BMW 1 Serie M Coupé
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: BMW 1 Serie M Coupé
'n punt wat ze pakken is de prijs.
Maar ik gok dat een porsche veel meer waardebehoud heeft dan een BMW.
Maar ik gok dat een porsche veel meer waardebehoud heeft dan een BMW.
- romo
- Berichten: 27165
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
FerdiACS1 schreef:En de volgende:
http://www.autocar.co.uk/car-video/bmw- ... w-feature/" onclick="window.open(this.href);return false;
Man, die Porker is voorwaar nog lelijker dan de Beamer, een prestatie op zich..................
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zitpositie in de 1M lijkt beter dan de Cayman. Verder is de vergelijking lastig. De een is vanaf de 1e pennenstreek als sportwagen op de markt gezet, de ander stamt af van een middenklasser. Of ze daadwerkelijk zo een concurrentie van elkaar te vrezen hebben vraag ik me af. Ik denk dat er 2 verschillende kopers op af komen.
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Joy schreef:Ik denk dat er 2 verschillende kopers op af komen.
en
?
Nog 160 pagina's
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ben dat met Hielke eens. Er zijn wel wat testen 1M vs RS3, maar te weinig. Cayman R, prachtkar, maar geen concurrent van de 1M///. Dé natural rival voor de huidige 1M/// is de huidige RS3. In huis is dat voor beide merken de 135i en de S3. Meer van dat soort testen aub.Hielke schreef:Lekker met understatement gemaakt, zonder dat idiote gejoel in andere tests.FerdiACS1 schreef:En de volgende:
http://www.autocar.co.uk/car-video/bmw- ... w-feature/" onclick="window.open(this.href);return false;
De vergelijkende test is altijd leuker, maar jammer dat ze de natuurlijke tegenstander van de 1M, de RS3, niet hebben genomen.
Ik lees heel weinig over de RS3 overigens, terwijl we stuk worden gegooid met allerlei 1M/// proefritjes van jan-en-alleman.
Rico, regel nu eens RS3 voor 11 juni!
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Woow, wat een observatie zo van achter je PC.Joy schreef:Zitpositie in de 1M lijkt beter dan de Cayman....
Porsches, met name Spyder en Cayman R, zitten als een tweede huid. Op die keukenstoel in de 1M/// moeten onze Freundliches Full gefressenes Oosterburen ook hun werkplek kunnen vinden. 1M/// is voor het pleps, zoals de Kever ooit bedoeld was door de man met de kleine snor. 1M/// is niet voor de delicate bibs.
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zitpositie als in lekker laag verscholen onder het dashboard. In de video lijkt de beste man in de Cayman hoger boven het dashboard uit te kijken. That's all. 
-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Eerst even zitten in een Porsche Joy, dan nog eens commentaar leveren.
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik zal van de week eens een Cayenne proefzitten 
- Fizbin
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 20:10
- Locatie: Abcoude
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik kan me herinneren uit de rij-impressie van Bas van Werven dat hij zei dat je door de 1M 'automatisch wordt bilgemasseerd' als je over de witte streep rijdtFerdiACS1 schreef:1M/// is niet voor de delicate bibs.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Lol @ Rico die nu ontzettend baalt na de testrit van André die redelijk lyrisch is over de 1M. Vervolgens gewoon vol blijven houden en hopen dat iedereen het vergeet zodat die 1M er toch kan komen 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Macboy al is het Schumacher die zegt, koop een 1M. De auto staat niet op mijn verlanglijstje. Dus waarom zou ik balen dat Andre er relatief lyrisch over de 1M is? Voor Andre vind ik het leuk dat ie een goeie koop heeft gedaan. Maar ik heb geen trek in een 1M. Met een high Atmo erin had ik echt al mijn spaarpotjes stuk geslagen. Maar nu niet en de reden daarvan is ook wat Andre en ook Sandor van Es storend vind. Ik mot geen Turbo in een MMacboy schreef:Lol @ Rico die nu ontzettend baalt na de testrit van André die redelijk lyrisch is over de 1M. Vervolgens gewoon vol blijven houden en hopen dat iedereen het vergeet zodat die 1M er toch kan komen
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke schreef:Eerst even zitten in een Porsche Joy, dan nog eens commentaar leveren.
