Algemeen OBD diagnose topic

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Algemeen OBD diagnose topic

Bericht door Youp » 25 mar 2011, 15:54

Ik speel al een tijdje met de gedachte om een diagnosetool/programma aan te schaffen voor thuis. Ik ben aan het denken over ProScan uit de US. Dit omdat een docent van mij aan de HTS Autotechniek hier zeer over te spreken was.

Het lijkt mij leuk om hier een centraal topic van te maken, waar mensen die eventueel ook aan het spelen zijn met diverse diagnosetools of programma's hun ervaringen kunnen delen. Dit kan met betrekking tot de tools, maar ook om "hulp" te vragen bij het stellen van een diagnose.

De gedachte hierachter is om de op DF aanwezige technische kennis op het gebied van (elektronische) diagnose te bundelen hier over te discussieren en van elkaar te kunnen leren.

Ik ben benieuwd of er geïnteresseerden zijn! :)

RVV

Re: Algemeen OBD diagnose topic

Bericht door RVV » 25 mar 2011, 16:02

We hebben een adverteerder op DF die in deze materie zit!

http://www.diagnoseapparatuur.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 25 mar 2011, 16:04

Ik gebruik GEN OBDII software voor het uitlezen van mijn auto.

Werkt perfect en kan precies loggen wat er gebeurd. Tijdens de testbank ook laten meedraaien. leuk om dan achteraf de logbestanden na te lopen en erachter komen dat er nog wat te verbeteren valt :wink:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 25 mar 2011, 19:50

RVV schreef:We hebben een adverteerder op DF die in deze materie zit!

http://www.diagnoseapparatuur.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik gezien ja, maar ik zie nu pas dat de ELM 327 erg overeen lijkt te komen met de ProScan OBD2 Bluetooth scantool.

ELM:
http://www.diagnoseapparatuur.nl/ELM-in ... -Bluetooth" onclick="window.open(this.href);return false;

ProScan:
http://www.myscantool.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kees, die GEN OBDII van jou kan ik nergens vinden, heb je een website?
Misschien kan ik een lijst met verschillende scantools opnemen in de openingspost.

-edit-

ProScan IS dus gebaseerd op de ELM-327. :thumbup:

Youp

Bericht door Youp » 27 mar 2011, 18:08

ELM 327 besteld. :thumbup:

Arjan B

Bericht door Arjan B » 27 mei 2011, 21:32

en Youp,
Heb je de OBD meter al kunnen uittesten, is het een goede aanschaf geweest?

Youp

Bericht door Youp » 29 mei 2011, 22:17

Ik heb er nog niet heel veel mee gespeeld nee. Het is in principe vrij basic, je kan de meeste motorparameters (afhankelijk van het motormanagement) gewoon uitlezen. Denk aan luchtmassa, inlaatluchttemp, brandstofdruk (indien sensor aanwezig), voorontsteking, etc. :)

Tevens werkt de OBD reader ook met racechrono samen waardoor je nog wat mooie grafiekjes kan plotten en OBD snelheid kan gebruiken indien gewenst. :D

Plaats reactie