Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Wordt het niet beter van als een auto al 4 jaar stilstaat, V8 in een E36 is leuk,maar voor de rest vindt ik er maar weinig aan qua looks
- Jelmer850i
Mooi ding Paul!
Danku!
Volgende week deal rondmaken en dan zal ik wat fotos schieten, wielen zijn al besteld en wat andere goodies
Volgende week deal rondmaken en dan zal ik wat fotos schieten, wielen zijn al besteld en wat andere goodies

- Arthur
- Auto: Nr.51
Is dat niet de verkeerde volgorde?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, ik rond altijd eerst een deal af voordat ik "goodies" bestel 

Gelukkig had ik nog wat goodies liggen en ben ik die bestelde goodies ook zo weer kwijt
mocht het feest niet doorgaan

- Erik K.
Die 1300kg met een V8 lijkt me niet kloppenFriso schreef:M3 waardig nagenoeg hetzelfde vermogen(+12 pk meer) en geen sjonnie.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l4okypptpwao" onclick="window.open(this.href);return false;
jammer van het aantal kilometers.misschien wel een collecters item?

- Adje ///M3
Franse M3 Compact
http://www.leboncoin.fr/voitures/191780254.htm?ca=17_s" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.leboncoin.fr/voitures/191780254.htm?ca=17_s" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag zou ik hem "ophalen" had er nog niet in gereden..
Ik denk dat er nu niet een knappere en netjesere/frissere cabrio te koop staat als deze, ding is een plaatje!!!!!!! en wordt zeer goed voor gezorgd.
Dan stap je na een paar "modernere" "jongere" autos te hebben gehad waaronder E60, en wat nieuwere Audis in een E36 M3... OEI!!!!! ik kan wel eerlijk zeggen dat ik de teleurstelling kreeg van mijn leven.... zon ding is echt niets meer voor mij, dus ik heb er vanaf gezien.
Maar zoekt iemand een super netjese en mooie, dan is dit hem!
Voor mij in ieder geval nooit meer een E36 want man o man wat is dat een STAP terug.
- Jelmer850i
ik heb 2 jaar terug nog een E36 328i gehad heb me daar (even) best mee vermaakt.
Daarvoor een 1 serie nagenoeg full options gehad. En er nog een e39 M5 ernaast.
Maar goed de wagen is op leeftijd...
Daarvoor een 1 serie nagenoeg full options gehad. En er nog een e39 M5 ernaast.
Maar goed de wagen is op leeftijd...
- Erik K.
Tja net hoe je t zelf ervaart. Als ik in een niet e36 M3 stap maar bv in een kale e36 320i, ja dan ga je in de tijd terug. Als ik in mijn eigen M3 stap heb ik nog zoiets van die was destijds zijn tijd ver voorruit in deze uitvoering.
Dus volleder met vader stoelen(zelfs de 1///M heeft niet van die excentrieke stoelen), zwarte hemel, climate control, uitgebreide boordcomputer, instrumenten naar de bestuurder gericht en HK audio. De huidige interieuren doen mij te kil aan, alleen de nieuwe F-series gaan weer de goeie kant op.
Dus volleder met vader stoelen(zelfs de 1///M heeft niet van die excentrieke stoelen), zwarte hemel, climate control, uitgebreide boordcomputer, instrumenten naar de bestuurder gericht en HK audio. De huidige interieuren doen mij te kil aan, alleen de nieuwe F-series gaan weer de goeie kant op.
Het ging mij niet om het interieur, want dat kan ik na 8 jaar in zon ding te hebben gereden onderhand wel dromen, maar het was het hele gevoel.... en dan is toch echt behoorlijk goed te merken dat zon ding erg gedateerd is, iets wat je qua rijden in een E39 M5 niet hebt, want laten we eerlijk zijn qua rijden/comfort ligt een E39 M5 een behoorlijk paar trapjes hoger.
Feit is gewoon dat als je nieuwer gewend bent je maar moeilijk terug kan, als een 2e hobbautootje erbij ist leuk, even een zondagmiddag blokje om en hopsakee.
Dus helaas.
Feit is gewoon dat als je nieuwer gewend bent je maar moeilijk terug kan, als een 2e hobbautootje erbij ist leuk, even een zondagmiddag blokje om en hopsakee.
Dus helaas.
- Erik K.
Ik ben juist overgestapt naar een Intrax set om het comfort wat te 'dempen' en het sportieve gevoel te verbeteren.
Heb ook op het punt gestaan serieus te kijken naar de M5 van ///Maikel die destijds te koop stond, maar ben daar nog niet aan toe.
Heb ook op het punt gestaan serieus te kijken naar de M5 van ///Maikel die destijds te koop stond, maar ben daar nog niet aan toe.
Rijdt maar eens tijdje wat nieuwer leuk spul, en stap dan nog maar weer eens in een E36.... dan weet je wat ik bedoel, en dan heb ik het niet over hoe het interieur eruit ziet maar hoe zon ding rijdt of juist niet meer 

