BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nieuwe 1-serie ///M! >>Test verplaatst naar 11 juni

Bericht door Robin » 27 mei 2011, 10:43

k33z schreef:Hmm, een tweeling van 3 jaar oud achter in een 1M over een jaartje of 3. Gaat dat passen? :)
Twin turbo x twinturbo. :D

RVV

Bericht door RVV » 27 mei 2011, 10:49

Fizbin schreef:
FerdiACS1 schreef:Ok, de 340pk haalt ie dus niet. Nou ja, ook goed :)
Het schijnt dat je bij de pk's die de dyno aangeeft juist 15% bij moet tellen vanwege het verlies van pk's door het rollen zelf. Tenminste, dat is wat ik begrijp uit het draadje op 1addicts :angel: Dus dat zou neerkomen op een totaal aantal van 380 pk's... Dan heeft BMW deze auto wel heel erg onderschat :hmmm:
Een enkele rollenbankbank meting is net zo betrouwbaar als geen meting. Zet diezelfde 1M op 5 verschillende rollenbanken en je krijgt 5 verschillenden uitslagen.

Een rollenbank testresultaat is alleen maar interessant bij before en after tuning.

Gaat ook allemaal weer een eigen leven leiden, nu is het al zo dat die 1M 380pk heeft. Bij BMW onderschatten ze helemaal niets, ze hebben notebene zelf die auto/motor ontwikkeld. Die motor heeft weken lang op motorbanken gedraaid, auto op rollenbanken etc. Ze weten precies hoeveel vermogen die auto heeft. Minimaal 340pk.

MAAR dat is onder de minste condities in de praktijk zal die afhankelijk van omgevingstemperatuur en luchtdruk waarschijnlijk meer vermogen kunnen produceren. BMW zet voor de zekerheid wat lager in en geeft dan 340pk op want dat haalt die 1M eigenlijk altijd wel. In theorie kan het zo zijn dat hij in de meest optimale omstandigheden 380pk kan leveren. Maar dat maakt het niet automatisch een auto met 380pk vermogen.

Dat die lekker vlot is dat zie je wel terug in de filmpjes die nu op het net verschijnen.

Overigens zit ik meer op de Hielke lijn, eerst eens zien dan pas geloven :D Ik proef toch al wat de mindere (bekende) punten in Andre zijn relaas. Daar is nu eenmaal niets aan te doen, want die motor is een feit en het is een feit dat er geen loeiende 6 in lijn atmo in zit.

@Kees met de tweeling in de 1M kun je vergeten. Die kleintjes kunnen dan de beentjes niet kwijt als ze in een kinderstoel zitten.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2011, 10:52

RVV schreef:@Kees met de tweeling in de 1M kun je vergeten. Die kleintjes kunnen dan de beentjes niet kwijt als ze in een kinderstoel zitten.
Als ze net uit de kinderstoel zijn moet het kunnen. Op welke leeftijd is dat, 4 of zo?

RVV

Bericht door RVV » 27 mei 2011, 10:57

Stoelverhoger, maar dan is 4 jaar echt helemaal de ondergrens hoor, en dan zitten die beentjes wat in de weg. Daarbij speelt (sorry voor de off topic Kees) dat de kleintjes van Kees als ze 4 zijn wat kleiner zullen zijn als leeftijdgenootjes. De gordel loopt dan over hun keel heen ipv over de borst. Esmee was toen ze 4 was ook nog een krielkipje. Overigens pakken ze het qua groei tussen 5 en 7 weer heel goed terug. rond de 6 á 7 jaar zijn ze vaak net zo groot als leeftijdsgenootjes.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2011, 11:06

Oke, Kees moet dus iets langer geduld hebben voor 'ie een 1 M kan kopen.

Zelf heb ik in ieder geval geen trauma overgehouden van een kinderzitje achterin de '02 en de E21.

RVV

Bericht door RVV » 27 mei 2011, 11:08

Ik ken dan de e21 ook als kind zijnde, maar wij slingerde gewoon los op de achterbank toen, ruimte zat :angel:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mei 2011, 11:10

Ik kan me ook niks van een kinderzitje herinneren, maar of dat er ook echt niet was...? Ik denk het niet, want ik zat ook weleens achterin de Peugeot 204 en daar kan ik me ook niks van een kinderzitje of zo herinneren. Hoe zou je het ook vast moeten zetten, die dingen hadden immers geen gordels achterin.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 mei 2011, 11:13

