En hoe vaak ben jij al in de VS geweest?Maurice ik denk niet dat je uit je nek kletst. Maar ik denk wel dat er een grote laag van vernis om het geroemde Amerikaanse fatsoen heen zit. De average Nederlander met zo'n grote asobek moet ik ook niets van hebben. Maar de Mcleans glimlach van de gemiddelde Yank daarvan weet je ook niet wat je er aan hebt.
Nederland gaat naar de haaien
-
Shakes
Re: Nederland gaat naar de haaien
- Elise
Ik vind dat teveel mensen veel te moeilijk doen over de doodstraf.Ruben schreef:Ik vind doodstraf zo makkelijk, laten we grote schoonmaak houden.Michel P schreef:
Nee, multiculturele verrijking![]()
Doodstraf iemand
-
Rupie
Nou, de doodstraf is er niet in Nederland, dus de enigen die er moeilijk over kunnen doen zijn degenen die er behoefte aan hebben 
- duifjes.com
Nee maar levenslang kennen we weer wel!Ruben schreef:Nou, de doodstraf is er niet in Nederland, dus de enigen die er moeilijk over kunnen doen zijn degenen die er behoefte aan hebben
- Robertdj
Dat is een hoax, in de wereld gebracht door links Nederland.Eric Z schreef:En wat doe je met de Nederlandse jongeren die hier net zo hard aan mee doen?GTRene schreef:totaal geen respect die knapen, hard aanpakken en liever nog droppen in hun ouders/voorouders land zonder extra geld of zorg of wat ook, immers waarom rekening houden met dat soort figuren die ook geen rekening houden met anderen.
die verdienen geen rechten meer en dus zonder pardon back "home" zonder dat ook maar 1 advocaat of ouder er over kan/mag klagen/zeuren rechten van oid...
no pardon, ruimt lekker op en mensen u
it de omgeving van die buurt-terroristen zullen er ook blij mee zijn.
- Ravin ///M
Ook niet, feitelijk.duifjes.com schreef:
Nee maar levenslang kennen we weer wel!
- Snipe
Jawel, maar het komt alleen niet zo vaak voor. Hoewel het aantal wel flink gestegen is vanaf de jaren '80. So far voor de softe straffen in Nederland?Ravin ///M schreef:Ook niet, feitelijk.duifjes.com schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... _Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
- HansD
Dat is een hoax, in de wereld gebracht door links Nederland.
- PD power
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... n_sta.html
Hoe noemen ze dat ook al weer, gewoon lekker schaamteloos "links lullen en rechts vullen" .......
Hoe noemen ze dat ook al weer, gewoon lekker schaamteloos "links lullen en rechts vullen" .......
- Luco
Snipe schreef:Jawel, maar het komt alleen niet zo vaak voor. Hoewel het aantal wel flink gestegen is vanaf de jaren '80. So far voor de softe straffen in Nederland?Ravin ///M schreef:Ook niet, feitelijk.duifjes.com schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... _Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja het is maar net hoe je het wilt zien he.
14 stuks in 25 jaar tot 1970
vanaf 1970 tot nu toe 34 stuks, dat is dan in 41 jaar
Terwijl de bevolking is gegroeid, de maatschappij verhard en iets mer buitenlanders met andere normen en waarden.
Dus als je dat FLINK gestegen noemt bewijst dat je er met een ontzettend gekleurde bril naar kijkt.
-
EG
Luco, hou er rekening mee dat er niet iedere dag extreem gewelddadige misdrijven in Nederland voorkomen. Ik bedoel dingen als meerdere moorden, moord met voorbedachte rade, extreme soorten van zinloos geweld (tot de dood erop volgt) etc.
Trouwens, grappig die lijst van levenslang veroordeelden, in Amsterdam heb je een kade die heet "Kop van Jut". Dat lijkt me pas vreemd, als iemand je adres vraagt. "ik woon in de Kop van Jut" lol.
Trouwens, grappig die lijst van levenslang veroordeelden, in Amsterdam heb je een kade die heet "Kop van Jut". Dat lijkt me pas vreemd, als iemand je adres vraagt. "ik woon in de Kop van Jut" lol.
- Snipe
In de afgelopen 29 jaar zijn er net zoveel mensen tot levenslang veroordeeld als in de 71 jaar daarvoor. Dat noem ik een stijging. Ik heb er verder geen mening over, ze zullen het wel verdiend hebben.
- InjectTheVenom
Als ik uit mijn nek zat te kletsen dan was ik niet zelf in de US geweest en had ik geen enkel recht van spreken.Maus335i schreef:Valt mee, maar denk je dat we allemaal uit onze nek kletsen of zit er een kern van waarheid in misschien?RVV schreef:Je zou bijna gaan denken dat er alleen maar heiligen in de states zijn
Nog een keer:
1: hoe zou dit soort tuig op een Amerikaanse luchthaven aangepakt worden? Hier in Nederland zijn we naar mijn mening veel te laf geworden en te bang voor wraak acties want we willen toch vooral liever in een goed daglicht komen bij het buitenland zonder op meerdere tenen te stappen dan gewoon de klep te houden en het probleem aan te pakken.
2: in plaats van je te ergeren kun je ook een oplossing zoeken voor je probleem en er voortaan profijt van hebben. Ben vaak genoeg op Schiphol geweest om de rijen meegemaakt te hebben en wilde dit op mijn eerste echt verre solo vakantie niet hebben, Privium is me zeer goed van dienst geweest en gaat het (hopelijk) volgend jaar weer worden.
3: ik had vooraf het beeld dat het verkeer nóg asocialer zou zijn dan in Nederland en dan vooral in NY, ben er geweest en heb het tegendeel meegemaakt.
- Maus335i
En op basis daarvan denk je dat het softe straffen afgelopen is (en tussen de regels door, dat men niet zo moet zeuren over streng staffen)? Volgens mij zijn er zóveel variabelen die daarop van invloed zijn, dat je zo'n conclusie niet even in 1-2-3 kan trekken. Luco noemt er al een paar, maar daar houdt het niet mee op.Snipe schreef:In de afgelopen 29 jaar zijn er net zoveel mensen tot levenslang veroordeeld als in de 71 jaar daarvoor. Dat noem ik een stijging. Ik heb er verder geen mening over, ze zullen het wel verdiend hebben.
- Snipe
Nee, natuurlijk niet. Deze aantallen zijn zo klein dat je er überhaupt nauwelijks iets zinnigs over kunt zeggen. Ik dacht nog "zal ik er een smiley bij zetten", maar het leek me dat het zo wel duidelijk was...
- Maus335i
Ja maar met jouw posts kan je vaak meer kanten op, tis altijd even gokken (en dat lukt me in Vegas ook niet) 
- Elise
Conclusie:Snipe schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... _Nederland
Ook al wordt je voor levenslang opgesloten, het grote gros krijgt gratie!
- GTRene
ze zouden de regels ook kunnen veranderen,
bv nu, iemand krijgt 10 jaar gevangenis maar bij "goed" gedrag,
staat ie al na zeg 6 jaar weer buiten, wat voor slachtoffers vaak onbegrijpbaar is.
nwe type straf/regels zou zo kunnen gaan.
diezelfde persoon krijgt 10 jaar gevangenis en bij "goed" gedrag, mag ie er dan ook na 10 jaar uit,
echter bij slecht gedrag bv 2 jaar extra brommen...
dat stimuleert ook om je te gedragen en de slachtoffers krijgen meer "genoegdoening" immers de vaste straf staat dan ook vast.
tevens voor ontsnappen of poging daartoe ook een jaar extra (das nu nog vrij om te doen in bepaalde situaties zo lijkt)
bv nu, iemand krijgt 10 jaar gevangenis maar bij "goed" gedrag,
staat ie al na zeg 6 jaar weer buiten, wat voor slachtoffers vaak onbegrijpbaar is.
nwe type straf/regels zou zo kunnen gaan.
diezelfde persoon krijgt 10 jaar gevangenis en bij "goed" gedrag, mag ie er dan ook na 10 jaar uit,
echter bij slecht gedrag bv 2 jaar extra brommen...
dat stimuleert ook om je te gedragen en de slachtoffers krijgen meer "genoegdoening" immers de vaste straf staat dan ook vast.
tevens voor ontsnappen of poging daartoe ook een jaar extra (das nu nog vrij om te doen in bepaalde situaties zo lijkt)
-
Rupie
God, wat kan ik me irriteren aan bepaalde bevolkingsgroepen... Wil iemand de Joden even aanpakken mbt het ritueel slachten? De Moslims hebben denk ik weinig in deze te vertellen. Verschrikkelijk dat dit als uitzondering wordt toegestaan. Ik ben absoluut voor godsdienstvrijheid, maar het houdt ergens op. Maar wat is dat met sommige Joden en die verongelijktheid?! Ik zie het niet bij de Moslims. Kan me er uitermate aan irriteren.
- SteV6
De onvermijdelijke WOII werd er ook weer bijgesleept ... Kijk eens naar Israël en de Palastijnse gebieden ... Ze hebben 65 jaar geleden goed opgelet 
- Snipe
Ik snap wel dat het gevoelig ligt met dat ritueel slachten, want 'toen' was een verbod op ritueel slachten de eerste maatregel die tegen de joden genomen werd.Ruben schreef:Ik ben absoluut voor godsdienstvrijheid, maar het houdt ergens op. Maar wat is dat met sommige Joden en die verongelijktheid?!
Dat is een grap toch?Ruben schreef:Maar wat is dat met sommige Joden en die verongelijktheid?! Ik zie het niet bij de Moslims.
Anders moet je eens kijken als een moslim een parkeerbon krijgt of zo. 'Iesj diesjkriemienaasjie, iesje diesjkriemienaasjie!' Hoezo niet verongelijkt?
-
Rupie
Die reactie is een grap ja. Maar de rest van mijn verhaal niet. Hou op zeg.
- Ravin ///M
Tuurlijk Snipe, als bij de pijpekrullers een maatregel verkeerd valt is er altijd weer begrip om iets wat 60 jaar geleden plaatsvond. Want dat is zeeeeker vergelijkbaar. Ga eens kijken bij een rituele slachting en daarna bij een slachting met behulp van een pen door de hersens.
Dit is nou een situatie die niet vanuit de mens moet worden beoordeeld maar vanuit het dier. En zeker niet van de die jammeraars uit het Midden Oosten. Die jiddische vertegenwoordiger zei op tv letterlijk: "Als deze maatregel wordt genomen zal dat door de joodse gemeenschap worden gezien als een niet-reparabele breuk met het Nederlandse volk."
Waarom tiefen ze dan niet met z'n allen op naar het beroof... belooofde land, dat hebben ze niet voor niets gehad? Mogen ze daar hun geiten op het balkon de nek doorsnijden. Nederlandse normen en waarden, en anders oprotten, toch?
Dit is nou een situatie die niet vanuit de mens moet worden beoordeeld maar vanuit het dier. En zeker niet van de die jammeraars uit het Midden Oosten. Die jiddische vertegenwoordiger zei op tv letterlijk: "Als deze maatregel wordt genomen zal dat door de joodse gemeenschap worden gezien als een niet-reparabele breuk met het Nederlandse volk."
Waarom tiefen ze dan niet met z'n allen op naar het beroof... belooofde land, dat hebben ze niet voor niets gehad? Mogen ze daar hun geiten op het balkon de nek doorsnijden. Nederlandse normen en waarden, en anders oprotten, toch?
- Robertdj
+1Ravin ///M schreef:Tuurlijk Snipe, als bij de pijpekrullers een maatregel verkeerd valt is er altijd weer begrip om iets wat 60 jaar geleden plaatsvond. Want dat is zeeeeker vergelijkbaar. Ga eens kijken bij een rituele slachting en daarna bij een slachting met behulp van een pen door de hersens.
Maar dat geldt dan ook voor iedereen.
- Snipe
Nou, ik snap dat het gevoelig ligt. Ik zeg verder niet dat ze gelijk hebben en ook niet dat dat ritueel slachten een goed idee is. Ik weet eigenlijk niet precies op welke schaal dat gebeurt. Het lijkt me dat de mensen die zich nu zo druk maken over ritueel slachten zich misschien eerst even druk moet maken over de omstandigheden waarin dieren leven voordat ze geslacht worden.Ravin ///M schreef:Tuurlijk Snipe, als bij de pijpekrullers een maatregel verkeerd valt is er altijd weer begrip om iets wat 60 jaar geleden plaatsvond.