Eerst even rijden in meerdere Porsches behalve 2 GT3's Hielke, dan nog eens commentaar leveren.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Rico, jij bent 'n 'mooiweer' rijder, wees eerlijk, ik met m'n boot van 'n olifant ben dat niet eens, (weet jij ook)wát heb je met die 600 toeren verschil wat 'n 130i doet tov 'n .35i (max pk's) en waarbij die eerst niet de klappen geeft zoals 'n M3/5 dat wel doet & deed die laatste 1000 toeren?RVV schreef:Macboy al is het Schumacher die zegt, koop een 1M. De auto staat niet op mijn verlanglijstje. Dus waarom zou ik balen dat Andre er relatief lyrisch over de 1M is? Voor Andre vind ik het leuk dat ie een goeie koop heeft gedaan. Maar ik heb geen trek in een 1M. Met een high Atmo erin had ik echt al mijn spaarpotjes stuk geslagen. Maar nu niet en de reden daarvan is ook wat Andre en ook Sandor van Es storend vind. Ik mot geen Turbo in een MMacboy schreef:Lol @ Rico die nu ontzettend baalt na de testrit van André die redelijk lyrisch is over de 1M. Vervolgens gewoon vol blijven houden en hopen dat iedereen het vergeet zodat die 1M er toch kan komen
Je lijkt wel van voor de oorlog man
Ik geef Ilija 100% gelijk. Je hebt de grootste roze BMW bril op van ons allemaal, maar de 1M kan geen goed doen? Stel je niet aan man.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Waar heb je het over? Natuurlijke tegenstanderHielke schreef:...maar jammer dat ze de natuurlijke tegenstander van de 1M, de RS3, niet hebben genomen.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Tja , zoals we weten is de prijs IN DEUTSCHLAND!!! ongeveer 't zelfde, en ze hebben beide 340pk. En that's about it.Pingus schreef:Waar heb je het over? Natuurlijke tegenstanderHielke schreef:...maar jammer dat ze de natuurlijke tegenstander van de 1M, de RS3, niet hebben genomen.Een electronica gaat nooit helemaal uit opgeleukt 4wd vag gebakje versus een leuke rwd auto. Ga je mond spoelen
Dat 'iedereen' de RS3 erbij sleurt terwijl in de tests de Cayman R(20k euro in D duurder en in de UK 12k pond) als competitor wordt gezien?
Ik zie het als 3 totaal verschillende auto's, ik zie de RS3 voor mezelf never nooit niet als 'n 1M tegenstander, 'n 335i ofzo met 'n pakket weer wél.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Lol@mooi weer rijden, hou op zeg.
wanneer zie je mij rijden
De 135i riepen jullie ook go Rico go, maar Rico moest geen 135i. Zo gek ik altijd was van de e46 M3, zo weinig doet de 1M me. Natuurlijk is het een fantastisch goede auto, natuurlijk zijn de prestaties fenomenaal. Maar hij raakt me niet. Net als een Porsche Cayman me niet raakt.
Ik roep al 5 jaar dat die .35i motor me niets doet. Die 1M veranderd daar helemaal niets aan. Zoek mijn bijdrages maar op in dit draadje, mijn mening is vanaf het begin hetzelfde.
In een bread en butter model als een 3 serie of 5 serie, voor alledag prima motor. Maar een M hoort een sporthart te hebben. Die is er niet, dat accepteer ik, kan ook niet anders maar voor mij geen 1M. Nu niet maar ook straks niet. Jullie mogen me kielhalen de dag dat ik een 1M koop :twisted:
Ik roep al 5 jaar dat die .35i motor me niets doet. Die 1M veranderd daar helemaal niets aan. Zoek mijn bijdrages maar op in dit draadje, mijn mening is vanaf het begin hetzelfde.
