BMW 1 Serie M Coupé
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik ben niet bang om wat Hielke over de 1M schrijft. Ik had hem aangeboden om dit in een column vorm te gieten. Ik ben ook niet bang dat BMW NL zegt, jullie mogen niet negatief over de auto schrijven. We hebben ook geen opdracht gekregen om positief te schrijven over de 1M. Voor wat betreft professionele journalisten ik durf ons daar onder te scharen. Vorige week waren we als Driving-fun.com aanwezig op Sevilla op uitnodiging van Mercedes Benz om de persintroductie van de nieuwe Mercedes C Coupé en C63 AMG te verslaan http://www.driving-fun.com/1978/home/te ... eiten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; voor dit soort evenementen wordt je alleen uitgenodigd als de importeurs je ook als een professionele partij zien.
We hebben talentvolle rijders en talentvolle schrijvers die met de nodige passie maar ook als het moet om met een kritische insteek over auto's durven te schrijven. Tot zover het DF promo praatje.
Maar waar ik me uitermate aan stoor is de toonzetting van Hielke richting DF. We doen ons best om op journalistiek vlak allerlei zaken te realiseren. Daarbij maken we met veel verschillende mensen afspraken, daar staat heel vaak niets tegen over, behalve een stukje inzet en efforts. En dat waarderen wij ten zeerste. Ik ken Kevin niet persoonlijk maar Andre verzocht mij of Kevin in de 1M mocht rijden. Kevin wilde daarvoor naar Heerenveen komen, maar gezien het feit dat we een dag later op Spa aanwezig zouden zijn en Kevin meer tijd zou hebben om in de 1M te mogen rijden leek dat een verstandigere oplossing. Over hoelang Kevin dan in de 1M zou mogen rijden daar is helemaal niets over afgesproken. Het leek me wel leuk als Kevin er toch met de GT-R zou zijn, om dan gelijk de GT-R mee te nemen in een plan van aanpak. Dat leek Kevin ook leuk. Daar was ook wel ruimte voor die dag. Helaas ging het niet door om bekende redenen. So be it. Maar als ik dan lees, dat Hielke suggereert dat het een voor wat hoort wat kwestie was en Kevin daarom bevoordeeld werd door een halve dag (of dat nou wel of niet verkeerd geschreven is door Kevin doet niet ter zake) in de 1M te mogen rijden dan knapt er iets bij mij. Als Kevin namelijk geen GT-R had gehad dan had ie OOK mogen rijden. Kevin heeft bij Andre zodanig veel credits dat ik weet dat Andre volledig voor Kevin in staat. Die GT-R van Kevin heeft daar 0,0 mee te maken.
Het is de zoveelste keer dat Hielke mijn/DF zijn intenties in twijfel trekt. Ik ben er nu wel een beetje klaar mee om me elke keer maar te moeten verantwoorden naar Hielke toe. En dan ook nog een keer de nodige moeite moeten nemen om Hielke's zijn eisen te welbehagen. Ik ga er verder geen ruzie om maken. En als Hielke een megaverslag over de 1M wil schrijven moet ie dat gewoon doen. Linkje waar hij een 1M kan aanvragen staat hierboven ergens.
We hebben talentvolle rijders en talentvolle schrijvers die met de nodige passie maar ook als het moet om met een kritische insteek over auto's durven te schrijven. Tot zover het DF promo praatje.
Maar waar ik me uitermate aan stoor is de toonzetting van Hielke richting DF. We doen ons best om op journalistiek vlak allerlei zaken te realiseren. Daarbij maken we met veel verschillende mensen afspraken, daar staat heel vaak niets tegen over, behalve een stukje inzet en efforts. En dat waarderen wij ten zeerste. Ik ken Kevin niet persoonlijk maar Andre verzocht mij of Kevin in de 1M mocht rijden. Kevin wilde daarvoor naar Heerenveen komen, maar gezien het feit dat we een dag later op Spa aanwezig zouden zijn en Kevin meer tijd zou hebben om in de 1M te mogen rijden leek dat een verstandigere oplossing. Over hoelang Kevin dan in de 1M zou mogen rijden daar is helemaal niets over afgesproken. Het leek me wel leuk als Kevin er toch met de GT-R zou zijn, om dan gelijk de GT-R mee te nemen in een plan van aanpak. Dat leek Kevin ook leuk. Daar was ook wel ruimte voor die dag. Helaas ging het niet door om bekende redenen. So be it. Maar als ik dan lees, dat Hielke suggereert dat het een voor wat hoort wat kwestie was en Kevin daarom bevoordeeld werd door een halve dag (of dat nou wel of niet verkeerd geschreven is door Kevin doet niet ter zake) in de 1M te mogen rijden dan knapt er iets bij mij. Als Kevin namelijk geen GT-R had gehad dan had ie OOK mogen rijden. Kevin heeft bij Andre zodanig veel credits dat ik weet dat Andre volledig voor Kevin in staat. Die GT-R van Kevin heeft daar 0,0 mee te maken.
Het is de zoveelste keer dat Hielke mijn/DF zijn intenties in twijfel trekt. Ik ben er nu wel een beetje klaar mee om me elke keer maar te moeten verantwoorden naar Hielke toe. En dan ook nog een keer de nodige moeite moeten nemen om Hielke's zijn eisen te welbehagen. Ik ga er verder geen ruzie om maken. En als Hielke een megaverslag over de 1M wil schrijven moet ie dat gewoon doen. Linkje waar hij een 1M kan aanvragen staat hierboven ergens.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Mathieu heeft 'n goed punt ook.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@Rico , duidelijk.
Hielke, ook al denk je van niet, toch even dit, in het sociale leven(en ik denk/schrijf soms ook wel wat zwart wit) in real life is het tóch dit:
'Don't bite the hand that feeds you'.
Dat geldt ook heel indirect voor jou.
En voor een ieder op deze planeet. Wen er maar aan.
Hielke, ook al denk je van niet, toch even dit, in het sociale leven(en ik denk/schrijf soms ook wel wat zwart wit) in real life is het tóch dit:
'Don't bite the hand that feeds you'.
Dat geldt ook heel indirect voor jou.
En voor een ieder op deze planeet. Wen er maar aan.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Eeeeh ... dat autootjes sturen en daarover schrijven. Dat nemen we toch even niet serieus toch?
Met die posten van Hielke is helemaal niets mis. Ik vind ze zeer vermakelijk en amusant. Het is een leuke schrijver. De posten van anderen zijn ook prima. Iedereen levert een vermakelijke bijdrage aan het meest onzinnige onderwerp dat er bestaat - na voetballen overigens - en dat is: autootjes.
