BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 31 mei 2011, 22:27

RVV schreef:Hielke :?
die kun je het niet kwalijk nemen, alhoewel hij mag niet klagen in z'n Evo als dagelijks vervoermiddel :hmmm: :D

Macboy

Bericht door Macboy » 31 mei 2011, 22:35

Complimenten voor je geweldig verslag !

Top :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 31 mei 2011, 22:38

mrbbs:
Mooie nuchtere post :)
Welke kleur gaat het worden? En wat kost ie in bels?

Hielke

Bericht door Hielke » 31 mei 2011, 22:42

RVV schreef:Hielke :?
Wat nou :? ? Er staat toch dat ie een halve dag kon rijden!? Weet ik veel dat in België met een halve dag een half uur bedoeld wordt.

Snap het wel. Er stond natuurlijk een half uurtje GT-R tegenover. Wanneer kunnen we het verslag daarvan verwachten?

Rupie

Bericht door Rupie » 31 mei 2011, 22:56

Sorry Rico, neem je Hielke nog steeds serieus? Wie neem je nu in de maling? Heb je zijn gedrag nog niet door? Ik begin het ondertussen wel amusant te vinden. Een soort clownspak. Je moet het wel herkennen natuurlijk en niet verwachten dat Hielke je dankbaar is als ie een haf uurtje mag rijden. Maar begin stiekem wel blij met 'm te worden. De berichten (cq aankopen) worden te positief. Tijd voor wat kielhalerij voor de 1M. :)
Laatst gewijzigd door Rupie op 31 mei 2011, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2011, 22:57

Hielke, zoek het ff uit zeg..

Zal het makkelijk voor je maken http://www.bmw.nl/nl/nl/general/testdrive/overview.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 31 mei 2011, 23:16

Rico,

je hebt 'm straks drie dagen. Voor de aktie die jullie op film willen vastleggen heb je mij niet nodig. Daar ben ik ook niet de juiste persoon voor.

Het enige dat ik je kan beloven is mijn onverbloemde mening gevat in een kwaliteitsverslag. Één enkele voorwaarde: ik wil een uur kunnen sturen.

Hecht je er geen waarde meer aan? Ben je bang dat ik te kritisch ben? No hard feelings. Ik zou het graag willen doen en zou het heel leuk vinden, maar ik ga er niet om vragen. Niet bij een dealer en niet bij jullie.

Hielke

Bericht door Hielke » 31 mei 2011, 23:22

Ruben schreef: Tijd voor wat kielhalerij voor de 1M. :)
Kan ik je niet beloven Ruben. Misschien vind ik het wel een fantastische rijmachine :shock:

:D

Maar zoals het er nu naar uit gaat zien ga ik weer naast de pot piesen. "Had je maar een BMW moeten kopen" zullen ze nu wel denken :lol:

Wouter

Bericht door Wouter » 31 mei 2011, 23:39

Hielke schreef:Weet je wat mij in dit relaas nou vooral opvalt?

Dat een buitenlander een halve dag in die Nederlandse DF auto had mogen rijden en dat mij als oergermaan van Nederlandschen bloede nog niet eens een half uur beloofd kon worden!!! :hmmm:

Nou vooruit, omdat de man met de mysterieuze nick de moeite heeft genomen zijn relaas hier te plaatsen, een kleine smiley :)
Hielke misschien heeft het te maken dat kevin een potentiële koper is en jij alleen maar de auto komt af trappen om vervolgens in je eco brommer naar huis te rijden ;)

Als ik bmw Nederland was wist ik het ook wel. Kreeg je hooguit een foldertje mee :D

Tom

Bericht door Tom » 31 mei 2011, 23:43

Wouter schreef:Kreeg je hooguit een foldertje mee :D
Toch wel op eco-friendly gerecycled papier en op kosten van de overheid naar hem thuis gestuurd?

Afbeelding

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 31 mei 2011, 23:48

Wouter schreef:Als ik bmw Nederland was wist ik het ook wel. Kreeg je hooguit een foldertje mee :D
:mrgreen: :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 31 mei 2011, 23:55

Wouter schreef:[Hielke misschien heeft het te maken dat kevin een potentiële koper is en jij alleen maar de auto komt af trappen om vervolgens in je eco brommer naar huis te rijden ;)

Als ik bmw Nederland was wist ik het ook wel. Kreeg je hooguit een foldertje mee :D
Ja Wouter, DF als verlengstuk van de verkoopafdeling van BMW :shock:

Zelfs ik geloof dat niet :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 jun 2011, 00:13

Je verslag mag wel in een apart draadje ipv weggemoffeld op pagina 172. :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 01 jun 2011, 01:15

Kevin een prachtig verslag ik deel je mening compleet.

