Het grote Android (appz) topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
WJ

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door WJ » 04 mei 2011, 19:57

Ziet er goed uit die Acer, ik wacht zelf op die van Asus. Komt geloof ik eind deze of volgende maand uit.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 mei 2011, 20:08

Wouter81 schreef:Tikje zwaarder idd... mooie van de Acer vind ik wel dat de achterkant van aluminium is... behoorlijk goed afgewerkt en ook mooi.

Afbeelding

Achterlijke van Acer is dan weer dat ze de Exchange ondersteuning uit Android hebben gesloopt. Idioten... dat hebben veel zakelijke gebruiker (waaronder ik) nou juist wel nodig... ik wil hem ook zakelijk gaan gebruiken. Geen idee waarom ze dat hebben gedaan.

Daarom net de Iconia geroot, originele email.apk weggemikt en vervangen door de versie van een Asus eee pad hehe. Nu heb ik alsnog Exchange ondersteuning.
Fraaie achterkant ja, zeker.

Sja, dat is het voordeel van Android, je knalt er gewoon een ROM op die je aanstaat en alles heeft wat je wil :)

Bram

Bericht door Bram » 12 mei 2011, 23:45

Iemand deze al gekocht?

Samsung Galaxy S II

Afbeelding

Binnen een paar weken in alleen al Z Korea en de UK meer dan 3 miljoen keer gepre ordered :shocking: Daar zitten de VS en bijvoorbeeld NLD en die andere 114 landen waar die uitkomt niet bij, dus dat zal nog flink oplopen. Geen idee hoe snel het destijds met de verschillende iPhones gegaan is, maar dit lijkt me niet slecht.

Anyway, mijn vriendin wil er 1 hebben. Loop ik straks met het oude model rond en zit ze mij een beetje lekker te maken met de nieuwe :hammer:

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 12 mei 2011, 23:57

Een vriend van me heeft 'm van de week bij Belcompany gehaald en was er erg over te spreken.

Ikzelf wacht toch liever op de HTC Sensation. Jammer dat ie pas begin juli leverbaar is, terwijl ik overmorgen al mijn abonnement mag verlengen. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2011, 23:57

:lol:

Bram

Bericht door Bram » 13 mei 2011, 00:29

Lee M3 schreef:Een vriend van me heeft 'm van de week bij Belcompany gehaald en was er erg over te spreken.

Ikzelf wacht toch liever op de HTC Sensation. Jammer dat ie pas begin juli leverbaar is, terwijl ik overmorgen al mijn abonnement mag verlengen. :?
Ook een erg fraai ding ja :) Denk dat ik er volgende week maar 2 op de kop probeer te tikken, van de SGS II dus :clap:

Koop ze wel los overigens, sim only is gezien de rekeningen van de afgelopen jaren echt wel goedkoper.

Asief

Bericht door Asief » 13 mei 2011, 17:11

partyondude schreef:
Lee M3 schreef:Een vriend van me heeft 'm van de week bij Belcompany gehaald en was er erg over te spreken.

Ook een erg fraai ding ja :) Denk dat ik er volgende week maar 2 op de kop probeer te tikken, van de SGS II dus :clap:

Koop ze wel los overigens, sim only is gezien de rekeningen van de afgelopen jaren echt wel goedkoper.
Deze week besteld met een verlenging bij Telfort. Toestel inclusief abonnement kost voor 1 jaar totaal €517 en een sim only zou voor 1 jaar €238 kosten. Denk niet dat ik ergens een los toestel kan kopen voor €279 :mrgreen:

Ik hoop volgende week het toestel in huis te hebben :D

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 15 mei 2011, 11:47

Ik heb gisteren ook de SGS2 besteld,
ik ga overstappen van provider dus ik moet even wachten totdat mijn nummer wordt overgenomen maar dat maakt niet uit.

Ik zag al op de site dat de levertijd toch ook al weer 2 weken was.
Ben erg benieuwd want de specs liegen er niet om

MVG Dennis

Bram

Bericht door Bram » 15 mei 2011, 18:21

Ik heb het apparaat gisteren even in de handen gehad bij de MM in Breda. Erg fraai ding en echt nauwelijks groter dan mijn SGS, althans zo voelt dat.

