Zodra de auto verkocht is moet er of een E46 M3 of een E39 M5 komen...die keuze staat al voor 99% vast.
Ik heb nu 2 keer in een M3 met SMG2 gereden en weet nog altijd niet wat ik er nu van moet vinden. Qua uiterlijk is de M3 imo een stuk tijdlozer dan de M5. Vooral de voorkant van de M5 begint aardig gedateerd te worden.
Wat me na uit de 530d te stappen een beetje tegen viel bij de M3 was het enorm harde onderstel. Ik had wel verwacht dat het flink stug zou zijn maar dit was toch echt een stuk harder dan ik had verwacht.
De SMG2 bak beviel me de 2e keer al beter dan de 1e keer. Denk dat je daaraan gewoon moet wennen.
Toch zou ik een handbak waarschijnlijk nog liever hebben....binnekort ga ik dus maar een keertje een proefrit maken in een handgeschakelde M3.
Verder vond ik het interieur van de M3 nou ook niet van je het. Alles zag en voelde een stuk goedkoper als bij de 5-serie. Dit merkte ik bv alleen al bij het dichtgooien van de deur, hoe raar het ook klinkt

De S54 maakt wel heel veel goed...echt een heerlijke motor die blijft gaan. Dat geluid bij +-8000rpm is echt ongekend en brengt toch wel een smile op je face

In de E39 M5 heb ik helaas nog nooit gereden dus daar kan ik nog niet over oordelen. Als ik M5 eigenaren mag geloven is de M5 tov de M3 verreweg beter voor dagelijks gebruik. Maargoed....M3 eigenaren zeggen ws het tegenovergestelde.
Qua aanschafkosten zal de M5 een stukje goedkoper zijn als de M3. Voor een super nette M5 met max 100.000km zal je rond de 18k moeten neerleggen en voor een M3 met max 100.000km eerder tussen de 23 en 26k.
Ik zal de auto zeer waarschijnlijk uit Duitsland gaan halen, puur omdat het aanbod daar veel en veel groter is.
Ik ben benieuwd welke jullie zouden kiezen...laat het maar horen!