Nou dan ga ik eerst wel ff rijdenMorgen, allemaal natte broek
BMW 1 Serie M Coupé
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Nee joh man. Na morgen lopen de Audi RS3 orders de spuigaten uit! Let maar op. En ook nog eens 2 handen vol 130i's on order bij BMW NL. Vanaf morgen namiddag.FerdiACS1 schreef:Gokje? Morgen, allemaal natte broek en rooie oortjes van de geweldige middag die we hebben meegemaakt in een heerlijke auto.
Let maar op!
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Kom op, had je nou echt gedacht dat er een S54 of vergelijkbaar in de 1 ///M zou komen? Kom op, wordt wakker Rico.RVV schreef:
Afgelopen vrijdag samen met Steve in de M3 CSL en Bart Kasteel in de Z4 MQP opgereden tijdens een rit voor Robert (doe een wens). Manman wat zij het toch (h)eerlijke machines met de S54 motoren. opbokken met die turbomeuk
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
S54, das war einmal. Rudi Carrell is ook al ter ziele(RIP) Linda de Mol is ook al aardig op weg. De 1M is als een Sylvie van der Vaart.Tristan schreef:Kom op, had je nou echt gedacht dat er een S54 in de 1 ///M zou komen? Kom op, wordt wakker Rico.RVV schreef:
Afgelopen vrijdag samen met Steve in de M3 CSL en Bart Kasteel in de Z4 MQP opgereden tijdens een rit voor Robert (doe een wens). Manman wat zij het toch (h)eerlijke machines met de S54 motoren. opbokken met die turbomeuk
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Als er een dikke N/A motor in gekomen was, was de prijs niet 80K maar 100K en dan zou hij weer veel te duur zijn volgens velen. Dus tja....
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
exactementeTristan schreef:Als er een dikke N/A motor in gekomen was, was de prijs niet 80K maar 100K en dan zou hij weer veel te duur zijn volgens velen. Dus tja....
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 1 ///M Coupé
Bla bla bla, ik vind het gewoon een porno bak en hij zal echt lekker rijden. Geluid? Gooi er ff Akrapovich onder en knallen met die hap.
En daarmee basta.
En daarmee basta.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
lol
Ja gooi een gietijzeren s54 in het vooronder. Dat wordt niks.
Mooie optie had geweest een opgewardeerd 130i blok. Toeren naar 8000 rpm en 320pk atmo. Maar helaas.
Ja gooi een gietijzeren s54 in het vooronder. Dat wordt niks.
Mooie optie had geweest een opgewardeerd 130i blok. Toeren naar 8000 rpm en 320pk atmo. Maar helaas.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Robin Hartog schreef:Bla bla bla, ik vind het gewoon een porno bak en hij zal echt lekker rijden. Geluid? Gooi er ff Akrapovich onder en knallen met die hap.
En daarmee basta.
Inderdaad, die N54 heeft 't Koppel von ein Neusshorn!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Nee Tristan dat had ik nooit verwacht, want dat motor concept was al kapot gemaakt door de millieulobby.
Aan de andere kant BMW HAD oook zijn best kunnen doen.. en de huidige 3 liter atmo op kunnen krikken naar pak en beet 310/315 pk 8000 toeren.. die 1M kon daardoor ook nog eens 100 kilo lichter worden gemaakt.
Had gekund.. sterker nog dat deed M gmbh altijd.. van de motor iets bijzonders maken..
Nu is er gewoon een AG motor uit het rek getrokken.
Een motor bepaald toch het karakter van een auto.. omdat we het nu met die stofzuiger moeten doen ga ik het niet ineens allemaal fantastisch vinden. Ze hadden gewoon met hun poten van M moeten afblijven.
Aan de andere kant BMW HAD oook zijn best kunnen doen.. en de huidige 3 liter atmo op kunnen krikken naar pak en beet 310/315 pk 8000 toeren.. die 1M kon daardoor ook nog eens 100 kilo lichter worden gemaakt.
Had gekund.. sterker nog dat deed M gmbh altijd.. van de motor iets bijzonders maken..
Nu is er gewoon een AG motor uit het rek getrokken.
Een motor bepaald toch het karakter van een auto.. omdat we het nu met die stofzuiger moeten doen ga ik het niet ineens allemaal fantastisch vinden. Ze hadden gewoon met hun poten van M moeten afblijven.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Automotive vs EU commisieAndre schreef:lol
Ja gooi een gietijzeren s54 in het vooronder. Dat wordt niks.
Mooie optie had geweest een opgewardeerd 130i blok. Toeren naar 8000 rpm en 320pk atmo. Maar helaas.
0-1
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
LOL, Andre schrijft hetzelfde..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Tristan schreef:Automotive vs EU commisieAndre schreef:lol
Ja gooi een gietijzeren s54 in het vooronder. Dat wordt niks.
