Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 05 jun 2011, 10:18

Ben benieuwd wat voor soap dat weer gaat worden...

WASSILA - Sarah Palin, de gouverneur van de Amerikaanse staat Alaska die vorig jaar kandidaat was voor het vice-presidentschap namens de Republikeinen, legt haar functie later deze maand neer.

Dat maakte ze bekend tijdens een persconferentie in haar woonplaats Wassila, zo meldde CNN.

Palin bekleedde het hoogste ambt in Alaska sinds november 2006. Volgend jaar staan nieuwe verkiezingen op het programma in de staat in het uiterste noordwesten van de Verenigde Staten.

De politica zei dat ze dan niet gaat proberen een nieuwe termijn in de wacht te slepen.

Presidentsverkiezingen

Amerikaanse media en politieke deskundigen speculeren al langer over de ambities van Palin. Zij zou een gooi willen doen naar de kandidatuur namens haar partij tijdens de presidentsverkiezingen in 2012.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2035398/sarah ... laska.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 10:59

naar mijn mening geen kans van slagen, ze heeft er de uitstraling en "gewicht" niet voor, verder wel een lekker ding :angel:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 jun 2011, 14:31

EG schreef:Ik ben benieuwd wie diegene is die elke keer maar wat roept.

Kijk in tegenstelling tot jou en je vriendjes ga ik niet op de man spelen, dat doen jij en je vriendjes wel, steeds weer "jou cultuur", "cultuurgenoten", word wel een beetje vervelend zo, vind je niet?
Als je je eigen posts eens wat vaker zou teruglezen snap je waarom dat gezegd wordt. Dat soort opmerkingen komen niet "zomaar" even uit de lucht vallen.

En wat betreft je "sarcasme":
En zoals iedereen die pro-USA is hap je lekker makkelijk trouwens
Hoe is dit in godsnaam sarcastisch op te vatten? Je meent het wel degelijk getuige je anti-amerikaanse postings door de maanden heen. Je hekelt alles waar Amerika iets mee te maken heeft en het Amerikaanse volk. Je grijpt elke mogelijkheid aan om aan te tonen hoe slecht en duister Amerika is en wijst ons continu op de rotzooi die"zij" stichten in het midden-oosten. Nuanceren doe je niet, je gaat altijd vol in de aanval.

Het is hetzelfde als dat wij elk individu uit Pakistan verantwoordelijk stellen voor de daden van Bin Laden bijvoorbeeld. Zo dom zijn we niet, maar als ik jou mag geloven is elke Amerikaan verrot.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 jun 2011, 14:59

Ach ja. Amerika en de rest van het westen mag dan zijn vele imperfecties hebben, het is nog altijd heel wat beter dan die vele landen met Islamitische regimes, waar EG blijkbaar fan van is. Daar schieten de lokale machthebbers gewoon hun eigen bevolking af of martelen ze dood. Misschien dat EG zijn TV-schotel eens wat een andere kant op moet richten om fatsoenlijke nieuwsbulletins te kunnen ontvangen zodat hij hier ook van op de hoogte raakt.

Regimes die gestoeld zijn op religieuze principes zijn per definitie fout. Ik heb ook niets met het gristendom en verafschuw dus ook gristelijke partijen maar de islam is anno 21e eeuw toch wel met stip de meest foute, repressieve en gewelddadige godsdienst. Libië, Syrië, Jemen, Iran.... het is allemaal 1 grote bende. Ik ken geen gristelijk land waar momenteel de bevolking door z'n eigen religieuze leiders wordt uitgemoord.

En natuurlijk ken ik de argumenten wel weer. Islam is goed, de extremisten misbruiken het alleen. Voor mij geen argument. Het is in mijn ogen geen toeval dat het telkens islamitische landen betreft waar het een repressieve bende is, waar geen democratie heerst, waar vrouwen worden onderdrukt enzovoorts. Dat is wat telt.

