Conclusie: Ja, hij was wat tricky.
BMW 1 Serie M Coupé
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
*Hielke achteruit de strontbult in*:
Conclusie: Ja, hij was wat tricky.
Conclusie: Ja, hij was wat tricky.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Tja, die beleving heb ik ook vaak bij Rico.Macboy schreef: Zal ik je zelf het antwoord maar geven ? Dat komt omdat jij de 1M nog niet bezit. Vanaf het moment dat jij een auto bezit is die auto altijd het beste
(deels knipoog, maar er zit wel een kern van waarheid in).
Mijn beste auto ever was de 335i in de som der delen. 8)
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 1 ///M Coupé
Mijn beste auto was een 330d, maar de leukste was een 130i. Dus wat je beste auto was, is eigenlijk niet zo relevantRobin schreef:Mijn beste auto ever was de 335i in de som der delen. 8)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
En waarom staat de 1M niet om mijn verlanglijstje? Waarom heeft de 135i nooit op mijn verlanglijstje gestaan. Waarom heeft een .35i überhaupt nog nooit op mijn verlanglijstje gestaan. Ik BMW en M adept in hart en nieren. Me hele leven lang zit ik al in die BMW bende. Juist ik zou toch helemaal gek van die ,35i motor moeten zijnZal ik je zelf het antwoord maar geven ? Dat komt omdat jij de 1M nog niet bezit. Vanaf het moment dat jij een auto bezit is die auto altijd het beste![]()
Ik heb in een 135i gereden, 335i coupe automaat, 335i sedan handbak. En never nooit werd ik ook maar 1 seconde warm van die motor. Nu zit exact dezelfde motor in voor wat het moet doorgaan in één van de kroonjuwelen genaamd M, en dan moet ik ineens lyrisch zijn? Dacht het niet vriend
En het feit dat een 1 serie de best sturende BMW is, maakt het automatisch niet tot een feit dat een 1M ineens de best sturende 1 serie zal zijn.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Som der delen zei ik toch? De leukste was de E46M3, die met de beste wegligging ondanks de smalle banden de 120d. De snelste de E90 M3, de hijgtechcomfortabelste de 535i, de onderstuurdste de A3/S3, de beste de 335i. 8)Snipe schreef:Mijn beste auto was een 330d, maar de leukste was een 130i. Dus wat je beste auto was, is eigenlijk niet zo relevantRobin schreef:Mijn beste auto ever was de 335i in de som der delen. 8)
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 1 ///M Coupé
Ik ben het wel met Rico eens.
Die 1M zal zeker één van de best sturende BMW's zijn. En ook circuittijden zullen prima zijn. Geen twijfel over mogelijk. Lijkt mij ook weer een goede auto maar die motor blijft een doorn in het oog. We zitten hier op Driving-Fun.. kortom: is die auto zoveel leuker als een 135i? Waar zit die fun dan in? Voor je instapt om tegen die uitgeklopte wielkasten te kijken? Of omdat je de Ring een paar seconden sneller kunt afleggen omdat er wat M3 dingetjes onder zitten? Of gewoon omdat er een M badge op staat waar heel DF op geilt (volgens mij nog het belangrijkste wetende dat het Z4 sDrive35is topic maar uit twee pagina's bestond
)? Al die zaken voegen zeker iets toe (NIET 30k extra waardig imho) maar het gaat toch om die 8000rpm krijsende atmo die erin hoort te zitten? Als ik dat filmpje van Wouter op Autoblog bekijk denk ik 'aardig' maar het roept niet bijzonder veel verlangens op. Sterker nog, als ik die beelden zie zou ik m'n paar jaar oude Z4 er niet voor willen ruilen. Net zoals ik sommige Audi's niet hoef, hoe goed en perfect ze ook zijn.
