BMW 1 Serie M Coupé
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Punt is Snipe dat een Punto een simpele truttenschudder uit het B segment is en dat niemand op DF er ooit iets anders van geprobeerd heeft te maken.
De 1M daarentengen krijgt, omdat het een BMW is, binnen DF een status aangemeten waaraan supersportwagens nog niet eens kunnen tippen. En de DF moderators doen leuk aan dit spel mee. Ik kan niet ontkennen dat ook ik het wel vermakelijk vind, maar jullie opstelling staat wel op voet van oorlog met je pogingen om van DF een serieuze testsite te maken. Korte rijverslagen van de 1M dan 'tests' noemen helpt daar ook niet bij.
Gewoon lekker alles in dat ene 1M topic laten staan en als het zover is dan schrijven jij of Dennis een echte test voor de frontpage.
Ik schrijf de tekst hierboven neer maar denk tegelijkertijd dat het met de samenstelling van de DF achterban misschien wel onmogelijk en onwenselijk is geworden je van de BMW oriëntatie af te wenden.
De 1M daarentengen krijgt, omdat het een BMW is, binnen DF een status aangemeten waaraan supersportwagens nog niet eens kunnen tippen. En de DF moderators doen leuk aan dit spel mee. Ik kan niet ontkennen dat ook ik het wel vermakelijk vind, maar jullie opstelling staat wel op voet van oorlog met je pogingen om van DF een serieuze testsite te maken. Korte rijverslagen van de 1M dan 'tests' noemen helpt daar ook niet bij.
Gewoon lekker alles in dat ene 1M topic laten staan en als het zover is dan schrijven jij of Dennis een echte test voor de frontpage.
Ik schrijf de tekst hierboven neer maar denk tegelijkertijd dat het met de samenstelling van de DF achterban misschien wel onmogelijk en onwenselijk is geworden je van de BMW oriëntatie af te wenden.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Als ik zeg dat DF'ers aan het testen zijn geweest, lijkt me daar geen woord van gelogen. Of het resultaat van dat testen ook een autotest is, laat ik dan even in het midden. Want of je het nou een autotest noemt of een rijverslag of een verhaaltje voor het slapengaan, het belangrijkste is dat het vermakelijke verhalen zijn.Hielke schreef:Korte rijverslagen van de 1M dan 'tests' noemen helpt daar ook niet bij.
Gewoon lekker alles in dat ene 1M topic laten staan en als het zover is dan schrijven jij of Dennis een echte test voor de frontpage.
Die staan óók in dit topic, maar omdat ze ondergesneeuwd raakten (onder meer door de Friese burgeroorlog) is er even een indextopic bijgekomen met links naar de verslagen. Dat lijkt me geen drama.
En of je DF wel of niet als 'serieuze testsite' ziet, lijkt me niet afhangen van een forumtopicje met vier posts. Je moet het natuurlijk ook een beetje kunnen relativeren
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
DF is de afgelopen weken echt het leukste forum. Prachtig verloop van een draadje over een 1M. Zodra je denkt "wat zal er nu weer geschreven zijn" weet je genoeg 
Splitsen was goed idee en testverslagen apart bundelen en op slot doen ook
Splitsen was goed idee en testverslagen apart bundelen en op slot doen ook
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Bij gebrek aan kwaliteit (en twisten) gaan Friezen onder elkaar stoken. Dat was in de Middeleeuwen bij de Schieringers en Vetkopers al zo, dat is nog steeds zo 
-
Thijs-v-d-H
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Even knippen plakken van de autobild test bij bimmerpost vandaan.
