Loogbad
- Dennis Cavallino
Loogbad
Wat zou het ongeveer kosten om je auto in een loogbad te laten dompelen?
- Joy
-dompelbad ontlakken in loogbad+roestvrij maken in fosforzuurbad 2300,00 Euro
-dompelbadgrondlakken 2400,00 Euro. ALLE plekjes waar dan ook worden zo bereikt.
Totaal kosten 4700 Euro.
http://www.fzb-wagner.de/01.html
-dompelbadgrondlakken 2400,00 Euro. ALLE plekjes waar dan ook worden zo bereikt.
Totaal kosten 4700 Euro.
http://www.fzb-wagner.de/01.html
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Hehe. Teermatjes zijn al uit de E30 hoor, wees maar niet bang.
Ik was gisteren bij Wielhoven. Daar had een E30 gestaan die in een loogbad is geweest. Peter zei al dat dat een hoop had gekost, maar ik was vergeten te vragen hoeveel. Met onze E30 heb ik een aantal plannen. Een grote wens van mij is nog steeds om de auto als racer te restaureren. Je kan dat op een paar manieren doen. Zelf goed schuren en (laten) spuiten. Laten zandstralen en (laten) spuiten, of extreem gaan en dan ga je hem logen.
Logen wordt dus erg duur en schuren vind ik een klotewerk, dus dan komt de volgende vraag: wat kost het stralen van een auto?
Als hier mensen meelezen die dit ook kunnen, er mogen stickers op de auto hoor! 8)
Ik was gisteren bij Wielhoven. Daar had een E30 gestaan die in een loogbad is geweest. Peter zei al dat dat een hoop had gekost, maar ik was vergeten te vragen hoeveel. Met onze E30 heb ik een aantal plannen. Een grote wens van mij is nog steeds om de auto als racer te restaureren. Je kan dat op een paar manieren doen. Zelf goed schuren en (laten) spuiten. Laten zandstralen en (laten) spuiten, of extreem gaan en dan ga je hem logen.
Logen wordt dus erg duur en schuren vind ik een klotewerk, dus dan komt de volgende vraag: wat kost het stralen van een auto?

Als hier mensen meelezen die dit ook kunnen, er mogen stickers op de auto hoor! 8)
- MX5T
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Dennis, neem eens contact op met deze mensen :idea:
http://www.fbg.nl/70995
Ze doen regelmatig auto's stralen.
http://www.fbg.nl/70995
Ze doen regelmatig auto's stralen.
- Bert ///M3
Heb je gelijk in, maar als de kilo's daar vandaan moeten komen voor 4700 euro dan heb je nog wel andere mogelijkheden denk ik.Dieseltourist schreef:Een raceauto is een risiko-object en is zonder voldoende sponsoring een tijdvreter als je het "mooi" wil maken. Maar voor het ultime lichtgewicht kun je niet om logen heen (en daarna geen kilo's verf erop !).
Neem eens contact op met VA Engineering (Ad Verkuylen) in St Oedenrode.
Logen voor die prijs heeft imho ook alleen zin als je er echt helemaal voor gaat, carbon fiber plaatwerk, dashboard weg, lichtere upside down dempers, lichtere remklauwen enz.
Tenzij al die zaken natuurlijk regelementair niet toegestaan zijn en je wel maximaal gaat

-
http://www.bmwdriversclub.nl/index.php? ... sc&start=0
als je dit draadje leest komt er ergens ook een adres naar voren waar ze logen als ik het goed heb, dacht dat het qwa prijs wel meeviel
Arjan
als je dit draadje leest komt er ergens ook een adres naar voren waar ze logen als ik het goed heb, dacht dat het qwa prijs wel meeviel
Arjan
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Ok logen van de koets kost me 500 euro.
Met wat extra delen erbij (deuren/motorkap/kofferklep) zo'n 7 a 800.
Die kan ik ook zelf wel kaal maken, daar zitten geen rare hoekjes in enzo.
Intussen kan ik dan alle losse delen naar de moffelboer brengen, of zelf kaal maken en spuiten. En daarna is het een kwestie van heel goed de auto opbouwen. Eventueel wat lassen hier en daar (zou nu nog niet weten waar), alle overtollige klemmetjes/tangetjes eruit slijpen en dan de auto behandelen met RX5/RX7 en RX10. Dan wordt alles mooi roestvrij. De auto spuiten kost vervolgens het meeste, maar met de tips van o.a. Joost kun je het hele interieur al zelf doen. Rest alleen de buitenkant nog, daar ga ik me niet aan wagen.
Fuck wat een werk, maar wel leuk voor volgende winter om de racer in 'concours' staat te krijgen. Dat betekent dus dat ik dit jaar niets spannend met de looks van de auto ga doen. Bedankt voor de tip van dat M3 restauratie draadje. Ben weer een hoop wijzer geworden.
Met wat extra delen erbij (deuren/motorkap/kofferklep) zo'n 7 a 800.
Die kan ik ook zelf wel kaal maken, daar zitten geen rare hoekjes in enzo.
Intussen kan ik dan alle losse delen naar de moffelboer brengen, of zelf kaal maken en spuiten. En daarna is het een kwestie van heel goed de auto opbouwen. Eventueel wat lassen hier en daar (zou nu nog niet weten waar), alle overtollige klemmetjes/tangetjes eruit slijpen en dan de auto behandelen met RX5/RX7 en RX10. Dan wordt alles mooi roestvrij. De auto spuiten kost vervolgens het meeste, maar met de tips van o.a. Joost kun je het hele interieur al zelf doen. Rest alleen de buitenkant nog, daar ga ik me niet aan wagen.
Fuck wat een werk, maar wel leuk voor volgende winter om de racer in 'concours' staat te krijgen. Dat betekent dus dat ik dit jaar niets spannend met de looks van de auto ga doen. Bedankt voor de tip van dat M3 restauratie draadje. Ben weer een hoop wijzer geworden.
- Dennis Cavallino
De E30 325. Die auto gaat namelijk nooit meer weg, maar hij ziet er nu een beetje zielig uit. Afgelopen 2 jaar heel weinig gereden (1 keer Spa). Vorig jaar hebben we de oude rolkooi eruit gehaald en een erg mooie rolkooi in laten bouwen bij www.wielhoven.com en daar staan een paar fraaie E30 325's. En nu is het dus tijd om de auto ook knap te maken. Eerst dit seizoen zoveel mogelijk rijden (ligt aan budget, privé slokt de vakantie en sparen voor trouwen een hoop op). Na de laatste race wil ik gaan beginnen met volledige demontage. Voor begin volgend seizoen moet 'ie dan klaar zijn.
Verwacht geen M3 qua prestaties, maar voor een E30 325 moet 'ie gewoon goed zijn. De jongens die vooraan rijden gaan heel extreem qua opbouw. Wij iets minder, maar het ragbakken stadium zijn we al ver voorbij. Draadje van de auto: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=1229
Verwacht geen M3 qua prestaties, maar voor een E30 325 moet 'ie gewoon goed zijn. De jongens die vooraan rijden gaan heel extreem qua opbouw. Wij iets minder, maar het ragbakken stadium zijn we al ver voorbij. Draadje van de auto: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=1229