RVV schreef:
Fizbin schreef:
FerdiACS1 schreef:Ok, de 340pk haalt ie dus niet. Nou ja, ook goed :)
Het schijnt dat je bij de pk's die de dyno aangeeft juist 15% bij moet tellen vanwege het verlies van pk's door het rollen zelf. Tenminste, dat is wat ik begrijp uit het draadje op 1addicts :angel: Dus dat zou neerkomen op een totaal aantal van 380 pk's... Dan heeft BMW deze auto wel heel erg onderschat :hmmm:
Een enkele rollenbankbank meting is net zo betrouwbaar als geen meting. Zet diezelfde 1M op 5 verschillende rollenbanken en je krijgt 5 verschillenden uitslagen.
lol. Dit soort - altijd hetzelfde - reacties over dynobanken en cijfertjes. De ene bank dit, en die weer dat. Dat een dynobank een tuningsinstrument is duidelijk. En dat absolute cijfers niet gelden, is ook zo oud als de weg naar Rome. Lekker boeien hoeveel pk die 1M heeft. Maar het is simpel, ze hebben ff een dynootje gedaan met die 1M. Daar kwam wat uit (doe +/-5%, 330pk aan de wielen of zo). Goh, dik vermogen, ook na vijf keer doorhengsten. Motor levert in de praktijk dik vermogen, want houdt een e92M3 bij. Da's niet mis. 340pk is inderdaad onder 'tenminste' omstandigheden, ik stel me de situaiie voor: In de hete zon van Libie met de 95octaan prik van Ghadaffi.
In NL betekent dat daarentegen in de praktijk dat je met ons klimaat en 98Ron BP Ultimate gewoon met dik 360pk aan het rondrijden bent. Net zoals is mijn Schnitseltje.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 27 mei 2011, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Fizbin

Bericht door Fizbin » 27 mei 2011, 11:15

Bij BMW onderschatten ze helemaal niets, ze hebben notebene zelf die auto/motor ontwikkeld. Die motor heeft weken lang op motorbanken gedraaid, auto op rollenbanken etc. Ze weten precies hoeveel vermogen die auto heeft. Minimaal 340pk.
Klinkt logisch :) Maar dan ben ik toch benieuwd wat de 1M bij BMW op de rollerbank echt maximaal gedraaid heeft.

k33z

Bericht door k33z » 27 mei 2011, 11:20

Dan moet ik nog maar even wat langer in de 335i rijden :)

RVV

Bericht door RVV » 27 mei 2011, 11:26

Kees dat is zeker geen straf :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 mei 2011, 11:34

Probeer iemand te regelen met een G-tech meter, die zijn volgens mij aardig accuraat.( de meter dan :mrgreen: )

Hielke

Bericht door Hielke » 27 mei 2011, 11:42

Andre, ik tegen de 1M schoppen? Onmogelijk, ik heb er nog geen meter in gereden. Ik spreek wel eens verwachtingen tav die auto uit, en ik ben van mening dat ie voor een prijs van 80.000 euro een hele klap meer beleving tov een 135i moet bieden. Maar mijn oordeel moet nog komen.

Ik schop tegen auto's aan die het schoppen verdienen. E36 en E46 M3's bijvoorbeeld. Highly overrated auto's die op de openbare weg erg snel zijn maar geen beleving bieden. Tenzij je van een atmosferische motor houdt die bovenin als een mitrailleur klinkt. Ik maak me hier met deze opstelling niet populair, dat moet dan maar.

Die .35i motor is fantastisch. Ook als ie bovenin zoals alle turbomotoren wat lucht verliest. Die motor alleen onderscheidt de 1M al in gunstige zin van de M3's.

RVV

Bericht door RVV » 27 mei 2011, 11:44

Gelöel Hielke :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 27 mei 2011, 11:45

Downforce Hans schreef:Probeer iemand te regelen met een G-tech meter, die zijn volgens mij aardig accuraat.( de meter dan :mrgreen: )
Ik plak mijn Performance Box erin. Daar kun je op rekenen.

RVV

Bericht door RVV » 27 mei 2011, 11:46

Waar heb jij nou een performance box voor nodig. Was een telraam je te min ofzo :lol:

Tom

Bericht door Tom » 27 mei 2011, 11:51

Downforce Hans schreef:Probeer iemand te regelen met een G-tech meter, die zijn volgens mij aardig accuraat.( de meter dan :mrgreen: )
De gay-tech meter zal wel uitslaan bij een hoop kerels die om een auto staan te fappen :)

Robin

Bericht door Robin » 27 mei 2011, 11:54

Downforce Hans schreef:Probeer iemand te regelen met een G-SPOT meter, die zijn volgens mij aardig accuraat.( de meter dan :mrgreen: )

Mijn tong/vinger is heel accuraat. 8)

k33z

Bericht door k33z » 27 mei 2011, 12:08

Robin schreef:
Downforce Hans schreef:Probeer iemand te regelen met een G-SPOT meter, die zijn volgens mij aardig accuraat.( de meter dan :mrgreen: )

Kan je die gelijk even gebruiken om Hielke zijn temperatuur te meten nadat hij in de 1M gereden heeft en zijn relaas geeft.

