Ik denk dat de vooral de alu of houten lijst best pijnlijk is.JP schreef:Een verzamelaar veegt zijn reedt af met replica's. Letterlijk.....want hij kan het zich veroorloven...
BMW 1 Serie M Coupé
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW 1 Serie M Coupé
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/ ... post-43409" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoppa.
Hoppa.
-
Robin
Ik zei 't al. De normale N54's zaten ook vaak al rond de 320/330pk's krukas. Een 1M doet gewoon 360/370pk.
Kan ook niet anders om 'n doortrekkende M3 E9x parool te bieden. Mijn ex stock 335i handbak hield een 420pk RS4 V8 sedan bij tot 230....ging nergens over.
- Hielke
Je wilt wel eens iets anders dan een 3 serie, dus koop je een 5 serie.
Er zal wel een verklaring voor te vinden zijn die niet status georieënteerd is, maar na het ritje dat ik er ooit in maakte valt zo'n verklaring mij heel moeilijk. Kofferbak en beenruimte achterin. Ok, ook heel plausibel.
Er zal wel een verklaring voor te vinden zijn die niet status georieënteerd is, maar na het ritje dat ik er ooit in maakte valt zo'n verklaring mij heel moeilijk. Kofferbak en beenruimte achterin. Ok, ook heel plausibel.
- Hielke
Niks hoppa, over die vermogensbanktest van Inside Line hebben we net een hele discussie gehad. Wel blijven opletten.
-
Robin
Wel hoppa hoppa. Jonge ik hang al jaren in 't N54 gebeuren. Op alle internationale fora. Hoe kan 't dan dat die N54 bemotoriseerde BMW's vaak veel pk krachtigere(op papier) karren kunnen bijhouden/verslaan IN REAL LIFE. Verklaar dat dan maar eens. :banaan:Hielke schreef:Niks hoppa, over die vermogensbanktest van Inside Line hebben we net een hele discussie gehad. Wel blijven opletten.
HOPPADEFOPPA!
- JP
Zet een willekeurige 1M van een doodgewone klant ook eens op de rollenbank. Zou niet het eerste merk zijn dat zijn persvloot extra kietelt..... 
-
Robin
Dat zou kunnen, mee eens. En tóch was mijn ex 335i bloedsnel. En dat had ik op die andere fora ook met die N54 bakken. OK die zonder oliekoeler(automaat) van de eerste lichting waren minder (de mijne had wél al 'n oliekoeler als 6MT)en natuurlijk die intercoolerproblemen, maar normale N54's hebben nooit 306 krukaspk's standaard, het zijn er altijd 10/20 meer. Serieus.JP schreef:Zet een willekeurige 1M van een doodgewone klant ook eens op de rollenbank. Zou niet het eerste merk zijn dat zijn persvloot extra kietelt.....
Ergens in dat autoblog linkje staat:
@Panther:
De Z4 35is met dezelfde motor is al opgemeten op 380pk en dat was een gewone originele klantauto…
Hier ook nog wat meer van hetzelfde:
http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=12626" onclick="window.open(this.href);return false;
- BamiesGTA
Probeer het bij te houden, maar met al die onzin van jou erdoorheen gaat dat lastig heHielke schreef:Niks hoppa, over die vermogensbanktest van Inside Line hebben we net een hele discussie gehad. Wel blijven opletten.
Ik volg je reacties nu een tijdje en het springt er gewoon uit dat je bij voorbaat al een negatieve houding hebt tegenover bmw's en bmw rijders... Waarom wacht je niet gewoon af met je allerzins negatieve commentaar over de 1M totdat je erin gereden hebt. Nu heb je al zo vaak tegen de 1M geschopt dat je hem, ook na de rijtest, wel negatief MOET beoordelen. Anders sta je achteraf toch voor lul
Edit: Die hoppa was bedoelt als ''Hoppa, weer een filmpje'' .
- Ender
Nou jongens..