- Erik K.
Ja ik ken t gevoel, rij regelmatig in 1 en 3 series en dan verbaas ik me ook hoe makkelijk je met zo'n ding hard bochten kunt nemen en nog met comfort ook 8)
Wil gewoon zeggen dat 9/10 modernere autos beter rijden dan een e36 m3, heb ik het niet over welke sneller is, maar techniek staat niet stil en dat was wel te merken gisteren 

- Bert ///M3
Tuurlijk staat techniek niet stil.
Ik rijd wel eens met de E60 van mijn zwager en ik sta er wel eens versteld van hoe makkelijk het allemaal gaat met zo'n ding. Lekker comfi de bocht door met het DSC vangnetje aan. Wat ik dan weer leuk vind van een E36 is dat die spullen er allemaal niet op zitten zoals DSC en TC, dus je moet zelf oppassen wat je doet. Enige commentaar van mijn zwager bij regen etc is bijvoorbeeld oh dan gaat het oranje lampje branden
Ik rijd wel eens met de E60 van mijn zwager en ik sta er wel eens versteld van hoe makkelijk het allemaal gaat met zo'n ding. Lekker comfi de bocht door met het DSC vangnetje aan. Wat ik dan weer leuk vind van een E36 is dat die spullen er allemaal niet op zitten zoals DSC en TC, dus je moet zelf oppassen wat je doet. Enige commentaar van mijn zwager bij regen etc is bijvoorbeeld oh dan gaat het oranje lampje branden

Ik heb het ook niet over DSC of andere stumperhulpjes of over hoe "makkelijk" het rijdt, heb het gewoon over HOE het rijdt...
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Hmmm, ik heb de S4 (2005) juist weggedaan om hoe hij reed: als op rails, perfect gewoon, maar saaaai, emotieloos, gááááp...Paul schreef:Ik heb het ook niet over DSC of andere stumperhulpjes of over hoe "makkelijk" het rijdt, heb het gewoon over HOE het rijdt...
Dus een M3 1993 gekocht (ook vanwege bijtelling voordeel, wat ik toen per maand bijtelde tel ik nu per jaar bij) en daar heb ik toch veel meer rijplezier mee, love it...

Dat gezegd hebbende, ik moest vorige week in Bonn zijn, daarnaast nog bij 4 auto's wezen kijken, en ik moet zeggen, die wegen zijn me toch slecht geworden in Duitsland, dat was echt niet leuk meer... :twisted:
wat een verademing was de A15 in een keer, zeg...
Dus volgende keer de prive V70 maar mee naar Duitsland...

(of die ex-Japan Saab cabrio uit 95 dan toch maar erbij te pakken?)
-
Vind je dat nou echt gek? Ben je nou echt oprecht verbaasd?Paul schreef:Ik heb het ook niet over DSC of andere stumperhulpjes of over hoe "makkelijk" het rijdt, heb het gewoon over HOE het rijdt...
Een 10 jaar oude 4 persoons (dus LWB) cabrio met de torsiestijfheid van een inlegkruisje, waar vervolgens een idioot laag onderstel onder gekuntseld is en debiel grote wielen onder gezet zijn. En je bent echt oprecht verbaasd dat het voor geen meter rijdt?

- Joy
Na een rit in een moderne auto ben ik altijd blij als ik weer in de M3 stap. Bediening lekker ouderwets zwaar zodat je weer echt aan het rijden bent ipv gereden worden. Dat makkelijke rijden is juist een van de issues die ik heb met moderne auto's. Audi S4 is een goed voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad.
@ Steve 
18inch zijn tegenwoordig bij jou ook al debiel grote wielen, woehahhha
Heb vorige week nog stukje gereden in een M3 coupeetje,, reedt net zo beroerd OWWW en die stond op 17"

18inch zijn tegenwoordig bij jou ook al debiel grote wielen, woehahhha
Heb vorige week nog stukje gereden in een M3 coupeetje,, reedt net zo beroerd OWWW en die stond op 17"
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
18 inch op een E36 is debiel groot...
ook al rijdt de halve wereld ermee!
(Zelfs ik
)
(OZ superlegerra ofzoiets)
ook al rijdt de halve wereld ermee!
(Zelfs ik

(OZ superlegerra ofzoiets)
- Sytze
Paul,wat ben je ook een aparte vent