Rico, neem je autootjeswebsite niet te serieus, dat is mijn tip. DF is zeer vermakelijk!!
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Pardon?Michel P schreef:Ik hecht juist veel waarde aan de test door Hielke, kijk uit naar het smeuige verslag. Zonder fan gedrag of BMW bril. Dat zou juist de toegevoegde waarde van DF zijn, een anders denker en doener met passie voor auto's en met rij en schrijf talent, dat is pas onderscheidend.
Michel
Er zijn reeds 3 testers geweest met genoeg rij(race)ervaring die een goed en objectief verslag hebben uitgebracht.. Als jij liever hebt dat alles met een overdosis aan (flauw)sarcasme wordt verkracht zit je hier in mijn ogen verkeerd.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@Ferdi, ook goed, relativeren etc. Maar imo (en geen aanval) bekijk jij Rico/DF nu iets teveel van de kantlijn, denk ik.
Zoiets als, een DFer rijdt 'n deuk in z'n bumper en die is mooi zuur en zeurt dat ie klaar moet zijn voor 't weekend en wij zeggen:Man wat maak je je druk?
Totdat jezelf een deuk in je bumper rijdt.
Je snapt me denk ik wel.
@BamisGTA, zit ook wat in, Hielkes mening is bij mij al eigenlijk niet meer van belang, een paar weken terug min of meer nog wel, maar met z'n clowneskische verhalen wordt 't hoe langer hoe meer 'n Jeremy Clarkson achtige toestand, jammergenoeg.
Maar Hielke mag testen wat ie wil natuurlijk.En ik ken 'm al jaaaren, kundig rijder, niet dom, maar nu leeft ie 'n beetje in 't luchtledige de laatste weken heb ik 't idee.....
Zoiets als, een DFer rijdt 'n deuk in z'n bumper en die is mooi zuur en zeurt dat ie klaar moet zijn voor 't weekend en wij zeggen:Man wat maak je je druk?
Totdat jezelf een deuk in je bumper rijdt.
Je snapt me denk ik wel.
@BamisGTA, zit ook wat in, Hielkes mening is bij mij al eigenlijk niet meer van belang, een paar weken terug min of meer nog wel, maar met z'n clowneskische verhalen wordt 't hoe langer hoe meer 'n Jeremy Clarkson achtige toestand, jammergenoeg.
Maar Hielke mag testen wat ie wil natuurlijk.En ik ken 'm al jaaaren, kundig rijder, niet dom, maar nu leeft ie 'n beetje in 't luchtledige de laatste weken heb ik 't idee.....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ferdi als ik DF niet serieus neem, dan gaat de stekker er gewoon uit simpel als dat. Voor sommigen is het een slap ouwehoer forum (prima, doe ik zelf ook aan mee) maar DF is nu ondertussen ook gewoon een serieus bedrijf. DF af doen als een hobbyprojectje is echt veel te kort door de bocht. Dan zou ik ook niet al die blauwe post uit Apeldoorn willen ontvangen 
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@wouter ja die standaard verslagen zie je meer dan genoeg.
Een verslag van kevin hecht ik inderdaad heel veel waarde aan. Waarom?
Hij kan ook ontzettend goed rijden. Hij heeft in heel verschillende auto s gereden en heeft tevens veel sportievelingen in bezit gehad. We hadden vooraf aan zijn verslag al ruimschoots gesproken over de telefoon en onze meningen kwamen volledig overeen.
Kevin is totaal geen bmw man. Die heeft zeker geen roze bmw bril op. Maar beoordeeld de auto puur op uitdaging, fun factor. Waar voor je geld is in eerste instantie ondergeschikt in zijn testen. Een vergelijk met een 135i en dan schrijven dat je veel beter een 135i kunt kopen zul je ook niet lezen zijn mening. Ook niet in de mijne. Zowel kevin als ik vervelen ons heel snel in een auto als we er eenmaal alles uit hebben gehaald. Dus heel belangrijk is dan dat een auto ons bij de kladden moet pakken, zodat ie ons zo lang mogelijk blijft entertainen.
Mij intresseren verslagen over dat je voor minder geld ook 135i had kunnen kopen die 80 procent van 1M is geen biet. Die 20% extra is net dat beetje waardoor je langer uitdaging haalt uit die auto.
Verslagen van auto s waar ik van kan genieten zijn die van Chris Harris. Waarom die man koopt zelf M3, GT3 brengt heel veel tijd op circuits door. En heeft daarom een hele goeie vergelijkings basis waar ie altijd op terug kan vallen. En nu zeggen en denken DF ers moet je dan altijd zelf dikke auto s hebben gereden om mening te geven. Niet altijd maar maar de geloofwaardigheid is wel net even hoger. Chris Harris test een GT3 en koopt een GT3. Dus hij gelooft er zelf in. Dat is mijn ogen nog al wat. Verslagen van Werner budding of Sander van es zegt mij nul komma nul. Die hebben in hun leven nog nooit een knaak uitgegeven aan een rijders auto. Sommige mensen hechten wel waarde aan dat soort journalisten maar ik dus niet. Die schrijven over een 1M en een week later rijden ze in een porsche spyder dan is dat de hemel op aarde. Is ook logisch ze zijn natuurlijk met een reden auto journalist. Elke volgende auto is weer een auto. Weer een dagje rijden. Mooi voor hun maar voor mij niet een reden om een telefoontje naar de dealer te maken voor een evt testrit.
Een verslag van kevin hecht ik inderdaad heel veel waarde aan. Waarom?
Hij kan ook ontzettend goed rijden. Hij heeft in heel verschillende auto s gereden en heeft tevens veel sportievelingen in bezit gehad. We hadden vooraf aan zijn verslag al ruimschoots gesproken over de telefoon en onze meningen kwamen volledig overeen.
Kevin is totaal geen bmw man. Die heeft zeker geen roze bmw bril op. Maar beoordeeld de auto puur op uitdaging, fun factor. Waar voor je geld is in eerste instantie ondergeschikt in zijn testen. Een vergelijk met een 135i en dan schrijven dat je veel beter een 135i kunt kopen zul je ook niet lezen zijn mening. Ook niet in de mijne. Zowel kevin als ik vervelen ons heel snel in een auto als we er eenmaal alles uit hebben gehaald. Dus heel belangrijk is dan dat een auto ons bij de kladden moet pakken, zodat ie ons zo lang mogelijk blijft entertainen.
