BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 01 jun 2011, 22:35

zitten we al op pagina 177 :shocking:

edit...178 :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 jun 2011, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

markk

Bericht door markk » 01 jun 2011, 22:35

Geef dat ding aan mij 10 min. mee en ik schrijf in een half a4'tje of het wat is. Inclusief een paar foto's :-)

Mark.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 01 jun 2011, 22:36

Snipe schreef:Hele verhalen. Voor nu zijn er maar twee dingen zeker: ik ga rijden omdat ik 'm ophaal (als 'ie heel blijft tenminste) en Andre gaat rijden omdat dat er leuk uitziet op video. Al het andere? Speculatie.
Juist. Andre in dat ding, Hielke in zn hok met haperende WiFi en dan gaarne filmpjes van wat woest dwarsgaan, en niet van die flikkerduwtjes zoals Danny v. D. op ZV aub svp bvd mvg.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 jun 2011, 22:52

Snipe schreef:Maar ja, hij zegt nu zelf dat 'ie er niet mee rijdt. Dat kan en dat mag, maar daar kan ik verder ook weinig aan doen.
Beetje lullig hè. Het was Rico die Hielke verwees naar de dealer dus niet de boel omdraaien.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 jun 2011, 22:55

Nou, in de post ervoor zei ik nogal duidelijk dat twee dingen zeker waren. Hij voegt er zelf die derde aan toe. Dan kan ik er ook niks anders van maken dan dat hij het zelf zegt.

Fizbin

Bericht door Fizbin » 01 jun 2011, 23:01

GTRene schreef:zitten we al op pagina 177 :shocking:

edit...178 :shock: :shock:
Alleen weet ik niet of het nu nog droogfappen is, het draadje heeft een geheel andere wending genomen :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2011, 23:03

Hielke schreef:
Snipe schreef:Hele verhalen. Voor nu zijn er maar twee dingen zeker: ik ga rijden omdat ik 'm ophaal (als 'ie heel blijft tenminste) en Andre gaat rijden omdat dat er leuk uitziet op video. Al het andere? Speculatie.
Drie dingen zijn zeker.

3. Ik ga niet rijden omdat ik het gewaagd heb de draak met de BMW brigade te steken.
Leuk en aardig de slachtofferrol die je nu aanneemt, maar daar wordt wel door heen geprikt.

Ik had je toegezegd dat je alle ruimte had om je verhaal te doen. Maar noch DF noch ik zijn de persoonlijke voetveeg van Hielke en als ik dat zo ervaar dan zou je je misshien eens moeten afvragen waarom ik dat zo ervaar. Kritische noten zijn soms niet te kraken blijkbaar :roll: BMW nederland verlengstuk DF geblaat heeft daar 0,0 mee te maken.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 01 jun 2011, 23:09

RVV

+1.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 jun 2011, 23:45

RVV schreef:
Leuk en aardig de slachtofferrol die je nu aanneemt, maar daar wordt wel door heen geprikt.

Ik had je toegezegd dat je alle ruimte had om je verhaal te doen. Maar noch DF noch ik zijn de persoonlijke voetveeg van Hielke en als ik dat zo ervaar dan zou je je misshien eens moeten afvragen waarom ik dat zo ervaar. Kritische noten zijn soms niet te kraken blijkbaar :roll: BMW nederland verlengstuk DF geblaat heeft daar 0,0 mee te maken.
Ik voelde me wat zielig, had wat aandacht nodig :(

Maar nu is het weer over :D

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet goed weet waarom je jezelf zo gekrenkt voelt. Moet met mijn commentaar op de rijtijd van Kevin te maken hebben. Ik kan er niks aan doen, ik kan me daar niet schuldig over voelen. Ik vond en vind dat in vergelijking met de minimale tijd die de auto in Nederland had zullen doorbrengen ongepast.

steve smith

Bericht door steve smith » 02 jun 2011, 00:10

Sebring NL schreef:RVV

+1.
Jullie hebben gelijk.

En elke insider weet hoe ontzettend klaar ik met Hielke moet zijn alvorens dit middels deze quotes te posten.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 02 jun 2011, 00:39

Wat een topic over een auto die nu al mislukt is....een ///M met Turbo kan nooit wat worden!

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 02 jun 2011, 08:12

Ik heb nog wat informatie door gekregen die interessant genoeg is om te delen.
-De 2e batch van 25 stuks 1M is naar verluid bijna uitverkocht. Dit betekend dat we naar alle waarschijnlijkheid minimaal een 50 exemplaren op Nederlands kenteken krijgen.