Mooie optie had geweest een opgewardeerd 130i blok. Toeren naar 8000 rpm en 320pk atmo. Maar helaas.
0-1
Denk eerder..
BMW ///M vs Boekhouder
0-1
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Die 3.0 Atmo en 8000rpm wat Andre en Rico bedoelen hadden dus wat Tristan zegt de prijs eerder naar die 100k gestuwd imho.
Rico, back to the future, hier zittend in de E46 M3 CS, incl FACEPALM:


Rico, back to the future, hier zittend in de E46 M3 CS, incl FACEPALM:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
duur? turbo?
prijzig ja...turbo nee...M motor ja, mist het kontje nog
http://www.speedlux.com/norway-love-bmw ... 35-ponies/" onclick="window.open(this.href);return false;
leuke pretmobiel, en ja is al voorbij gekomen maar gaaf ding zeg, ff scrollen voor al die foto's
prijzig ja...turbo nee...M motor ja, mist het kontje nog
http://www.speedlux.com/norway-love-bmw ... 35-ponies/" onclick="window.open(this.href);return false;
leuke pretmobiel, en ja is al voorbij gekomen maar gaaf ding zeg, ff scrollen voor al die foto's
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Had zeker gekund, alleen waren de ontwikkeling kosten nog hoger geworden en moet nog steeds voldoen aan de EU-emissie eisen. Kortom, dan zou waarschijnlijk de 1 ///M uit de markt geprijsd worden.RVV schreef:Nee Tristan dat had ik nooit verwacht, want dat motor concept was al kapot gemaakt door de millieulobby.
Aan de andere kant BMW HAD oook zijn best kunnen doen.. en de huidige 3 liter atmo op kunnen krikken naar pak en beet 310/315 pk 8000 toeren.. die 1M kon daardoor ook nog eens 100 kilo lichter worden gemaakt.
.
Porsche, Ferrari e.d kunnen dat nog. Zelfs MB moet nu hun AMG-modellen van turbo's voorzien en de cilinderinhoud kleiner maken.
Je kan ook het voordeel ervan zien dat de turbomotoren steeds beter gaan worden.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Precies, ik dacht nog aan Porker/Lambo/Ferrari met hun(te?) dure maar prachtige hightech atmos. De rest doet dat niet meer. We weten de oorzaak.Tristan schreef:Had zeker gekund, alleen waren de ontwikkeling kosten nog hoger geworden en moet nog steeds voldoen aan de EU-emissie eisen. Kortom, dan zou waarschijnlijk de 1 ///M uit de markt geprijsd worden.RVV schreef:Nee Tristan dat had ik nooit verwacht, want dat motor concept was al kapot gemaakt door de millieulobby.
Aan de andere kant BMW HAD oook zijn best kunnen doen.. en de huidige 3 liter atmo op kunnen krikken naar pak en beet 310/315 pk 8000 toeren.. die 1M kon daardoor ook nog eens 100 kilo lichter worden gemaakt.
.
Porsche, Ferrari e.d kunnen dat nog. Zelfs MB moet nu hun AMG-modellen van turbo's voorzien en de cilinderinhoud kleiner maken.
Je kan ook het voordeel ervan zien dat de turbomotoren steeds beter gaan worden.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 1 ///M Coupé
Robin schreef:Robin Hartog schreef:Bla bla bla, ik vind het gewoon een porno bak en hij zal echt lekker rijden. Geluid? Gooi er ff Akrapovich onder en knallen met die hap.
En daarmee basta.
Inderdaad, die N54 heeft 't Koppel von ein Neusshorn!
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
tristan das niet helemaal waar.
Waar wil is is een weg.
M oftewel AG wou gewoon turbo ik zie het niet dat het door de EU komt. Porsche Lambo Ferrari leveren ook allemaal nog hoogtoerige motoren. Waarom als dat namelijk niet meer kan dan zijn die merken deels ten ziele. M had ook vast moeten houden. Maar die is door AG door de knieen gegaan. Alles voor de winst marges.
Turbo power is gewoon de makkelijke weg. Makkelijkst geld mee te verdienen en het mooie is ook nog dat met een turbo de uitstoot ook nog lager is als het vermogen niet gebruikt word.
Waar wil is is een weg.
M oftewel AG wou gewoon turbo ik zie het niet dat het door de EU komt. Porsche Lambo Ferrari leveren ook allemaal nog hoogtoerige motoren. Waarom als dat namelijk niet meer kan dan zijn die merken deels ten ziele. M had ook vast moeten houden. Maar die is door AG door de knieen gegaan. Alles voor de winst marges.
