En dit is baldzijde 162 Zeg, hebben we hier een record droogfappen? denk t wel
BMW 1 Serie M Coupé
- Sperdy
Re: Nieuwe 1-serie ///M! >>Test verplaatst naar 11 juni
Gewoon, ff plaatje kijken uit de TopGear test ....

- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Dit is m'n derde DF auto. Hiervoor reed ik een Alfa Romeo (147 GTA) en daarvoor een MG (ZR 160). Nu dan toevallig een duitser, maar ik ben ook totaal niet merk gebonden. Dus zal ook redelijk objectief zijnHielke schreef:![]()
Maar je zegt het verkeerd. De rest van de testers (gevraagd en ongevraagd) zijn BMW eigenaren en fanboys die maar al te graag het halleluja over iedere nieuwe BMW uitspreken.
Daar kun je bij mij lang op wachten. Zo blijft er in ieder geval toch nog een schijn van onafhankelijkheid (en kunde als tester, maar dat is logisch) over. Kortom, je kunt in het geval van BMW's niet om me heen :twisted:
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 25 mei 2011, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fizbin
Met dit soort plaatjes heb ik geen probleem met droogfappenFerdiACS1 schreef:Gewoon, ff plaatje kijken uit de TopGear test ....![]()
Laatst gewijzigd door Fizbin op 25 mei 2011, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
Dat kan, maar dan moet het eten wel ergens anders vandaan komenFerdiACS1 schreef:Hielke? Lachen man ...![]()
Misschien lukt 11 juni trouwens wel, doen we ook gelijk lekker eten bij Andre in de kantine?
Ik moet nog zien dat dit topic het droogfap stadium voorbij komt. Inmiddels wil zo'n beetje iedere eigenaar van een gare E36 en E46 M3 er al een meeting van maken
Van merkblindheid, stilstaande auto's en massa adoratie krijg ik jeuk. Zorg er voor die 11e juni aub voor dat er een agenda is. Ik hoef 'm maar een half uurtje. En zonder dat er iemand achter me aan rijdt. Voordat je het weet doen de juten ook nog mee.
- Sperdy
-
Andre
Ja geef mij die 1M ook even half uur mee. Blijven julle dan allemaal even buiten wachten dat ik weer terug ben.
Als de tank leeg is en de remblokken ijzer op ijzer zijn. En de linker voorband is tot op canvas weg door 45 keer klaverblad op en neer. Dan mogen jullie wel. Dan ga ik mooi naar huis voor een bakje thee bij moeder de vrouw. Ik neem aan dat jullie je verder zelf wel redden dan.

Als de tank leeg is en de remblokken ijzer op ijzer zijn. En de linker voorband is tot op canvas weg door 45 keer klaverblad op en neer. Dan mogen jullie wel. Dan ga ik mooi naar huis voor een bakje thee bij moeder de vrouw. Ik neem aan dat jullie je verder zelf wel redden dan.
Laatst gewijzigd door Andre op 25 mei 2011, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
FerdiACS1 schreef:http://www.carenthusiast.com/reviews.ht ... le&id=5837
We expect the Cayman S would give us more to think about for a day-to-day runner, but for this test, the M is the one we'd take home
- Hielke
Niet miepen. Jij hebt 'm ongezien en ongetest gekocht, en morgen kun je al een stukje sturen in zo'n ding.Andre schreef:Ja geef mij die 1M ook even half uur mee. Blijven julle dan allemaal even buiten wachten dat ik weer terug ben.
Ik mag me tot 11 juni weer met simpele testjes van onnozele rechtuitbranders en 25 nieuwe DF pagina's behelpen.
En over dat half uurtje van mij, het half uurtje van Hielke zeg maar. Dat half uurtje mag ook wel helemaal op het eind van de dag. Dat half uurtje rijden van mij staat qua belasting trouwens gelijk aan twee drifts van 5 seconden elk van jou hand. Of ga je je inhouden op die 11e?