Moet wouter enigzins gelijk geven. Ik weet een beetje hoe het werkt bij BMW inmiddels.

Ooit heb ik een 135i opgehaald bij BMW NL. Ik wou graag proefrijden. Dus via De Beier geregeld dat ik zelf die auto kon ophalen. De dealer krijgt daar dus gewoon een factuur voor. Als je dan geen potientiele koper bent kan ik begrijpen dat de dealer daar van baalt. Dan is een folder al te duur om weg te geven.

Nu zetten we dat in 1M perspectief.

De 1M word uitgeleend aan allerlei grote belangrijke autobladen, journalisten en uiteindelijk krijgt DF hem. BMW NL zit niet te wachten dat er 30 vrienden en kennissen even in zo n auto rijden.

Er is namelijk altijd een reden waarom men zo n auto uitleend. Ze willen publiciteit en liefst niet negatief. Het kost bmw nl geld. Ik neem aan dat de meesten hier ook niet voor niks een hele dag gaan staan werken. Dat geld voor een onderneming als BMW NL ook. Zelfde als sponsering. Niemand geeft zomaar geld weg. Er moet ook wat voor terug komen. Mensen die een verslag op een publieke internet site knallen hebben niks te verliezen. Wat ze ook schrijven ze gaan zo de journalistieke annonimiteit weer in. Nu moet je je afvragen wat heeft BMW NL hier aan. Die lenen liever de auto uit aan iemand die of een journalist is van een toon aangevend blad,TV of aan potentiele kopers.

En uiteindelijk is DF de eindverantwoordlijke persoon in deze kwestie. Die moet dan maar hopen dat deze persoon een redelijk bericht post. Anders ziet het voor de volgende bmw lenen bij BMW NL minder goed uit.

Als ik DF was zou ik heel selectief en voorzichtig zijn met zo n privelege van even een 1M ophalen. Komt er op dit forum te staan dat bijna het halve forum erin heeft gereden incl gepeperde berichten dan zijn ze snel klaar met DF.

Wil je vergelijk tests doen met RS3 of Cayman R. Loop dan aub naar kiosk voor sportauto, evo, etc. Daar zijn professionele journalisten voor met professionele meet apparatuur.

DF kan een mooi rijverslag maken incl mooie video beelden. Tuurlijk hoef je niet 100 procent positief te zijn elke auto heeft wel wat negatief. Maar om even auto af te fakkelen lijkt mij niet dat DF zich in die positie bevindt en zeker niet door mensen die achter de schermen niks met deze site te maken hebben en geen prof. journalistieke auto achtergrond hebben.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 jun 2011, 01:26

Affakkelen? Het is geen Citroen C3 Pluriel :)

markk

Bericht door markk » 01 jun 2011, 07:33

Mooi verslag Kevin, dank. Heb het met plezier gelezen en het geeft een goede indruk van het df gehalte vd auto. Dat zit dus wel goed :)

Mark.

Michel P

Bericht door Michel P » 01 jun 2011, 09:03

Ik hecht juist veel waarde aan de test door Hielke, kijk uit naar het smeuige verslag. Zonder fan gedrag of BMW bril. Dat zou juist de toegevoegde waarde van DF zijn, een anders denker en doener met passie voor auto's en met rij en schrijf talent, dat is pas onderscheidend.

Michel

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 jun 2011, 09:18

Mooi gedetaillerd verslag van mrbbs (is dus Kevin). Wellicht een tip, maak een draad (rubriek) testverslagen van auto's door DF-ers. Want we hebben inmiddels nu iets van 4 rij-testen van de 1M, her-en-der verspreid over het web.

Jazeker, laat Hielke sturen. Met een BMW-bril op een BMW testen, heeft geen zin (Maar is Hielke wel onafhankelijk, want volgens mij wordt 'ie betaald door Audi door te zeggen dat de RS3 helemaal niet zwaar is op de neus en dat brede voorbanden juist handig zijn :lol: het ergste is nog dat hij - naar ik meen - een RS3 ook een mooie auto vindt. Vooral dat lippenstift op de velgen schijnt 'ie stoer te vinden, past goed bij zijn roze weekend-jurkje.

Maar je hebt van die 'merk-adepten' - zeker bij BMW en al helemaal bij een 1M - en die moeten juist wegblijven als een van hun lieverdjes het vuur aan de schenen wordt gelegd. Een promootje in elkaar zetten over de 1M voor BMW-nl door DF is waardeloos, ik zou zeggen next. Een beleefdheidsrondje omdat we niet te schuin mogen met de 1M is ook next. Dus rammen met dat hok. Er zitten nieuwe koppelingsplaten in, kunnen mooi worden opgestookt. Even die remmerij testen en paar goede bochten (hoe zit dat dan met die lastwissel) en dikke driften - zoals Kevin - omdat gas-gevoel even te peilen. Dan weten we het, na een uurtje is het wel gepiept. Gaan we daarna terug naar de kartbaan van Andre, want hij heeft een heerlijke barbeque klaar staan en koud bier
:banaan:
Laatst gewijzigd door Sperdy op 01 jun 2011, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 jun 2011, 09:20

Mrbbs, mooi verhaal. :thumbup:

Andre heeft 'n interessant punt hierboven.

