Porsche 928GTS
- Ton Schall
Porsche 928GTS
Hallo allemaal, ik ben Ton en redelijk Porschegek, of beter gezegd liefhebber. Ben 41 jaar en getrouwd met mijn lieve Els. We hebben sinds 2003 een Porsche 928 GTS uit 1992. Een waanzinnig fijne wagen met heerlijke rijeigenschappen en fantastische wegligging. Heeft standaard 350pk, 500Nm met (op de teller) een top van net geen 300. Rico had een leuke uitnodiging voor die zgn Canonballrun op de Autobahn 31 gedaan en dat lijkt me gaaf mee te maken. Leuk verslag ook van die dag vorig jaar!
- Fasteddie
Machtig apparaat...toen wij vroeger wel eens naar Polen reden...was dit echt mijn DROOMauto om op de Autobahn te spotten....ik zei tegen mijn oma: "Oma, zo'n auto...een 928 GTS ga ik later kopen"....
Misschien nu maar eens doen ! 8)
Hoe zit het met:
- het vinden van een goede GTS in NL ?
- betrouwbaarheid van de machine ?
Wilkommen zu Hause
Misschien nu maar eens doen ! 8)
Hoe zit het met:
Wilkommen zu Hause

- Downforce Hans
- Dennis Cavallino
928 GTS is wel één van mijn favoriete Porsches. Ik houd erg van de underdogs bij Porsche (en Ferrari), maar dan wel de topmodellen van die ondergewaardeerde modellen.
928 S4 en GTS zijn fantastische rijmachines voor mooie reizen dwars door Europa. In het zwart zoals jij hebt is 'ie helemaal af. Het blijven auto's waarvoor ik mijn nek omdraai en dat is bij een 911 al lang over, die zie ik te vaak.
928 S4 en GTS zijn fantastische rijmachines voor mooie reizen dwars door Europa. In het zwart zoals jij hebt is 'ie helemaal af. Het blijven auto's waarvoor ik mijn nek omdraai en dat is bij een 911 al lang over, die zie ik te vaak.
- mark dikken
-
Welkom en [img:29:15]http://www.goedbezig.net/forum/images/s ... shippy.gif[/img] Porsche
- MartijnGizmo
- Ton Schall
In NL maar zelden te koop, in Duitsland altijd wel een aantal in de verkoop. Maar een goede is moeilijk te krijgen onder de €20K.Fasteddie schreef:Hoe zit het met:
Wilkommen zu Hause
De kilometerstand maakt weinig uit, als de onderhoudshistorie maar volledig is en sluitend en vooral ook niet jaren heeft stilgestaan, want daar kunnen ze erg slecht tegen. Onder deze voorwaarden is de machine zeer betrouwbaar en nagenoeg onverwoestbaar. In de USA worden en de laatste jaren steeds meer ge-supercharged met als gevolg PK-waarden van ver over de 500 en ze blijven gewoon heel.
- Ton Schall
Zullen we het daar maar niet over hebben................Knot schreef:Zijn mooie auto's Ton, alleen onderhoud ligt soms wat zwaar op de knip of niet?
Ja, inderdaad. Er moet gemiddeld jaarlijks wel zo'n 2,5K in geinvesteerd worden om hem in optimale conditie te houden.
Leuke reakties hier overigens, bedankt!
- Joy
Welkom. 2,5k valt me nog mee. Kennis had een keer zo een ding op de oprit. Was een koopje geweest, de waslijst aan dingen die stuk waren was daarentegen gigantisch. Maar geluid van het starten was hemels. Vind een Porsche 968 misschien ook zo aantrekkelijk vanwege de neus die zoveel lijkt op de 928.
- Christiaan van H.