Grijp je kans!!
http://link.marktplaats.nl/450646478" onclick="window.open(this.href);return false;
Grijp je kans!!
http://link.marktplaats.nl/450646478" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
Ho ho, even dimmen Bamies. Het blijkt wel weer dat jij niet weet hoe het zit.
Ik ben als deskundige speciaal door de staf van DF ingehuurd om jonge gassies te doen inzien dat er meer bestaat dan enkel gare E36 en E46's M3. Het begon al een tijdje sterk op te vallen dat nieuwe bezoekers door het enorme aantal BMW adepten op DF gaan denken dat de gare M's het walhalla op autogebied zijn. Een ieder met een beetje kennis van auto's weet dat dit onzin is en een ieder die veel van auto's en autorijden afweet weet dat een jonge koper zichzelf met een Marketing BMW zwaar tekort doet. Voor zover mijn voorstellingsrondje.
De ontwikkelingen begonnen dusdanig zorgwekkend te worden dat mij gevraagd is om 1. de BMW ziende blinden geregeld en tijdig van repliek te dienen, en 2. de 1M voor, tijdens en na de DF test af te kraken. Beginnen zaken je nu al wat duidelijker te worden? Dat half uurtje waarvan ik zeg dat ik nodig heb om die auto te testen ziet er in werkelijkhied als volgt uit. Van de kartbaan van Andre naar de McDonalds in Heerenveen is het 6 minuten rijden. Ik ben gek op Mc Flurry's. De test is zatermiddag, het is dan vrij druk bij de Mc. Het wachten duurt zo'n 5 minuten. Voor de Flurry neem ik alle tijd. Vooral als ie half gesmolten is geniet ik extra. 15 minuten heb ik wel nodig. Oei, dat betekent dat ik nog maar 4 minuten heb om terug te komen. Ach, het is een 1M, dat moet lukken.
In de avond kruip ik dan in de pen en fakkel die oranje ballon helemaal af. Mission completed, banden gespaard, benzine bespaard

Ik ben als deskundige speciaal door de staf van DF ingehuurd om jonge gassies te doen inzien dat er meer bestaat dan enkel gare E36 en E46's M3. Het begon al een tijdje sterk op te vallen dat nieuwe bezoekers door het enorme aantal BMW adepten op DF gaan denken dat de gare M's het walhalla op autogebied zijn. Een ieder met een beetje kennis van auto's weet dat dit onzin is en een ieder die veel van auto's en autorijden afweet weet dat een jonge koper zichzelf met een Marketing BMW zwaar tekort doet. Voor zover mijn voorstellingsrondje.
De ontwikkelingen begonnen dusdanig zorgwekkend te worden dat mij gevraagd is om 1. de BMW ziende blinden geregeld en tijdig van repliek te dienen, en 2. de 1M voor, tijdens en na de DF test af te kraken. Beginnen zaken je nu al wat duidelijker te worden? Dat half uurtje waarvan ik zeg dat ik nodig heb om die auto te testen ziet er in werkelijkhied als volgt uit. Van de kartbaan van Andre naar de McDonalds in Heerenveen is het 6 minuten rijden. Ik ben gek op Mc Flurry's. De test is zatermiddag, het is dan vrij druk bij de Mc. Het wachten duurt zo'n 5 minuten. Voor de Flurry neem ik alle tijd. Vooral als ie half gesmolten is geniet ik extra. 15 minuten heb ik wel nodig. Oei, dat betekent dat ik nog maar 4 minuten heb om terug te komen. Ach, het is een 1M, dat moet lukken.
In de avond kruip ik dan in de pen en fakkel die oranje ballon helemaal af. Mission completed, banden gespaard, benzine bespaard
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Ik wist niet dat er daar aan de Eikenlaan een autohandel zit? Hmm kom er geregeld langs, eens spieken.Ender schreef:Nou jongens..
Grijp je kans!!
- wjn
Volgens dat artikel 1507kg leeggewicht (is in Duitsland normaal met 50% tank).Andre schreef:Het excacte gewicht van de 1M is.
