26 mei Spa-Francorchamps
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Nu ik de foto's zo zie, Hans, is het nog gelukt met je ruit? Was wel lekker fris zo over de baan.
*volle laag rijwind in zijn nek had tijdens rondjes met Hans mee*
*volle laag rijwind in zijn nek had tijdens rondjes met Hans mee*
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
De dag werd inderdaad op traditionele wijze afgesloten met het repareren van de Lotussen 


Ik was trouwens wel (positief) verrast over de Exige. Hans nodigde me uit om een paar rondjes mee te rijden (als lightweight-rijder kon hij die rondjes niet anders doen dan melden dat hij nu wel heel anders instuurde, ondertussen kreten uitstotend als "godsamme, hoe zwaar weeg jij" die ik gelukkig meestal niet verstond vanwege de open zijruit), maar dat was spectaculairder dan ik dacht. Er zit toch behoorlijk wat verschil in beleving tussen een Elise en een Exige, in mijn ogen.
Bedankt nog, Hans, ondanks de complimenten

Ik was trouwens wel (positief) verrast over de Exige. Hans nodigde me uit om een paar rondjes mee te rijden (als lightweight-rijder kon hij die rondjes niet anders doen dan melden dat hij nu wel heel anders instuurde, ondertussen kreten uitstotend als "godsamme, hoe zwaar weeg jij" die ik gelukkig meestal niet verstond vanwege de open zijruit), maar dat was spectaculairder dan ik dacht. Er zit toch behoorlijk wat verschil in beleving tussen een Elise en een Exige, in mijn ogen.
Bedankt nog, Hans, ondanks de complimenten

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Och arme, da menneke
Gewoon raamslingers gaan niet stuk. Het is afzien met zo'n Exige. Balen dat ik er niet bij kon zijn. Wellicht dat de 19e me wel gaat lukken als alles goed loopt.
P.S. @Perry: wat voor verschil tussen Elise en Exige merkte jij vanuit de passagierstoel?

P.S. @Perry: wat voor verschil tussen Elise en Exige merkte jij vanuit de passagierstoel?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
huh? op zo'n nwe kar pech?
wat gebeurde er dan met dat raam? en hoe gefixt...makkie of...
met zo'n ding merk je het wel als je een zwaarder iemand meeneemt, Snipe is ook niet de lichtste
tijdje geleden had ik FrankS bij mij in de kar, dat merkte je ook wel iets, maar meeste moest ik wennen aan veel minder zicht opzij e.d., hij is behoorlijk fors zullen we maar zeggen

wat gebeurde er dan met dat raam? en hoe gefixt...makkie of...
met zo'n ding merk je het wel als je een zwaarder iemand meeneemt, Snipe is ook niet de lichtste

tijdje geleden had ik FrankS bij mij in de kar, dat merkte je ook wel iets, maar meeste moest ik wennen aan veel minder zicht opzij e.d., hij is behoorlijk fors zullen we maar zeggen

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Nou ja, dat raam gleed dus gewoon naar beneden tijdens het rijden. Ik kan het weten want ik zat er naast.GTRene schreef:huh? op zo'n nwe kar pech?![]()
wat gebeurde er dan met dat raam? en hoe gefixt...makkie of...
met zo'n ding merk je het wel als je een zwaarder iemand meeneemt, Snipe is ook niet de lichtste![]()
tijdje geleden had ik FrankS bij mij in de kar, dat merkte je ook wel iets, maar meeste moest ik wennen aan veel minder zicht opzij e.d., hij is behoorlijk fors zullen we maar zeggen
Tijdens het instappen dat raam al handmatig omhoog gehouden met z'n 2en, maar 5 kilometer later had ik een lekker fris windje in m'n gezicht

Marshalls keken wel raar op dat ik naar ze zwaaide, lol.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 26 mei Spa-Francorchamps

trouwens best een technish circuit als ik de video van laurens zo zie met al die bochten en hoogte verschillen, dat vind ik altijd wat moeilijker ivm wagen gewicht en naar beneden/doordrukken, aan het einde leek ie wat te veel te willen en maakte wat "foutjes" wat loopt dat ding hard

en snel en sticky

natuurlijk no match voor die radical achtige, die dingen zijn bijna buitenaards, die dingen moeten ze verbieden

