Belasting voordeel "zuinige auto's op de schop
- PD power
- HJ2
Re: Belasting voordeel "zuinige auto's op de schop
Yup, net op het nieuws ook. Geniaal weer 

-
:Reageert geschokt:
-
Past nog net een 14% - 20% schraper uitvoering binnen mijn volgende lease termijn, als het tot 2015 is 

- GTRene
werd tijd, immers een super zuinige auto verdient zichzelf al door veel minder accijns/verbruik te betalen 

- Niall
Iedereen weet toch dat de overheid de minst betrouwbare partij is........
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven.
1. Je gaat dood
2. Je betaalt je in de tussentijd blauw aan belasting

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven.
1. Je gaat dood
2. Je betaalt je in de tussentijd blauw aan belasting

- PD power
Denk alleen dat ze die pruttelpotjes niet meer aan de straatstenen kwijt kunnen, want zelfs in polen willen ze die dingen niet hebben......GTRene schreef:werd tijd, immers een super zuinige auto verdient zichzelf al door veel minder accijns/verbruik te betalen

Was idd te verwachten.
- GTRene
hoezo niet, als je iets zuinigs zoekt kom je er alsnog op uit.
-
Geweldig dit en volledig terecht.
- PD power
Rene ze zijn op papier vaak flink zuiniger dan in de werkelijkheid, daarnaast is het DF gehalte heeeeeeeeel ver te zoeken, sprak laatst een dealer die zich al zorgen maakte over deze auto's als ze uit de lease terug komen, mede omdat hij dit ook wel zag aankomen, 9 van de 10 koopt zo'n ding voor het belasting voordeel, nu dit vervalt... en buitenland wil ze echt niet hebben, worden ze ook nauwlijks tot niet verkocht.GTRene schreef:hoezo niet, als je iets zuinigs zoekt kom je er alsnog op uit.
- PD power
he Ruben, ik ben het een keer met je eens...Ruben schreef:Geweldig dit en volledig terecht.

- Snipe
Er is een regeling voor die dingen en die regeling heeft een einddatum. Na die einddatum wordt de regeling kennelijk niet verlengd.Niall schreef:Iedereen weet toch dat de overheid de minst betrouwbare partij is........
Wat is daar precies onbetrouwbaar aan dan?
*zwaait naar belastingvrijslachtoffers*
-
+1Ruben schreef:Geweldig dit en volledig terecht.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gelukkig...........................worden al die Priussen met die priapisme bestuurders door de plee gespoeld binnenkort....................heerlijk.........
- GTRene
tuurlijk de stimulans wordt minder, maar als je geen DF'r bent en gewoon een zuinig autootje wil kopen koop je geen M5 maar zo'n klein zuinig ding, zo bedoel ik dat.PD power schreef:Rene ze zijn op papier vaak flink zuiniger dan in de werkelijkheid, daarnaast is het DF gehalte heeeeeeeeel ver te zoeken, sprak laatst een dealer die zich al zorgen maakte over deze auto's als ze uit de lease terug komen, mede omdat hij dit ook wel zag aankomen, 9 van de 10 koopt zo'n ding voor het belasting voordeel, nu dit vervalt... en buitenland wil ze echt niet hebben, worden ze ook nauwlijks tot niet verkocht.GTRene schreef:hoezo niet, als je iets zuinigs zoekt kom je er alsnog op uit.
tuurlijk de nieuw verkopen zullen ff stokken, maar ook daar geld, als je wat zuinigs en niet duur wilt of kunt betalen maar wel nieuw wil koop je toch zoiets en niet een M5 oid
- PD power
Snap wel wat je bedoelt Rene, alleen zo'n pruttel hok rijdt echt gewoon slecht, want tussen een M5 en een Lupo 3 L zit een hele wereld.GTRene schreef:tuurlijk de stimulans wordt minder, maar als je geen DF'r bent en gewoon een zuinig autootje wil kopen koop je geen M5 maar zo'n klein zuinig ding, zo bedoel ik dat.PD power schreef:Rene ze zijn op papier vaak flink zuiniger dan in de werkelijkheid, daarnaast is het DF gehalte heeeeeeeeel ver te zoeken, sprak laatst een dealer die zich al zorgen maakte over deze auto's als ze uit de lease terug komen, mede omdat hij dit ook wel zag aankomen, 9 van de 10 koopt zo'n ding voor het belasting voordeel, nu dit vervalt... en buitenland wil ze echt niet hebben, worden ze ook nauwlijks tot niet verkocht.GTRene schreef:hoezo niet, als je iets zuinigs zoekt kom je er alsnog op uit.
tuurlijk de nieuw verkopen zullen ff stokken, maar ook daar geld, als je wat zuinigs en niet duur wilt of kunt betalen maar wel nieuw wil koop je toch zoiets en niet een M5 oid
Daar komt bij dat de nieuwere zuinige auto qua verbruik tegenvallen, voorbeeld.
Een nieuwe Polo/Ibiza/Fabia 1.2 tdi bleumotion haalt met moeite 1 op 20, terwijl een Ibiza 1,9 tdi uit 2001 met 110 pk haalt redelijk makkelijk 1 op 20, terwijl deze veel beter rijdt.
Daarnaast zijn de nieuwere zuinige auto niet bepaald storings vrij, maar de markt zal zelf het antwoord geven.
- GTRene
als iedereen nou gewoon een V8 koopt en veel rijd is NL zo weer uit de crisis
al die accijns wat dan binnen komt
al die blijde gezichten achter het stuur...(behalve bij de pomp
)

al die accijns wat dan binnen komt

al die blijde gezichten achter het stuur...(behalve bij de pomp

- Fabian
Ach ja, volgende maand lever ik m'n 14% in en haal ik m'n 20% auto op, kan ik er mooi nog ff van genieten 

- dvh
6 euro per maand wegenbelasting !
I lol'd.....
I lol'd.....

