Martijn's Coopertje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
dvh

Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper

Bericht door dvh » 22 mei 2011, 11:30

Leuke mini !
Persoonlijk zou ik de velgen laten zitten, staan hem goed !

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 mei 2011, 12:39

Wij hebben hier praktisch twee Mini's thuis, een R50 cooper (van oma die een straat verder woont) op 15 inch en een R56 cooper op 18 inch JCW. Het verschil is enorm, sowieso tussen beide auto's maar ook wat het rijden betreft. Moet je bij de R50 op 15 inch echt heel netjes rijden om niet teveel snelheid te verliezen kun met de R56 op 18 inch gewoon lomp op het gas gaan staan omdat je eigenlijk teveel grip, voor de power hebt.

De 18 inch waren echt een keuze van mij maar als ik het nu opnieuw moest doen werd het waarschijnlijk een set 16 inch superleggera's met non run flat banden, de kilometers die wij maken met die auto's kunnen ook wel zonder reserve wiel en met de vakantie kun je altijd nog een wiel achterin gooien.

Tom

Bericht door Tom » 22 mei 2011, 12:47

Nogmaals gefeliciteerd Martijn.
Mini is erg goede keus, toffe wagentjes :thumbup:

stefan740

Bericht door stefan740 » 22 mei 2011, 12:51

Gefeliciteerd! Ik zag je al op het MINI forum verschijnen dus dat gaat allemaal goed komen :)

Deze s-spokes zijn wel mooi maar met 11.4 per stuk nogal zwaar. Ik begrijp je gedachtegang wel, ken het EVO stukje natuurlijk ook.

stradale

Bericht door stradale » 22 mei 2011, 13:00

Veel plezier met je eerste auto! Erg leuk ding, en al helemaal als je eerste. Kleur en uitvoering zijn helemaal goed!

Ik heb alleen maar ervaring in een Cooper S (die met compressor) op dezelfde 17" minilites. Ik kan dus slechts opmerken dat het wat mij betreft subliem rijdt, maar kan geen vergelijking maken. Het enige advies dat ik kan geven is: zelf proberen. Hoezeer ik evo ook waardeer, het blijft een mening.

PS: ben jij toevallig dezelfde Martijn als op het ter ziele gegane Jabbasworld? Long time no see...

Erik dB

Bericht door Erik dB » 22 mei 2011, 13:32

Leuke wagen! GF heeft sinds 2 jaar eentje uit 2001 in dezelfde kleurstelling en met beide setjes velgen. De runflat (de vorige eigenaar heeft deze netjes bij de dealer gehaald) Pirelli's om de Minilites grippen goed, maar ik kan het verhaal van FaF mbt gewicht en stuurgevoel goed onderschrijven. Om de 15"jes liggen Uniroyal winterbanden, dus het verschil qua gripniveau is dan wel ERG duidelijk, maar ik vind het echt fijner sturen én een stuk comfortabeler rijden.

Maar goed, die looks van de Minilites he 8)

Knot

Bericht door Knot » 22 mei 2011, 13:33

Dat waren nog eens tijden idd....

Erik dB

Bericht door Erik dB » 22 mei 2011, 13:37

Ik vergeet helemaal dat ik zelf ook nog 2.5 jaar een Mini Cooper heb gehad op die 15"jes. Note to self: minder drinken op de zaterdagavond :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 mei 2011, 13:43

stradale schreef:PS: ben jij toevallig dezelfde Martijn als op het ter ziele gegane Jabbasworld? Long time no see...
Correct! :-D

stradale

Bericht door stradale » 22 mei 2011, 14:25

MartijnGizmo schreef:
stradale schreef:PS: ben jij toevallig dezelfde Martijn als op het ter ziele gegane Jabbasworld? Long time no see...
Correct! :-D
Grappig! En Knot ook, inderdaad.

Weet niet of jullie het hebben meegemaakt, maar opvolger Motorworld was een puinhoop. Een groepje leden van het eerste uur was de terreur van brulkikker RC45 en zwetsers als nthfinity zat en zijn een ander forum begonnen (http://www.theautounion.net" onclick="window.open(this.href);return false;). Klein maar fijn. Genoeg off-topic trouwens. Terug naar de Cooper en velgmaten... :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 mei 2011, 16:04

Deze week was ik helaas geveld door ziekte, maar er zijn van die dingen die je niet over kunt slaan, en als DFer hoort het ophalen van je eerste auto daar zeker bij! :mrgreen: Dus gisteren samen met m'n vriendin met de stoptrein naar Leeuwarden-Camminghaburen getogen (avontuurlijker dan met de trein van Bangkok naar Kanchanaburi) om daar wat centen te overhandigen en de papieren + sleutels te ontvangen. De auto was voorzien van verse APK, de slotbouten (zonder bijpassende sleutel) waren verwijderd en de leuning van de rechter voorstoel bleef weer netjes vastzitten, precies zoals ik zaterdag had afgesproken.