1495kg met 90% tankvulling. Tank is 53 liter. Liter benzine is volgens mij 0.7 kg.
Het valt wel op dat de auto's op NL kenteken altijd lichter zijn dan dezelfde auto in D. Ook mijn RS4 bijv. Meer zwaartekracht zeker.
- BamiesGTA
Vertel me eens wat er zo gaar is aan een goede e36 en e46 M3?Hielke schreef:Ho ho, even dimmen Bamies. Het blijkt wel weer dat jij niet weet hoe het zit.
De rest van je verhaal gaat ene oor in andere oor uit want dat is toch een weerwar aan onzin
P.s: Even uit interesse. Wat is er precies mis met de marketing van BMW? Als ik kijk naar bijvoorbeeld Porsche die de 911 tot de laatste druppel uitmelkt door steeds weer een beetje ander model (Op de GT's na) op de markt te brengen met net weer wat andere aanpassingen.. In vergelijking met Porsche doet BMW het toch nog beschaaft?
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 28 mei 2011, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Erik K.
@WJN,
Is mij ook al eens opgevallen. Mijn M3 e36 schijnt volgens kenteken 15kg zwaarder te zijn dan een M3 e46
Is mij ook al eens opgevallen. Mijn M3 e36 schijnt volgens kenteken 15kg zwaarder te zijn dan een M3 e46
- wjn
Ik heb het wel over hetzelfde model/typeErik K. schreef:@WJN,
Gewicht 1 M volgens BMW Deutschland: Leergewicht EU in kg 1.570
(Link)
Volgens de verklaring is dat incl. 90% tankvulling (is idd ca. 0,75kg/liter, dus een kleine 40kg), 68kg voor de bestuurder en 7 kg bagage.
Meteen een verklaring voor de verschillende leeggewichten, de een (D) is volgens EU norm en de NL (op kenteken) blijkbaar niet.
- Fizbin
Ik moest tijdens het lezen van dit relaas toch even inwendig lachen! Complimenten voor jouw schrijven Hielke, ik kan jouw humor wel waarderenHielke schreef:Ho ho, even dimmen Bamies. Het blijkt wel weer dat jij niet weet hoe het zit.
In de avond kruip ik dan in de pen en fakkel die oranje ballon helemaal af. Mission completed, banden gespaard, benzine bespaard![]()
- Joop
Even een paar dagen weg en gelijk is dit draadje met bijna 18 pagina's aangevuld...
...weinig nuttig qua bijdrage op die van André en het filmpje van Sandor na...
...beiden met nagenoeg dezelfde conclusies zo te zien. Tussen de regels door lezend toch complimenten richting München ondanks het turboblokje...
Heb zelf ook al bijna de handdoek in de ring gegooid vwb de turbo R6 motor...
...vandaag al zelfs wezen kijken naar een paar 335i coupés, bij gebrek aan 330i's in coupé vorm...
...weinig nuttig qua bijdrage op die van André en het filmpje van Sandor na...
...beiden met nagenoeg dezelfde conclusies zo te zien. Tussen de regels door lezend toch complimenten richting München ondanks het turboblokje...
Heb zelf ook al bijna de handdoek in de ring gegooid vwb de turbo R6 motor...
...vandaag al zelfs wezen kijken naar een paar 335i coupés, bij gebrek aan 330i's in coupé vorm...
-
M@rcel
Beetje stil hier de laatste tijd.
- Sperdy
Ik zal de stile doorbreken.
Kom net terug van een concert. http://www.hetdso.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Heerlijk gespeeld, ik had de solo althobo partij. Denk niet dat een DF-er hier op zit te wachten. Ben zo blauw als een aap. Bier na afloop. Heb een goeie date gescoord met een wonderschone dame van het orkest. Ik leer het ook nooit. Ik ben echt gek op vrouwen.... ga ALTIJD voor de bijl. Prachtige donkerbruine ogen en lieve lach...
Vrouwen vallen op artiesten, wisten jullie dat?