Los kopen gaan we toch maar even niet doen om precies de reden die jij zegt Asief. Vaak willen providers je een extra aanbieding doen, afhankelijk van je belgedrag, je bundel en de rekeningen die je geproduceerd hebt. Dus een los toestel mag dan wel heel fors gaan zakken wil het sim only bellen goedkoper worden en om nou €500,- neer te klatsen voor een telefoon gaat me echt te ver, hoe gaaf en vet dat ding ook is.

Laat maar weten hoe jullie hem vinden, op tweakers is men over het algemeen zeer enthousiast :)

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 24 mei 2011, 23:09

Ik heb de SGS2 nu 2 dagen binnen en ik moet zeggen dat ik toch wel aardig onder de indruk ben van het ding,

ten eerste zijn lage gewicht doordat ze geen metalen cover hebben gemaakt is hij erg licht, collega vroeg al of de accu er nog in moest toen hij hem vast had

ten tweede het scherm super mooi beeld, ff een spelletje spelen op hd kwaliteit is super gaaf

ten derde toch ook die snelheid hoor, zitten bij mijn collega's aardig wat apple minded mensen en die hadden een grote mond maar toen ik de S2 naast de iphone 4 wat liet internetten, van apps wisselen en zoomen op een videofragment werd het toch aardig stil in het apple camp :banaan:

Dus voor wat ik er nu van heb gezien zeker een aanrader, ik ga morgen de navigatie testen dus daar kom ik nog op terug

MVG Dennis

Bram

Bericht door Bram » 24 mei 2011, 23:22

Cool!

Navigatie testen? Neem aan gewoon Google Maps/Navigatie?

jaydee

Bericht door jaydee » 25 mei 2011, 00:18

Google Maps navigatie is niet DF-proof wat mij betreft. :bag:

Ik kan geen dashboard instellen (met snelheid en dergelijke), eigen routes (die je juist zo mooi kunt maken met Google Maps op de pc) laden is lastig (maar het lukt wel met ChromeToPhone).

Wanneer komt er nou eindelijk eens Tomtom voor Android? [wishful thinking]

Remmie

Bericht door Remmie » 25 mei 2011, 12:15

Heb de SGSII vorige week besteld bij verlening abbo voor jaar. kwam op 150 euro uit voor het toestel.
Afgelope maandag was er geprobeerd het toestel te bezorgen, maar uiteraard was ik niet thuis.
Vanmiddag even ophalen en eens kijken wat het is.

Als ik de reviews lees moet het wel goedkomen :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 13:25

kreeg net reclame van de Aldi...

vanaf zaterdag 28 mei

Samsung Galaxy Mini S5570

simlockvrij, Android 2.2 Froyo, enz enz

149,- euro per stuk....lijkt me niet duur zonder abonn e.d.

Bram

Bericht door Bram » 25 mei 2011, 14:04

Via tweakers voor een tientje minder te krijgen :)

http://tweakers.net/pricewatch/276503/s ... zwart.html

Maar goed, dan heb je wel direct een 'oud' toestel.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 14:29

:mrgreen: zo,...scheelt toch weer 10,-

zal die lijst ook eens bij de favorieten zetten.

ik wil best een oud type, als ik mijn dingen er maar goed op kan en het niet te ingewikkeld is :nerd:

er moet een goed navigatie systeem op zitten (gratis ofcorse :D )
verder een "goed" foto/video geval
bellen/sms doe ik bijna niet dus das bijzaak van een "telefoon" :lol:

men Nokia X6 voldoet goed genoeg, echter wil ook een reserve telefoon (back-up) als de 1 kaduk is, heb verder gen vaste tell.
maar bij Nokia heb je Nokia suit waar je agenda op staat, dus eigenlijk handig een nokia er bij, echter de Nokia Ovi maps werkt niet samen met google maps, das balen :mrgreen:
verder werkt de navigatie redelijk goed (voor gratis) maar kan mooier/beter echter tis gratis dus mag ik ook niet te veel verwachten. :mrgreen:
de foto en video doet erg goed vind ik voor een telefoon dan.