- Macboy
Het vervelende is dat een Polo Bluemotion 3-cilinder 1:20 rijdt gemiddeld.
Mijn huidige Balkan Racing Green Passat uit 1999 met 196.522 km op de teller doet 1:18,5 gemiddeld.
Waar is de vooruitgang in godsnaam ????
Afschaffen dat beleid. Ik rij er maar 12 maanden mee, maar doe dat gelukkig niet voor de bijtelling. Overigens moet die hele bijtelling verdwijnen. Dat is pas echt iets kansloos ...
Mijn huidige Balkan Racing Green Passat uit 1999 met 196.522 km op de teller doet 1:18,5 gemiddeld.
Waar is de vooruitgang in godsnaam ????
Afschaffen dat beleid. Ik rij er maar 12 maanden mee, maar doe dat gelukkig niet voor de bijtelling. Overigens moet die hele bijtelling verdwijnen. Dat is pas echt iets kansloos ...
- Niels
- Auto: Prius+
Lijkt me aardig auto gerelateerd dus ik heb het draadje ff naar auto's algemeen geplaatst.
Tja met de betrouwbaarheid van de regering viel dit wel te voorspellen natuurlijk. DE reden voor mij om niet te investeren in een Hybrid, Bluemotion of aanverwant. Dat wordt bukken v.w.b. de afschrijving van die dingen straks....
Tja met de betrouwbaarheid van de regering viel dit wel te voorspellen natuurlijk. DE reden voor mij om niet te investeren in een Hybrid, Bluemotion of aanverwant. Dat wordt bukken v.w.b. de afschrijving van die dingen straks....
- daNpy
Daar rijd je dan in je ubertrage rothok, maar hij is wel lekker goedkoop.
Binnen een week schrijft je auto ook nog eens 5000 euro af

Binnen een week schrijft je auto ook nog eens 5000 euro af

-
Ja, kijken hoeveel A-label rijders aan hun 'geloof' vasthouden nu het voordeel straks weg is 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Wat lopen we weer lekker voorruit op de zaken......
Vooralsnog gaat het om plannen die Weeker gaat presenteren......
Eerst maar eens kijken wat er na de presentatie gebeurd.
Vooralsnog gaat het om plannen die Weeker gaat presenteren......
Eerst maar eens kijken wat er na de presentatie gebeurd.
- Stéphane
Grappig. Niemand begrijpt wie hier nu echt het slachtoffer is. Dat zijn de dealers en de fabrikanten. Die paar tientjes wegenbelasting doen de gemiddelde consument maar een heel klein beetje pijn.
Wat wel pijn doet is dat een Fiat 500 straks €25.000 gaat kosten. Of een Civic en een Prius €40K. Consument heeft daar geen last in de zin van dat ze altijd de keuze hebben om een auto wel of niet te kopen, dealers en fabrikanten dus wel omdat de auto's 40% duurder worden. Alhoewel op een wereldschaal Nederland natuurlijk geen fluit voorstelt, dus of de fabrikanten er echt last van hebben blijft de vraag. Lokaal in Nederland zullen wel wat dealers zeker de pijn gaan voelen.
Voor de zakelijke rijder is er trouwens geen probleem, zolang de bijtelling 14% blijft voor die auto's. Dus ook hier zie ik veel mensen in dit topic gewoon volledig de plank mis slaan. Einde van de rit zal een volgende auto dan wel meer gaan kosten, maar ook dan kun je daar zelf kijken hoe je dat kunt beinvloeden als je weinig geld uit wilt geven.
En als het gaat om 'Driving Fun': ik heb een Hybrid en ik vind het een prima ding om relaxed mijn dagelijkse kilometers mee te rijden. Kost mij betrekkelijk weinig en als ik leuk wil rijden pak ik mijn Elise. Afgezien van het feit dat leuk rijden in Nederland überhaupt al een lastig verhaal is, omdat door rijden echt alleen op het circuit kan. Dus in die zin zie ik tegen die tijd wel weer hoe ik voordelig mijn dagelijkse kilometers kan gaan rijden.
Wat wel pijn doet is dat een Fiat 500 straks €25.000 gaat kosten. Of een Civic en een Prius €40K. Consument heeft daar geen last in de zin van dat ze altijd de keuze hebben om een auto wel of niet te kopen, dealers en fabrikanten dus wel omdat de auto's 40% duurder worden. Alhoewel op een wereldschaal Nederland natuurlijk geen fluit voorstelt, dus of de fabrikanten er echt last van hebben blijft de vraag. Lokaal in Nederland zullen wel wat dealers zeker de pijn gaan voelen.
Voor de zakelijke rijder is er trouwens geen probleem, zolang de bijtelling 14% blijft voor die auto's. Dus ook hier zie ik veel mensen in dit topic gewoon volledig de plank mis slaan. Einde van de rit zal een volgende auto dan wel meer gaan kosten, maar ook dan kun je daar zelf kijken hoe je dat kunt beinvloeden als je weinig geld uit wilt geven.
En als het gaat om 'Driving Fun': ik heb een Hybrid en ik vind het een prima ding om relaxed mijn dagelijkse kilometers mee te rijden. Kost mij betrekkelijk weinig en als ik leuk wil rijden pak ik mijn Elise. Afgezien van het feit dat leuk rijden in Nederland überhaupt al een lastig verhaal is, omdat door rijden echt alleen op het circuit kan. Dus in die zin zie ik tegen die tijd wel weer hoe ik voordelig mijn dagelijkse kilometers kan gaan rijden.