Robin

Bericht door Robin » 27 mei 2011, 12:12

k33z schreef:
Robin schreef:

Kan je die gelijk even gebruiken om Hielke zijn temperatuur te meten nadat hij in de 1M gereden heeft en zijn relaas geeft.
Hielke is 'n schat van 'n jongen, maar ik wil 'm niet teveel hoop geven. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mei 2011, 12:14

Robin schreef:Rene wat zou zo'n GTS 4.4 V8 op de vooras van dat kleine Emmetje doen? :hmmm:
ik denk dat ie het zelfs nog wel eens beter zou kunnen doen...
de motor is sowieso korter en komt dus verder/meer achter de vooras te liggen.
daarnaast weegt die denk niet veel meer of zelfs wellicht een tikkie minder?

weet niet wat het blok van de n54? weegt
en ook niet wat de 4.4 gts motor weegt, maar die is licht en snelle respons en veel vermogen NA
zal eens speuren naar gewicht op bmw oem.

kan niet de gts en 1m nog vinden, maar hier de andere gegevens.

S65B40A = 139kg short engine
N54B30A = 133kg short engine

dus beide om het even, echter de N54 heeft 2 turbo's die 5kg per stuk wegen...
het gewicht is van beide dus nagenoeg hetzelfde, daarbij kon de S65B44 nog wel eens lichter zijn...
anyway is korter en NA enz...een zeer leuke optie lijkt me.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 mei 2011, 12:17

Kijk, en daarom probeer ik die fappers in het middagprogramma van de 11e juni ook te vermijden. Ze raken van de aanblik van die spatbordkampioen al zo van streek dat een arabier er nog wat van kan leren :bag:

:lol:

Robin

Bericht door Robin » 27 mei 2011, 12:18

Goed verhaal Rene. Leuke optie inderdaad.

Even naar de dealer met je 1M en vragen of ze 'n 4.4 GTS V8 hebben ergens rondom München en dan switchen(niks bijbetalen, want ze wegen toch evenveel!), alléén 't arbeidsloon van 't ombouwen betalen.

Oftewel----> :hmmm: :bag:

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 27 mei 2011, 13:44

Andre schreef:Hielke wil gewoon tegen de 1M schoppen dat mag ie doen is misschien ook goed om dit topic in leven te houden. Maar een andere reden kan er namelijk niet zijn de 1M is een super entertainer en als je de zakkenvullerij van de staat en bmw nl eraf haalt heeft bmw voor 50.500 (duitse prijs) een auto neergezet van top nivo. Had bmw NL in nederland dezelfde prijs van 69.900 aangehouden wat de RS3 ook kost. Dan was dat heel reeel geweest. In duitsland zijn de 1M en RS3 het zelfde geprijsd en zo had de auto ook in nederland moeten worden aangeboden. Een hele grote fout van bmw NL naar mijn inzins. Bij 80.000 euro bij Bmw NL raakt ie namelijk bij mij wel de pijngrens qua aanschafwaarde.
Stel je voor iedereen lyrisch over de 1M en schaft er één aan indien het budget aanwezig was....hoe leuk zou dat zijn :wink:

Ik heb tot 3x toe voor de keuze BMW/Audi gestaan en voor de laatste gekozen (dat wat betreft roze brillen)maar in het geval van de RS3 vs de 1M is mijn inziens de RS3 op sportief vlak ver verwijderd van de 1M, de combinatie ademt te veel compromissen daar waar de 1M dat niet heeft (de turbo daar gelaten maar ook NA is een compromis vwb het middengebied). Kortom de 1M is voor het gevoel duidelijk meer Bang For Your Buck dan de RS3. Als een RS3 een voorwielaangedreven Focus RS500 met 235 banden tov 255 voor de Audi niet duidelijk kan afleggen op een circuit en ook nog eens na al 3 ronden zijn banden heeft versleten zegt dat wel wat (autobild-test).

Verder gewoon die 1M uit DLD halen voor 70-73k dan praten we al niet meer over de 80k hier. Import is zo gepiept.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 mei 2011, 14:47

Vermakelijk draadje met dito bijdrage's. Meest interessante is natuurlijk die van Andre die er daadwerkelijk in gereden heeft. Het enige "roze" wat me wel weer opvalt is dat als een BMW op een bank gaat er ineens vermogen bij moet? Terwijl bij alle andere auto's de vermogens altijd in twijfel getrokken wordt... lees: de bank geeft te veel aan. Dat is jammer want het lijkt me toch gewoon een erg goede kar.
Op naar de volgende 165 pagina's :nerd: :wink:

Plaats reactie