Bram

Bericht door Bram » 25 mei 2011, 14:54

Mja, als je een android neemt, zou ik overstappen op Gmail, mocht je dat niet hebben.

Geen gezeik met sync'en want dat gaat allemaal vanzelf, agenda werkt perfect en je raakt in principe je nummers en e-mailadressen nooit meer kwijt.

Of je voor €150,- ook een goede camera kunt verwachten durf ik niet te zeggen.

Google Maps/Navigatie is uiteraard gratis en volgens mij best ok hoor.

FrankS

Bericht door FrankS » 25 mei 2011, 15:07

Ik gebruik nu CoPilot op HD2 met Android. Bevalt best aardig, maar het er ook nog niet serieus mee genavigeerd. De look en feel is wel in orde. Binnenkort (Vrijdag) ga ik er een eind mee rijden... afwachten dus :)

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 19:08

partyondude schreef:Mja, als je een android neemt, zou ik overstappen op Gmail, mocht je dat niet hebben.

Geen gezeik met sync'en want dat gaat allemaal vanzelf, agenda werkt perfect en je raakt in principe je nummers en e-mailadressen nooit meer kwijt.
Gmail? nee heb ik niet, ik gebruik geen Internet op men foon :bag: erg he...
moet het een beetje "simpel" houden anders to heavy for me.
Maar bedoel je dat Gmail dan bv het agenda vanuit Ovi Suite ook over kan nemen en weer terug naar Ovi Suite bv? of is dat heel wat anders.
ow, ach helemaal vergeten, Google maps moet je eigenlijk Internet abonn hebben, of met stille maps werken die je opslaat in je foon geloof ik, hm...nee dan wacht ik nog even en hou het nog ff bij Nokia.

HeinJ

Bericht door HeinJ » 25 mei 2011, 20:08

Ik heb op mijn foon Sygic Aura, daarmee kan je gewoon alle maps op je sd kaart downloaden. Iig heel europa en het werkt best goed.. dus als dat het enige is? :wink: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 20:35

zal ook wel met vaste flitspalen kunnen of aps voor zijn?

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 25 mei 2011, 21:39

@ rene,

ik heb hier nog een oude Nokia N96 die gebruik ik nu nog voor navigatie maar die kan straks dus weg,

is denk ik wel een leuke backup phone voor jou,

staat ook nog een navigatiesysteem op van mcguider

MVG Dennis

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 mei 2011, 22:08

Sygic Aura bevalt goed als nav app, al duizenden km's in het buitenland mee genavigeerd. Is nu net een nieuwe versie uit, Sygic GPS navigation. Nog niet getest.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 22:40

Dennis Orgers schreef:@ rene,

ik heb hier nog een oude Nokia N96 die gebruik ik nu nog voor navigatie maar die kan straks dus weg,

is denk ik wel een leuke backup phone voor jou,

staat ook nog een navigatiesysteem op van mcguider

MVG Dennis
navigatie van Mcguider? ken ik niet...
maar neem aan dat die N96 ook gewoon de ovi maps kan als ik dat zo snel bekeek :mrgreen:
opzich best wel een leuke foon, meer dan goed genoeg als "back-up"
kan ook wel zo'n nwe Nokia kopen wat ook ovi maps geschikt is (interne gps e.d.) maja das ook zo weer 120,-euro misschien ook ff kijken naar een 2de hands N8 das ook niet uitschuifbaar, misschien handiger.
maar moet nog ff prijzen kijken nu op MP ofzo, ah ook iets vanaf 125,- maar zitten ook china clonen tussen...
tuurlijk die dingen zijn niet de mooiste, maar wel een systeem wat ik redelijk kan onthouden/gebruiken :bag:
Dus voorlopig maar ff Nokia ivm ook omdat ik geen Internet abon erop heb.

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 26 mei 2011, 12:21

Zit bij de N96 ook inderdaad interne gps bij,

die mag weg voor 75 euro zitten wat gebruiksporen op maar zeker niet te gek

Kijk maar, kan er wel een fototje van maken als je wilt

MVG Dennis

Plaats reactie