Lekker binnendoor terug naar Groningen gehoekt, en dat bevalt toch wel erg goed. Ik ben door mijn werk erg verwend qua rijden in leuke auto's, maar de funfactor van een Mini is toch erg hoog! Het 1.6-torretje zonder beademingshulp is geen strepentrekker, maar klinkt voortdurend alsof ie er zin in heeft en hangt lekker aan het gas. De bijzonder lange versnellingen halen de fut er een beetje uit, maar dit heeft vermoedelijk wel weer voordelen op lange afstanden gecombineerd met de cruise-control. Door de lange eerste versnelling zijn stoplichtsprintjes ook makkelijker te winnen dan de 0-100 in 9,2s doet vermoeden... 8)

De 17" mogen dan aan de zware kant zijn, grip is met de 215/40-17-banden (net iets te breed eigenlijk) dik in orde, zoals ook de bumperklevende 207-Break-rijder kan beamen die ik in m'n spiegel zo'n 50m achter me ondersturend over een witte streep zag schuiven bij een oprit. :roflol: In het maken van foto's had ik gisteren niet zo'n zin, maar de optielijst heb ik wel nog even opgevraagd:
Afbeelding

Qua modificaties heb ik weinig wilde plannen. Een vast plekkie voor m'n iPhone-TomTom-houder is prio 1 (Craven Speed houder is al onderweg), samen met een aux-ingang op de radio. DDM Works heeft een mooi open luchtfilter met hitteschild voor wat meer gebrul, en ik wil graag het interieur wat opfrissen. Denk aan een Colourlock-behandeling voor de voorstoel(en) en JCW-alcantara-opties qua pook, handrem en stuur. Wie dat laatste niet snapt moet Macboy maar even vragen... :nana: Die opties hebben tevens het voordeel dat ze prima kunnen meeverhuizen naar een R53. :angel:
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 mei 2011, 16:09

Ohja, grappig is ook dat ik gisteren op de dag nauwkeurig mijn rijbewijs 10 jaar had... :D

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mei 2011, 16:21

:mrgreen: dan werd het ook tijd, en logisch dat je dan geniet :lol:
herinner mij men eerste auto nog goed (Fiat X1/9 Bertone), sweekends meteen het bos in bochten dwars :df:
maja toen kwam ik een bekende dame tegen op der brommer en wilde ff stoer doen...ging het toch bijna mis :bag: whaha :lol:
savond s in de bar, was jij dat? ik ja...zow zegt ze wta kun jij al goed rijden :thumbup:
ik zo van, je moest eens weten, ging bijna mis tussen die bomen heen en weer in de drift :shocking:
was meer "geluk" dan wijsheid :mrgreen:

have fun kerel.

Captain_Kirk

Bericht door Captain_Kirk » 26 mei 2011, 20:24

Mooie Cooper Martijn. Een Mini staat altijd garant voor een glimlach.

Knot

Bericht door Knot » 26 mei 2011, 20:33

Mooi dat je die optielijst er (zo makkelijk) nog ff bij kon pakken, handig om te hebben/weten.

Paul

Bericht door Paul » 27 mei 2011, 02:54

Nice, rijden hiero al een maand of 2.5 in een gekietelde Cooper S om, met wat leuke goodies..

dingen rijden heeeeeeeeeeeeerlijk!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 mei 2011, 18:05

Ondanks het slechte weer etc ff snel een paar foto's gemaakt, da's mijn eer te na natuurlijk! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

De Seven-logo's (wat dus niet 'kan' op een 2002, dat was een actiemodel in 2006):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het gaafste is natuurlijk de bierblik-uitlaat! :hosanna:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, ik ben er blij mee! 8)
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Re: Mijn eerste auto: Mini Cooper (eigen foto's op p2)

Bericht door Xave30 » 29 mei 2011, 01:36

En je (als kijker van de pics) merkt er helemaal niks van slecht weer. That's the magic. :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 mei 2011, 09:35

Gaaf bakkie! en mis de foto met nieuwe sticker :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 29 mei 2011, 09:37

Prachtig om te lezen hoeveel pret je al met je mini hebt gehad :df: dingen sturen lekker scherp, en geven veel plezier. Dus na 10 jaar je eerste auto maar wel gelijk een fun auto.

Foto's zijn prachtig!!

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 mei 2011, 10:48

Super auto Martijn!! Rijden geweldig. Veel plezier.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 mei 2011, 11:08

Mooie MINI Martijn.
Voor mij één van de leukste auto's om mee te rijden.

Paul

Bericht door Paul » 29 mei 2011, 13:27

Ik zou het net zeggen, verbaas me er iedere keer over hoe goed zon gehaktbal stuurt.... sturen echt serieus goed en veel meer volwassen auto dan je zou denken van een mini

ik bestel van de week nog even een carbonnen JCW 5delig dashboard is dat ook niets voor jou? cheap!
Afbeelding

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 mei 2011, 13:59

Zo'n carbon set ben ik idd ook van plan, smoelt wel leuk en het huidige grijze plastic zitten wat krassen op. Versnellingspook en handrem wil ik om dezelfde reden vervangen door JCW-carbon/alcantara. 8)
duifjes.com schreef:Gaaf bakkie! en mis de foto met nieuwe sticker :mrgreen:
Als je met een vergrootglas naar #2 en #8 kijkt... ;)

Joy

Bericht door Joy » 29 mei 2011, 14:05

Leuk ding Martijn ! Is het plan om de wielen te wisselen nog steeds actief na de 1e indrukken ?

Plaats reactie