Dat vinden ze stoer of zo... Met auto's hebben ze helemaal niets. Dus laat dat onderwerp echt achterwege, als je niet alleen thuis wilt komen. Mocht een dame wel interesse hebben in je stalen ros, dan is dat verdacht, dan is ze lesbisch. Zit nu blauw - ergo: Le Mans Blauw - achter mijn toetsenbord, haastend het 1M/// draadje door te lezen, zoekende naar zinvolle bijdragen .... en ..... nee, weer geen zinvolle bijdragen .....
Zal ik het ff zeggen? Als je de centen hebt, is die 1M/// een weergaloos fatastische auto. Voor mijn proefritje had ik er niets mee. NA mijn dagje sturen ben ik compleet om. Eigenlijk flabbergasted hoe gaaf die 1M/// is.
Kom net terug van een concert. http://www.hetdso.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Heerlijk gespeeld, ik had de solo althobo partij. Denk niet dat een DF-er hier op zit te wachten. Ben zo blauw als een aap. Bier na afloop. Heb een goeie date gescoord met een wonderschone dame van het orkest. Ik leer het ook nooit. Ik ben echt gek op vrouwen.... ga ALTIJD voor de bijl. Prachtige donkerbruine ogen en lieve lach...
Zal ik het ff zeggen? Als je de centen hebt, is die 1M/// een weergaloos fatastische auto. Voor mijn proefritje had ik er niets mee. NA mijn dagje sturen ben ik compleet om. Eigenlijk flabbergasted hoe gaaf die 1M/// is.
-
Andre
@Ferdi
Kan niet man je bent gewoon bezopen of dat vrouwtje have fokked youre brains out.

Kan niet man je bent gewoon bezopen of dat vrouwtje have fokked youre brains out.
- Sperdy
Klopt Andre.
Morgen word ik nuchter wakker, en alles is weer het zelfde. Maar leuk is ze wel ...
- Snipe
Ik snap er geen hol van.
Bedoel je nou:
Bedoel je nou:
Of toch:FerdiACS1 schreef:Kom net terug van een concert. http://www.hetdso.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Heerlijk gespeeld, ik had de solo althobo partij. Denk niet dat een DF-er hier op zit te wachten.
Hoe dan ook, oranje graag.FerdiACS1 schreef:Denk niet dat een DF-er hier op zit te wachten. Ben zo blauw als een aap. Bier na afloop. Heb een goeie date gescoord met een wonderschone dame van het orkest. Ik leer het ook nooit. Ik ben echt gek op vrouwen.... ga ALTIJD voor de bijl. Prachtige donkerbruine ogen en lieve lach...Vrouwen vallen op artiesten, wisten jullie dat?
- Apolo2
lolFerdiACS1 schreef:Ik zal de stile doorbreken.
Kom net terug van een concert. http://www.hetdso.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Heerlijk gespeeld, ik had de solo althobo partij. Denk niet dat een DF-er hier op zit te wachten. Ben zo blauw als een aap. Bier na afloop. Heb een goeie date gescoord met een wonderschone dame van het orkest. Ik leer het ook nooit. Ik ben echt gek op vrouwen.... ga ALTIJD voor de bijl. Prachtige donkerbruine ogen en lieve lach...Vrouwen vallen op artiesten, wisten jullie dat?
Dat vinden ze stoer of zo... Met auto's hebben ze helemaal niets. Dus laat dat onderwerp echt achterwege, als je niet alleen thuis wilt komen. Mocht een dame wel interesse hebben in je stalen ros, dan is dat verdacht, dan is ze lesbisch. Zit nu blauw - ergo: Le Mans Blauw - achter mijn toetsenbord, haastend het 1M/// draadje door te lezen, zoekende naar zinvolle bijdragen .... en ..... nee, weer geen zinvolle bijdragen .....
![]()
- Hielke
Ook op schrijvers hè? Mmmm, ik heb dan wel niets te melden, maar voel wel weer een stukje opkomen.
Mooi verhaal Ferdi.
Mooi verhaal Ferdi.