Als je vrienden uitnodigt voor 'n etentje thuis. De lasagne waar de vrouw een tijd aan heeft geknutseld en jij weet dat ze goed lasagne kan maken...een van de vrienden zegt dan nadien bijvoorbeeld:
-lekker, maar de saus was met te pittig/flauw/zout weetikveel.

OF

-wat 'n bocht die lasagne! Dat kan ik zelf beter!

MAAR

Diezelfde klagende vriend , duikt ook heel soms wel eens pizzerias in. Daar gaat ie ook lasagne/ravioli/pizzas/spaghetti proeven. Maar wél op één voorwaarde. Dat 't bij een kwart pizzastuk/halve lasagne blijft. En als de rekening komt, betaalt ie 'm niet. Zo heeft ie dat met Mario & Luigi afgesproken....blijkbaar.

Des avonds gaat hij op pizzeriaforums(wat, kost die lasagne 11 euro?! Bij de Aldi is ie 1 euro 78!) en post ie zijn (vaak toch wat negatieve) bevindingen."Hij lag te zwaar op de maag!'

Zelf kookt ie dagelijks een 1 persoons maaltijd uit 'n pakje, of iets anders eenvoudigs.

De Librije is voor hem dan wel 'n droom/the holy grail, maar prijs kwaliteit proeft ie er niet aan af, dus 'n nogo voor hem....

Dit soort 'journalisten' doen 't prima op forums en de halve wereld loopt ermee weg, met 'n smile, de andere halve wereld lacht er ook om en gaat z'n eigen weg.

:D

DISCLAIMER: De hier genoemde lasagne kost in NL 11 euro. In Geleuterbach, D kost diezelfde lasagne 8,50 incl MwSt. De NL lasagne is wel voorzien van 1 theelepel extra roomsaus.
Laatst gewijzigd door Robin op 01 jun 2011, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 01 jun 2011, 09:28

Het is heel simpel: DF heeft een publiek met potentiële kopers van die auto. Daarom mag DF hem testen. BMW is er van overtuigd dat ze een goede auto hebben gebouwd en stelt hem ter beschikking om er publiciteit aan te geven. DF is een site met een journalistieke verantwoording, dus als het goed is zeggen ze het gewoon als blijkt dat die 1M een zaad-apparaat is.

sim-pel

Ik vertrouw er overigens op dat DF gewoon een eerlijk verslag schrijft/filmt en dat ze daar geen externe resources voor hoeven in te huren, omdat ze zelf misschien BMW fanboys zijn...

Als dat wel zo is, wil ik ook wel een stukje sturen en een verslag schrijven. Heb ruime ervaring met schrijven (~1000 artikelen)... Wel over computers en spellekes, maar ach :).
Laatst gewijzigd door Aerschtuner op 01 jun 2011, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 01 jun 2011, 09:30

Ik ben ook benieuwd naar het verslag van Hielke en ook André (al heeft hij er al even in gestuurd). Waarom? Omdat in mijn ogen 95% van de 'autojournalisten' (ja, ben er zelf ook één geweest) vooral open deuren intrappen. Velen hebben ook helemaal niet de rijkunsten om de laatste 10% van het prestatiepotentieel te benutten, dus is een auto al snel heel goed.

Als ik de gemiddelde autojournalist een review zie schrijven over bijvoorbeeld de 1M Coupé, dan hoef ik het verhaal niet eens te lezen om vooraf al te weten wat hij/zij gaat schrijven.

"De BMW 1M is de langverwachte M uitvoering van de 1 serie. Helaas geen echte M motor meer maar de welbekende 3 liter 6 cilinder turbo die we kennen uit andere modellen. Geen 8000 toeren meer maar wel veel koppel. De wegligging is super, de remmen hebben een lekkere bite en je kunt er goed mee driften door het sperdifferentieel. En verder trappen we nog 83 open deuren in, in deze review om te komen tot de conclusie dat de 1M een heel lekker bommetje is en meer rijplezier biedt dan de Aldi RS3.