- GTRene
mooi hoor, ik wil beide wel rijden, heb aardig ervaring met eigen auto's stuk of 116 :banaan:
maja vraag me niet hoe ze allemaal reden, men kop rakelt dat niet zo makkelijk meer op
kan alleen zeggen wat goed voelt en wat niet

maja vraag me niet hoe ze allemaal reden, men kop rakelt dat niet zo makkelijk meer op
kan alleen zeggen wat goed voelt en wat niet
- Sperdy
@Andre,
Zeg, Hielke maakt toch wel een grapje over je bedrijfs 3 sterren restaurant/kantine niet? Ik verwacht tenminste een gedegen kapsalon, verse shuarma, te kunnn bestellen. Colaatje, gekoeld erbij en na afloop - als ik de 1M/// zijn laatste zetje naar het hienamaals heb gegeven - een koud biertje. Heerlijk. Heb je die schoonmaker van wat jaren terug nog ontslagen? Ik zit namelijk graag op een schoon toilet..
Zeg, Hielke maakt toch wel een grapje over je bedrijfs 3 sterren restaurant/kantine niet? Ik verwacht tenminste een gedegen kapsalon, verse shuarma, te kunnn bestellen. Colaatje, gekoeld erbij en na afloop - als ik de 1M/// zijn laatste zetje naar het hienamaals heb gegeven - een koud biertje. Heerlijk. Heb je die schoonmaker van wat jaren terug nog ontslagen? Ik zit namelijk graag op een schoon toilet..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dus ik begrijp dat de M3 niet nodig is.......................ook goed, ik lees het hier wel.................
Kan ik tenminste al mijn vriendinnen uitnodigen..................
Het droogfappen neemt hier pathologische vormen aan...........................hebben ze ook een naam voor; priapisme...............ofwel een landurig aanhoudende woody.......................
Kan ik tenminste al mijn vriendinnen uitnodigen..................
Het droogfappen neemt hier pathologische vormen aan...........................hebben ze ook een naam voor; priapisme...............ofwel een landurig aanhoudende woody.......................
- Hielke
Tuurlijk wel Romo.
Showroomauto's die met een 1M qua prestaties en prijs vergeleken kunnen worden horen er wat mij betreft zeker bij. Het hangt er even vanaf wie de testers op de dag in het noorden zijn. Denk dat ze allemaal wel ervaringen met de nieuwste M3 hebben. Voor film of foto zou ie echter een mooie aanvulling kunnen zijn. Maar ook dat weet ik niet.
Is die RS3 er op 11 juni al? Als je het toch over vergelijkingen hebt dan is dat de mooiste kandidaat.
Showroomauto's die met een 1M qua prestaties en prijs vergeleken kunnen worden horen er wat mij betreft zeker bij. Het hangt er even vanaf wie de testers op de dag in het noorden zijn. Denk dat ze allemaal wel ervaringen met de nieuwste M3 hebben. Voor film of foto zou ie echter een mooie aanvulling kunnen zijn. Maar ook dat weet ik niet.
Is die RS3 er op 11 juni al? Als je het toch over vergelijkingen hebt dan is dat de mooiste kandidaat.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Klinkt wel als een mega test.
- 1M
- 135i ACS
- 135iS
- E36 M3
- E90 M3
Alleen nog even een E46/CSL erbij en DF heeft een heerlijk onderscheidende test op de frontpage staan
- 1M
- 135i ACS
- 135iS
- E36 M3
- E90 M3
Alleen nog even een E46/CSL erbij en DF heeft een heerlijk onderscheidende test op de frontpage staan
-
Rupie
E36 M3 en E90 M3 hebben hier niks te zoeken. De rest van de 135i's lijkt mij ok en die RS3 moet er ook zijn. Ik wil dan ook dat de RS3 volledig afgefakkeld wordt of als winnaar uit de bus komt.
-
Richardt.
E36 M3, zou achterwege kunnen blijven wegens > ouwe meuk
(ben meer benieuwd hoe die rete snelle M3 het van Erik doet
)
Maar een E90 M3, lijkt me toch wel in dezelfde range te zitten ongeveer.
(ben meer benieuwd hoe die rete snelle M3 het van Erik doet
- Macboy
Ik lees hier nou al een paar keer dat mensen roepen dat het geluid van de 1M niet mooi zou zijn omdat er een turbo op zit. Geluid wordt met name bepaald door het aantal cilinders (in combinatie met de uitlaat). Je kunt van alles roepen over de 130i vs 135i maar als geluid je sterkste argument is om de turbo af te kraken heb je het toch écht niet begrepen.
Of ben ik nou gek ?
Of ben ik nou gek ?
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Eens! Ik vind ook dat je van een standaard uitlaatsysteem niet teveel hoeft te verwachten.
Leuk het extra vermogen, maar elk nieuwer model neemt weer een shitload aan extra kilo's met zich mee..