En niet eens Wilders gestemd (voordat dat argument weer komt) de laatste keer, kun je nagaan. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 15:20

@Maus, goed uitgelegd/gesproken.

EG

Bericht door EG » 05 jun 2011, 18:24

Maus335i schreef:
EG schreef:Ik ben benieuwd wie diegene is die elke keer maar wat roept.

Kijk in tegenstelling tot jou en je vriendjes ga ik niet op de man spelen, dat doen jij en je vriendjes wel, steeds weer "jou cultuur", "cultuurgenoten", word wel een beetje vervelend zo, vind je niet?
Als je je eigen posts eens wat vaker zou teruglezen snap je waarom dat gezegd wordt. Dat soort opmerkingen komen niet "zomaar" even uit de lucht vallen.

En wat betreft je "sarcasme":
En zoals iedereen die pro-USA is hap je lekker makkelijk trouwens
Hoe is dit in godsnaam sarcastisch op te vatten? Je meent het wel degelijk getuige je anti-amerikaanse postings door de maanden heen. Je hekelt alles waar Amerika iets mee te maken heeft en het Amerikaanse volk. Je grijpt elke mogelijkheid aan om aan te tonen hoe slecht en duister Amerika is en wijst ons continu op de rotzooi die"zij" stichten in het midden-oosten. Nuanceren doe je niet, je gaat altijd vol in de aanval.

Het is hetzelfde als dat wij elk individu uit Pakistan verantwoordelijk stellen voor de daden van Bin Laden bijvoorbeeld. Zo dom zijn we niet, maar als ik jou mag geloven is elke Amerikaan verrot.
Die laatste woorden leg jij in me mond Maus, ik heb het NERGENS beweerd of gesuggereerd. Hier word links ook helemaal kapot gebashed (ben er ook geen fan van, en nee ik hoef niet geknuffeld te worden), heb ik daar ooit opmerkingen over gemaakt? Nee. En als ik een opmerking maak over Amerika, bevalt het jou niet omdat ik toevallig niet aan "dezelfde kant sta". Je gaat zeggen dat je dat niet hebt gezegd, maar zo zie je het wel.

Wouter. Ik heb nooit maar dan ook nooit ergens de suggestie gegeven dat ik fan ben van die regimes in de Midden-Oosten. Dat ik dit uitleg laat al zien dat jullie zomaar dingen aannemen zonder na te denken. Die regimes mochten gisteren vallen van mij, ALLE regimes daar. Dus niet Libie, Tunesie, nee allemaal oprotten, ook die Koning van Marokko mag van mij opknikkeren.

Robin, Maus, Wouter en die gast die altijd smileys plaatst met een Z3 met te grote motor: KNOOP DIT IN JE OREN. Het gaat mij om de hypocrisie, als ik in algemene termen Amerika bekritiseer, ben ik een stomme Turk die "de meest fantastische land op aarde" bekritiseer, maar als Turkije, of andere landen over een hoop worden gegooid als schurkenstaten, dan is dat opeens ok. DAAR gaat het mij om. Niets anders. Ik weet ook wel dat niet iedere Amerikaan hetzelfde denkt, ik ken er meer dan jij denkt dat ik er ken. Ik ken ook Nederlanders die in de US zijn geweest en terug zijn geweest en ook Nederlanders (ja de lelieblanke soort) die in Turkije hebben gewoond en weer terug zijn...

Ga geen aannames doen die niet kloppen aub.

GTRene

Overleden Grieken krijgen pensioen

Bericht door GTRene » 06 jun 2011, 14:06

Overleden Grieken krijgen pensioen

das een leuk extraatje zonder de extra mee-eter :hmmm:
en wat worden sommige oud...
Duizenden overleden Grieken ontvangen nog steeds pensioen. Dat zegt de Griekse minister van Arbeid.
Boven de 100
De minister heeft maatregelen tegen deze vorm van fraude aangekondigd. Zo'n 4500 dode ambtenaren krijgen nog altijd geld op hun rekening gestort. De minister onderzoekt ook waarom er verdacht veel mensen van boven de 100 onder de gepensioneerden zijn. Grieken die ouder dan 100 jaar zijn, krijgen sowieso pensioen.

