Radiateur schoonmaken.
-
Radiateur schoonmaken.
L.s.,
Voor de dag op spa wil ik voor de zekerheid de radiateur een beurtje geven. Het ding zit er inmiddels 6 jaar in en lekt niet. Heeft het zin het systeem te flushen met bijvoorbeeld http://www.radiateurlek.nl/index.php?op ... icle&id=55" onclick="window.open(this.href);return false; ? Ook zag ik bij bas roos een additief staan dat het koelende vermogen van het koelwater zou verhogen. Is dit de moeite waard of beter tzt gewoon een tropen radiateur kopen?
Btw, is er een gemiddelde maximale leeftijd waarmee een radiateur vervangen dient te worden?
Voor de dag op spa wil ik voor de zekerheid de radiateur een beurtje geven. Het ding zit er inmiddels 6 jaar in en lekt niet. Heeft het zin het systeem te flushen met bijvoorbeeld http://www.radiateurlek.nl/index.php?op ... icle&id=55" onclick="window.open(this.href);return false; ? Ook zag ik bij bas roos een additief staan dat het koelende vermogen van het koelwater zou verhogen. Is dit de moeite waard of beter tzt gewoon een tropen radiateur kopen?
Btw, is er een gemiddelde maximale leeftijd waarmee een radiateur vervangen dient te worden?
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Radiateur schoonmaken.
L.S,? Ben je aan het werk Hugo
:
Zolang je geen koelproblemen hebt zou ik niet gaan rommelen. Op z'n hoogst eens vloeistof vervangen.

Zolang je geen koelproblemen hebt zou ik niet gaan rommelen. Op z'n hoogst eens vloeistof vervangen.
- daNpy
+1.Niels schreef:L.S,? Ben je aan het werk Hugo:
![]()
-
Niels schreef:L.S,? Ben je aan het werk Hugo:
![]()

-
Niels schreef:L.S,? Ben je aan het werk Hugo:
![]()
Ben gewoon een nette jongen

- daNpy
De radiateur in mijn DAF zit er al 38 jaar in 

-
daNpy schreef:De radiateur in mijn DAF zit er al 38 jaar in
Volvo qualiteit he

Maar een radiateur lijdt niet meer onder circuitgebruik?
- daNpy
Hooguit van kiezels 

- Niels
- Auto: Prius+
Als het niet stuk is...don't fix itHSR schreef: Maar 6 jaar is niet een gangbare leeftijd om te vervangen?

Dus op z'n hoogst zou ik vloeistof verversen en als er bij het aftappen rommel uitkomt misschien eens een keertje spoelen. Bij de VR6 had ik destijds echt koelproblemen vanwege rommel in het circuit. By pass slangetjes e.d. raakten verstopt waardoor het gewoon niet goed meer functioneerde.