Geruchten over andere M modellen:
-De M3 sedan lichtgewicht wordt op het M festival gepresenteerd. Een zeer gelimiteerde oplage met een prijskaartje dat in de richting van die van de GTS gaat.
-De nieuwe M5 wordt naar verluid fors goedkoper in de basis dan de E60 M5 dat was. Dit om een gunstige prijsstelling te hebben, met dank aan turbo´s.
-En er zijn geruchten dat er nog een top diesel variant komt voor de 5-serie waar BMW M zich mee gaat bemoeien.

Nogmaals dit zijn allemaal geruchten waar u geen waarde aan mag hechten. :)

Teunis

Bericht door Teunis » 02 jun 2011, 10:52

Macboy schreef:@Wouter en Teunis: ik had iets minder lomp moeten posten excuus :oops:

Maar getuige de reactie van Wouter was de essentie wel duidelijk gelukkig. En Teunis jij beseft dat je pro-Hielke-kamp bent getuige je post ? Mocht je nog twijfelen aan je geaardheid ;)
Haha, "mijn geaardheid" (goed gevonden ;) ) ligt precies tussen de twee kampjes. Daarom is mijn golf ok als daily, dus als vervoermiddel, niet als adrenalinepomp, daar is toy(tje) voor.
(en wat ziet een quote van 2, wellicht 3 pagina's (als de post landt) terug er raar uit)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 jun 2011, 11:44

De 1M/// poef geeft een 'dreunend' geluid bij +/-2300/2500 rpm/6e versnelling (110/120kmh rijden). Aldus een aantal 1M///-owners op 1addicts. :hmmm: Mijn ACS1-poef dreunde precies zo. Ik reed daarom bij die snelheden in 5, of reed gewoon te hard 130+ in 6. Dan dreunde de poeff minder (maar dreunde nog wel). Maar heb uiteindelijk de standaardpoef er weer onder gezet. Dreunen is nu weg.

Bladzijde 179 :hosanna:

:shock: huh, O er gaat iets fout, nee klopt niet, is nog steeds pagina 178 :lol:
Laatst gewijzigd door Sperdy op 02 jun 2011, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 02 jun 2011, 11:47

178 :bag:

RVV

Bericht door RVV » 02 jun 2011, 11:49

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=175" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielkes topic om het een en ander overzichtelijk te houden :angel:

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 02 jun 2011, 12:18

FerdiACS1 schreef:

Wat mij dan weer stoort is dat niemand mijn bijdragen noemt als serieuze tesverslagen. Ik ben potverdoire de enige die het 'umfelt' ook een beetje schildert: de lekkere wijven, de broodjes, de lekkere wijven, en weer de lekkere wijven .. 'eeh meneer, wilt u ook sturen in de 1M? '' huh? Nee zeg, bah, laat mij maar naar die lekkere wijven kijken, is ook leuk voor die meisjes :hosanna:

Wacht even Ferdi, ik vind jouw verslag het beste tot nu toe :mrgreen: Na jou verslag laatst toch maar eens langs Schnitzel getoert om alle modellen te bekijken...helaas was ik net iets te laat en waren ze al dicht :roll:

Ik ben meer een rijder zoals jou, ik kan ook genieten van rijden zonder grenzen op te zoeken. Ik zoek die wel eens op maar niet gericht en vaak zoals André als ik het goed begrijp.
Een test van hem en Kevin voegt voor mij bijvoorbeeld niet meer toe dan een bevestiging van de kwaliteiten die ik inmiddels wel meen te zien in de 1M. Uiteindelijk voegt geen enkele test iets toe en komt het er op neer zelf eens in te stappen, even alle cijfertjes vergeten en voelen of het een auto is die je prikkelt en uitdaagt elke dag weer te sturen. De lat van beiden ligt mijn inziens zo hoog dat dit voor mij bij een positieve uitslag aangeeft dat de auto erg goed is maar bij een negatieve niet aangeeft dat ik er niet veel lol aan zou kunnen beleven en een ideale DF kar zou kunnen zijn. Daardoor testen ze volgens mij voor een redelijk klein publiek...maar dat is goed want voor die andere doelgroep heb je autoweek oid.