Niet doorgeven
Een aantal mensen geeft het overlijden van een naaste niet door, zodat het pensioen wel voortleeft. De controle in het Zuid-Europese land is ondermaats, waardoor er massaal kan worden gefraudeerd.

Bezuinigen
De regering wil de komende vier jaar 8 miljard euro bezuinigen. De Griekse overheid moet de uitgaven sterk verminderen om krediet te krijgen van de Europese Unie en het IMF.

© RTL Nieuws.nl
Afbeelding

Ahmed

Bericht door Ahmed » 06 jun 2011, 14:30

EG schreef:
Maus335i schreef:
EG schreef: Die laatste woorden leg jij in me mond Maus, ik heb het NERGENS beweerd of gesuggereerd. Hier word links ook helemaal kapot gebashed (ben er ook geen fan van, en nee ik hoef niet geknuffeld te worden), heb ik daar ooit opmerkingen over gemaakt? Nee. En als ik een opmerking maak over Amerika, bevalt het jou niet omdat ik toevallig niet aan "dezelfde kant sta". Je gaat zeggen dat je dat niet hebt gezegd, maar zo zie je het wel.

Wouter. Ik heb nooit maar dan ook nooit ergens de suggestie gegeven dat ik fan ben van die regimes in de Midden-Oosten. Dat ik dit uitleg laat al zien dat jullie zomaar dingen aannemen zonder na te denken. Die regimes mochten gisteren vallen van mij, ALLE regimes daar. Dus niet Libie, Tunesie, nee allemaal oprotten, ook die Koning van Marokko mag van mij opknikkeren.

Robin, Maus, Wouter en die gast die altijd smileys plaatst met een Z3 met te grote motor: KNOOP DIT IN JE OREN. Het gaat mij om de hypocrisie, als ik in algemene termen Amerika bekritiseer, ben ik een stomme Turk die "de meest fantastische land op aarde" bekritiseer, maar als Turkije, of andere landen over een hoop worden gegooid als schurkenstaten, dan is dat opeens ok. DAAR gaat het mij om. Niets anders. Ik weet ook wel dat niet iedere Amerikaan hetzelfde denkt, ik ken er meer dan jij denkt dat ik er ken. Ik ken ook Nederlanders die in de US zijn geweest en terug zijn geweest en ook Nederlanders (ja de lelieblanke soort) die in Turkije hebben gewoond en weer terug zijn...

Ga geen aannames doen die niet kloppen aub.
You're either with us, or against us..... :lol:

+1 :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 jun 2011, 14:38

@EG, joh speel nou niet de vermoorde onschuld. Je hoeft niet eens zo diep in je posthistorie te graven om te lezen dat je haat diepgeworteld zit (nogmaals, ik verzin het niet).

Je bekritiseert Amerika niet in algemene termen, je bekritiseert Amerika en haar volk om wanbeleid van een paar poppetjes in Washington. Das nou juist een voorbeeld van hypocresie, ondoordacht en nogal kort door de bocht. Ik heb nooit gezegd dat Turkije een schurkenstaat is;

A: omdat ik me er totaal niet voor interesseer en er dus geen kennis genoeg van heb
B: omdat ik alle ins en outs niet ken
C: omdat A en B

... niet aan mij besteed om uberhaupt een mening te hebben over het Midden-Oosten en OOK niet om Amerika te veroordelen (zoals jij doet) voor vermeende wandaden in het MO. Is het nou omdat ik me erger aan je anti-amerikaanse houding of ben je juist gefrustreerd omdat ik niet in jouw straatje praat?

Ik stel me objectief op, maar ik blijf een amerikaan gewoon in de bek kijken, boycot CNN niet en zal me gewoon in een vliegtuig begeven die als eindbestemming een amerikaanse stad heeft. "De oorzaak van al het kwaad in de wereld", yeah right.