Pluspunten: prestaties, looks, remmen, koppel
Minpunten: duur in Nederland, interieur had iets spannender gemogen

Tot zover onze review in FakeAutotestblad BV, op de volgende pagina een review van de nieuwe Kia Picanto 1.0 EcoPowerEditionPlus"

Gaap. Daar vind ik dus niks aan om te lezen :nah: , dat kan ik van te voren zonder een centimeter te hebben gereden in die auto ook wel bedenken cq. inschatten. Ik wil juist originele en soms tegendraadse meningen horen. Daarom stel ik prijs op rij-ervaringen van mensen als Hielke, André maar ook bijvoorbeeld Kevin (zo te lezen weet hij ook wel wat hij doet).

Mathieu

Bericht door Mathieu » 01 jun 2011, 09:36

Een rijtest is toch altijd suggestief?
Het is toch altijd een beleving van één persoon.

En wat wil je meten? Rondentijden?
Is toch geen racert waar de laatste duizendste van een seconden wordt uitgeperst of benut?

Onderstuur bijvoorbeeld, ook zoiets. Misschien stuurt de tester wel erg robuust in en stuurt iemand anders veel rustiger in en heeft in de verste verte geen onderstuur bemerkt.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 jun 2011, 09:42

Wouter81 schreef:Ik ben ook benieuwd naar het verslag van Hielke en ook André (al heeft hij er al even in gestuurd). Waarom? Omdat in mijn ogen 95% van de 'autojournalisten' (ja, ben er zelf ook één geweest) vooral open deuren intrappen. Velen hebben ook helemaal niet de rijkunsten om de laatste 10% van het prestatiepotentieel te benutten, dus is een auto al snel heel goed.

Als ik de gemiddelde autojournalist een review zie schrijven over bijvoorbeeld de 1M Coupé, dan hoef ik het verhaal niet eens te lezen om vooraf al te weten wat hij/zij gaat schrijven.

"De BMW 1M is de langverwachte M uitvoering van de 1 serie. Helaas geen echte M motor meer maar de welbekende 3 liter 6 cilinder turbo die we kennen uit andere modellen. Geen 8000 toeren meer maar wel veel koppel. De wegligging is super, de remmen hebben een lekkere bite en je kunt er goed mee driften door het sperdifferentieel. En verder trappen we nog 83 open deuren in, in deze review om te komen tot de conclusie dat de 1M een heel lekker bommetje is en meer rijplezier biedt dan de Aldi RS3.

Pluspunten: prestaties, looks, remmen, koppel
Minpunten: duur in Nederland, interieur had iets spannender gemogen

Tot zover onze review in FakeAutotestblad BV, op de volgende pagina een review van de nieuwe Kia Picanto 1.0 EcoPowerEditionPlus"

Gaap. Daar vind ik dus niks aan om te lezen :nah: , dat kan ik van te voren zonder een centimeter te hebben gereden in die auto ook wel bedenken cq. inschatten. Ik wil juist originele en soms tegendraadse meningen horen. Daarom stel ik prijs op rij-ervaringen van mensen als Hielke, André maar ook bijvoorbeeld Kevin (zo te lezen weet hij ook wel wat hij doet).
Ik mis de "hij ligt als een plank op de weg" en "hij gaat als op rails door de bocht"! :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 jun 2011, 09:42

Mooi verwoord Wouter !
Michel P schreef:Ik hecht juist veel waarde aan de test door Hielke, kijk uit naar het smeuige verslag. Zonder fan gedrag of BMW bril. Dat zou juist de toegevoegde waarde van DF zijn, een anders denker en doener met passie voor auto's en met rij en schrijf talent, dat is pas onderscheidend.
+1

Vergeet alleen niet dat jullie vanuit DF redeneren maar André terecht redeneert vanuit het perspectief van BMW. DF moet natuurlijk haar eigen weg volgen. Dat heel DF in de 1M rijdt is natuurlijk onzin. Het is niet meer dan een gemiddeld autoblad.

Bundelen van 1M testen is wel goed idee Ferdinand !

Snipe

Bericht door Snipe » 01 jun 2011, 09:47

Gaaf verslag, Kevin. Het is dat ik nog een video moet maken, anders zou ik zelf al bijna niet meer op pad hoeven met een 1 M. Alles staat er immers in.
Andre schreef:Als ik DF was zou ik heel selectief en voorzichtig zijn met zo n privelege van even een 1M ophalen. Komt er op dit forum te staan dat bijna het halve forum erin heeft gereden incl gepeperde berichten dan zijn ze snel klaar met DF.
Reken er maar op dat die paar dagen het goud van De Nederlandsche Bank makkelijker bereikbaar zal zijn dan de sleutels van de 1 M. Hoeveel mensen zouden toegang hebben tot dat goud? Een stuk of tien? Nou, die sleutels gaan hooguit naar een man of vier.

@Martijn: "al is het verbruik natuurlijk vrij stevig als je het prestatiepotentieel volledig benut" is ook zo'n open deur.

Plaats reactie