ook hier hadden de remmen het weer gehad. Hier kwamen we ook bijna weer tegelijk aan, wij kwamen nu als laatste aankakken en zagen gelijk hoe druk het is in Lloret . En gelijk was het duidelijk in wat voor Stad we waren, de sletten en foute lui liepen overal en wat een bekijks hadden die auto’s zeg … bmw’s alleen niet echt haha.
Sletjes op de motorkap, politieagenten en oude mannen die bij elmar in de auto gingen zitten … ik kwam nu al niet meer bij en de avond moest nog beginnen natuurlijk ! Na het eten hebben we de auto’s gestart om richting het hotel te gaan, maar we moesten eerst nog even de boulevard van Lloret heen met die bolide’s . Kees kon het weer niet laten om gas te geven natuurlijk en ook alles en iedereen keek naar dat zwarte hok , ook oom agent die kees probeerde tot stoppen te dwingen . Wat schijnbaar niet lukte want hij zat even laten gewoon weer achter me.
Kees en ik hadden een ander hotel dan de rest, dit was omdat kees mij vertelde over schimmels en dat het hotel erg levendig was en dat dit letterlijk werd genomen ( ik hou niet zo van leven in de kamer) . En na zo een rit is het natuurlijk wel fijn om wat meer luxe te hebben.
Snel opfrissen dus om ons te begeven in het uitgaansleven van Lloret, Rene had er duidelijk zin in en Joost was wel heel modieus gekleed met teenslippers en al. We kwamen op een gegeven moment uit in een discotheek waar ik 5 drankjes voor 10 euro had en waar de gemiddelde leeftijd wel erg bedenkelijk was( bijna nog lager dan de gemiddelde leeftijd in het hotel van de rest van de groep ) . Maar wat mij verbaasde was dat er nog veel mensen zich op de dansvloer waagde, zo ook kees die het dus voor mekaar kreeg om ook de zaal leeg te krijgen . Al vrij snel werd het tijd om naar een andere discotheek te gaan, hier stonden wel erg foute figuren bij de ingang . We werden ook gelijk naar een gereserveerd gedeelte van de discotheek gebracht waar ook de Roemeense sletjes zaten maar die waren niet bij de prijs inbegrepen tot groot verdriet van Bart die nog wel een foto van ze mocht nemen.
Als vrijgezel moet het daar toch een paradijs zijn maar niets is minder waar , sommige krijgen het dus gewoon voor mekaar om alleen wakker te worden in Lloret als vrijgezel.
Rest van de dagen
Na de Run werd er nog een dag verbleven in Lloret, waar ik trouwens in de kamer naast kees zat terwijl we totaal verschillend hadden geboekt…. Had dus regelmatig een glurende redneck over het balkon heen. Na het zware stappen had ik toch wel de hele dag nodig om bij te komen en we hebben het dan ook rustig aan gedaan. Lekker op het strand gehangen en jonge meisjes gekeken zoals de foto van kees al liet zien .
Vrijdag vertrokken richting Barcelona wat me nog meeviel kwa rijden, we reden in 1x richting La Rambla wat ook weer een hele ervaring was….. Daar nog met beide auto’s over de Ramblas heen.
Iedereen keek om en maakte foto’s , hier heb ik nog een aantal filmpjes van die ik nog een beetje moet verknippen. Ook het stuk waar kees aan de kant word gezet in bijzijn van heeeeel veel mensen staat op film.
Naaimachine M3 maakte weinig indruk, de Viper des te meer.
Toen snel naar het hotel doorgereden waar ik ben ingecheckt en de auto in de parkeergarage gezet heb.. niet snel daarna belde kees dat die zijn auto weer eens niet kwijt kon . Dus geregeld dat hij zijn auto kwijt kon bij het hotel waar ik verbleef, daar kon de auto echt net aan in en mocht van het personeel ook 2 parkeervakken gebruiken .
Voor de rest een lekker weekend in Barcelona gehad met wat wisselend weer helaas.
Toen stond Maandag de terugreis alweer geplanned, deze hebben we samen gereden wat wel zo gezellig was.
We zijn om 12uur vertrokken en hebben de rit met een gangetje van 160-180 volbracht, met daartussen wat sprintjes met motorrijders die ook weer vertrokken van het MotoGP weekend.
Gelukkig niet aangehouden maar wel meerdere keren geflitst…. In 14 lange uren was ik vannacht eindelijk thuis.
Zo Fout

WEER poetsen die kees
Ik ben zo blij dat ik meegegaan ben, maar wat is deze rit hard gereden zeg !!
En vooral blij dat iedereen nog heel is en zijn rijbewijs nog heeft !!!!
Bedankt Elmar voor het organiseren en het uitzetten van de route en de rest bedankt voor het lachen en de gezelligheid !