Je noemt overigens specifiek mij, Robin, Wouter en Rene, maar ik zie nog meer mensen die je proberen uit te leggen dat het allemaal niet zo zwart/wit is als je denkt. Maar hé, het ligt niet aan jou maar aan de rest ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2011, 14:43

Afbeelding

:lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jun 2011, 14:58

Elegante verschijning nietwaar? :love: Afbeelding

Pff, kwam ik hierop terecht.RIP..... Even scrollen, zal wel fake zijn. Niet teveel aannames maken inderdaad.

http://atlasshrugs2000.typepad.com/atla ... rifqa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2011, 15:08

mooie dame....
eerwraak en dwang/druk en dreigen met....vanuit het geloof...
man who do that and think the same are not good in the head...
geloof maakt meer kapot dan je lief is :angel:
en dat noemt zichzelf broeders, yeah in crime that is.

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2011, 16:02

Ahmed schreef:You're either with us, or against us..... :lol:
Noteer mij dan maar als against :mrgreen:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 06 jun 2011, 20:23

Huh je verrast mij Elise, had ik niet echt verwacht van jou....
Maar goeie keus hoor. :lol:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 06 jun 2011, 21:19

Idd bijzonder dat je de kant van EG kiest.

Elise

Bericht door Elise » 07 jun 2011, 09:19

Ravin ///M schreef:Idd bijzonder dat je de kant van EG kiest.
En waar staat dat? :bag: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jun 2011, 23:01

krijg me net een mail die niet voor mij bestemd is...

stukje daaruit>>
FREE HEROIN SHIPPING!

1. Heroin, in liquid and crystal form.
2. Rocket fuel and Tomohawk rockets (serious enquiries only).
4. New shipment of cocaine has arrived, buy 9 grams and get 10th for free.

Everebody welcome, but not US citizens, sorry.

ATTENTION. Clearance offer. Buy 30 grams of heroin, get 5 free.
met telefoonnr en faxnr alles erbij? en Afghanistan
WTF :shocking:

google z'n mail en komt 1 ding>>

http://www.niepodam.pl/wiadomosci/1733986" onclick="window.open(this.href);return false;

wel zonder zijn naam, die wel in de mail stond als afzender en de ontvangers mail (not mine)

was dah?
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 jun 2011, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 jun 2011, 23:05

Lijkt mij gewoon een willekeurig spam mail Rene.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jun 2011, 23:08

heb nog wat toegevoegd...wel apart toch?
het staat niet aan mij gericht maar aan een ander 1 of andere Ralf Aly...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 jun 2011, 07:31

Rene, je hebt per abuis een mailtje ontvangen van een leverancier aan criminele organisaties!! Doe er je voordeel mee, wie weet kun je een grammetje meepikken! Hoe groot is de kans dat je zo'n mail ontvangt! Oh ik heb nog een mail van een Nigriaanse bankier die je wel wil sponsoren.

:roflol:

PD power

Bericht door PD power » 09 jun 2011, 08:32

EG schreef:
PD power schreef:
Zou zeggen, ga eens wat feiten kennis opdoen, want je roept elke keer maar wat, nou weet ik best, dat dit in "jou cultuur" normaal is, en ook dat je mede "cultuurgenoten" er meteen achteraan hollen, gelukkig is dat hier niet zo.

Discuseren is leuk, en dan hoef je het ook niet echt eens te zijn, maar een beetje basis is wel prettig, anders wordt "men" daar een beetje moe van.

Gaat op zoek naar z'n schuilkelder :goodnight:
Ik ben benieuwd wie diegene is die elke keer maar wat roept.

Kijk we leven hier nou eenmaal in een westerse cultuur, als je dat nou helemaal niet aanstaat, dan pleur je toch lekker op naar een land wat jezelf zo geweldig vind, want je frustreerd ook je landgenoten, die hier de samenleving wel waarderen.
Maar schijnbaar vind je het lekker om lekker lafhartig anoniem, hier een beetje onze samenleving te bekritiseren.