Turbo power is gewoon de makkelijke weg. Makkelijkst geld mee te verdienen en het mooie is ook nog dat met een turbo de uitstoot ook nog lager is als het vermogen niet gebruikt word.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Robin dat van die 80K naar 100K is natuurlijk BS.
80K in NL ja... 37K in de states omgerekend, remember.
65K in die Heimatt.. 10K voor die M motor was het wel waard geweest.. denk dat de echte M liefhebber graag die 10K extra er voor over zou hebben gehad.
Maar die yanks willen ook nog eens veel dikke pk's.. snel hard in de rechte lijn.. dan is die turbo wel de motor voor hun.
e46 M3 CS was eenmaal i know.. zet nu een nieuwe e46 M3 CS voor mijn neus of een 1M dan is de keuze wel te makkelijk voor mij.. Die CSL van afgelopen vrijdag.,. e46 M3 coupe in de juiste uitvoering = ware kunst.
80K in NL ja... 37K in de states omgerekend, remember.
65K in die Heimatt.. 10K voor die M motor was het wel waard geweest.. denk dat de echte M liefhebber graag die 10K extra er voor over zou hebben gehad.
Maar die yanks willen ook nog eens veel dikke pk's.. snel hard in de rechte lijn.. dan is die turbo wel de motor voor hun.
e46 M3 CS was eenmaal i know.. zet nu een nieuwe e46 M3 CS voor mijn neus of een 1M dan is de keuze wel te makkelijk voor mij.. Die CSL van afgelopen vrijdag.,. e46 M3 coupe in de juiste uitvoering = ware kunst.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 1 ///M Coupé
Volgens mij lag dat aan de productie-aantallen, toch? Dat daarom de gemiddelde uitstoot omlaag moest ofzo..Andre schreef:tristan das niet helemaal waar.
Waar wil is is een weg.
M oftewel AG wou gewoon turbo ik zie het niet dat het door de EU komt. Porsche Lambo Ferrari leveren ook allemaal nog hoogtoerige motoren. Waarom als dat namelijk niet meer kan dan zijn die merken deels ten ziele. M had ook vast moeten houden. Maar die is door AG door de knieen gegaan. Alles voor de winst marges.
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: 1 ///M Coupé
Even offtopic: Laatst ging ik voor de grap als een oud wuuf op de snelweg rijden en haalde 7,5/100km.. Dat is voor zo'n motor volgens mij best zuinig toch? Of is de BC te optimistisch?RVV schreef:Nee Tristan dat had ik nooit verwacht, want dat motor concept was al kapot gemaakt door de millieulobby.
Wat betreft de 1M: Hoeveel van DF hebben er daadwerkelijk al in gereden?
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Ik denk dat Tristan dat ook bedoelt, BMW en Merc zijn te groot omm zich te specialiseren en DUS gaan ze(voor de cash) over op turbo's. De exoten is 'n ander verhaal, andere vorm van marketing etc.Andre schreef:tristan das niet helemaal waar.
Waar wil is is een weg.
M oftewel AG wou gewoon turbo ik zie het niet dat het door de EU komt. Porsche Lambo Ferrari leveren ook allemaal nog hoogtoerige motoren. Waarom als dat namelijk niet meer kan dan zijn die merken deels ten ziele. M had ook vast moeten houden. Maar die is door AG door de knieen gegaan. Alles voor de winst marges.
Turbo power is gewoon de makkelijke weg. Makkelijkst geld mee te verdienen en het mooie is ook nog dat met een turbo de uitstoot ook nog lager is als het vermogen niet gebruikt word.
Wat boeit 't 'n avg BMW 3 serie rijder over 3 jaar dat ie in 'n 320i rijdt die een 3 cylinder turbo 1.4 met 200pk in 't vooronder heeft? Nul.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Rico, toen ik naar buiten keek, zonet, leek er 't sterk op dat ik in Heerenveen, NEDERLAND zat. Maar ik kan 't mis hebben....
(Haal jij dan ff kort door de bocht een vette ZR1 uit de USA, klaar, je snapt me wel)
(Haal jij dan ff kort door de bocht een vette ZR1 uit de USA, klaar, je snapt me wel)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
BamiesGTA schreef:Even offtopic: Laatst ging ik voor de grap als een oud wuuf op de snelweg rijden en haalde 7,5/100km.. Dat is voor zo'n motor volgens mij best zuinig toch? Of is de BC te optimistisch?RVV schreef:Nee Tristan dat had ik nooit verwacht, want dat motor concept was al kapot gemaakt door de millieulobby.![]()
Wat betreft de 1M: Hoeveel van DF hebben er daadwerkelijk al in gereden?
M3 is inderdaad erg zuinig te rijden.
Morgen de BIG BANG dan heeft heel DF (afdeling Friesland) in de 1M gereden LOL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], HJ2 en 16 gasten