Die 1M zal zeker één van de best sturende BMW's zijn. En ook circuittijden zullen prima zijn. Geen twijfel over mogelijk. Lijkt mij ook weer een goede auto maar die motor blijft een doorn in het oog. We zitten hier op Driving-Fun.. kortom: is die auto zoveel leuker als een 135i? Waar zit die fun dan in? Voor je instapt om tegen die uitgeklopte wielkasten te kijken? Of omdat je de Ring een paar seconden sneller kunt afleggen omdat er wat M3 dingetjes onder zitten? Of gewoon omdat er een M badge op staat waar heel DF op geilt (volgens mij nog het belangrijkste wetende dat het Z4 sDrive35is topic maar uit twee pagina's bestond
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Waar zit die fun dan in?
In 157 pagina's droogfappen
Die turbomannen hebben allemaal teveel aan de turbo gesnoven, die zijn niet meer helemaal helder in de bovenkamer
(geeft eerlijk toe dat een 330d turbo ook gewoon zwaar kut is)
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Die beleving die Tom hier opsomt had ik toen ik van de 335i naar de M3 V8 ging. 'Betaal ik hier nu $$$$$$$$ voor, dat geblér ,terwijl er tot 3000rpm niemand thuis is, (doortrekkend), verrek ja!
Dagelijks:'Jeses nu de tank alweer leeg? Gvd.
Wekelijks/soms:"Ah even doorgassen op 'n industrieterrein op 'n vroege zondagmorgen, lekker' (20 minuten later politie achter me aan)
Trackday:'machtig, maar 't kost me m'n achterbanden who cares, mooi!'
'Verrek ook m'n voorbanden naar de kloten'.
'Verrek ook m'n remschijven naar de haaien'
Zwart wit
Dagelijks:'Jeses nu de tank alweer leeg? Gvd.
Wekelijks/soms:"Ah even doorgassen op 'n industrieterrein op 'n vroege zondagmorgen, lekker' (20 minuten later politie achter me aan)
Trackday:'machtig, maar 't kost me m'n achterbanden who cares, mooi!'
'Verrek ook m'n voorbanden naar de kloten'.
'Verrek ook m'n remschijven naar de haaien'
Zwart wit
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
In het roodRobin schreef:Die beleving die Tom hier opsomt had ik toen ik van de 335i naar de M3 V8 ging. 'Betaal ik hier nu $$$$$$$$ voor, dat geblér ,terwijl er tot 3000rpm niemand thuis is, (doortrekkend), verrek ja!![]()
Dat is perceptie, 3 jaar lang doorvoor .35i rijden helpt daarin ook niet echt mee![]()
Dagelijks:'Jeses nu de tank alweer leeg? Gvd. Denk niet dat de 1M wel zuinig is, als je hem gebruikt zoals de bedoeling is, maar idd die v8 en V10 bende is van god los.
Wekelijks/soms:"Ah even doorgassen op 'n industrieterrein op 'n vroege zondagmorgen, lekker' (20 minuten later politie achter me aan) Denk met een boy racer als een 1M niet anders.
Trackday:'machtig, maar 't kost me m'n achterbanden who cares, mooi!' 1M idem dito
'Verrek ook m'n voorbanden naar de kloten'. 1M idem dito
'Verrek ook m'n remschijven naar de haaien' 1M idem dito
Zwart wit
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 1 ///M Coupé
Robin, ondanks dat ik geen M heb gehad (wel een onpraktische auto om die beleving te hebben
) kan ik mij dat prima voorstellen... een sportieve auto heeft ook nadelen en is aan ieder voor zich om te bepalen hoeveel comfort etc. hij wil inleveren.