Maar aan de andere kant het zou natuurlijk een afgang zijn als een 10 jaar oud hok van 15k het wint van een apparaat van 80k
e36/e46/e90 M3 zit kwa rechtuitsnelheid volgens mij niet eens zoveel verschil tussen..E36 M3, zou achterwege kunnen blijven wegens > ouwe meuk![]()
Leuk het extra vermogen, maar elk nieuwer model neemt weer een shitload aan extra kilo's met zich mee..
Maar aan de andere kant het zou natuurlijk een afgang zijn als een 10 jaar oud hok van 15k het wint van een apparaat van 80k
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 25 mei 2011, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Ja
----
Verder wat betreft alle aanmeldingen, vooropgesteld ik/wij dat harstikke gezellig vinden en iedereen ook van harte welkom is. Moet ik wel zeggen dat het zwaartepunt ligt op het in beeld en geluid brengen van de 1M. De reden waarom Andre in dat ding gaat rijden is omdat hij ook op een fatsoenlijke manier er mee kan rijden. Daarnaast kan er altijd als er tijd over is het een en ander worden vergeleken en eventueel ook op film worden vastegelegd maar dat is dan alleen zoals het dan uitkomt die dag.
----
Verder wat betreft alle aanmeldingen, vooropgesteld ik/wij dat harstikke gezellig vinden en iedereen ook van harte welkom is. Moet ik wel zeggen dat het zwaartepunt ligt op het in beeld en geluid brengen van de 1M. De reden waarom Andre in dat ding gaat rijden is omdat hij ook op een fatsoenlijke manier er mee kan rijden. Daarnaast kan er altijd als er tijd over is het een en ander worden vergeleken en eventueel ook op film worden vastegelegd maar dat is dan alleen zoals het dan uitkomt die dag.
-
Richardt.
Vanwege de snelheid had ik hem in het rijtje gezet, maar juist om die laatste reden hoort ie er niet in thuis.e36/e46/e90 M3 zit kwa rechtuitsnelheid volgens mij niet eens zoveel verschil tussen..
Maar aan de andere kant het zou natuurlijk een afgang zijn als een 10 jaar oud hok van 15k beter het wint van een apparaat van 80k
Iemand die zoveel geld stuk kan slaan op een auto, kiest niet voor een auto van 15 jaar oud
- Hielke
Soms wel, nu niet 8)Macboy schreef:Ik lees hier nou al een paar keer dat mensen roepen dat het geluid van de 1M niet mooi zou zijn omdat er een turbo op zit. Geluid wordt met name bepaald door het aantal cilinders (in combinatie met de uitlaat). Je kunt van alles roepen over de 130i vs 135i maar als geluid je sterkste argument is om de turbo af te kraken heb je het toch écht niet begrepen.
Of ben ik nou gek ?
Over het vergelijk van de 1M met andere BMW's. Dat is pas leuk als die andere BMW's door de testers nog niet eerder gereden zijn. Zoals in het geval van Ferdi's Schnitzer. Het vergelijk met de RS3 is natuurlijk pas echt interessant.
Rico, de typering "fatsoenlijk" heb ik in relatie tot Andre's rijstijl nog niet eerder gehoord
- Fernando
Re: Nieuwe 1-serie ///M! Test 25 mei gaat niet door!
Verschrikkelijk mooie velgen hoor Robin....Robin schreef:Gezeik weer. Jammer
Ik ga misschien donkergrijze (ferric) style 312 20" (en Bridgestones non RFT!!!!)voor m'n 535i bestellen dan maar(ben maandag jarig), als pleister op de wonde voor 't niet rijden in de 1M gvd![]()
Dit wiel en m'n auto is buiten die achterpoiler en motor hetzelfde:
http://f10.5post.com/forums/showthread. ... =style+312" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet toch wát he.
- JP
BamiesGTA schreef:Eens! Ik vind ook dat je van een standaard uitlaatsysteem niet teveel hoeft te verwachten.
Als er €80k vanaf kan, dan kan er heus nog wel een Akrapovic bij....
- RVV
Hielke, fatsoenlijk slaat op het feit dat Andre snapt hoe de techniek werkt en weet hoe hij die techniek moet gebruiken voor de film 
- Erik K.
- GTRene
als dat standaard is dan ist in de basis al geluid genoeg lijkt me, zal mij benieuwen hoe het binnenin klinkt.