In een bread en butter model als een 3 serie of 5 serie, voor alledag prima motor. Maar een M hoort een sporthart te hebben. Die is er niet, dat accepteer ik, kan ook niet anders maar voor mij geen 1M. Nu niet maar ook straks niet. Jullie mogen me kielhalen de dag dat ik een 1M koop :twisted:
Robin schreef:Rico, jij bent 'n 'mooiweer' rijder, wees eerlijk, ik met m'n boot van 'n olifant ben dat niet eens, (weet jij ook)wát heb je met die 600 toeren verschil wat 'n 130i doet tov 'n .35i (max pk's) en waarbij die eerst niet de klappen geeft zoals 'n M3/5 dat wel doet & deed die laatste 1000 toeren?RVV schreef:Macboy al is het Schumacher die zegt, koop een 1M. De auto staat niet op mijn verlanglijstje. Dus waarom zou ik balen dat Andre er relatief lyrisch over de 1M is? Voor Andre vind ik het leuk dat ie een goeie koop heeft gedaan. Maar ik heb geen trek in een 1M. Met een high Atmo erin had ik echt al mijn spaarpotjes stuk geslagen. Maar nu niet en de reden daarvan is ook wat Andre en ook Sandor van Es storend vind. Ik mot geen Turbo in een MMacboy schreef:Lol @ Rico die nu ontzettend baalt na de testrit van André die redelijk lyrisch is over de 1M. Vervolgens gewoon vol blijven houden en hopen dat iedereen het vergeet zodat die 1M er toch kan komen
Je lijkt wel van voor de oorlog man![]()
Ik geef Ilija 100% gelijk. Je hebt de grootste roze BMW bril op van ons allemaal, maar de 1M kan geen goed doen? Stel je niet aan man.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Rico, jij gaat van 'n V10 naar 'n 3.0 non M. Je weet bij mij dat ik dat 'sporthart' in m'n E90 M3 nooit het grootste Sahnestück heb gevonden, terwijl ik dat wel wilde. Da't viel me allemaal best wat tegen(ook voor de prijs), dus dat gedoe over 'n M 'moet''n sporthoogtoerige M 6/8/10 hebben, is bij mij best afgezwakt tot bijna nul.
Jij hebt dus nu 'n 3 liter in 'n veel lichtere koets, dát helpt bij de beleving. Enorm. En toch ga je d'r op papier ongeveer 250(!!!) pk op achteruit. Briljant normaal blokje die 3.0. Niks mis mee. Maar 't ding draait 7000, doet de 1M en de rest van de .35s ook. Tussen de 6 en 70000 rpm deelt ie niet de klappen uit zoals 'n M3/5 dat doet. Tussen de 3 en 6000 doet 'n 1M dat wel, meer dan.!!!!)
Hoef je niet op de universiteit voor te hebben gezeten. ELKE autotester rept over hoe hard 't ding gaat.
Je hoort-behalve bij 'n paar lapzwansen die altíjd wat te mekkeren hebben hier- GEEN ENKELE autotester over de sound, die is gewoon prima.
Sandor van Es had 'n goed en net verhaal. Z'n enige puntje van kritiek. NIET de motor......
Nee de massa, hij vond 'm 'n beetje zwaar worden met z'n 1500 kg bijna. Dat snap ik helemaal.
Ik kan/zal en wil jou ook niet in 'n 1M lulen, weet ik. Weet jij, maar ik weet wat 'n M3 V8 doet, ik weet wat 'n .35i doet. Dan vind ik 't een beetje overdreven om nu al de 1M motor zo af te serveren.
Nostalgie amehoela, een BMW turbo was er 14 jaar EERDER dan 'n E30 M3.
De som van alle delen in de 1M klopt beter dan in welke BMW van de laatste tijd. Behalve de prijs in NL.Period.
Jij hebt dus nu 'n 3 liter in 'n veel lichtere koets, dát helpt bij de beleving. Enorm. En toch ga je d'r op papier ongeveer 250(!!!) pk op achteruit. Briljant normaal blokje die 3.0. Niks mis mee. Maar 't ding draait 7000, doet de 1M en de rest van de .35s ook. Tussen de 6 en 70000 rpm deelt ie niet de klappen uit zoals 'n M3/5 dat doet. Tussen de 3 en 6000 doet 'n 1M dat wel, meer dan.!!!!)