Maar als je dat zo ervaart, dan moet je geen M kopen maar een potente BMW met genoeg vermogen... want de auto zonder de nadelen van een M is er al... die staat op je oprit (of 135i/335i)
Maar als je dat zo ervaart, dan moet je geen M kopen maar een potente BMW met genoeg vermogen... want de auto zonder de nadelen van een M is er al... die staat op je oprit (of 135i/335i)
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
^Rico mee eens hoor, ik denk(hoop) dat de 1M remmerij/banden op 'n trackday ivm de lagere aankomstsnelheden op de rechte stukken icm de iets mindere massa dan de E90 M3 het nu 3 ipv 2 rondjes uithouden LOL
Verder het verbruik, dat is gewoon 20% in 't voordeel van de 80pk mindere 1M. Dus ipv 1 op 4 wordt het 1 op 4,8 rofl. Mijn 535i is wel zuinig hoor serieus.
Maar ik ben toch niet in de markt voor de 1M weten we....
Verder het verbruik, dat is gewoon 20% in 't voordeel van de 80pk mindere 1M. Dus ipv 1 op 4 wordt het 1 op 4,8 rofl. Mijn 535i is wel zuinig hoor serieus.
Maar ik ben toch niet in de markt voor de 1M weten we....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Weet je, die 1M zorgt helemaal niet voor een grote verrassing. We hebben in een 120d gereden, 130i, 135i, e46 M3, e90 M3 e60 M5.. hutsel die bende door een hakselaar heen schenk het uit in een glas en voila je hebt een heerlijk glas 1M.
Zonder er een meter er in te hebben gereden weten we nu al als ervaren BMW rijders wat we morgen kunnen verwachten. Maar ook wat je kunt verwachten als je dat ding een tijd op de stoep hebt staan, en je er een paar trackdays mee hebt gereden. kut onderstel te slap. remmen te gaar.. turbo loopt warm..sperdif is kut tov een drexler etc. dat ding is echt geen hogere wiskunde ofzo. Gewoon een prima daily allrounder met lekker punch en elke keer weer als je de kans krijgt dikke porkers te grazen nemen.
Zonder er een meter er in te hebben gereden weten we nu al als ervaren BMW rijders wat we morgen kunnen verwachten. Maar ook wat je kunt verwachten als je dat ding een tijd op de stoep hebt staan, en je er een paar trackdays mee hebt gereden. kut onderstel te slap. remmen te gaar.. turbo loopt warm..sperdif is kut tov een drexler etc. dat ding is echt geen hogere wiskunde ofzo. Gewoon een prima daily allrounder met lekker punch en elke keer weer als je de kans krijgt dikke porkers te grazen nemen.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 1 ///M Coupé
Je gaat helemaal nat op het geluid met turbo Macboy. Hoorde je de 130i zaterdag bij Smudde? Ik wel. En ik weet dat ik dat kippenvel gevoel niet bij de 135i of afgeleiden ga krijgen.
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
@Rico^Klopt, máár een 1M staat voor MIJ out of the box hetb dichts bij een 'agile' streetfighter van welke BMW ook op dit moment, dus NU leverbaar. swb, dik op de wielen, power en koppel plenty plus een lsd. En 'n iets vriendelijker prijskaartje dan de M3. Praktisch nut is 'n ander verhaal. 335i E90/91 komen dan 100% beter uit de bus imo.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Tja, blijf vinden dat sommige te kritisch zijn. Kom op, 340pk, RWD, handbak, M3 goodies etc. Daar wordt toch elke Petrolhead vrolijk van, afgezien of je hem zou kopen ja of de nee....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1 ///M Coupé
Amen.Tristan schreef:Tja, blijf vinden dat sommige te kritisch zijn. Kom op, 340pk, RWD, handbak, M3 goodies etc. Daar wordt toch elke Petrolhead vrolijk van, afgezien of je hem zou kopen ja of de nee....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Tristan schreef:Tja, blijf vinden dat sommige te kritisch zijn. Kom op, 340pk, RWD, handbak, M3 goodies etc. Daar wordt toch elke Petrolhead vrolijk van, afgezien of je hem zou kopen ja of de nee....