Mij intresseren verslagen over dat je voor minder geld ook 135i had kunnen kopen die 80 procent van 1M is geen biet. Die 20% extra is net dat beetje waardoor je langer uitdaging haalt uit die auto.
Verslagen van auto s waar ik van kan genieten zijn die van Chris Harris. Waarom die man koopt zelf M3, GT3 brengt heel veel tijd op circuits door. En heeft daarom een hele goeie vergelijkings basis waar ie altijd op terug kan vallen. En nu zeggen en denken DF ers moet je dan altijd zelf dikke auto s hebben gereden om mening te geven. Niet altijd maar maar de geloofwaardigheid is wel net even hoger. Chris Harris test een GT3 en koopt een GT3. Dus hij gelooft er zelf in. Dat is mijn ogen nog al wat. Verslagen van Werner budding of Sander van es zegt mij nul komma nul. Die hebben in hun leven nog nooit een knaak uitgegeven aan een rijders auto. Sommige mensen hechten wel waarde aan dat soort journalisten maar ik dus niet. Die schrijven over een 1M en een week later rijden ze in een porsche spyder dan is dat de hemel op aarde. Is ook logisch ze zijn natuurlijk met een reden auto journalist. Elke volgende auto is weer een auto. Weer een dagje rijden. Mooi voor hun maar voor mij niet een reden om een telefoontje naar de dealer te maken voor een evt testrit.
Laatst gewijzigd door Andre op 01 jun 2011, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- david.
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11
Re: BMW 1 Serie M Coupé
gebruikt Ilja nu ook al blauwe enveloppen?
tis dat die M1 me te klein is, anders had ik er een besteld na dat leuke stukje van Kevin. Juiste bewoording en weinig blah blah hoog uit de toren.
tis dat die M1 me te klein is, anders had ik er een besteld na dat leuke stukje van Kevin. Juiste bewoording en weinig blah blah hoog uit de toren.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat is inderdaad een puntje van aandacht, waar veel magazines en sites (ook DF) te weinig aandacht aan besteden. Je ziet bijna nooit wie er achter zo'n site of blad zitten. Zijn het jongens van 20 met een OV-jaarkaart of zijn het serieuze rijders en schrijvers?Andre schreef:Verslagen van auto s waar ik van kan genieten zijn die van Chris Harris. Waarom die man koopt zelf M3, GT3 brengt heel veel tijd op circuits door. En heeft daarom een hele goeie vergelijkings basis waar ie altijd op terug kan vallen. En nu zeggen en denken DF ers moet je dan altijd zelf dikke auto s hebben gereden om mening te geven. Niet altijd maar maar de geloofwaardigheid is wel net even hoger. Chris Harris test een GT3 en koopt een GT3. Dus hij gelooft er zelf in. Dat is mijn ogen nog al wat. Verslagen van Werner budding of Sander van es zegt mij nul komma nul. Die hebben in hun leven nog nooit een knaak uitgegeven aan een rijders auto. Sommige mensen hechten wel waarde aan dat soort journalisten maar ik dus niet. Die schrijven over een 1M en een week later rijden ze in een porsche spyder dan is dat de hemel op aarde. Is ook logisch ze zijn natuurlijk met een reden auto journalist. Elke volgende auto is weer een auto. Weer een dagje rijden. Mooi voor hun maar voor niet een reden om een telefoontje naar de dealer te maken voor een evt testrit.
Het is een kwestie van smaak, maar ik heb weinig op met de Duitse autojournalistiek. Veel aandacht voor cijfers, saai geschreven. Onvergelijkbaar met EVO, Octane of CAR, als je het mij vraagt. Dat niveau zul je niet zien bij Werner Budding en ook niet bij Sandor van Es. Maar eerlijk is eerlijk, zij moeten ook werken met een fractie van het budget. Een van de mooiste tests die ik de afgelopen tijd heb gezien, stond in het kerstnummer van CAR. Of eigenlijk stond 'ie er niet in, want het was een aparte bijlage: 30 pagina's of zo over supercars op de Route Napoleon.
Dat gaat de Nederlandse autojournalistiek voorlopig niet doen, zelfs DF niet. Al is het maar omdat je in NL blij moet zijn als je een leuke auto twee volle dagen tot je beschikking hebt. De Mercedes SLS AMG bijvoorbeeld werd alleen voor halve dagen (6 uurtjes geloof ik) uitgeleend.
Dan moet je je lol en voornamelijk je leuke verhalen dus in andere dingen gaan zoeken. In het geval van de 1 M betekent dat dat ik er iemand mee opzoek die aanmerkelijk beter kan rijden dan ik (en ja, hij woont in Heerenveen en hij heeft een kartbaan). Maar waarom je Andre bij een test zou betrekken, is in 10 seconden uit te leggen. Je hoeft alleen maar een bierviltje op tafel te gooien met de auto's die hij zelf heeft gehad of de auto's waarmee hij geracet heeft.
Zo zijn er op DF nog wel wat mensen die ik graag bij een test zie. Laurens bijvoorbeeld, of Dennis. Of als niemand anders kan Peter natuurlijk.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Snipe het is leuk dat je aan me denkt maar ik ben verre van een goeie auto journalist. Ik bekijk de auto s vaak door een uitdagende bril veel andere zaken vergeet ik dan even. Maar als jij dat stukje oplost dan moet het goed komen. 
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Een verhaaltje erbij leuteren over de kofferbakinhoud kan ik zelf wel iddAndre schreef:Snipe het is leuk dat je aan me denkt maar ik ben verre van een goeie auto journalist. Ik bekijk de auto s vaak door een uitdagende bril veel andere zaken vergeet ik dan even. Maar als jij dat stukje oplost dan moet het goed komen.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Duitse testen zijn vaak saai, maar zeker niet altijd Snipe 
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Er wordt nu zoveel gezegd, en richting mij ook zoveel onzin, dat ik bijna niet meer weet waar ik moet beginnen. Ik vat het daarom maar samen.
Andre, Robin, Rico, Perry, en nog vele anderen die heel dicht bij DF staan, jullie bekijken in relatie tot de 1M test bijna alles vanuit het perspectief van BMW. In meer of mindere mate zitten jullie zelfs op de stoel van BMW Rijswijk. Wat dat, vooral voor wat betreft de mensen die van DF iets willen maken, met de geloofwaardigheid van testen doet (BMW en concurrerende merken) hoef ik jullie niet te vertellen. DF houdt op dit moment het midden tussen Autoweek en 1addicts, het 1 serie forum. Dat is spijtig.
