Cursus voor vrij rijden
-
Cursus voor vrij rijden
Heeft iemand tips betr. race cursussen? Ik lees veel over licentie cursussen maar die heb ik niet nodig lijkt mij, als ik wat vrij wil rijden en driften.
Is het verstandig om van te voren (zonder ervaring) alvast een oud autotje te kopen voor race/drift/(weekend)?
Is het verstandig om van te voren (zonder ervaring) alvast een oud autotje te kopen voor race/drift/(weekend)?
-
Een auto kopen en er het circuit opgaan is niet zo´n probleem, zoek gewoon een rustige dag uit om te gaan en rij eens wat met ervaren jongens mee. Om je auto wat beter te leren kennen zou je wat lege parkeerplaatsen kunnen opzoeken of fijne binnendoorweggetjes kunnen rijden.
Als je nog niet zeker weet of je het leuk vind zou ik eerst eens meegaan en/of eventueel een Alfa75 of BMW E30 huren.
Als je nog niet zeker weet of je het leuk vind zou ik eerst eens meegaan en/of eventueel een Alfa75 of BMW E30 huren.
- Bert ///M3
Clubsspecials had vorig jaar izm Hans Deen een dag op zandvoort waarbij je instructie kreeg. Was iets van 140 euro en je zat letterlijk de hele dag in de auto.
Kon je nog kiezen of je in een groep wou die er nooit gereden hadden (groep 1) of mensen die er vaker reden (4) en dan was het gewoon rammen met die handel de hele dag.
Was behalve informatief ook gewoon een gezellige dag. Weet niet of ze dat dit jaar weer doen.
Kon je nog kiezen of je in een groep wou die er nooit gereden hadden (groep 1) of mensen die er vaker reden (4) en dan was het gewoon rammen met die handel de hele dag.
Was behalve informatief ook gewoon een gezellige dag. Weet niet of ze dat dit jaar weer doen.
- Dennis Cavallino
Op www.incentivecompany.nl kun je cadeaubonnen kopen voor dagje Assen met zelf rijden in huurauto, instructies etc. Niet duur. De data volgen nog voor 2007, want het circuit is nog niet af.
Andere optie dat niet veel kost is www.eran-racing.be erg leuk, is doorgaans op woensdagochtend, de korte cursus met aansluitend vrij rijden.
Auto huren kun je bij Peter Molenaar, of zijn ouders: www.automolenaar.com
Leukste is natuurlijk zelf een auto kopen en (deels laten) opbouwen.
Ook kun je natuurlijk je licentie halen en je 'inkopen' bij een team (vanaf 500 euro per racedag ongeveer) en lekker onbezorgd racen.
Ik ben eventueel ook bereid om met je mee te gaan als instructeur tijdens een vrij rijden dag ergens. Doe ik wel vaker. Dan schrijf je je gewoon in en ik ga mee als passagier.
Met Hans Deen is ook altijd gaaf natuurlijk!
Andere optie dat niet veel kost is www.eran-racing.be erg leuk, is doorgaans op woensdagochtend, de korte cursus met aansluitend vrij rijden.
Auto huren kun je bij Peter Molenaar, of zijn ouders: www.automolenaar.com
Leukste is natuurlijk zelf een auto kopen en (deels laten) opbouwen.
Ook kun je natuurlijk je licentie halen en je 'inkopen' bij een team (vanaf 500 euro per racedag ongeveer) en lekker onbezorgd racen.
Ik ben eventueel ook bereid om met je mee te gaan als instructeur tijdens een vrij rijden dag ergens. Doe ik wel vaker. Dan schrijf je je gewoon in en ik ga mee als passagier.
Met Hans Deen is ook altijd gaaf natuurlijk!
- Tristan
Bovenstaande was erg leuk om te doen. Heb die dag VEEL km's gereden. Dus die 140 euro 3x waard.Bert ///M3 schreef:Clubsspecials had vorig jaar izm Hans Deen een dag op zandvoort waarbij je instructie kreeg. Was iets van 140 euro en je zat letterlijk de hele dag in de auto.
-
- Dennis Cavallino
- Bert ///M3
Ja bijvoorbeeld. Was op individuele basis. Hothatch reed vorig jaar ook op CS en dat is ook geen club volgens mij.
Vond het wel leuk, Hans Deen kwam eerst als een apart figuur op me over, maar gaandeweg merk je wel dat hij het meer om de passie voor autosport doet als voor de centen. Dat was mijn idee tenminste.
Vond het wel leuk, Hans Deen kwam eerst als een apart figuur op me over, maar gaandeweg merk je wel dat hij het meer om de passie voor autosport doet als voor de centen. Dat was mijn idee tenminste.
- Dennis Cavallino
Die man is vanaf zijn geboorte gepassioneerd voor autosport. Tuurlijk, hij moet ervan leven en we hoeven hem niet zielig te vinden, maar gepassioneerd en ervaren is hij. Ik werkte graag met hem samen (ook al wist ik dat hij meer kreeg dan ik (en terecht overigens).
Hij heeft echt berg ervaring in de autosport en in het geven auto(sport) trainingen. Als het goed is leest hij inmiddels ook mee hier.

Hij heeft echt berg ervaring in de autosport en in het geven auto(sport) trainingen. Als het goed is leest hij inmiddels ook mee hier.
-
Als dat dit jaar weeer komt doe ik zeker meeBert ///M3 schreef:Clubsspecials had vorig jaar izm Hans Deen een dag op zandvoort waarbij je instructie kreeg. Was iets van 140 euro en je zat letterlijk de hele dag in de auto.