Ik denk dat mijn weerstand ook wat zit in het feit hoe dat ding kapot gehyped is door BMW zelf. Eerst 6 jaar te laat op de markt, dan 1000000 teasers, dan eindelijk in vol ornaat. Dan nog een half jaar wachten voordat je hem mag aaien. Dat ding wordt door BMW neergezet alsof jezus op aarde is neergedaald.
En tegen de tijd dat je hem hebt is het een oud modelletje
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: 1 ///M Coupé
Maar wat is de toegevoegde waarde van de 1M t.o.v. van een 130i Dre edition? Doe mij dan maar de atmo Dre, die aanpassingen maken de auto af als rijders auto. Alleen de M status ontbreekt maar daar koopt niemand hem hier toch voor.......... O, en hij is wat trager......... maar is de beleving niet grotendeels gelijk?
Maar wie voor de Marketing machine graag een 100k uit geeft moet dat zeker niet nalaten.
*de einser coupe heeft mij qua design nooit wat gedaan, daar doen een paar fancy bumpers en skirts ook niets aan.
Michel
Maar wie voor de Marketing machine graag een 100k uit geeft moet dat zeker niet nalaten.
*de einser coupe heeft mij qua design nooit wat gedaan, daar doen een paar fancy bumpers en skirts ook niets aan.
Michel
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 1 ///M Coupé
Met de 135i in gedachten word ik daar niet blij van.Tristan schreef:Tja, blijf vinden dat sommige te kritisch zijn. Kom op, 340pk, RWD, handbak, M3 goodies etc. Daar wordt toch elke Petrolhead vrolijk van, afgezien of je hem zou kopen ja of de nee....
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Vanwege de prijs, maar goed, de ene vind het de prijs waard en de andere niet. Maar dat doet verder niks af aan de auto zelf.Ruben schreef:Met de 135i in gedachten word ik daar niet blij van.Tristan schreef:Tja, blijf vinden dat sommige te kritisch zijn. Kom op, 340pk, RWD, handbak, M3 goodies etc. Daar wordt toch elke Petrolhead vrolijk van, afgezien of je hem zou kopen ja of de nee....
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: 1 ///M Coupé
Ik snap het ook niet... Zijn sommigen misschien te veel verwend en/of gewend?Tristan schreef:Tja, blijf vinden dat sommige te kritisch zijn. Kom op, 340pk, RWD, handbak, M3 goodies etc. Daar wordt toch elke Petrolhead vrolijk van, afgezien of je hem zou kopen ja of de nee....
Ik kan me nu al prima vermaken met mijn e46 M3. 1M = evenveel PK, pak meer koppel, kleiner en nog eens lichter ook.. Dat moet helemaal geweldig zijn!!!
Dus mijn inziens moeten sommigen gewoon minder zeuren en cijfertjesneuken en meer genieten van wat zoiets (1M) te bieden heeft. Dat hij duur is is al wel duidelijk. Dat is elke nieuwe auto in Nederland.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 1 ///M Coupé
Ik heb hier al een paar keer gelezen over een prijsverschil van 30k met een 135i. Een 135i kost 55k, een 1 M 80. Da's dus al geen 30k, maar 25. Als je de 135i dan ook nog eens volhangt met alle toestanden die op de 1 M zitten (leer, nav, sper, etc), blijft daar nog 10 tot 15k van over. Dat haal je er bij inruil vast ook wel weer uit en je hebt nog een leukere auto ook.Tristan schreef:Vanwege de prijs, maar goed, de ene vind het de prijs waard en de andere niet. Maar dat doet verder niks af aan de auto zelf.
Feitelijk kun je dus beter zeggen dat de 135i dus overbodig is geworden in plaats van klagen dat de 1 M een opgepepte 135i is. Tenzij je de voorkeur geeft aan een kale auto, wat met zo'n 1 M ook wel weer begrijpelijk zou zijn.