Ik wil Autoweek niet tekort doen. De tests van modale auto's zijn ontzettend goed. Die van de sportieve auto's in handen van Sandor van Es des te minder. Zijn test van de 1M zou een 100% promotiefilmpje van BMW kunnen zijn. De geplande opnames van Andre in de 1M worden daar een copie van.
DF heeft al een tijdje de kans gehad zich als website met autotests van de normale 13 in een dozijn sites te onderscheiden. Ik had hier graag een steentje aan bij willen dragen middels het serieus nemen van een test hetgeen dan in een kwalitatief hoogwaardig verslag had moeten uitmonden. Het is niet anders.
Andre, Robin, Rico, Perry, en nog vele anderen die heel dicht bij DF staan, jullie bekijken in relatie tot de 1M test bijna alles vanuit het perspectief van BMW. In meer of mindere mate zitten jullie zelfs op de stoel van BMW Rijswijk. Wat dat, vooral voor wat betreft de mensen die van DF iets willen maken, met de geloofwaardigheid van testen doet (BMW en concurrerende merken) hoef ik jullie niet te vertellen. DF houdt op dit moment het midden tussen Autoweek en 1addicts, het 1 serie forum. Dat is spijtig.
Ik wil Autoweek niet tekort doen. De tests van modale auto's zijn ontzettend goed. Die van de sportieve auto's in handen van Sandor van Es des te minder. Zijn test van de 1M zou een 100% promotiefilmpje van BMW kunnen zijn. De geplande opnames van Andre in de 1M worden daar een copie van.
DF heeft al een tijdje de kans gehad zich als website met autotests van de normale 13 in een dozijn sites te onderscheiden. Ik had hier graag een steentje aan bij willen dragen middels het serieus nemen van een test hetgeen dan in een kwalitatief hoogwaardig verslag had moeten uitmonden. Het is niet anders.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
lol @ nu al weten hoe de video eruitziet
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Motorvision & GRIP, dat zijn de leuke idd.
Eindelijk gaat die hele "test" discussie de goede kant op.
De duitse bladen zijn misschien saai, maar cijfers en feiten zijn de enige middelen om een auto objectief te testen. Al het andere is subjectief.
Basis is, waarvoor ga je de auto testen?
Check wat van de huidige vergelijkingstesten met de 1 M erin. Daarin gaat het altijd om allround testen. 9 v/d 10 keer zijn auto's die op het circuit sneller/beter zijn, niet diegenen die als overall winnaar uit de bus komen. Maar dat zijn waarschijnlijk wel de auto's die het leukste zijn om mee te rijden voor de gemiddelde DF-er.
Eindelijk gaat die hele "test" discussie de goede kant op.
De duitse bladen zijn misschien saai, maar cijfers en feiten zijn de enige middelen om een auto objectief te testen. Al het andere is subjectief.
Basis is, waarvoor ga je de auto testen?
Check wat van de huidige vergelijkingstesten met de 1 M erin. Daarin gaat het altijd om allround testen. 9 v/d 10 keer zijn auto's die op het circuit sneller/beter zijn, niet diegenen die als overall winnaar uit de bus komen. Maar dat zijn waarschijnlijk wel de auto's die het leukste zijn om mee te rijden voor de gemiddelde DF-er.
- mrbbs
- Berichten: 1498
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Bedankt aan allen die iets aan mijn stukje tekst hadden.
Nochtans kan ik het niet neerpennen zoals ik het echt zou willen, daar ontbreekt mij het talent voor.
Misschien als ik er dubbel zoveel tijd in stop dat het wat beter leesbaar is, maar goed ik ben er dan ook niet voor betaald en de vriendin wil ook wel eens wat aandacht
Heb geprobeerd om een zo objectief mogelijke test neer te pennen. Ik bekijk niks door een roze of anders gekleurde bril, het verhaal ging hem over hoe ik de testrit had beleefd, en die draaide onverwacht positief uit.
Ik heb er geen problemen mee om de dingen te zeggen zoals ze zijn, ook niet als het over mijn eigen auto's gaat. Als er dingen niet goed aan zijn kan ik daar eindeloos over discussiëren met bv. Andre.
Andre en mezelf zitten zowat op éénzelfde lijn in wat we verwachten van auto's. Het is dan ook aangenaam zo iemand te kennen die begrijpt wat je probeert uit te leggen over een dermate moeilijk materie als een "gevoel" in een auto. Daarnaast heb je ook nog het aspect "pilotage", auto's verschillen vaak erg op welke manier ze je meest efficiënt kan sturen. Voeg die 2 aspecten samen en dat vormt voor ons een ideale mix om ons daar helemaal in te laten opgaan. In sommige gevallen kan een mankement van een auto worden opgelost door je rij-techniek aan te passen, in andere gevallen lukt dat niet en wil je een bepaald onderdeel vervangen zien voor een ander om daarbij het "goede gevoel" in een auto te gaan vinden.
In de zijlijn van dit alles wil ik de mensen van DF bedanken voor het vertrouwen die ze mij hebben gegeven om voor hen even mijn mening te geven over de 1M. Het is dan niet door kunnen gaan maar voor mij is de geste minstens even belangrijk. Ik ben trouwens blij dat er een medium als DF bestaat waarbij wij als gepassioneerd auto liefhebber ons dingen kunnen brengen. Ieder op zijn manier en met verschillende visies.
Nochtans kan ik het niet neerpennen zoals ik het echt zou willen, daar ontbreekt mij het talent voor.
Misschien als ik er dubbel zoveel tijd in stop dat het wat beter leesbaar is, maar goed ik ben er dan ook niet voor betaald en de vriendin wil ook wel eens wat aandacht
Heb geprobeerd om een zo objectief mogelijke test neer te pennen. Ik bekijk niks door een roze of anders gekleurde bril, het verhaal ging hem over hoe ik de testrit had beleefd, en die draaide onverwacht positief uit.
Ik heb er geen problemen mee om de dingen te zeggen zoals ze zijn, ook niet als het over mijn eigen auto's gaat. Als er dingen niet goed aan zijn kan ik daar eindeloos over discussiëren met bv. Andre.
Andre en mezelf zitten zowat op éénzelfde lijn in wat we verwachten van auto's. Het is dan ook aangenaam zo iemand te kennen die begrijpt wat je probeert uit te leggen over een dermate moeilijk materie als een "gevoel" in een auto. Daarnaast heb je ook nog het aspect "pilotage", auto's verschillen vaak erg op welke manier ze je meest efficiënt kan sturen. Voeg die 2 aspecten samen en dat vormt voor ons een ideale mix om ons daar helemaal in te laten opgaan. In sommige gevallen kan een mankement van een auto worden opgelost door je rij-techniek aan te passen, in andere gevallen lukt dat niet en wil je een bepaald onderdeel vervangen zien voor een ander om daarbij het "goede gevoel" in een auto te gaan vinden.