Hoef je niet op de universiteit voor te hebben gezeten. ELKE autotester rept over hoe hard 't ding gaat.
Je hoort-behalve bij 'n paar lapzwansen die altíjd wat te mekkeren hebben hier- GEEN ENKELE autotester over de sound, die is gewoon prima.
Sandor van Es had 'n goed en net verhaal. Z'n enige puntje van kritiek. NIET de motor......
Nee de massa, hij vond 'm 'n beetje zwaar worden met z'n 1500 kg bijna. Dat snap ik helemaal.
Ik kan/zal en wil jou ook niet in 'n 1M lulen, weet ik. Weet jij, maar ik weet wat 'n M3 V8 doet, ik weet wat 'n .35i doet. Dan vind ik 't een beetje overdreven om nu al de 1M motor zo af te serveren.
Nostalgie amehoela, een BMW turbo was er 14 jaar EERDER dan 'n E30 M3.
De som van alle delen in de 1M klopt beter dan in welke BMW van de laatste tijd. Behalve de prijs in NL.Period.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
goede post Robin. 8)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zijn de BMW 1 serie en Audi A3 serie niet bedoeld voor dezelfde kopersgroep? VW Golf kun je daar bijv. ook nog bij zetten. Nee, het is zo duidelijke als wat. RS3 vs 1M, RS4 vs M3 toch?Robin schreef:Ik zie het als 3 totaal verschillende auto's, ik zie de RS3 voor mezelf never nooit niet als 'n 1M tegenstander, 'n 335i ofzo met 'n pakket weer wél.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ok, fair enough. Klopt. IK ging er weer bij mezelf vanuit, maar 'n A3/1/Golf weetikveel zijn elkaars tegenhangers. Zet dan 'n Golf R tegenover 'n 1M. Prijskaartje maakt geen zak uit, want de Cayman R deed ook mee.FerdiACS1 schreef:Zijn de BMW 1 serie en Audi A3 serie niet bedoeld voor dezelfde kopersgroep? VW Golf kun je daar bijv. ook nog bij zetten. Nee, het is zo duidelijke als wat. RS3 vs 1M, RS4 vs M3 toch?Robin schreef:Ik zie het als 3 totaal verschillende auto's, ik zie de RS3 voor mezelf never nooit niet als 'n 1M tegenstander, 'n 335i ofzo met 'n pakket weer wél.
Anyway. Ik neem nog 'n bak koffie. :morecoffee:
Waarbij ik ook denk dat daily gezien en praktisch een RS3 een veel handiger vervoermiddel is dan de 1M. No doubt, maar dan heb je 't ook wel gehad in mijn ogen.
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Bewaarpost 8)RVV schreef:Lol@mooi weer rijden, hou op zeg.wanneer zie je mij rijden
De 135i riepen jullie ook go Rico go, maar Rico moest geen 135i. Zo gek ik altijd was van de e46 M3, zo weinig doet de 1M me. Natuurlijk is het een fantastisch goede auto, natuurlijk zijn de prestaties fenomenaal. Maar hij raakt me niet. Net als een Porsche Cayman me niet raakt.
Ik roep al 5 jaar dat die .35i motor me niets doet. Die 1M veranderd daar helemaal niets aan. Zoek mijn bijdrages maar op in dit draadje, mijn mening is vanaf het begin hetzelfde.
In een bread en butter model als een 3 serie of 5 serie, voor alledag prima motor. Maar een M hoort een sporthart te hebben. Die is er niet, dat accepteer ik, kan ook niet anders maar voor mij geen 1M. Nu niet maar ook straks niet. Jullie mogen me kielhalen de dag dat ik een 1M koop :twist
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Wouter81 schreef:Bewaarpost 8)RVV schreef:Lol@mooi weer rijden, hou op zeg.wanneer zie je mij rijden
De 135i riepen jullie ook go Rico go, maar Rico moest geen 135i. Zo gek ik altijd was van de e46 M3, zo weinig doet de 1M me. Natuurlijk is het een fantastisch goede auto, natuurlijk zijn de prestaties fenomenaal. Maar hij raakt me niet. Net als een Porsche Cayman me niet raakt.