Uiteindelijk komt elke disucssie toch weer in de subjectiviteit, DF kun je op veel manieren beleven.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 jun 2011, 12:24

Dennis Cavallino schreef:Je verslag mag wel in een apart draadje ipv weggemoffeld op pagina 172. :thumbup:
Ik vond het ook jammer dat de diverse verslagen wat ondergesneeuwd raken. Ze zijn immers interessant genoeg.
Dus: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=22847" onclick="window.open(this.href);return false;

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 jun 2011, 12:40

Ha Apolo2, neem mijn opmerkingen echt met een korrel zout nemen :mrgreen:
Mijn verslagen van auto's zijn altijd onzinning. Voor mij zijn die verslagen alleen leuk, als ze leuk geschreven zijn, ongeacht de inhoud. De lol die ik met auto's heb is alleen emotioneel (uiterlijk en sturen). Ik heb niets met merken. Het is een soort van aan-uit knop; vind ik de kar leuk, of niet. Het is alleen maar persoonlijk. Iedere auto duurder dan een FIat Panda vind ik in beginsel nutteloos geld, ok, ik kan er nog in komen dat een Opel Astra 1.1 L stationmodel een praktisch genoeg vervoermiddel voor een gemiddeld gezin. Betaal je meer? Dan is dat emotieaankoop. Autootjes is een jongenstjes-hobby

Snipe

Bericht door Snipe » 02 jun 2011, 12:42

FerdiACS1 schreef:Ik heb niets met merken. Het is een soort van aan-uit knop; vind ik de kar leuk, of niet.
Dan is het toch frappant dat je in 64 pagina's niet duidelijk hebt kunnen maken of je die Porsche Boxster met dat gekke dakje nou wél of niet leuk vindt.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 jun 2011, 12:51

Snipe schreef:
FerdiACS1 schreef:Ik heb niets met merken. Het is een soort van aan-uit knop; vind ik de kar leuk, of niet.
Dan is het toch frappant dat je in 64 pagina's niet duidelijk hebt kunnen maken of je die Porsche Boxster met dat gekke dakje nou wél of niet leuk vindt.
Voila, dat gaat dus niet over een merk, maar over een model. Twijfel is niet erg overigens, dat is een proces. Alleen emotie telt, en die is wispelturig. Soms zijn er geen antwoorden, ook goed. Beter zelfs.

wjn

Bericht door wjn » 02 jun 2011, 13:10

FerdiACS1 schreef:Autootjes is een jongenstjes-hobby
+1, met bijbehorende emoties.
(De mijne is toch mooier :mrgreen: )

Leuk verslag ook, had ik gemist :thumbup:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 02 jun 2011, 13:31

FerdiACS1 schreef:
Snipe schreef:
Voila, dat gaat dus niet over een merk, maar over een model. Twijfel is niet erg overigens, dat is een proces. Alleen emotie telt, en die is wispelturig. Soms zijn er geen antwoorden, ook goed. Beter zelfs.
Ja leuk eruit gelult :wink:

@Snipe: +1 voor openen van een apart topic over de verschillende tests die we hebb en gehad en die nog komen gaan! Goeie keus om er een slotje op te zetten. :bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 02 jun 2011, 14:06

De definitie van 'test' wordt mbt de 1M wel erg opgerekt nu.

Maar een eigen topic voor deze 'tests' past ook wel op DF. De hype was al een klucht, dit gebrek aan relateveringsvermogen past er ook nog wel bij :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 jun 2011, 14:58

Hielke schreef:Maar een eigen topic voor deze 'tests' past ook wel op DF. De hype was al een klucht, dit gebrek aan relateveringsvermogen past er ook nog wel bij :mrgreen:
De BMW 1 M is geweldig. De allerbeste auto van de hele wereld. Alhoewel, hij heeft natuurlijk wel een turbomotor. En die turbomotor is niet eens door M gemaakt. Feitelijk is het ook een oud model, dus wat moet je er ook mee. En dan besteelt BMW NL je ook nog eens door het ding alleen tutti lampioni aan te bieden. En net als je denkt dat je weer kan lopen ontdek je dat de overheid ook nog eens duizenden euro's uit je zak klopt. En wat heb je dan eigenlijk, voor die 80k? Een auto die hard kan rijden. Maar ja, waar kan dat eigenlijk nog in Nederland? Heb ik het nog niet over de brandstofprijzen gehad. De gasrespons van zo'n turbomotor is toch al waardeloos, dus waarom zou je dan niet gelijk een diesel nemen? Is nog voordeliger ook. Zit je wel weer met de wegenbelasting, want linksom of rechtsom, de overheid wil je geld hebben. Maar wacht even, daar is een oplossing voor: een wegenbelastingvrije diesel. Geen wegenbelasting, geen bpm en goedkope brandstof: op ieder gebied voor een dubbeltje op de eerste rij. Kortom, de dag dat de BMW 1 M in de schaduw mag staan van de Polo Bluemotion of de Punto Schraperseditie vreet ik m'n hoed op.

Kortom, van relativeren komen alleen maar slechte dingen :wink:

Plaats reactie