In de zijlijn van dit alles wil ik de mensen van DF bedanken voor het vertrouwen die ze mij hebben gegeven om voor hen even mijn mening te geven over de 1M. Het is dan niet door kunnen gaan maar voor mij is de geste minstens even belangrijk. Ik ben trouwens blij dat er een medium als DF bestaat waarbij wij als gepassioneerd auto liefhebber ons dingen kunnen brengen. Ieder op zijn manier en met verschillende visies.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@Perry,
Leuk geschreven, EVO en Car zijn heerlijke bladen om te lezen gezien hun niet standaard geleuter zoals Wouter terecht ook al heeft aangehaald. Vroeger was de Autovisie ook zo'n blad, tot dat de adverteerders de baas werden, en de redacteuren aan de ketting werden gelegd.
Dat Rico zich dan zo nu en dan ergert aan Hielke zijn onbehouwenheid, so be it, Hielke een een prettig gestoorde goedzak, die graag controversieel tegen de stroom in zwemt maar vaak wel prachtige perspectieven aanstipt die bij de roze brildragers brigade de wenkbrauwen doet fronsen, prachtig humoristisch en onderscheidend. Maar bovenal wel met passie. Daarom lees ik graag EVO en kunnen alle NL autobladen me gestolen worden.
De combi Andre en Hielke is ook een geweldige juist vanwege de grote verschillen in persoon die toch op veel vlakken weer wonderlijk overeen komen.
Neem de autosport rubriek, die heeft kwaliteit om dat het niet 13 in een dozijn verhalen zijn.
Michel
Leuk geschreven, EVO en Car zijn heerlijke bladen om te lezen gezien hun niet standaard geleuter zoals Wouter terecht ook al heeft aangehaald. Vroeger was de Autovisie ook zo'n blad, tot dat de adverteerders de baas werden, en de redacteuren aan de ketting werden gelegd.
Dat Rico zich dan zo nu en dan ergert aan Hielke zijn onbehouwenheid, so be it, Hielke een een prettig gestoorde goedzak, die graag controversieel tegen de stroom in zwemt maar vaak wel prachtige perspectieven aanstipt die bij de roze brildragers brigade de wenkbrauwen doet fronsen, prachtig humoristisch en onderscheidend. Maar bovenal wel met passie. Daarom lees ik graag EVO en kunnen alle NL autobladen me gestolen worden.
De combi Andre en Hielke is ook een geweldige juist vanwege de grote verschillen in persoon die toch op veel vlakken weer wonderlijk overeen komen.
Neem de autosport rubriek, die heeft kwaliteit om dat het niet 13 in een dozijn verhalen zijn.
Michel
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik heb zelf het nodige journalistieke werk gedaan (eerst motoren testen, daarna auto's), voor een niet nader te noemen internetmagazine.
Doet er verder ook niet toe.
In die hoedanigheid heb ik ook wat Europese persintroducties meegemaakt, misschien leuk om daar wat over te vertellen. Zoals DF nu in Spanje is geweest voor die C-Coupé, zo heb ik ook op motorgebied (introductie nieuw model) het eea. bezocht in Europa. Ik deed dat als hobby, kreeg er verder geen euro voor. Hoefde ook niet, vond het allang super om met nieuw spul te mogen rijden en hier wat over te mogen schrijven. Ik ging echter dan naar zo'n persintroductie toe met de 'gevestigde' journalisten van de bladen. In totaal waren we dan meestal met een stuk of 6 journalisten uit Nederland onderweg. Voor hen is het gewoon werk ("klote, moet volgende week alweer naar daar en daar vliegen"), voor mij was het dus een pure hobby als liefhebber. Voelde me ook altijd bevoorrecht dat ik als één van de weinigen in Nederland als eerste een nieuw model kon rijden. De andere journalisten begrepen me dan ook totaal niet dat ik zei dat ik er 0 euro mee verdiende en dat het hobby was. Dat stadium waren zij al voorbij, voor hen was het gewoon "another day at the office".
Zo'n persintroductie is behoorlijk luxe. Alles wordt natuurlijk voor je betaald. Vliegtickets, transfers maar ook de hotels. Dat zijn niet zomaar hotels, dat zijn vaak superdeluxe behoorlijk dure zoveel sterren hotels. Vergeet ook de diners niet, zeer uitgebreid. Uiteraard krijg je als journalist soms ook nog de nodige cadeau's (kwam eens op m'n hotelkamer, lag er een iPod op m'n hoofdkussen... toen nog een heel nieuw iets en best prijzig). Bij die diners heb ik zelfs al 2x meegemaakt dat er, na de nodige alcoholische versnaperingen, een stripteasedanseres kwam opdraven. Verder met catamarans wezen varen op zee, met een helicopter naar Monaco toe en meer gekkigheid.
Natuurlijk vond ik dat allemaal erg leuk en luxe, mij hoorde je niet klagen maar vroeg me toen al serieus af waarom dit alles zo overdreven was. Je werd echt enorm in de watten gelegd. Op een gegeven moment zaten we in een hotel voor een nacht. Was keurig netjes, niets mis mee. Geen 4 of 5 sterren maar gewoon goed. Dag erna naar een ander hotel. Superdeluxe, boven op een berg. Oud kasteel wat was omgebouwd. Prachtig mooi maar peperduur natuurlijk. Vroeg de marketingmanager toen wat er mis was met dat vorige hotel. Kreeg toen een verhaal te horen over hoe verwend veel (met name auto-)journalisten waren. Alleen het beste was goed genoeg. Verwende varkens, daar kwam het ongeveer op neer. Fabrikanten deden hier dus ook wel aan mee, alles in de hoop op een positieve review. Veel journalisten vonden het hotel, de dure wijn, diners, cadeau's ed. belangrijker dan hetgeen waar het uiteindelijk om ging: die auto of motor testen.
Als je met je gezonde verstand erbij nadenkt is het van de zotte. Toen wel geleerd dat het met de objectiviteit (voor zover dat mogelijk is) van veel (met name bladen-)journalisten maar matigjes gesteld is. Speelt ook nog mee dat veel merken adverteren in die bladen en onder dreiging van het intrekken van advertenties geen negatieve reviews wensen.