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Lol@snipe, maar goed dat het raam openstond en dat je niks verstond wat ik allemaal zei.. dat wilde je niet weten
Maar een lichtgewicht welke perfect in balans is (uitgewogen en afgesteld) en er zit ineens 100kilo naast je als ballast.. pfff.. hele andere rempunten en zelfs instuurpunten, veel meer onbalans.
Ik was blij dat je er weer uit was!
Was wel weer supergezellig, redelijk lekker pastatje daarboven gegeten en een rondje "gelopen" ja die gasten wilde met de auto (BMW) langs al dat moois gaan "rijden" wat daar stond voor de Spa Classic.. 8)
En de gesprekken gingen weer over het pornogeluid van een 130i terwijl ik naar een Ferrari 250GT stond te kijken.. Het wordt echt niks met DF!
Voor mij ook de eerste keer op Spa en geen idee van de rondetijden want de performance box deed het weer eens niet.. maar wat een baan!
Heerlijk gereden ook wel redelijk snel naar mijn gevoel, ik bleef zelfs Ruben voor!
Gelukkig was het droog want de zijruit was naar beneden gevallen dus de gehele dag toch nog open gereden
wel jammer dat de noodreparatie met de visitekaartjes van Perry niet werkte en dat het op de terugweg wel regende.. dus Perry sorry maar je kaartjes zijn nat geworden anders had ik ze nog terug gestuurd want ik begreep van Peter dat ze €0,28 cent per stuk zijn, stuur maar een rekening 

Maar een lichtgewicht welke perfect in balans is (uitgewogen en afgesteld) en er zit ineens 100kilo naast je als ballast.. pfff.. hele andere rempunten en zelfs instuurpunten, veel meer onbalans.
Ik was blij dat je er weer uit was!

Was wel weer supergezellig, redelijk lekker pastatje daarboven gegeten en een rondje "gelopen" ja die gasten wilde met de auto (BMW) langs al dat moois gaan "rijden" wat daar stond voor de Spa Classic.. 8)
En de gesprekken gingen weer over het pornogeluid van een 130i terwijl ik naar een Ferrari 250GT stond te kijken.. Het wordt echt niks met DF!
Voor mij ook de eerste keer op Spa en geen idee van de rondetijden want de performance box deed het weer eens niet.. maar wat een baan!

Gelukkig was het droog want de zijruit was naar beneden gevallen dus de gehele dag toch nog open gereden

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
De Toyo zou donderdag zonder passagier denk ik iets sneller geweest zijn, maar op de Federals vorige keer voelde het beter/vertrouwder. En ik denk als ik de lijnen van afgelopen donderdag met de Federals gereden had dat ik sneller geweest was.Dus de Toyo is sneller. Het gaat over de R888 neem ik aan? Waarom ga je niet op 1.6 koud weg zodat hij 2.1 wordt?
Als ik op 1,8 bar koud weg ga, en de band wordt dan warm 2,4 bar en voelt dan erg slap aan, zou dat anders zijn als ik op 1,6 bar koud weg ga en hij wordt warm 2,1 bar? Dan is de band toch slapper dan bij 2,4 bar? Of zie ik dat verkeerd?
Bedankt Rico