Dat verhaal op Autoblog dat een 1 M erg duur is ten opzichte van een 135i vind ik dus onzin. Blijft overeind dat 80k een flinke tas vol geld is, maar als je het vergelijkt met een M3 valt het ergens ook wel weer mee.
[Macboy]
Die hoge prijs komt natuurlijk vooral door de overheid en de enorm hoge belastingen. Je moet naar de Duitse prijs kijken.
[/Macboy]
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Met jou en Tristan eens.BamiesGTA schreef:Ik snap het ook niet... Zijn sommigen misschien te veel verwend en/of gewend?Tristan schreef:Tja, blijf vinden dat sommige te kritisch zijn. Kom op, 340pk, RWD, handbak, M3 goodies etc. Daar wordt toch elke Petrolhead vrolijk van, afgezien of je hem zou kopen ja of de nee....
Ik kan me nu al prima vermaken met mijn e46 M3. 1M = evenveel PK, pak meer koppel, kleiner en nog eens lichter ook.. Dat moet helemaal geweldig zijn!!!
Dus mijn inziens moeten sommigen gewoon minder zeuren en cijfertjesneuken en meer genieten van wat zoiets (1M) te bieden heeft. Dat hij duur is is al wel duidelijk. Dat is elke nieuwe auto in Nederland.
Het enige ECHTE probleem(en dat is 't ook!) met dit ding is de prijs in fokking NL en zelfs in D vinden 'ze 'm niet mals.
De rest van de zogenaamde zeurproblemen (het zoeken van spijkers op laag water) neem ik dan ook met 'nkorrel zout, maar altijd wel vermakelijk.
Inderdaad 'n heerlijk recept. Maar ook iedereen aan de 130i, en dan nog weer 'n Drexler zoeken die niet echt voor daily lekker is etc etc.....
Zeuren om om te zeuren, welkom op DF.
Wil
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Nou voor mij is het echte probleem toch echt de motor hoor en niet de prijs. zover je van een echt probleem kan spreken natuurlijk. LOL
bamie die e46 M3 motor is zo anders van karakter dan de ,35i motor joh.. wees blij dat je nog zijn echte M motor hebt
Afgelopen vrijdag samen met Steve in de M3 CSL en Bart Kasteel in de Z4 MQP opgereden tijdens een rit voor Robert (doe een wens). Manman wat zij het toch (h)eerlijke machines met de S54 motoren. opbokken met die turbomeuk
bamie die e46 M3 motor is zo anders van karakter dan de ,35i motor joh.. wees blij dat je nog zijn echte M motor hebt
Afgelopen vrijdag samen met Steve in de M3 CSL en Bart Kasteel in de Z4 MQP opgereden tijdens een rit voor Robert (doe een wens). Manman wat zij het toch (h)eerlijke machines met de S54 motoren. opbokken met die turbomeuk
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Allemensen, ben ff paar uurtjes weg, is deze draad weer ff twee bladzijden rijker met belangrijke info over de 1M///. Ff lezen of ik wat gemist heb ........ Lezen ........ Eeeh, niets gemist.

Lekker geleuterkoek over die 1M/// dit en dat, blok is ruk dit en dat. Hou toch op, die 1M is een looker van jewelste en een heerlijk scheurijzer van jewelste. Gokje? Morgen, allemaal natte broek en rooie oortjes van de geweldige middag die we hebben meegemaakt in een heerlijke auto. En o wee als iemand iets onaardigs zegt over mijn Schnitsel...
Lekker geleuterkoek over die 1M/// dit en dat, blok is ruk dit en dat. Hou toch op, die 1M is een looker van jewelste en een heerlijk scheurijzer van jewelste. Gokje? Morgen, allemaal natte broek en rooie oortjes van de geweldige middag die we hebben meegemaakt in een heerlijke auto. En o wee als iemand iets onaardigs zegt over mijn Schnitsel...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], HJ2 en 17 gasten