Dat is het grote voordeel van het internet en sites als DF. Je bent ten eerste niet afhankelijk van adverteerders en kunt dus objectiever schrijven of iets goed of slecht is. Wij hebben destijds ook wel eens een jaar geen motoren van een bepaald merk gekregen omdat we een bepaalde motor slecht hadden beoordeeld. Jammer maar daar lieten we ons niet door beinvloeden, dan halen we die motoren van dat merk wel bij een dealer op voor een test. Ten tweede zijn de testers hier ook vooral enthousiastelingen die het vanuit een hobby of zelfs passie doen en niet omdat ze er hun boterham mee moeten verdienen. Dat zijn sterke punten die je moet uitbuiten tov. de traditionele bladen naar mijn mening.
In die hoedanigheid heb ik ook wat Europese persintroducties meegemaakt, misschien leuk om daar wat over te vertellen. Zoals DF nu in Spanje is geweest voor die C-Coupé, zo heb ik ook op motorgebied (introductie nieuw model) het eea. bezocht in Europa. Ik deed dat als hobby, kreeg er verder geen euro voor. Hoefde ook niet, vond het allang super om met nieuw spul te mogen rijden en hier wat over te mogen schrijven. Ik ging echter dan naar zo'n persintroductie toe met de 'gevestigde' journalisten van de bladen. In totaal waren we dan meestal met een stuk of 6 journalisten uit Nederland onderweg. Voor hen is het gewoon werk ("klote, moet volgende week alweer naar daar en daar vliegen"), voor mij was het dus een pure hobby als liefhebber. Voelde me ook altijd bevoorrecht dat ik als één van de weinigen in Nederland als eerste een nieuw model kon rijden. De andere journalisten begrepen me dan ook totaal niet dat ik zei dat ik er 0 euro mee verdiende en dat het hobby was. Dat stadium waren zij al voorbij, voor hen was het gewoon "another day at the office".
Zo'n persintroductie is behoorlijk luxe. Alles wordt natuurlijk voor je betaald. Vliegtickets, transfers maar ook de hotels. Dat zijn niet zomaar hotels, dat zijn vaak superdeluxe behoorlijk dure zoveel sterren hotels. Vergeet ook de diners niet, zeer uitgebreid. Uiteraard krijg je als journalist soms ook nog de nodige cadeau's (kwam eens op m'n hotelkamer, lag er een iPod op m'n hoofdkussen... toen nog een heel nieuw iets en best prijzig). Bij die diners heb ik zelfs al 2x meegemaakt dat er, na de nodige alcoholische versnaperingen, een stripteasedanseres kwam opdraven. Verder met catamarans wezen varen op zee, met een helicopter naar Monaco toe en meer gekkigheid.
Natuurlijk vond ik dat allemaal erg leuk en luxe, mij hoorde je niet klagen maar vroeg me toen al serieus af waarom dit alles zo overdreven was. Je werd echt enorm in de watten gelegd. Op een gegeven moment zaten we in een hotel voor een nacht. Was keurig netjes, niets mis mee. Geen 4 of 5 sterren maar gewoon goed. Dag erna naar een ander hotel. Superdeluxe, boven op een berg. Oud kasteel wat was omgebouwd. Prachtig mooi maar peperduur natuurlijk. Vroeg de marketingmanager toen wat er mis was met dat vorige hotel. Kreeg toen een verhaal te horen over hoe verwend veel (met name auto-)journalisten waren. Alleen het beste was goed genoeg. Verwende varkens, daar kwam het ongeveer op neer. Fabrikanten deden hier dus ook wel aan mee, alles in de hoop op een positieve review. Veel journalisten vonden het hotel, de dure wijn, diners, cadeau's ed. belangrijker dan hetgeen waar het uiteindelijk om ging: die auto of motor testen.
Als je met je gezonde verstand erbij nadenkt is het van de zotte. Toen wel geleerd dat het met de objectiviteit (voor zover dat mogelijk is) van veel (met name bladen-)journalisten maar matigjes gesteld is. Speelt ook nog mee dat veel merken adverteren in die bladen en onder dreiging van het intrekken van advertenties geen negatieve reviews wensen.
Dat is het grote voordeel van het internet en sites als DF. Je bent ten eerste niet afhankelijk van adverteerders en kunt dus objectiever schrijven of iets goed of slecht is. Wij hebben destijds ook wel eens een jaar geen motoren van een bepaald merk gekregen omdat we een bepaalde motor slecht hadden beoordeeld. Jammer maar daar lieten we ons niet door beinvloeden, dan halen we die motoren van dat merk wel bij een dealer op voor een test. Ten tweede zijn de testers hier ook vooral enthousiastelingen die het vanuit een hobby of zelfs passie doen en niet omdat ze er hun boterham mee moeten verdienen. Dat zijn sterke punten die je moet uitbuiten tov. de traditionele bladen naar mijn mening.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 01 jun 2011, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Cijfers en feiten zijn inderdaad objectief, maar je krijgt ze vaak al van de fabrikant. Als het je daarom draait hoef je een auto eigenlijk niet eens meer te testen en eerlijk gezegd bekruipt dat gevoel me ook wel eens bij AutoBild of AMS.wjn schreef:Eindelijk gaat die hele "test" discussie de goede kant op.
De duitse bladen zijn misschien saai, maar cijfers en feiten zijn de enige middelen om een auto objectief te testen. Al het andere is subjectief.
Basis is, waarvoor ga je de auto testen?
Wat ik wil weten, gaat meer over rijplezier of beleving of het gevoel dat een auto geeft. Dat vind je niet terug bij die emotieloze Duitsers, maar de Engelsen zijn daar een heel stuk beter in. Niet allemaal, maar ik vind wel dat er meer goede Engelse bladen zijn dan Duitse bladen. Top Gear vind ik weer wat doorgeschoten.
En dan de uitzondering op de regel. De rondetijden op de Ring van Sportauto, die voegen wat toe.
(Filmpjes zoals hierboven laat ik even buiten beschouwing, daar vind ik het verschil minder groot.)
@Wouter: noem dat internetmagazine nou wel
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
O, wat wist ik niet. lol.RVV schreef:Ferdi als ik DF niet serieus neem, dan gaat de stekker er gewoon uit simpel als dat. Voor sommigen is het een slap ouwehoer forum (prima, doe ik zelf ook aan mee) maar DF is nu ondertussen ook gewoon een serieus bedrijf. DF af doen als een hobbyprojectje is echt veel te kort door de bocht. Dan zou ik ook niet al die blauwe post uit Apeldoorn willen ontvangen
Dat verandert mijn kijk inderdaad wel een beetje op deze website. Dan is het wat meer dan kletsen over autootjes en meetings organiseren. Maar uiteraard wens ik iedere belanghebbende bij DF toe, dat deze website een groot succes mag worden, uiteraard!
En ik zou de opmerkingen van Hielke - over een kwalitetisimpuls, zo zie ik het meer - zeker ter harte nemen. Maar DF staat nog aan het begin dus er is alle gelegenheid om een goede richting in te zetten. Ben het wel eens met Hielke dat als ik nu kijk/lees de testen/filmpjes van autotesten, dat die kwaliteitsimpuls ook broodnodig is. Want van bijv. 1addicts wordt je echt niet vrolijk, wat een waardeloze rommel daar op staat (is ook wel erg amerikaans denk ik). Eigenlijk is het verslag van Kevin over de 1M, de eerste die een goede richting geeft. Die test van die witte 1M op Zandvoort, van wat weken geleden, had het DF wat mij betreft - op die manier - kunnen weglaten.
Maar nogmaals, veel succes uiteraard!
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke schreef:Ik leef in een vacuum, neem me niet kwalijk..Het is niet anders.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik vind Autovisie de laatste jaren ook minder geworden. Maar ik weet niet of het door de adverteerders komt. Ik denk dat eerder de eindeloze lezersonderzoeken (ingegeven door de dalende oplage) er de oorzaak van zijn.Michel P schreef:@Perry,
Leuk geschreven, EVO en Car zijn heerlijke bladen om te lezen gezien hun niet standaard geleuter zoals Wouter terecht ook al heeft aangehaald. Vroeger was de Autovisie ook zo'n blad, tot dat de adverteerders de baas werden, en de redacteuren aan de ketting werden gelegd.
Dat Rico zich dan zo nu en dan ergert aan Hielke zijn onbehouwenheid, so be it, Hielke een een prettig gestoorde goedzak, die graag controversieel tegen de stroom in zwemt maar vaak wel prachtige perspectieven aanstipt die bij de roze brildragers brigade de wenkbrauwen doet fronsen, prachtig humoristisch en onderscheidend. Maar bovenal wel met passie. Daarom lees ik graag EVO en kunnen alle NL autobladen me gestolen worden.
De combi Andre en Hielke is ook een geweldige juist vanwege de grote verschillen in persoon die toch op veel vlakken weer wonderlijk overeen komen.
Neem de autosport rubriek, die heeft kwaliteit om dat het niet 13 in een dozijn verhalen zijn.
Michel
Op de homepage van DF zie je het ook. Er staan prachtige artikelen op, maar die worden niet altijd het best gelezen. Daarom doen we ook concessies: soms plaatsen we een artikeltje waarvan we op voorhand weten dat het goed gelezen wordt. De beursbabes die je na iedere autoshow ziet zijn daar een voorbeeld van. Dat zijn standaard de bestbekeken artikelen na iedere beurs.
Zelf geef ik de voorkeur aan andere artikelen, zoals het interview dat Mattijs en ik met Gijs van Lennep hadden, of het artikel over Villa d'Este van eergisteren. Maar ja, de schoorsteen moet ook roken.
Weet je welk artikel de laatste tijd het meest gelezen is? Dat was dit: http://www.driving-fun.com/1899/the-kno ... 0%99s.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Het verslag over Villa d'Este was twintig keer beter, maar dit is twintig keer beter bekeken.
Ik kan me voorstellen dat zoiets ook geldt voor een blad als Autovisie. Het Nederlandse taalgebied is natuurlijk toch een flink stuk kleiner dan het Engelse, dus je moet wat meer rekening houden met de eisen en wensen van je lezers.
Kijk naar Evo. Hoewel GB vier keer zo groot is als Nederland én er een wereldtaal wordt gesproken, is Evo toch niet 4 keer zo groot als Autovisie. CAR ook niet. Maar ja, die bladen hebben toch een oplage waar Nederlandse bladen alleen van kunnen dromen. In Nederland wordt het moeilijk om de kachel rokend te houden met zo'n liefhebbersblad. Maar reken maar dat ik dat wel zou willen. Het punt is alleen: daar heb je wel een aardige zak geld voor nodig.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ja Robin, inderdaad, ik leef in een BMW loos vacuum. Hoezeer ik het merk ook waardeer, ik laat het m'n kijk op auto's niet vertroebelen.Robin schreef:Hielke schreef:Ik leef in een vacuum, neem me niet kwalijk..Het is niet anders.
Bij jou is het net andersom. Je kijk is zelfs dusdanig gekleurd dat je bijvoorbeeld mijn "affakkel" grappen niet eens meer als grap herkent. Jullie zijn zo bang geworden dat ik die auto echt ga affakkelen (en uitsluiten kan ik het ook niet als ik mezelf als tester serieus wil blijven nemen), dat je hier in dit topic de DF moderators al wilt over halen eventuele kritische stoorzenders (mij dus) 'kalt te stellen' om de kansen van DF bij BMW Nederland niet in gevaar te brengen. Je vraagt als het ware aan DF om vrijwillig aan de lijn van BMW Nederland te gaan liggen. Alsof het wel en wee van DF als testsite van de toeschikkelijkheid van de BMW importeur afhangt. En de mensen die iets van DF als testsite willen maken blijken er ook zo over na te denken. Dat is nogal wat.
Ik heb al gezegd dat ik deze ontwikkeling spijtig vind. Maar zo heel erg is het nou ook weer niet. Autobladen en testsites genoeg. Wouter van Autoblog krijgt de zaken steeds beter voor elkaar. Hij bezit het schaarse en als autotester o zo waardevolle vermogen om vrijelijk over alle merken en types auto's te spreken en te schrijven. Ook weet hij tijdens een test te vermijden dat hij zichzelf als rijder gaat ophemelen. Met deze mix aan kwaliteiten is ie uniek in Nederland.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Een mening is altijd persoonlijk.
Kevin en ik zitten vaak op 1 lijn wat we zoeken in een auto.
Om even een verschil aan te geven tussen hielke en mij.
Hielke kan dus genieten van bijv een smart roadster, omdat ie zo mooi zou sturen en als je er rustig mee rijdt geeft ie veel feedback en daar kan hij van genieten. Dit zelfde gevoel heeft ie met een GT3. Zondags een rustig rondje rijden vindt ie al prima. Dat komt misschien ook mede, omdat ie dagelijks niet in dit soort sport auto s rijd dus ligt zijn uitdaging ook ergens anders.