The results? The BMW 1M wins, with the Audi finishing second and the Ford last. As seen in the test data below, the Audi with its AWD Quattro is the quickest in a straight line. The Audi also offers the most compliant ride according to Autobild. However, once the cars hit the track, the tide quickly turned. The 1M was already roughly 4 tenths faster than the RS 3 after the first lap. The gap opened further in subsequent laps due to the Audi's front weight, AWD bias, and tire/brake fade. The Ford Focus RS 500 did surprisingly well, but couldn't overcome its FWD configuration.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HQ621Zrx ... r_embedded[/youtube]
Verdict:
BMW shows in an impressive way that they're still able to build true sports cars. The RS3 however is too much like a regular A3 - and not a sports car. The Focus RS 500 almost seems like a street-legal rallye car.
On the BMW 1M
Munich does more than just fitting a big engine as they've built a dedicated sports car. The 1M is quick, sharp, and our winner.
On the Audi RS 3
If you're looking far a very fast small car for every day use or to show off the Audi is for you. The RS3 shows an amazing grip level, but the tires can't keep up long enough on a track.
On the Focus RS 500
The Focus RS500 is better than 'also ran' - it's just the best FWD sports car currently on offer. The layout doesn't allow more than third place though.
On Audi RS3's brakes and tires wear
The Audi's tires show heavy wear and the initially good brakes begin to fade after just one lap on the track [Contidrom Germany]. The culprit is found easily: Its front-biased AWD, the e-diff using the front brakes to simulate a limited slip differential and the car's weight [200kg more over the front axle compared to 1M]. The RS3 isn't a car for the race track.
The results? The BMW 1M wins, with the Audi finishing second and the Ford last. As seen in the test data below, the Audi with its AWD Quattro is the quickest in a straight line. The Audi also offers the most compliant ride according to Autobild. However, once the cars hit the track, the tide quickly turned. The 1M was already roughly 4 tenths faster than the RS 3 after the first lap. The gap opened further in subsequent laps due to the Audi's front weight, AWD bias, and tire/brake fade. The Ford Focus RS 500 did surprisingly well, but couldn't overcome its FWD configuration.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HQ621Zrx ... r_embedded[/youtube]
Verdict:
BMW shows in an impressive way that they're still able to build true sports cars. The RS3 however is too much like a regular A3 - and not a sports car. The Focus RS 500 almost seems like a street-legal rallye car.
On the BMW 1M
Munich does more than just fitting a big engine as they've built a dedicated sports car. The 1M is quick, sharp, and our winner.
On the Audi RS 3
If you're looking far a very fast small car for every day use or to show off the Audi is for you. The RS3 shows an amazing grip level, but the tires can't keep up long enough on a track.
On the Focus RS 500
The Focus RS500 is better than 'also ran' - it's just the best FWD sports car currently on offer. The layout doesn't allow more than third place though.
On Audi RS3's brakes and tires wear
The Audi's tires show heavy wear and the initially good brakes begin to fade after just one lap on the track [Contidrom Germany]. The culprit is found easily: Its front-biased AWD, the e-diff using the front brakes to simulate a limited slip differential and the car's weight [200kg more over the front axle compared to 1M]. The RS3 isn't a car for the race track.
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik mis een beetje een sportief uiterlijk in die über A3.. Ziet er vor mij uit als een compacte familiebak met sportvelgjes.. Beetje goedkoop
Ik ben nog steeds van mening dat een 1M niet te vergelijken is met de RS3 danwel Focus RS.. hatchback/station vs coupé..
Wat betreft de ''fading'' bij de RS3. Dit is natuurlijk al een groot deel te verhelpen door betere remblokken te monteren..
@Hielke: Voor de meeste DF bezoekers boeit het geen fuck dat het een BMW is (including me). Voor hen is het interessant omdat het een sportauto is. Een punto is op een driving-FUN forum daarom verre van interessant
Het lijkt erop dat jij bent vergeten dat dit soort fora's bedoeld zijn voor autoliefhebbers..
Dat jij steeds aankomt met je marketing dit/dat is behoorlijk irritant. 
Ik ben nog steeds van mening dat een 1M niet te vergelijken is met de RS3 danwel Focus RS.. hatchback/station vs coupé..
Wat betreft de ''fading'' bij de RS3. Dit is natuurlijk al een groot deel te verhelpen door betere remblokken te monteren..
@Hielke: Voor de meeste DF bezoekers boeit het geen fuck dat het een BMW is (including me). Voor hen is het interessant omdat het een sportauto is. Een punto is op een driving-FUN forum daarom verre van interessant
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 03 jun 2011, 08:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Grappig. Een van de argumenten waarom CAR de RS3 een betere auto vindt dan de 1 M is juist dat 'ie betere remmen heeft.Thijs-v-d-H schreef:On Audi RS3's brakes and tires wear
The Audi's tires show heavy wear and the initially good brakes begin to fade after just one lap on the track [Contidrom Germany]. The culprit is found easily: Its front-biased AWD, the e-diff using the front brakes to simulate a limited slip differential and the car's weight [200kg more over the front axle compared to 1M]. The RS3 isn't a car for the race track.
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ligt toch aan de omstandigheden waarin ze getest zijn lijkt mij..
Niet echt vreemd.
Niet echt vreemd.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Precies, ben ik met je eens. Autobild heeft de auto vooral dwars over circuitjes gejaagd en Car niet.BamiesGTA schreef:Ligt toch aan de omstandigheden waarin ze getest zijn lijkt mij..
Niet echt vreemd.
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nou dan zouden ze remmen toch juist ontlast worden!Hielke schreef:Precies, ben ik met je eens. Autobild heeft de auto vooral dwars over circuitjes gejaagd en Car niet.BamiesGTA schreef:Ligt toch aan de omstandigheden waarin ze getest zijn lijkt mij..
Niet echt vreemd.
Ik denk eerder dat autobild juist een goed hard rondje heeft afgelegt i.p.v dat driftgebeuren.. Anders zou er niet zo snel 'fading' ontstaan.
Althans ik heb zelf geen ervaring met circuit rijden, maar het eerste wat men op m3forum.net aanraadt om te verbeteren zijn de remblokken wil je met een e46 M3 circuit gaan rijden.. Voor de RS3 lijkt me dit niet anders.
Maar soiezo de opmerking ''De RS3 is niet gemaakt voor het circuit'' is opzich al vrij kansloos. Dit geld toch voor het gros van de sportieve straatauto's incl. de 1M!?
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 03 jun 2011, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
De 1M is een sportauto Bamies. Hij en het circuit zijn één.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: BMW 1 Serie M Coupé
RS3 heeft op de vooras bredere velgen dan op de achteras.
Oh wacht even, deze post hoort eigenlijk in de moppentrommel!!
Oh wacht even, deze post hoort eigenlijk in de moppentrommel!!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Deze quote hang ik volgende week ingelijst aan het dashboard, denk ik.Hielke schreef:De 1M is een sportauto Bamies. Hij en het circuit zijn één.
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Sebring NL schreef:RS3 heeft op de vooras bredere velgen dan op de achteras.
Oh wacht even, deze post hoort eigenlijk in de moppentrommel!!
Apart ja, maar audi zou er wel over nagedacht hebben..