- BugsM
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Probeer de kumho ecsta v70a k60 maar eens... Best fijne band... :o
- BugsM
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
idd integra typeR....GTRene schreef:of is dat nou een honda integra oid? in de video kon ik het niet zo snel zien,![]()
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Jeetje wat zit er een gang dit karretje zeg. Geen standaard cup autotje dacht ik zo. Er zullen er niet veel sneller zijn geweest denk ik (het dure spul daar gelaten).L@urens schreef:[vimeo]http://www.vimeo.com/24335537[/vimeo]
Ziet er ook uit als een uitdagend karretje met die korte wielbasis. Een genot om mee te rijden lijkt me. Voordat je BMW zo uitdagend hebt moet je flink strippen en minimaal 300pk aan boord hebben.
Wat zijn de specs van de Mazda en op welke banden reed je. Je rondentijd liggen rond de 2:55 en dat vind ik best indrukwekkend. Ook netjes gereden.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
ThanksReind schreef:Jeetje wat zit er een gang dit karretje zeg. Geen standaard cup autotje dacht ik zo. Er zullen er niet veel sneller zijn geweest denk ik (het dure spul daar gelaten).L@urens schreef:[vimeo]http://www.vimeo.com/24335537[/vimeo]
Ziet er ook uit als een uitdagend karretje met die korte wielbasis. Een genot om mee te rijden lijkt me. Voordat je BMW zo uitdagend hebt moet je flink strippen en minimaal 300pk aan boord hebben.
Wat zijn de specs van de Mazda en op welke banden reed je. Je rondentijd liggen rond de 2:55 en dat vind ik best indrukwekkend. Ook netjes gereden.


Wat GT3's die echt doorreden waren sneller, evenals de Radicals natuurlijk.
Het is een '94 MX-5 met aangepaste 1.8 met GT2560 turbo op 0.9bar. Dat levert nu 260pk krukas/220pk wiel. Leeg 1000kg. Rolkooi als in de cup. Er zit een MaX5 cup onderstel (GAZ) onder maar wel met andere stabi's. Banden zijn oude (BRL Light) Dunlop slicks in 200/580-15 die koud op 1.4 warm 2.0/2.1 eindelijk tot hun recht komen. Verder aangepaste remmen, etc. Er komen nog sterkere veren onder waarschijnlijk.
Duurt wel 2 jaar voordat je zoiets betrouwbaar hebt (koeling, remmen, etc) en dan nog blijven er kleine dingetjes over. Eind 2009 reden Ton en ik rond de 3 min zonder rolkooi, ander onderstel en semi's. Nu is 2:52 haalbaar. Mooie vooruitgang!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
mooie specs 8)
vandaaro
bovendien mooie tijdswinst, ding lijkt ook prettig te rijden.
hoe verhoud het zich qua rijden/fun/DF tot een e36 tracktoy met zeg M3, neem aan dat de MX5 iets meer bied en fijner voelt mede door het gewicht?
echter de MX5 is turbo en de E36 NA...maar neme aan kleine turbo en snel opspoelend?
en ik zie sommige over de curbs de bocht rechter maken, maar ook velen later insturend en niet over de curb de bocht anders pakkend en voor beide lijkt op het oog wat te zeggen, wat knallen sommige er hard door
(de beruchte S)
vandaaro

bovendien mooie tijdswinst, ding lijkt ook prettig te rijden.
hoe verhoud het zich qua rijden/fun/DF tot een e36 tracktoy met zeg M3, neem aan dat de MX5 iets meer bied en fijner voelt mede door het gewicht?
echter de MX5 is turbo en de E36 NA...maar neme aan kleine turbo en snel opspoelend?
en ik zie sommige over de curbs de bocht rechter maken, maar ook velen later insturend en niet over de curb de bocht anders pakkend en voor beide lijkt op het oog wat te zeggen, wat knallen sommige er hard door

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
als je koud met minder druk weg gaat, komt er meer warmte in het rubber.Joost schreef:De Toyo zou donderdag zonder passagier denk ik iets sneller geweest zijn, maar op de Federals vorige keer voelde het beter/vertrouwder. En ik denk als ik de lijnen van afgelopen donderdag met de Federals gereden had dat ik sneller geweest was.Dus de Toyo is sneller. Het gaat over de R888 neem ik aan? Waarom ga je niet op 1.6 koud weg zodat hij 2.1 wordt?
Als ik op 1,8 bar koud weg ga, en de band wordt dan warm 2,4 bar en voelt dan erg slap aan, zou dat anders zijn als ik op 1,6 bar koud weg ga en hij wordt warm 2,1 bar? Dan is de band toch slapper dan bij 2,4 bar? Of zie ik dat verkeerd?
Bedankt Rico
Als het goed is dan

- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Voor zover dat al waar is in de praktijk betekend dat alleen maar dat je iets meer moet aflaten dan je denkt. Niet dat je druk koud omhoog moet.RJay schreef:als je koud met minder druk weg gaat, komt er meer warmte in het rubber.Joost schreef:De Toyo zou donderdag zonder passagier denk ik iets sneller geweest zijn, maar op de Federals vorige keer voelde het beter/vertrouwder. En ik denk als ik de lijnen van afgelopen donderdag met de Federals gereden had dat ik sneller geweest was.Dus de Toyo is sneller. Het gaat over de R888 neem ik aan? Waarom ga je niet op 1.6 koud weg zodat hij 2.1 wordt?
Als ik op 1,8 bar koud weg ga, en de band wordt dan warm 2,4 bar en voelt dan erg slap aan, zou dat anders zijn als ik op 1,6 bar koud weg ga en hij wordt warm 2,1 bar? Dan is de band toch slapper dan bij 2,4 bar? Of zie ik dat verkeerd?
Bedankt Rico
Als het goed is dan
Dus: warm 2.3 en target is 2.1 dan van koud van 1.6 naar iets onder de 1.4 bijv.
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Oke. Dan gaan we dat de volgende keer eens testen.
Bedankt.
Bedankt.
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Ik ben stiekem ook naar semi's aan het kijken nu
Ik heb de video's doorgekeken maar met 3:17 als snelste ronde was ik niet eens zo traag. Dat was achter die rode Polo GTI aan, die ging een stuk rapper dan ik verwachtte.
Wie rijdt er overigens met de blauwe E36 met DRNT raamsticker?

Wie rijdt er overigens met de blauwe E36 met DRNT raamsticker?
Laatst gewijzigd door stefan740 op 30 mei 2011, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Maar die was al flink aan het oefenen op de weg naar het circuit toestefan740 schreef:Dat was achter die rode Polo GTI aan, die ging een stuk rapper dan ik verwachtte.

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Met #51 op de ruiten? Da's Jan Willem van Stuijvenbergstefan740 schreef:Ik ben stiekem ook naar semi's aan het kijken nuIk heb de video's doorgekeken maar met 3:13 als snelste ronde was ik niet eens zo traag. Dat was achter die rode Polo GTI aan, die ging een stuk rapper dan ik verwachtte.
Wie rijdt er overigens met de blauwe E36 met DRNT raamsticker?
@ Laurens: Tsja, is het mij ooit uitgelegd.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 14 mei 2010, 16:24
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Zo, het 1e filmpje is klaar.
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Over dat Federal - Toyo vergelijk.Joost schreef:Oke. Dan gaan we dat de volgende keer eens testen.
Bedankt.
Door de grotere bandomtrek van de Toyo's ben je waarschijnlijk ook wel een seconde kwijtgeraakt.
Feitelijke verschil in rondetijd tussen de banden zal waarschijnlijk zeer gering zijn. Zoals al eerder gezegd vond ik die Federals prima rijden. Krijg ze alleen niet graag om m'n oren geslingerd

-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Wat is het nut van die helmmuts over je hoofd, is je helm te grootLars Oosterveen schreef:
Zo, het 1e filmpje is klaar.

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
GT Autoparts heeft z´n prijzen verlaagd. Verschil met Toyo´s wordt nu dus weer aanzienlijk:
http://www.gtautoparts.nl/Banden/595RSR ... %20NEW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gtautoparts.nl/Banden/595RSR ... %20NEW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Joost op 29 mei 2011, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Dan verbranden zijn bakkebaarden niet.Downforce Hans schreef:
Wat is het nut van die helmmuts over je hoofd, is je helm te groot:
Alleen zijn armen

-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Aiko schreef:Dan verbranden zijn bakkebaarden niet.Downforce Hans schreef:
Wat is het nut van die helmmuts over je hoofd, is je helm te groot:
Alleen zijn armen

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten