BMW gaat naar full LCD dash
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
BMW gaat naar full LCD dash
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=536186" onclick="window.open(this.href);return false;
Egh................niet helemaal mijn ding, maar al wel niet tegen te houden zijn.................
Egh................niet helemaal mijn ding, maar al wel niet tegen te houden zijn.................
- Bijlagen
-
- bmw-lcd-dash.jpg (62.44 KiB) 1988 keer bekeken
-
Re: BMW gaat naar full LCD dash
ik heb ermee gereden in de nieuwe Jaguar XJ... het is wel echt gaaf, handig en accuraat... op zich neits mis mee... alhoewel "retro" ook leuk is natuurlijk...
-
Ik zou een sfeertje a la Reventon niet verkeerd vinden in de cockpit...
Doet me denken aan mijn vroegere Kadett GSI 16V.... :banaan:
Doet me denken aan mijn vroegere Kadett GSI 16V.... :banaan:
-
Kun je de schaalverdeling tenminste instellen 

- RVV
Ik vind het niet mooi.
-
Same here.RVV schreef:Ik vind het niet mooi.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik wél, die Aventador heeft 't prachtig maar vind het echte analoge met echte wijzers eerlijker en meer nostalgie.RVV schreef:Ik vind het niet mooi.

- RVV
Daar zit ook diepte in. Dit is net een Ipad waar je naar kijkt.
- Tristan
Reed gister in een S-klasse die volgens 1 van de eerste LCD schermen had en viel me niet tegen. En veel functies zijn te zien in het scherm, dus vond het best handig.
-
RVV schreef:Daar zit ook diepte in. Dit is net een Ipad waar je naar kijkt.
Mee eens, met 'n aantal hier zijn we horlogegekken en een wijzerplaat, qua diepte , wijzers, indexstreepjes/hoogte- en laagteverschillen en kleuren etc. kan een klok maken of breken nietwaar?
Dit is 't eigenlijk net niet inderdaad.
- RVV
Precies dat bedoel ik ook.
-
Tja, hier zie je hoe de legendarische E46 M3 CSL dat bijvoorbeeld had, skitterend inderdaad.RVV schreef:Precies dat bedoel ik ook.
- Ravin ///M
Nice. Was ook wel een achtergebleven stukje techniek, de cockpit tov. de rest van de auto. In de Jag en de Merc S vind ik t ook super. Vooral de S-klasse is erg zakelijk-handig.
-
Heeft iedereen die de LCD hier afserveert al in een auto gereden waar het in zit? Zo nee, eerst maar eens afwachten voordat we een mening vormen.
Denk dat mijn voorkeur ook uit gaat naar een analoge meter, maar wie weet kunnen ze dit gevoel wel briljant nabootsen en blijven alleen de andere voordelen (extra info, etc.) van de LCD over.
Denk dat mijn voorkeur ook uit gaat naar een analoge meter, maar wie weet kunnen ze dit gevoel wel briljant nabootsen en blijven alleen de andere voordelen (extra info, etc.) van de LCD over.
-
Aventador, impressive, maar ook wel erg Playstation, karakter nul eerlijk gezegd:

