Martijn's Coopertje
- GTRene
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper (iPhone-mount + rem-vraag
heeft het virus toegeslagen Martijn? 

- MartijnGizmo
Nee hoor, dat wist ik van tevoren al. Mede vanwege de vele modificatie-mogelijkheden voor een Mini gekozen... 

- Erik dB
Die Powerdiscs zijn goedkoper dan origineel neem ik aan? Ik had ze onder de 323ti, en ze bevielen prima, maar ik moet zeggen dat de GF-MINI met "BMW" remschijven ook prima voldoet. Ik zou voor de goedkoopste gaan.
- MartijnGizmo
Ze zijn idd goedkoper dan origineel! 8)
- MartijnGizmo
Ik had al het vermoeden dat de auto wat lager staat dan standaard, en dat lijkt te kloppen. Toen ik even snel keek zag ik gewoon zwarte veren zitten, maar dat zijn bijv. die van H&R ook. Dus de afstand van spatbordrand tot de grond gemeten voor en achter en dat is rondom 63cm. Op Amerikaanse fora lees ik gemiddeld zo'n 26", wat op 66cm neerkomt. In dat geval is de mijne zo'n 3cm lager, wat gangbaar is voor een setje veren...
-
Mooi Martijn!
bevalt 't een beetje?! Zelf mobiel zijn?!
bevalt 't een beetje?! Zelf mobiel zijn?!

- MartijnGizmo
Ja, dat bevalt echt super. Het is nog wel een beetje wennen, vanmorgen zijn we 'helemaal' naar een landgoed hier 20km vandaag geweest... 
Hier overigens 2 fotootjes waarop de rijhoogte aardig te zien is:

Hier overigens 2 fotootjes waarop de rijhoogte aardig te zien is:

Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- stefan740
Dan is ie inderdaad 3cm verlaagd. Zelf ook even nagemeten achter 63 voor 60 maar dat is omdat ie scheef staat op het moment. De foto van mij op de vorige pagina is ook vergelijkbaar qua hoogte zo te zien.
Remmen kan ik je niet mee helpen, nooit ATE of Ferodo gebruikt. Sportremblokken is wel een must idd met dat zompige pedaalgevoel van MINI.
Remmen kan ik je niet mee helpen, nooit ATE of Ferodo gebruikt. Sportremblokken is wel een must idd met dat zompige pedaalgevoel van MINI.
- MartijnGizmo
Qua stugheid/comfort schijnt een setje verlagingsveren op een Mini weinig te schelen met een schroefset, die durf ik er nu dan ook wel onder te gooien... 

Ik ben geloof ik een cm of 6 lager, in ieder geval voor zowieso nog niet laag genoeg, al staat ie wel op 18s

- stefan740
Paul, jij hebt een ex-MINI van ene Coen. Zo'n beetje de bekendste persoon in de MINI scene in Nederland.
Mooi ding is het!
Mooi ding is het!
Wist dat jij ging reageren Stefan,, ja die coen Dek , die kun je beter Coen GEK noemen.... die doet alles aan zijn minis
bedankt voor de complimenten, nu verder met Martijns monstertje

bedankt voor de complimenten, nu verder met Martijns monstertje

- MartijnGizmo
Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper
Vandaag even de antenne vervangen door een exemplaar dat voor wat minder RC-auto-verhoudingen zorgt...
Maakt voor de FM-ontvangst geen verschil overigens:

Kabels om de lader voor de TomTom-iPhone-houder en een aux-aansluiting permanent achter het dashbord weg te werken zijn ook binnen, dit weekend ff erin knutselen. ATE PowerDiscs en Ferodo DS2500 voor de vooras zijn trouwens ook besteld.

Kabels om de lader voor de TomTom-iPhone-houder en een aux-aansluiting permanent achter het dashbord weg te werken zijn ook binnen, dit weekend ff erin knutselen. ATE PowerDiscs en Ferodo DS2500 voor de vooras zijn trouwens ook besteld.
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Luchtfiltertje al besteld Martijn? 

- MartijnGizmo
Nope, ik vind die remmen nét iets belangrijker...
Wel wordt de auto morgen om 14:00 ff uitgelijnd, want hij trekt nogal naar rechts.

- Petrolhead Tom
Dat kan ik me voorstellen, ik was niet heel erg onder de indruk van het standaard spul.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Antenne update wordt ook bij BMW 1series vaak als eerste uitgevoerd, die zijn ook al zo lang! 

- MartijnGizmo
Het lijkt wel geïnspireerd op botsauto's...
Schijnt voor de ontvangst van middengolf nodig te zijn, maar daar luister ik toch nooit naar.
Gisteren ook de sleutel (met 9 jaar aan gebruikssporen) opgefrist met een carbon sticker:

Gisteren ook de sleutel (met 9 jaar aan gebruikssporen) opgefrist met een carbon sticker:

- Martijn_bmw
had een mini eerst ook nog een gewone sleutel?
wel netjes zo met die carbon look!
mijn ouders hebben ook een mini maar die hebben zo'n sleutel:

-
Klopt, is 2de generatie NewminiMartijn_bmw schreef:had een mini eerst ook nog een gewone sleutel?

Goed bezig Martijn, ziet er goed uit! Ook grappig dat de Mini van Coendek hier rondrijd!
- MartijnGizmo
Zo, de Mini vandaag laten uitlijnen, dat was bij aflevering niet gebeurd. Stuur stond iets scheef en de auto trok wat naar rechts. Na wat online-speurwerk bleek Kuil Banden in Engelbert een aanrader te zijn, en dat klopt idd. Werd er zeer vriendelijk geholpen, de receptioniste waar ik gisteren een afspraak mee had gemaakt wist vandaag meteen wie ik was.
Aan de monteur ook even aangegeven dat ik vermoed dat de auto verlagingsveren eronder heeft zitten, waar hij inderdaad speciale uitlijningsgegevens voor had. Half uurtje later (en €52,48 lichter) kon ik weer op pad, de grootste afwijking bleek links voor te zitten. Auto loopt nu weer mooi rechtdoor en ook het bandengeluid lijkt iets minder te zijn...
Aan de monteur ook even aangegeven dat ik vermoed dat de auto verlagingsveren eronder heeft zitten, waar hij inderdaad speciale uitlijningsgegevens voor had. Half uurtje later (en €52,48 lichter) kon ik weer op pad, de grootste afwijking bleek links voor te zitten. Auto loopt nu weer mooi rechtdoor en ook het bandengeluid lijkt iets minder te zijn...
Als je in het noorden woont is er maar 1 adres hoor.... Lammert in Dokkum! beter is er niet
maar mooi Martijn, ik breng de mijne aankomende week even weg voor wat "striping" ga je in ieder geval harder van
maar mooi Martijn, ik breng de mijne aankomende week even weg voor wat "striping" ga je in ieder geval harder van
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Paul schreef:Als je in het noorden woont is er maar 1 adres hoor.... Lammert in Dokkum! beter is er niet
projecttopic!

- dvh
Nog geen voorsteltopic Paul ???Paul schreef:Ik ben geloof ik een cm of 6 lager, in ieder geval voor zowieso nog niet laag genoeg, al staat ie wel op 18s
Nee joh is de moeite niet waard, gaat denk ik niets meer aan gebeuren behalve striping plakken.
misschien nog eens een schroefsetje voor de fun zodat ie iets lager kan.
Back naar Martijns mini, ga jij nog wat streepjes laten zetten martijn?
misschien nog eens een schroefsetje voor de fun zodat ie iets lager kan.
Back naar Martijns mini, ga jij nog wat streepjes laten zetten martijn?