BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%

Totaal aantal stemmen: 105

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Bram » 04 jun 2011, 17:34

Ruben schreef:Interieur is helemaal top. Was het al, maar toch zijn er mensen die een vag product kopen :roll: . Onbegrijpelijk.
Omdat misschien niet iedereen BMW kan/wil rijden en VAG dan toch ook zeker waar voor het zuur verdiende geld biedt?

Hielke

Bericht door Hielke » 04 jun 2011, 17:38

k33z schreef:Zoals eerder gezegd is het weer een auto met een eigen gezicht geworden, geen eenheidsworst. Jammer dat Bangle weg is bij BMW, maar hier zie je zijn hand nog. Toen waren BMWs nog herkenbaar in het straatbeeld, met de nieuwe 5 en 7 is dat over. Had ook een Audi logo op kunnen zitten.

Mooi of niet, dat is een andere discussie. Mooi kan ik hem ook niet vinden, maar wel onderscheidend en dik mits in juiste uitvoering (denk ik).
Sluit ik me bij aan Kees.

Huidige 5 en 7 serie zijn gezichtsloze auto's. Dat heeft Bangle veel beter gedaan destijds.

Deze nieuwe 1 serie herken je straks direct als 1 serie. En een liefhebber blijft het om het rijden gaan.

Twee van die onnozele koplampen brengen heel wat teweeg in de BMW community :lol: Lijkt wel een beetje op de situatie destijds met de tweede Impreza met de ronde koplampen. Door al het koplamp gedoe raakt het 1M draadje helemaal ondergesneeuwd. Het zijn vreemde gasten die BMW fappers, en dat zijn het :roll: :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 04 jun 2011, 17:52

Alsof 90% van de 1serie rijders het boeit hoe die auto rijdt :roll:

Die rijden dat ding gewoon omdat het binnen de lease mogelijkheden past en je er lekker de buurman de ogen mee uit stak, want je rijdt immers BMW.

Nou, dat is straks dus definitief verleden tijd :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 04 jun 2011, 17:53

k33z schreef:Zoals eerder gezegd is het weer een auto met een eigen gezicht geworden, geen eenheidsworst. Jammer dat Bangle weg is bij BMW, maar hier zie je zijn hand nog. Toen waren BMWs nog herkenbaar in het straatbeeld, met de nieuwe 5 en 7 is dat over. Had ook een Audi logo op kunnen zitten.

Mooi of niet, dat is een andere discussie. Mooi kan ik hem ook niet vinden, maar wel onderscheidend en dik mits in juiste uitvoering (denk ik).
+1

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 jun 2011, 18:03

Wow.....dit is wel ff schrikken hoor. Zelf vind ik de 5GT/7/X6 geen lelijke auto's, maar dit.......
Hopen dat ie irl meevalt. Trouwens ligt het aan mij of hebben die achterlampen erg veel weg van de huidige Polo?

Dan liever dit
Afbeelding

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 jun 2011, 18:04

Na het zien van de F20 zou je dit bericht bijna geloven....
BREAKING NEWS!
Omkoopschandaal binnen de Duitse auto-industrie?
4 juni 2011

Gisteren werd bekend dat de hoofddesigner van BMW, Adrian van Hooydonk, zich maandenlang liet omkopen door concurrenten Mercedes en Audi. Volgens betrouwbare bron zou hij de afgelopen maanden opvallend vaak dure privéfeestjes hebben bijgewoond, begeleid door enkele fotomodellen. Daarenboven hield hij er geenszins een sobere leefsstijl op na. Champagne, kaviaar en cocaïne kwamen er naar het schijnt bijna dagelijks aan te pas. Hij werd meerdere malen gespot rijdende in een Mercedes AMG SLS en een Audi R8 Cabrio. Er zijn zelfs geruchten dat hij meerdere malen Italië bezocht om daar Silvio Berlusconi te bezoeken.
Het schandaal zou vermoedelijk draaien om het nieuwe design van de BMW 1-serie. Weil beloofde aan de concurrentie een mislukt design, zodat de verkoopaantallen van de nieuwe Mercedes A-klasse en de Audi A3 de hoogte in zouden gaan. Het hele verhaal raakte bekend toen verscheidene personen zich ernstige vragen begonnen te stellen over het toch wel belachelijke design van de 1-serie. De CEO van BMW, Norbert Reithofer ontsloeg Weil meteen toen het verhaal in de pers kwam.
Reithofer sprak in de persconferentie van gisteren deze sterke woorden: “In naam van BMW wil ik mijn oprechte excuses aanbieden aan alle BMW-fans en auto-adepten in het algemeen. Ik ben ook persoonlijk verantwoordelijk voor dit ongelukkig voorval, ik had namelijk de design-afdeling geen carte-blanche mogen geven. We zullen in de toekomst onze medewerkers zorgvuldiger selecteren.” Verder beloofde hij dat er spoedig een nieuw design zal komen voor de opvolger van de huidige Einser. Dit design zou wel sportief en dynamisch worden. Dat belooft! (bron: autoblog)