- Luc B
bah bah , doe mij maar gewone tellers, in ieder geval dat je van die klokken ziet. Zo plat dat is toch niets.
- Jelmer850i
'echte' tellers zijn altijd goed.
Ga je het digitaal maken dan erger je je 10 jaar later dood aan die achterlijk verouderde dingen!
Hetzelfde wat ik nu doe in de E46 de boardcomputer/navigatie wat ergerlijk irritant en traag is dat.
Zoiets hou je toch. Als je het dan ook al in je tellerbak gaat doorvoeren....
Ga je het digitaal maken dan erger je je 10 jaar later dood aan die achterlijk verouderde dingen!
Hetzelfde wat ik nu doe in de E46 de boardcomputer/navigatie wat ergerlijk irritant en traag is dat.
Zoiets hou je toch. Als je het dan ook al in je tellerbak gaat doorvoeren....
- RVV
Nee zo plat vond die eend ook maar niks
http://www.streetfire.net/video/truck-s ... _15200.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.streetfire.net/video/truck-s ... _15200.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Chris van S.
Mij lijkt het een mooi stukje techniek. Was het niet zo dat bij Benz dat er diverse "schermen" mogelijk zijn? Bijv instelbaar dat alleen de snelheidsmeter zichtbaar is in het donker? Dat lijkt mij prima rustgevend voor de ogen in elk geval.
Wat mij betreft mag er dan gelijk een display komen dat ervoor zorgt dat de misses niet kan meekijken op de snelheidsmeter....
Net zoals wat Range Rover heeft met het navigatie systeem waar de rijder navi ziet en de bijrijder bijv een film op hetzelfde scherm!
Wat mij betreft mag er dan gelijk een display komen dat ervoor zorgt dat de misses niet kan meekijken op de snelheidsmeter....

- Downforce Hans
Volgens mij was Saab dat waarbij alleen de snelheidsmeter nog te zien was.Chris van S. schreef:Mij lijkt het een mooi stukje techniek. Was het niet zo dat bij Benz dat er diverse "schermen" mogelijk zijn? Bijv instelbaar dat alleen de snelheidsmeter zichtbaar is in het donker? Dat lijkt mij prima rustgevend voor de ogen in elk geval.
Wat mij betreft mag er dan gelijk een display komen dat ervoor zorgt dat de misses niet kan meekijken op de snelheidsmeter....Net zoals wat Range Rover heeft met het navigatie systeem waar de rijder navi ziet en de bijrijder bijv een film op hetzelfde scherm!
- Downforce Hans
Accuraat.........hoeft helemaal niet.Metchu schreef:ik heb ermee gereden in de nieuwe Jaguar XJ... het is wel echt gaaf, handig en accuraat... op zich neits mis mee... alhoewel "retro" ook leuk is natuurlijk...
Neem digitale multimeters, zit vaak verschil in qua uitlezing maar is toch digitaal.
- Martijn_bmw
klopt bij saab heb je een knop night in je dashboard. daan gaan alle lampjes en tellers uit behalve de km-tellerDownforce Hans schreef:Volgens mij was Saab dat waarbij alleen de snelheidsmeter nog te zien was.Chris van S. schreef:Mij lijkt het een mooi stukje techniek. Was het niet zo dat bij Benz dat er diverse "schermen" mogelijk zijn? Bijv instelbaar dat alleen de snelheidsmeter zichtbaar is in het donker? Dat lijkt mij prima rustgevend voor de ogen in elk geval.
Wat mij betreft mag er dan gelijk een display komen dat ervoor zorgt dat de misses niet kan meekijken op de snelheidsmeter....Net zoals wat Range Rover heeft met het navigatie systeem waar de rijder navi ziet en de bijrijder bijv een film op hetzelfde scherm!

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hoe meer ik het bekijk, des telelijker ik het vind............................maar dat zal wel niet helpen............ 

- dvh
Net als bij horloges, liever een analoog dan een digitaal klokje.
Gewoon een traditioneel stukje karakter wat mist.
Gewoon een traditioneel stukje karakter wat mist.
- GTRene
zoals op de foto euh...nee dank u, doch denk dat je via een druk op de knop wellicht kan kiezen uit zeg 4 lay outs en dus ook klassiek of sportief enz, mogelijkheden te over, of 3d 8)
magoed, ik houd toch van klassiek en dus in de toekomst nog meer je eigen auto bouwen, kan tevens wat "goedkoper" zijn, maar bovenal unieker/eigen en meer karakter.
magoed heb je een goede dagelijkse auto voor het werk nodig ist een ander verhaal lijkt me.
magoed, ik houd toch van klassiek en dus in de toekomst nog meer je eigen auto bouwen, kan tevens wat "goedkoper" zijn, maar bovenal unieker/eigen en meer karakter.
magoed heb je een goede dagelijkse auto voor het werk nodig ist een ander verhaal lijkt me.