Heb een tijdje terug (terwijl ik juist van alle alfa troep af wilde omdat ik toch voorlopig geen Giulia meer zou rijden) een ouwe Squadra/Alfa Challenge auto gekocht. Als kale koets. Helaas thuis nog geen plek dus staat ze in de stalling op de zaak.

Koets is schadevrij, niet krom, doorgelast, vrij uitgebreide kooi ingelast, achterkant verbreed, ROESTVRIJ

Ben wél langzaamaan onderdelen aan het verzamelen voor het dikke ding en das voor mij ookal een hobby op zich!
Het bouwen gaat dus nog wel een poosje duren. Dingen als motor bouwen en onderstel delen netjes maken enzo doe ik in ieder geval wel. Staat het vast klaar

Doelstelling: Een super vette straat/circuit Giulia ervan bouwen. Uiterlijk old school met onder de motorkap gewoon een heel dik blok en strakke afwerking 8) .
Foto's
Inmiddels Alle speciale delen aan chromen stripjes, US spec (kleine) achterlichten, paravan en lampjes enz compleet om er een TI Super replica van te bouwen kwa exterieur. Er zijn er maar 501 van gebouwd en daarmee superzeldzaam en super duur.
Heul dikke front stabi. Deze is dubbel zo dik als origineel onder een Supertje zit. Komt uit de Squadra Bianca:
Originele look behouden. Wipac (plastic, roest niet!) koplamp, Carello glas:
Draagarmen verlicht:
Scheelt niet veel maar het ziet er wel heel leuk uit!

Gave T-bar om de achteras mee op zijn plek te houden:
Mét unibolt in plaats van rubber:
Motor, een Alfa 75 Twinspark motor met ongeveer 100.000km levenservaring:
Inmiddels al onthoofd en ontdaan van de nodige onbruikbare delen.
Er komt een getunede alfa 155 2L cilinderkop op met Colombi & Bariani nokkenassen. Mocht er genoeg ruimte zijn tussen kleppen en zuigers komt er nog een andere krukas in met 1.5mm hogere slag (alfa 164 2 liter Twinspark) en als ik dan nóg ruimte heb, 1mm hogere drijfstangen (Alfa Giulia 2 liter). Er zit een op maat geschreven chip bij de cilinderkop en grotere injectoren. Helaas ga ik dus op injectie rijden.
Dit was het voor eerst. Pak alles op mijn gemakje aan. Mijn Bertone Turbo was klaar in 5 maanden maar nu doen we het anders

Mijn bertje, sweet memories. Mega vet project en helaas totall loss gereden door de nieuwe eigenaar verleden jaar:
Ciao!