Als ik rustig rijdt met een sportieve auto dan kan ik net zo goed een 116i halen ipv een 1M. Dan kan ik net zo goed een 911 carrera kopen ipv een GT3.
Sportieveling koop ik om te genieten waar die auto voor gemaakt is. Een sper diff zit er niet voor niks op.
Zo zie je dat hielke met een heel andere insteek naar auto s kijkt. Als ik zo zou rijden met me GT3 dan ruilde ik hem morgen in voor een Cabrio.
Ik heb laatst een middag gereden met DB9 volante. Ik schrijf daar niks over op DF waarom niet. Ik kan er namelijk niks over schrijven. Boven de 80km waaien je laatste grijzen haren eraf en rustig toeren is mijn ding niet. Mooie auto hoor. Ik zoek in een auto altijd maximale uitdaging op de grens. Daaronder zit niks.
Het is knap dat mensen kunnen genieten van een auto als je rustig rijd. Ik heb dat helaas niet.
Hielke slachte E46 M3 af zo ook de CSL veel onderstuur zegt ie. Ja met zijn rijstijl inderdaad. Maar ik vindt het dan een uitdaging om het onderstuur op te heffen door met je gas de achterkant te sturen en op dat moment bied zo n auto uitdaging en verveelt ie niet zo snel. Ik wou dat ik hem nog had.
Zelfde geld voor de GT3. Motor achterin waardeloos. Midcorner mega onderstuur. Vechten met het gas resulteert vaak met nog meer onderstuur of je hebt mega overstuur de weg er tussenin is er niet.
Hielke vindt een GT3 subliem. Ik verre van dat. En als ik nou geen gt3 zou hebben zouden mensen zeggen je kan hem niet betalen daarom zeg je dat.
Een zwak punt van de auto door aanpassing van je rijstijl zie ik altijd in een uitdaging hielke ziet dat vaak als een nadeel (CSL onderstuur) en het geval van de GT3 (midcorner onderstuur) ziet hij het als voordeel.
CSL heeft dus veel onderstuur bij zeg 100km klaverblad maar is op te lossen met het gaspedaal door te spelen met de achterkant.
Een GT3 heeft nog meer onderstuur is alleen op te lossen met gas los alleen dat gebeurt pas bij 110 km op het klaverblad.
Qua fun factor en uitdaging is in mijn beleving de CSL beter. Echter de complete package is de GT3 veel beter.
Ik weet zeker dat de GTS ook super is. Was de prijs onder die van een GT3 geweest dan was dat zeker mijn keuze geweest. Dat is niet omdat ik bmw man ben. Nee dat is, omdat ze bieden wat ik zoek. Als er een toyota is voor de helft van het geld van een bmw die hetzelfde bied dan zou ik dat ook wel willen rijden.
De 1M is voor mij voor 80% perfect ik mis nog steeds de echte ///M motor dus zo roze is mijn bril nou ook weer niet. Ik hoop dat ik door filmpjes kan tonen waarom dat zo is.
Kevin en ik zitten vaak op 1 lijn wat we zoeken in een auto.
Om even een verschil aan te geven tussen hielke en mij.
Hielke kan dus genieten van bijv een smart roadster, omdat ie zo mooi zou sturen en als je er rustig mee rijdt geeft ie veel feedback en daar kan hij van genieten. Dit zelfde gevoel heeft ie met een GT3. Zondags een rustig rondje rijden vindt ie al prima. Dat komt misschien ook mede, omdat ie dagelijks niet in dit soort sport auto s rijd dus ligt zijn uitdaging ook ergens anders.
Als ik rustig rijdt met een sportieve auto dan kan ik net zo goed een 116i halen ipv een 1M. Dan kan ik net zo goed een 911 carrera kopen ipv een GT3.
Sportieveling koop ik om te genieten waar die auto voor gemaakt is. Een sper diff zit er niet voor niks op.
Zo zie je dat hielke met een heel andere insteek naar auto s kijkt. Als ik zo zou rijden met me GT3 dan ruilde ik hem morgen in voor een Cabrio.
Ik heb laatst een middag gereden met DB9 volante. Ik schrijf daar niks over op DF waarom niet. Ik kan er namelijk niks over schrijven. Boven de 80km waaien je laatste grijzen haren eraf en rustig toeren is mijn ding niet. Mooie auto hoor. Ik zoek in een auto altijd maximale uitdaging op de grens. Daaronder zit niks.
Het is knap dat mensen kunnen genieten van een auto als je rustig rijd. Ik heb dat helaas niet.
Hielke slachte E46 M3 af zo ook de CSL veel onderstuur zegt ie. Ja met zijn rijstijl inderdaad. Maar ik vindt het dan een uitdaging om het onderstuur op te heffen door met je gas de achterkant te sturen en op dat moment bied zo n auto uitdaging en verveelt ie niet zo snel. Ik wou dat ik hem nog had.
Zelfde geld voor de GT3. Motor achterin waardeloos. Midcorner mega onderstuur. Vechten met het gas resulteert vaak met nog meer onderstuur of je hebt mega overstuur de weg er tussenin is er niet.
Hielke vindt een GT3 subliem. Ik verre van dat. En als ik nou geen gt3 zou hebben zouden mensen zeggen je kan hem niet betalen daarom zeg je dat.
Een zwak punt van de auto door aanpassing van je rijstijl zie ik altijd in een uitdaging hielke ziet dat vaak als een nadeel (CSL onderstuur) en het geval van de GT3 (midcorner onderstuur) ziet hij het als voordeel.
CSL heeft dus veel onderstuur bij zeg 100km klaverblad maar is op te lossen met het gaspedaal door te spelen met de achterkant.
Een GT3 heeft nog meer onderstuur is alleen op te lossen met gas los alleen dat gebeurt pas bij 110 km op het klaverblad.
Qua fun factor en uitdaging is in mijn beleving de CSL beter. Echter de complete package is de GT3 veel beter.
Ik weet zeker dat de GTS ook super is. Was de prijs onder die van een GT3 geweest dan was dat zeker mijn keuze geweest. Dat is niet omdat ik bmw man ben. Nee dat is, omdat ze bieden wat ik zoek. Als er een toyota is voor de helft van het geld van een bmw die hetzelfde bied dan zou ik dat ook wel willen rijden.
De 1M is voor mij voor 80% perfect ik mis nog steeds de echte ///M motor dus zo roze is mijn bril nou ook weer niet. Ik hoop dat ik door filmpjes kan tonen waarom dat zo is.
Laatst gewijzigd door Andre op 01 jun 2011, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Vanreijmersdal en 4 gasten