Hier werkt het nou eenmaal niet,dat als je onzin, maar vaak genoeg roept, dat iedereen daar meteen achteraan holt.

Zo, ga nu met een vriend van turkse afkomst, aan het werk.

HansD

Bericht door HansD » 09 jun 2011, 09:16

Hier werkt het nou eenmaal niet,dat als je onzin, maar vaak genoeg roept, dat iedereen daar meteen achteraan holt.
Het legt sommige politieke partijen/bewegingen tot nu toe geen windeieren :wink:
Kijk we leven hier nou eenmaal in een westerse cultuur
Volgens mij heb ik het al vaker gevraagd maar definieer cultuur eens. Wat is die westerse/Nederlandse cultuur dan exact?
En is een cultuur vaststaand en onveranderlijk vanaf een bepaald tijdstip of is die continue in beweging adhv invloeden van buitenaf en veranderende tijden en waarden?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jun 2011, 09:53

HansD schreef:
Het legt sommige politieke partijen/bewegingen tot nu toe geen windeieren :wink:
Volgens mij heb ik het al vaker gevraagd maar definieer cultuur eens. Wat is die westerse/Nederlandse cultuur dan exact?
En is een cultuur vaststaand en onveranderlijk vanaf een bepaald tijdstip of is die continue in beweging adhv invloeden van buitenaf en veranderende tijden en waarden?
Vetgedrukt: Ik denk op die manier ja...maar leg ze dat maar eens uit in 't Midden Oosten.

Sprak gisteren met 'n beeldschoon en intelligent(Universitair) 21 jarig meisje uit Irak. Ouders van betere komaf 11 jaar geleden uit Irak gevlucht, asielzoekerscentra etc.
Had geen goed woord over voor het Irakese volk of nou onder Saddam of onder USA/Westers gezag of wat 't nu is. Wilde nooit meer terug, was 'trots op Nederland' en de rust en netheid. Ze gaf de 'schuld'van de chaos en corruptie aan d'r eigen volk daar onderling. En nog gewoon moslima(niet zichtbaar, gelukkig, die ogen :love: )

Dus eindelijk eens eentje die afgeeft op hun eigen 'cultuur' en niet de schuld geeft aan het Westen.

DISCLAIMER: ja ik ben Nederlander maar baal al jaren van Nederland an sich, maar de relatieve rust/veiligheid en niet chaotische toestanden laten me hier vooralsnog blijven. Overal is wel wat.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2011, 10:01

zo is het ook, we kennen het en door de jaren heen zijn we "gewend" aan bepaalde manieren/zaken in NL, echter wil dat niet zeggen dat de kruiwagen nog voller kan, dan wordt de last te zwaar en krijg je eerder kans op klachten...
Dus NL uit, hoeven we niet snel, doch dat er aardig wat rotzooi rond loopt (ja ook NL volk) wat anders/harder aangepakt moet worden om het leefbaar te houden of duidelijkheid te scheppen en je dan daar wat aan kan passen en zo weer wat "rust" kan hebben/krijgen dat moge ook duidelijk zijn.

ik herinner me nog uit het leger Oefening Waakzaam :mrgreen: stay alert :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jun 2011, 12:49

HansD schreef:
Je hebt het inderdaad vaker gevraagd, maar is het niet makkelijker om hier zelf eens mee aan te slag te gaan en het te definiëren? Of bestaat cultuur in jouw ogen niet? Dan kunnen we daarover discussiëren tot we onder het gras liggen namelijk, zonde van de tijd. Ik vind je vraag namelijk hetzelfde als vragen waarom gras groen is. Zou ik (zouden wij) je ook geen direct antwoord op kunnen geven.

Of heeft iedereen die de woorden "nederlandse cultuur" in de mond nemen gewoon ongelijk volgens jou?

Plaats reactie