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 04 jun 2011, 18:26

Ahmed schreef:Wow.....dit is wel ff schrikken hoor. Zelf vind ik de 5GT/7/X6 geen lelijke auto's, maar dit.......
Hopen dat ie irl meevalt. Trouwens ligt het aan mij of hebben die achterlampen erg veel weg van de huidige Polo?

Dan liever dit
Afbeelding
Ahmed, dat is een Opel waarop ze een ster geplakt hebben... :mrgreen: Ook de nieuwe A valt tegen zeker als je de concept vooraf hebt gezien.

Bram

Bericht door Bram » 04 jun 2011, 18:45

Ahmed schreef:Na het zien van de F20 zou je dit bericht bijna geloven....
BREAKING NEWS!
4 juni 2011

Gisteren werd bekend dat de hoofddesigner van BMW, Adrian van Hooydonk, zich maandenlang liet omkopen door concurrenten Mercedes en Audi. Volgens betrouwbare bron zou hij de afgelopen maanden opvallend vaak dure privéfeestjes hebben bijgewoond, begeleid door enkele fotomodellen. Daarenboven hield hij er geenszins een sobere leefsstijl op na. Champagne, kaviaar en cocaïne kwamen er naar het schijnt bijna dagelijks aan te pas. Hij werd meerdere malen gespot rijdende in een Mercedes AMG SLS en een Audi R8 Cabrio. Er zijn zelfs geruchten dat hij meerdere malen Italië bezocht om daar Silvio Berlusconi te bezoeken.
Het schandaal zou vermoedelijk draaien om het nieuwe design van de BMW 1-serie. Weil beloofde aan de concurrentie een mislukt design, zodat de verkoopaantallen van de nieuwe Mercedes A-klasse en de Audi A3 de hoogte in zouden gaan. Het hele verhaal raakte bekend toen verscheidene personen zich ernstige vragen begonnen te stellen over het toch wel belachelijke design van de 1-serie. De CEO van BMW, Norbert Reithofer ontsloeg Weil meteen toen het verhaal in de pers kwam.
Reithofer sprak in de persconferentie van gisteren deze sterke woorden: “In naam van BMW wil ik mijn oprechte excuses aanbieden aan alle BMW-fans en auto-adepten in het algemeen. Ik ben ook persoonlijk verantwoordelijk voor dit ongelukkig voorval, ik had namelijk de design-afdeling geen carte-blanche mogen geven. We zullen in de toekomst onze medewerkers zorgvuldiger selecteren.” Verder beloofde hij dat er spoedig een nieuw design zal komen voor de opvolger van de huidige Einser. Dit design zou wel sportief en dynamisch worden. Dat belooft! (bron: autoblog)
Er wordt in het artikel gesproken over van Hooydonk en Weil en de laatste wordt ontslagen, terwijl de eerste omgekocht zou zijn? Vreemd.

Apart verhaal, geloof het vooralsnog niet.....Denk dat van Hooydonk genoeg verdient :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 04 jun 2011, 18:47

partyondude schreef:Apart verhaal, geloof het vooralsnog niet.....
No shit, Sherlock..!

Hielke

Bericht door Hielke » 04 jun 2011, 18:58

Snipe schreef:
partyondude schreef:Apart verhaal, geloof het vooralsnog niet.....
No shit, Sherlock..!
CNN en Al Jazeera maken er ook al gewag van. Hollywood ziet er al een film in! Dit gaat groot worden!

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 jun 2011, 19:17

Apolo2 schreef:
Ahmed schreef:Wow.....dit is wel ff schrikken hoor. Zelf vind ik de 5GT/7/X6 geen lelijke auto's, maar dit.......

Dan liever dit
Afbeelding
Ahmed, dat is een Opel waarop ze een ster geplakt hebben... :mrgreen: Ook de nieuwe A valt tegen zeker als je de concept vooraf hebt gezien.
Mwah, bijna maar niet helemaal. De huidige Astra is veel lomper... :mrgreen:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 jun 2011, 19:19

partyondude schreef:
Ahmed schreef:Na het zien van de F20 zou je dit bericht bijna geloven....
BREAKING NEWS!
4 juni 2011

Er wordt in het artikel gesproken over van Hooydonk en Weil en de laatste wordt ontslagen, terwijl de eerste omgekocht zou zijn? Vreemd.

Apart verhaal, geloof het vooralsnog niet.....Denk dat van Hooydonk genoeg verdient :mrgreen:
Weil was de messenger ofzo? Shoot the messenger..... :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jun 2011, 19:34

De einser is door velen altijd als lelijk betiteld, de huidige heb ik vanaf dag 1 wel fraai gevonden. mijn netvlies heeft meer tijd nodig deze te pruimen. Als deze echter weer lekker rijd dan zal hij wel weer goed verkopen. En vergeet niet de groep status kopers die zo'n auto alleen al wil hebben omdat het een BMW is... :roll:

Michel

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2011, 20:48

De reden waarom ik de huidige einser zo aantrekkelijk vond was de heerlijke 3 liter atmo motor. Aangezien die motor niet meer leverbaar zal zijn is de nieuwe einser einde oefening voor mij.

Tom

Bericht door Tom » 04 jun 2011, 21:02

Ja, nu zijn het 4 cilinder turbo's... de derde 1 serie zal wel voorwielaandrijving hebben :)

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 04 jun 2011, 21:14

Tom schreef:Ja, nu zijn het 4 cilinder turbo's... de derde 1 serie zal wel voorwielaandrijving hebben :)
Sterker nog van de huidige reeks komen varianten met FWD (1'ser GT e.d.) op basis van de nieuwe mini als je de duitse autopers moet geloven. In de voorlaatste Autobild stond dat de nieuwe coupe/cabrio 2 serie gaat heten zoals de nieuwe 3-coupe/cabrio een 4'tje krijgt om meer aan te sluiten bij de A5.

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2011, 21:20

Heel jammer deze ontwikkeling. Zelfs de 5 serie is straks niet meer met een atmo leverbaar. Aankomende 3 serie idem dito. Alle verhalen van een turbo is met zijn koppel voor dagelijks beter te spijt. De mooie 6 in lijn atmo techniek wordt in zijn geheel aan de kant gezet. Allemaal turbo eenheidsworst bij BMW straks. En het ergste het komt ook niet meer terug. Eerst de hoog atmosferische motoren ten grave dragen, nu de gewone 6 cilinders. Eigenlijk begint BMW gewoon een kutmerk te worden. Slappe Audi hap. Bah.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 jun 2011, 21:52

Vergeet FWD en de sabatical van het designteam niet Rico :mrgreen:

Het zal wel meevallen allemaal. Ontwikkeling naar turbomotoren is bij geen enkel volumemerk meer te stuiten. Superieure verbrandingsmotortechniek. Atmo's hebben alleen een voordeel in de piek van de toerenrange. Daar rij je in de dagelijkse praktijk nauwelijks. De BMW turbomotoren die er nu zijn kun je trouwens ook nog lekker in de toeren doortrekken. De volledige overgang naar turbotechniek zie ik als een positieve ontwikkeling.

Tom

Bericht door Tom » 04 jun 2011, 21:57

Ik heb liever de keus of ik een atmo of turbo rijdt, of ik fwd, awd of rwd koop, of de motor voor of achter ligt, etc.
BMW zet z'n principes net zo snel aan de kant als die Fries die een gunst van de notaris vraagt :)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2011, 22:04

gelukkig heeft BMW her en der aardig wat familie en verre familie zitten :mrgreen:

denk aan Wiesmann of Morgan of?
zo zijn er nog wel wat auto's waar leuke BMW motoren/delen/techniek inhangt.

ik hoef niet speciaal een BMW.

of je bouwt zelf je BMW, wij kunnen nog jaren verder als we willen met de delen die er nu nog zijn :wink:
ik maak me er echt niet druk om, stel dat ik nog 20<>30 jaar mag/kan rijden (zolang leef ik toch niet) dan kan ik tot die tijd nog zoveel moois maken of laten maken met goede techniek van nu die dan ook nog voldoende te kopen zal zijn.
beetje crea bea auto, das nog leuk ook :df:

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2011, 23:02

Bij de mooie motorloop van een 6 in lijn kan zo'n liefdeloos stuk turbotechniek nog niet in de schaduw staan. Het draait bij die turbotroep alleen maar om koppel, koppel en nog eens koppel. Als ik koppel wil dan stap ik wel in een dikke turbodiesel. Koppel, duw in de rug, trekkracht. Ik vind het gewoon niets aan. Daarbij toch het altijd aanwezige turbogat. Verhalen dat het allemaal beter zal worden met die turbotechniek. Het zal wel. De 3 liter atmo vind ik zo fijn, die 4 cilinder turbotechniek zal BMW aan mij niet slijten. Dan was ik wel Audi blijven rijden.
Hielke schreef:Vergeet FWD en de sabatical van het designteam niet Rico :mrgreen:

Het zal wel meevallen allemaal. Ontwikkeling naar turbomotoren is bij geen enkel volumemerk meer te stuiten. Superieure verbrandingsmotortechniek. Atmo's hebben alleen een voordeel in de piek van de toerenrange. Daar rij je in de dagelijkse praktijk nauwelijks. De BMW turbomotoren die er nu zijn kun je trouwens ook nog lekker in de toeren doortrekken. De volledige overgang naar turbotechniek zie ik als een positieve ontwikkeling.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 jun 2011, 23:13

Ik heb niets tegen turbo's, tenminste niet bij een daily driver. In het dagelijkse verkeer is een turbomotor alleen maar lekker. Overal punch. Bij een hobby-auto of circuitauto is een atmo lekkerder.

Maar goed. Heb me na die schokkende beelden van gister over de afschuwelijke lelijkheid net vermand. Besloten om met frisse moed de foto's nogmaals te bekijken, misschien was ik er dan een tikje aan gewend en werd het minder lelijk. Nou, die missie is mislukt. Net op Autoweek.nl het hele album bekeken en bij sommige foto's dacht ik serieus dat er een fisheye lens ofzo was gebruikt, zo vervormd is die auto. Niet alleen de voorkant klopt van geen kant, de achterkant is zo mogelijk nog lelijker. Wat? Ook als je de zijkant bekijkt, dan kloppen de verhoudingen van geen kant. Onvoorstelbaar dit. Zelfs de details kloppen niet. Neem nou dat BMW Urban plaatje (in het AW album), zelfs dat ziet er niet uit.

Interieur is niet speciaal maar gewoon netjes, weinig mis mee. Maar als ik zo'n ding moest rijden, dan bedong ik een goede zonnebril en bivakmuts erbij, bij de BMW dealer, in de hoop dat anderen me niet zouden herkennen. Onvoorstelbaar lelijk.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 jun 2011, 23:25

Allemensen Rico, wat een slap gelul over atmo en turbo :shock:

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2011, 23:37

FerdiACS1 schreef:Allemensen Rico, wat een slap gelul over atmo en turbo :shock:
Slap gelul :hmmm: het zal wel ik vind die hele ommezwaai naar die (4 cilinder) benzineturbo bij BMW gewoon kut. Ik heb acht 6 in lijn atmo's gehad (waarvan ik de Z4 uiteraard nog rij) en never zal ik een 4 cilinder turbo als alternatief zien. Als ik 6 in lijn wil blijven rijden. Dan blijft een turbo ook als enig alternatief. Wat Tom ook zegt de keuze of Atmo of Turbo prima. Als je turbo fijn vind ook goed. Ik vind het niet fijn. Maar ik snap wel dat het voor een turboliefhebber niet te begrijpen is. Die vind turbotechniek superieur. Ik blijf er bij dat die hele keuze voor turbotechniek alleen maar is ingegeven door de verplichte lage co2 uitstoot. Maar wat Rene zegt, kwestie van uitzingen dan maar.

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2011, 23:40

Het is toch godsgeklaagd dat je straks in een 5 serie met een 4 cilindertje benzine moet rijden.

Plaats reactie