Ik roep al 5 jaar dat die .35i motor me niets doet. Die 1M veranderd daar helemaal niets aan. Zoek mijn bijdrages maar op in dit draadje, mijn mening is vanaf het begin hetzelfde.
In een bread en butter model als een 3 serie of 5 serie, voor alledag prima motor. Maar een M hoort een sporthart te hebben. Die is er niet, dat accepteer ik, kan ook niet anders maar voor mij geen 1M. Nu niet maar ook straks niet. Jullie mogen me kielhalen de dag dat ik een 1M koop :twist
Nu ik 't zo doorlees en met Rico's autokoop achtergrond(waar niks mis mee is, ik verander zelf ook sneller van auto dan van onderbroek) , is dit wel 't bewaren waard ja. Ik heb zo een idee dat het niet helemáál 100% zeker is dat ie géén 1M zal doen. En dat bedoel ik niet als flauwekul, een soort gevoel. 99% dat Rico never een 1M doet hoor, maar you never know, als ie ermee gereden heeft.
Niks is zo veranderlijk als de mens. Ik had nooit gedacht dat ik 'n E90 M3 zou rijden. Ik had 10 jaar terug ook nooit gedacht dat ik 'n 5 serie zou rijden, dingen gaan zoals ze gaan....
- Arthur
- Berichten: 43836
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 1 Serie M Coupé
^^^^
Over 4 of 5 jaar zitten ze in de Z4 prijsklasse die er nu staat 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nu lijkt het zo alsof helemaal anti 1M ben, maar dat is natuurlijk niet (nee ik zwak niks af, dus bewaar rustig deze post
) de auto raakt me gewoon niet. Arthur leuk dat je de Z4 bijhaalt. Maar haal je mijn posts erbij uit 2006 over de Z4 dan lees je dat hoe enthousiast ik toen was over de Z4 ik dat nu ook ben. Voor alle duidelijk ik vergelijk de 1M niet met de Z4, qua performance staat de 1M ver boven de Z4. Maar het gaat mij om de gevoelige snaar. Zo gek als ik toen in de kop was van de 130i bv en de e46 M3. Dat gevoel is totaal aanwezig bij mij. Dat had ik ook niet bij de 135i en ook niet bij de 1M. Ik rep trouwens ook nergens dat een 1M te weinig vermogen heeft. Dat geloof ik wel.
Voor wat betreft vermogen, terug van 507pk naar 265pk, vermogen is altijd belangrijk als je maar genoeg hebt. Een 5 serie met 265pk is net aan. Een Z4 met 265pk is meer dan voldoende. 130i was ook altijd ruimschoots voldoende. M5 was werelds, maar voor mij geen reden om weer 400 plus pk te moeten hebben.
Ik vind dat het bij speciaal spul allemaal om passie moet draaien. Een auto moet je raken of die nou 30k kost of 100k als die je raakt dan is die het geld waard. Als een 1M je raakt zoals bij Ferdi of Andre dan maakt het ook niet uit of die 60 of 80k kost dan wil je hem gewoon. Bij mij is die klik er niet ook niet als ze straks voor Z4 geld te koop zijn. Ik rij nu tenslotte ook niet in een 135i.
Voor wat betreft vermogen, terug van 507pk naar 265pk, vermogen is altijd belangrijk als je maar genoeg hebt. Een 5 serie met 265pk is net aan. Een Z4 met 265pk is meer dan voldoende. 130i was ook altijd ruimschoots voldoende. M5 was werelds, maar voor mij geen reden om weer 400 plus pk te moeten hebben.
Ik vind dat het bij speciaal spul allemaal om passie moet draaien. Een auto moet je raken of die nou 30k kost of 100k als die je raakt dan is die het geld waard. Als een 1M je raakt zoals bij Ferdi of Andre dan maakt het ook niet uit of die 60 of 80k kost dan wil je hem gewoon. Bij mij is die klik er niet ook niet als ze straks voor Z4 geld te koop zijn. Ik rij nu tenslotte ook niet in een 135i.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Jesper en 25 gasten