Ik heb er verder nog nooit van gehoord
-
Thijs-v-d-H
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Opvallend, zeggen ze nou rond 3:00 in het filmpje dat de prijs als getest van de 1M lager is dan van de RS3?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik vond deze zo leuk die mag op deze pagina nog wel een keer.Snipe schreef:De BMW 1 M is geweldig. De allerbeste auto van de hele wereld. Alhoewel, hij heeft natuurlijk wel een turbomotor. En die turbomotor is niet eens door M gemaakt. Feitelijk is het ook een oud model, dus wat moet je er ook mee. En dan besteelt BMW NL je ook nog eens door het ding alleen tutti lampioni aan te bieden. En net als je denkt dat je weer kan lopen ontdek je dat de overheid ook nog eens duizenden euro's uit je zak klopt. En wat heb je dan eigenlijk, voor die 80k? Een auto die hard kan rijden. Maar ja, waar kan dat eigenlijk nog in Nederland? Heb ik het nog niet over de brandstofprijzen gehad. De gasrespons van zo'n turbomotor is toch al waardeloos, dus waarom zou je dan niet gelijk een diesel nemen? Is nog voordeliger ook. Zit je wel weer met de wegenbelasting, want linksom of rechtsom, de overheid wil je geld hebben. Maar wacht even, daar is een oplossing voor: een wegenbelastingvrije diesel. Geen wegenbelasting, geen bpm en goedkope brandstof: op ieder gebied voor een dubbeltje op de eerste rij. Kortom, de dag dat de BMW 1 M in de schaduw mag staan van de Polo Bluemotion of de Punto Schraperseditie vreet ik m'n hoed op.Hielke schreef:Maar een eigen topic voor deze 'tests' past ook wel op DF. De hype was al een klucht, dit gebrek aan relateveringsvermogen past er ook nog wel bij
Kortom, van relativeren komen alleen maar slechte dingen
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nagedacht/?BamiesGTA schreef:Sebring NL schreef:RS3 heeft op de vooras bredere velgen dan op de achteras.
Oh wacht even, deze post hoort eigenlijk in de moppentrommel!!![]()
Apart ja, maar audi zou er wel over nagedacht hebben..
Ik heb er verder nog nooit van gehoord
Die ingenieurs hebben staan janken toen ze erachter kwamen dat het nodig was.. Waarschijnlijk had het 10j om 7j moeten zijn zelfs.
Al dat Rallye en Le Mans geld over de balk gesmeten en dan nog kunnen ze jaren na dato geen normale sportieve kleine auto maken. Als Audi japans was geweest, waren de R&D mensen allang van het dak gesprongen
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zet er maar neer Petrolhead. Tot de 11e juni wordt alles wat gezegd is toch nog minstens drie keer herhaald 
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
+1.Hielke schreef:Zet er maar neer Petrolhead. Tot de 11e juni wordt alles wat gezegd is toch nog minstens drie keer herhaald
Het is internet. Lekker meelullen.
Alles is goed.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Op naar de 200ste pagina.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Daar gaat het nu wat te soft voor. 
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Oh maar daar kan ik zomaar wat verandering in aanbrengen hoor. Onderwerpen genoeg om aan te roeren:RVV schreef:Daar gaat het nu wat te soft voor.
1. Welke 20 'testers' gaan het merk BMW en de 1M in het bijzonder ophemelen?
2. Of er onder die 'testers' ook mensen mogen zitten die geen BMW bezitten.
3. Een poll om te raden hoeveel BMW Rijswijk aan DF betaalt om de nederlandse 1M promotiefilm te maken.
Moet ik nog wat onderwerpen bedenken?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Is hij gruwelijk geniaal of een beetje geniaal? 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ja dat vind Hielke mooi, fanboys die zijn ego oppoetsen 
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke schreef:Oh maar daar kan ik zomaar wat verandering in aanbrengen hoor. Onderwerpen genoeg om aan te roeren:RVV schreef:Daar gaat het nu wat te soft voor.
1. Welke 20 'testers' gaan het merk BMW en de 1M in het bijzonder ophemelen?
2. Of er onder die 'testers' ook mensen mogen zitten die geen BMW bezitten.
3. Een poll om te raden hoeveel BMW Rijswijk aan DF betaalt om de nederlandse 1M promotiefilm te maken.
Moet ik nog wat onderwerpen bedenken?
Krijg steeds meer het idee dat jij een fictief profiel bent als onderdeel van guerillamarketing van Fiat Auto Nederland!
(En dat Andre enz geld krijgen / chantabel zijn om te zeggen dat je echt van vlees en bloed bent!)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], S-RS en 7 gasten
