Schade/krassen door wasstraat
- Tristan
Schade/krassen door wasstraat
Mijn zusje heeft haar auto (Mini Cooper S uit 2011, kleur donkergrijs) vandaag door de wasstraat gehaald hier in Dordrecht (zal de naam verder niet noemen).
Echter, toen ze uit de wasstraat kwam, zag ze tot haar verbazing dat de gehele rechterkant volledig bekrast was, of dat er een schuurspons overheen gehaald was. Heb zelf ook net even bekeken en bizar hoeveel krassen er ontstaan zijn.
Nu heeft ze een formulier van de BOVAG gekregen en ingevuld. De BOVAG heeft aangegeven dat er een procedure opgestart kan worden, echter kost dan 400 euro en de vraag is dan nog steeds op de schade vergoed kan worden.
Heeft iemand een vergelijkbare ervaring gehad en heeft iemand tips om te zorgen dat de kans op vergoeding vergroot kan worden?
Echter, toen ze uit de wasstraat kwam, zag ze tot haar verbazing dat de gehele rechterkant volledig bekrast was, of dat er een schuurspons overheen gehaald was. Heb zelf ook net even bekeken en bizar hoeveel krassen er ontstaan zijn.
Nu heeft ze een formulier van de BOVAG gekregen en ingevuld. De BOVAG heeft aangegeven dat er een procedure opgestart kan worden, echter kost dan 400 euro en de vraag is dan nog steeds op de schade vergoed kan worden.
Heeft iemand een vergelijkbare ervaring gehad en heeft iemand tips om te zorgen dat de kans op vergoeding vergroot kan worden?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Schade/krassen door wasstraat
Tja, wasstraten hebben er altijd borden hangen dat ze niet aansprakelijk zijn. Pure onzin natuurlijk, maar hoe het precies aan te pakken durf ik ook niet te zeggen.
Eerste wat in me opkomt is de rechtsbijstand in schakelen. Zoiets lijkt me niet slechts bij een auto te gebeuren, dus als er meerdere mensen zijn die dezelfde schade hebben draaien ze gewoon voor de kosten op lijkt me
Eerste wat in me opkomt is de rechtsbijstand in schakelen. Zoiets lijkt me niet slechts bij een auto te gebeuren, dus als er meerdere mensen zijn die dezelfde schade hebben draaien ze gewoon voor de kosten op lijkt me

- Chris van S.
Tristan, wellicht handig voor onze beoordeling om ook een foto te plaatsen van de krassen.
Wellicht zijn die krassen eruit te poetsen/polijsten.
Zo ja, dan zou dat eerder mijn keuze zijn ipv een juridisch traject te starten voor een klein beetje vergoeding.
Wellicht zijn die krassen eruit te poetsen/polijsten.
Zo ja, dan zou dat eerder mijn keuze zijn ipv een juridisch traject te starten voor een klein beetje vergoeding.
- Knot
Blijft lastig... ik gooi alleen de E36 door de wasstraat, aygo en m5 lekker met de hand wassen... dus een cooper uit 2011 zou ik ook met het handje wassen of ergens eens per maand aanbieden waar ze m met de hand wassen.
Zijn wel zaken te vinden die gewonnen zijn maar net welke eigenaar je treft en hoe ver die wil gaan.
Zijn wel zaken te vinden die gewonnen zijn maar net welke eigenaar je treft en hoe ver die wil gaan.
-
Mooi klote.... Het lijkt me echter juist wél goed om de naam van deze wasstraat te noemen. Zou ik niet moeilijk over doen. In het belang van mede DF'ers die eventueel van deze wasstraat gebruik gaan maken.
- Tristan
Op de foto wat lastiger te zien maar IRL net geborsteld staal.

- Chris van S.
Op foto 1 is naar mijn mening goed genoeg te zien dat er echt hele diepe krassen aanwezig zijn. Die krassen zijn denk ik te diep om te kunnen polijsten.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Fabian weet hier volgens mij meer over... dacht dat hij of zijn vader ook zoiets hadden meegemaakt.
-

Dat bekende bordje van wij zijn niet aansprakelijk......
Daar is alles mee gezegd, vaak.....

-
OnlineFabian
Podver, goed geheugen WouterWouter81 schreef:Fabian weet hier volgens mij meer over... dacht dat hij of zijn vader ook zoiets hadden meegemaakt.

Is al wel een jaar of 18 geleden. Er kwam geen water, auto was donkerblauw, toen bijna zilvergrijs......is allemaal vergoed, maar wel met wat moeite.
Zijn behoorlijke krassen dit, polijsten zou misschien nog kunnen, maar de lak wordt er dan wel erg dun van. Zou mijn voorkeur niet hebben. Ik zou er werk van maken.
Hoe zagen de autos na haar eruit????
-
OnlineLuco
Ik heb het ook gehad, geen water uit de wasstraat en heel de auto vol met krassen.
Aansprakelijkheidsbordje is onzin, ze zijn aansprakelijk voor een goede werking.
Ik zou Macboy inschakelen.
Bij mij wilden ze het ook niet vergoeden, ik moest de auto zelf maar poetsen, waarom denk je dat ik hem door de wasstraat haal LUL
Maar ze wilden niks betalen, ik had de mazzel dat toen breekijzer het wel een leuk item vond
Met heel de cameraploeg naar het tankstation/wasstraat, heel de boel in paniek en binnen drie minuten lag het geld voor spuiten en poetsen cash op de toonbank
Aansprakelijkheidsbordje is onzin, ze zijn aansprakelijk voor een goede werking.
Ik zou Macboy inschakelen.
Bij mij wilden ze het ook niet vergoeden, ik moest de auto zelf maar poetsen, waarom denk je dat ik hem door de wasstraat haal LUL

Maar ze wilden niks betalen, ik had de mazzel dat toen breekijzer het wel een leuk item vond

Met heel de cameraploeg naar het tankstation/wasstraat, heel de boel in paniek en binnen drie minuten lag het geld voor spuiten en poetsen cash op de toonbank

-
Als je betaald voor de dienst zijn ze wel degelijk aansprakelijk. Ik zou ze eerst maar eens schriftelijk in gebreke stellen en de rekening voor het poetsen/spuiten in rekening brengen.
- Tristan
Volgens haar was zij op dat moment de enige in de wasstraat. Ik ben zelf ook regelmatig door die wasstraat gegaan zonder problemen, maar ik heb ook een witte auto dus zie je de krassen toch bijna niet.Fabian schreef:
Hoe zagen de autos na haar eruit????

We gaan ze sowieso een brief sturen dat wij ze aansprakelijk houden voor de geleden schade.
-
Niet helemaal waar. Als je een bedrag betaalt wat in verhouding staat tot de geleverde dienst zijn ze vaak wel aansprakelijk.aapje schreef:Als je betaald voor de dienst zijn ze wel degelijk aansprakelijk. Ik zou ze eerst maar eens schriftelijk in gebreke stellen en de rekening voor het poetsen/spuiten in rekening brengen.
-
http://www.mijnrechtsbijstandverzekerin ... straat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
zo dan...dat ziet er behoorlijk gehavend uit
hebben ze daar staalborstels in de wasstraat

hebben ze daar staalborstels in de wasstraat

-
Als medewerker bij een wasstraat kan ik uit eigen ervaring vertellen dat deze wel degelijk aansprakelijk gesteld kan worden voor schade door de borstelmachine.
Waarschijnlijk zijn zij hier zelfs gewoon voor verzekerd. De krassen die hier op de auto zijn gekomen zijn wel heel erg! Heb ik nog nooit gezien.